[BBG] Juli Mainstream game pc

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter

BBG Mainstream game pc

Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hadden van willemdemoor in "[Feedback] Best Buy Guide systemen", doen we het deze maand ietsje anders gezien de spoedige release van Zen 3 en Navi. Het wil niet zeggen dat dat uiteindelijk in de finale builds terug komt, maar jullie hebben absoluut gelijk dat het zonde is een BBG te releasen die na 7 dagen al weer obsoleet zou kunnen zijn.

Het target, een samenstelling die games op een resolutie van 1440p fatsoenlijk aan moet kunnen en dat voor een budget van 1000 euro, blijft wat mij betreft ongewijzigd.

Onderstaande lijstje zijn we de vorige keer mee geëindigd.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 135,05€ 135,05
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1VideokaartenAsus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 532,50€ 532,50
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internTeam Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 67,-€ 67,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,62€ 67,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,02

Het embargo op Zen 3 en Navi loopt over ongeveer anderhalve week af, maar laten we vast beginnen met lijstjes en speculaties :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennydumb
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
Top, ik kijk uit naar de Ryzen 3xxx build.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40
Hierbij een eerste voorstel. Laat vooral horen wat jullie er van denken.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 219,90€ 219,90
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0)€ 81,99€ 81,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 GAMING Z 6G€ 399,-€ 399,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 50,90€ 50,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,-€ 79,-
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 61,95€ 61,95
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 998,74

Processor:
Ryzen 5 3600 vanwege de goede prestaties en het lagere stroomverbruik tov de 3600X.

Moederbord:
Geen AMD X570 bord, deze worden waarschijnlijk behoorlijk aan de prijs. Helaas duurt het nog wel even vooraleer B550 bordjes beschikbaar komen (met wat geluk eind dit jaar). Daarom heb ik er gewoon een mATX B450 moederbord in gestopt. Hou er wel rekening mee dat je vermoedelijk de bios van het moederbord zal moeten (laten) updaten om de nieuwe processor te laten werken.

Videokaart:
Een RTX 2070 slokt ruim de helft van het budget op en past niet in een systeem van € 1.000. Een AMD RX 5700 behoort wel tot de mogelijkheden, als die tenminste beschikbaar komt voor maximaal € 400. Toch kies ik hier voor een RTX 2060, vooral omdat het stroomverbruik vermoedelijk lager uitvalt dan bij de RX 5700.
Ik heb volgende RTX 2060 modellen overwogen:De Asus zou zowel de snelste als de stilste zijn, maar het is ook de duurste van de 3.
De MSI's zijn wat goedkoper, vooral dan de Ventus. Uiteindelijk voor de MSI GAMING Z 6G gegaan omdat die ook redelijk goed scoort in bovenstaande review en RGB-verlichting heeft voor zij die dat wensen. Bovendien past die kaart nog net in het budget.

Behuizing:
Fractal Design Focus G Mini. Deze zat ook reeds in het basisgamesysteem van mei. Reden om die opnieuw te kiezen zijn het beperkte geluidsniveau en de schappelijke prijs.

Geheugen:
Gewoon standaard 16 GB (2 latjes van 8 GB in dual-channel) Corsair geheugen op 3200 MHz, omdat deze snelheid door Ryzen 3000 perfect ondersteund wordt.

Voeding:
Ook deze kwam reeds voor in het basisgamesysteem van mei, alleen heb ik nu voor 100W extra gekozen, zodat het systeem indien gewenst ook met een RX 5700 kan uitgerust worden.

Opslag:
Intel 660p 1TB omdat 500 GB al snel vol raakt met enkele grote spellen, en omdat de prijs gunstig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Voor €1000 zou ik dit doen. :)
-De 3600 is waarschijnlijk een inkoppertje. Gaat niks in de buurt komen voor de prijs.
-X570 gaan we niet doen met die prijzen. Je gaat waarschijnlijk wel met bios problemen zitten, dus een MSI bordje met bios flashback.
-Voorlopig een RTX2060, maar als de RX5700 met de blower eens niet een opstijgende straaljager blijkt te zijn, dan kan deze zomaar de betere keuze blijken.
-Behuizing met airflow. ;)
-Dit geheugen heeft nieuwe geheugenchips, Micron haar E-die. Dit spul is OC resultaten aan het breken en lijkt zeer goed om te kunnen gaan met zelfs Ryzen 1000. Lijkt me zeker een goede keuze.
-De bitfenix voeding want goed genoeg.
-Deze M.2 SSD is gewoon prijstechnisch interessant.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 99,90€ 99,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 358,-€ 358,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 82,90€ 82,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,75

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik quote mezelf even uit het AMD topic;
NitroX infinity schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:25:
Die prijs voor de 3600 is niet echt denderend te noemen. De 2600, 2600X en 2700 (~€140, ~€180 en ~€220) lijken allemaal een aantrekkelijkere prijs/prestatie te leveren op dit moment.

En als ik naar de voorraad van die processoren kijk bij Azerty (hun leveracier) dan denk ik niet dat die al op zullen zijn voordat de 3000 serie er is.
Zou het niet verstandiger zijn om een 2600 te nemen (ook geen slechte keus) en een moederbord met stevige VRM zodat je er zeker van bent dat die 12 core en 16 cores opties (en over te klokken) zijn indien gewenst? Een goed X470 bord bijvoorbeeld?

Daarnaast, op 1440p maakt de cpu minder uit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
br00ky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:19:

BBG Mainstream game pc

Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hadden van willemdemoor in "[Feedback] Best Buy Guide systemen", doen we het deze maand ietsje anders gezien de spoedige release van Zen 3 en Navi. Het wil niet zeggen dat dat uiteindelijk in de finale builds terug komt, maar jullie hebben absoluut gelijk dat het zonde is een BBG te releasen die na 7 dagen al weer obsoleet zou kunnen zijn.
Alleen reference Navi komt uit, terwijl enkele dagen later ook (de eersten) van Turing Super uitkomen, custom versies. Ik zou er vanuit gaan dat die interessanter zijn en waarschijnlijk beter beschikbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Overigens, de RTX 2060 wordt al twee keer genoemd maar dat ding heeft maar 6GiB geheugen. Voor 1440p (waarvoor dit systeem bedoeld is) lijkt me dat niet wenselijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
NitroX infinity schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:34:
Overigens, de RTX 2060 wordt al twee keer genoemd maar dat ding heeft maar 6GiB geheugen. Voor 1440p (waarvoor dit systeem bedoeld is) lijkt me dat niet wenselijk.
6 GB is nog steeds zat, en wil je 8 GB dan moet je al gauw naar een 2070 die IMO niet meer in een mainstream budget valt met gemiddeld 550 euro.
Vega56 is nog een optie maar dan moet je ook de voeding upgraden.
Van de beschikbare kaarten zou ik alleen deze aanraden: pricewatch: Asus Arez Strix Radeon RX VEGA56 OC Edition 8GB HBM2
De andere zijn probleem modellen, luid of niet goed verkrijgbaar in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

unfor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:02:
[...]

6 GB is nog steeds zat, en wil je 8 GB dan moet je al gauw naar een 2070 die IMO niet meer in een mainstream budget valt met gemiddeld 550 euro.
Van de beschikbare kaarten zou ik alleen deze aanraden: pricewatch: Asus Arez Strix Radeon RX VEGA56 OC Edition 8GB HBM2
En Vega56 presteert minder dan RTX2060....

@NitroX infinity Wil niet zeggen dat er ook op 144FPS gespeeld hoort te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 26-06-2019 12:04 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Hackus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:03:
[...]

En Vega56 presteert minder dan RTX2060....
En een stuk goedkoper.
Performance is ongeveer gelijk: https://gpu.userbenchmark...AMD-RX-Vega-56/4034vs3938
Desondanks zou ik voor mainstream toch een 2060 adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Met dit budget en deze resolutie ben je waarschijnlijk beter af met een 2600 en 2070 (of 2060 super?).
3600 is sneller, maar toch ook fors duurder.
Er kan altijd later nog een 3700(x)/4700(x) op AM4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:34:
RTX 2060 Super heeft wel 8GB.
unfor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:08:
[...]

En een stuk goedkoper.
Performance is ongeveer gelijk: https://gpu.userbenchmark...AMD-RX-Vega-56/4034vs3938
Desondanks zou ik voor mainstream toch een 2060 adviseren.
Die site kun je beter niet gebruiken, geeft alleen maar een vertekend beeld.
https://www.techpowerup.c...tx-2080-ti-matrix/27.html

Vega 64, RTX 2060 en GTX 1080 presteren vergelijkbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:02:
[...]

Vega is alleen EOL. Dit zullen waarschijnlijk de laatste kaarten zijn die gedumpt worden voordat Navi er is. Daar kan je geen BBG systeem op bouwen. Overigens zou ik die 8GB dus niet overbodig noemen. Voor 1080P is het niet nodig, maar voor 1440P gaat een game zoals BF5 al leuk naar de 5GB.
https://www.overclock3d.n..._pc_performance_review/11

Nvidia doet dit elke keer weer en mensen blijven er maar intrappen. Altijd zit Nvidia te bezuinigen op VRAM op lagere SKU's van dezelfde chip. Elke keer wordt het gebagatelliseerd waarna vervolgens blijkt dat het toch een probleem gaat vormen over een of twee jaar. Dan mag je gaan upgraden. Het is dat AMD geen echt competitief alternatief heeft voor Turing totdat Navi er is.

Het is een van de redenen waarom ik de RX5700 als potentieel superieur zie. Daar gaat de vraag zijn wat die koeler doet. Is er ook nog RTX Super. Daar is helemaal niks officieels bekend over waardoor het afwachten is wat het gaat brengen. Snellere refreshes ja, maar ook meer VRAM?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nvidia Super RTX is wel de 'speculatie'dat de 2060 8GB Vram krijgt https://cdn.videocardz.co...ce-RTX-20-Super-Specs.jpg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hackus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:46:
Nvidia Super RTX is wel de 'speculatie'dat de 2060 8GB Vram krijgt https://cdn.videocardz.co...ce-RTX-20-Super-Specs.jpg
Ik ken de geruchten. Betekent niet dat ze moeten kloppen. Verder als alles klopt, dan gaat de RTX2060 Super ook buiten budget vallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Vega is alleen EOL. Dit zullen waarschijnlijk de laatste kaarten zijn die gedumpt worden voordat Navi er is. Daar kan je geen BBG systeem op bouwen. Overigens zou ik die 8GB dus niet overbodig noemen. Voor 1080P is het niet nodig, maar voor 1440P gaat een game zoals BF5 al leuk naar de 5GB.
https://www.overclock3d.n..._pc_performance_review/11
Er zit een verschil tussen het gebruikt geheugen en noodzakelijk geheugen. Meer in het geheugen laden dan noodzakelijk is vrij normaal. De test die je aanhaalt zegt dan ook niks. Een goede test zou zijn het maximale geheugen wat gebruikt mag worden beperken tot x aantal GB en dan testen wat voor invloed dit heeft op de prestaties.
Nvidia doet dit elke keer weer en mensen blijven er maar intrappen. Altijd zit Nvidia te bezuinigen op VRAM op lagere SKU's van dezelfde chip. Elke keer wordt het gebagatelliseerd waarna vervolgens blijkt dat het toch een probleem gaat vormen over een of twee jaar. Dan mag je gaan upgraden. Het is dat AMD geen echt competitief alternatief heeft voor Turing totdat Navi er is.
Doen ze niet, 6GB is gewoon een logisch getal voor een 192 bit geheugenbus. 8GB met een 192 bit geheugenbus zou een foute keuze zijn, omdat je dan met geheugenchips van verschillende capaciteit moet werken. Dit heeft wel invloed op de prestaties.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Ik ken de geruchten. Betekent niet dat ze moeten kloppen. Verder als alles klopt, dan gaat de RTX2060 Super ook buiten budget vallen. ;)
Waarom? Een RTX 2060 doet dat ook niet. Een RTX 2060 Super uitbrengen en verkopen voor een prijs van een RTX 2070 is totaal nutteloos. Ga er maar vanuit dat de prijs/prestatie verbetert. Dat is het hele idee van de Super serie, betere prijs/prestatie krijgen, zonder de verkoopprijs te hoeven verlagen.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 26-06-2019 13:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Neem aan dat ie niet de prijs van huidige RTX2070 krijgt.verder moeten we afwachten wat beide doen, en lijken ze niet voor BBG van Juli geschikt. (RTX super zou btw midden juli uitkomen, maar dat is met alles nog afwachten. grote kans dat het eerder past voor BBG van Aug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hackus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:01:
[...]

Neem aan dat ie niet de prijs van huidige RTX2070 krijgt.verder moeten we afwachten wat beide doen, en lijken ze niet voor BBG van Juli geschikt. (RTX super zou btw midden juli uitkomen, maar dat is met alles nog afwachten. grote kans dat het eerder past voor BBG van Aug.)
Wederom, ik ken de geruchten. :)
Mocht die RTX2060S inderdaad de volledige TU-106 chip blijken te zijn met een hogere powerlimiet, dan is $429 ongeveer de prijs die Nvidia nodig heeft om de RX5700XT te verslaan. De RX5700XT op $449 staat precies op een punt waar AMD waarschijnlijk comfortabel mee is. $50 minder dan de RTX2070 en net wat sneller gemaakt in ruil voor wat meer verbruik. Gaat Nvidia dat matchen op $429, dan kan AMD zomaar besluiten om te zakken naar $379 a $400 voor de RX5700XT. Dan gaat de RX5700 ook zakken naar denk ik $299 a $329.

Het zou ook kunnen aangeven dat Nvidia de RTX2070 met pensioen zou sturen. Dat is namelijk goed mogelijk, net zoals dat de RTX2080 met pensioen gaat voor een TU-104 gebaseerde RTX2070S refresh. Ik denk dat in dit geval de RTX2060 zal blijven als de RTX2060S net zo zal presteren als de RTX2070. Die gaat potentieel dan ook wat zakken want hier zal AMD de RX5700 tegenover zetten. Die lijkt prijstechnisch ook wederom de betere van de twee van AMD te gaan worden. AMD zet gewoon altijd erg weinig van hun chip uit. Nooit de geheugen bus om VRAM uit te kleden, altijd weinig CU's en ze laten liever clockspeeds zakken zodat de chip efficiënter is voor weinig prestatieverlies. Die clockspeed kan je vaak zelf terugwinnen met een overclock.

Dit is het steekspel van de komende weken. We weten dat Navi komt en wat het moet kosten, we weten dat Nvidia een refresh aan het plannen is, maar we weten niet wat Nvidia precies zal doen. Kan je goed naar gissen omdat Nvidia vaker voorspelbaar is gebleken en ook iets moet doen na een paar verschrikkelijke kwartalen waar de GeForce omzet kelderde en dramatisch verlies op de beurs. Turing loopt gewoon echt niet goed voor Nvidia. Nvidia zal waarschijnlijk mede door Navi gedwongen gaan worden om de prijs/prestaties te gaan verbeteren, maar niet te veel want Nvidia belooft ook enorme dividenduitkeringen aan hun aandeelhouders. AMD kan ondertussen afwachten en reageren als ze het nodig achten. Op Navi zit waarschijnlijk ook zeer ruime marge voor AMD, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Voor nu is het denk ik beter om de RTX2060 voorlopig aan te houden en ons eerder te richten op zaken zoals welk moederbord er bij de Ryzen 3600 zal komen. Die CPU gaat het denk ik namelijk wel worden. De 2600 kan, maar ik denk dat de 3600 dusdanig veel beter gaat zijn dat je beter voor de 3600 kan gaan. In ieder geval omdat je er dan een systeem voor zowel 1080p/144Hz als 1440p/75Hz van kan maken. Dat zou hopelijk eindelijk moeten kunnen met Ryzen 3000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DaniëlWW2 Alles kan, en we moet alles afwachten, ook de prestaties van R3000.
Voordat AMD 'gpu' interessant kan zijn wacht ik eerst op RX5700(XT) van Sapphire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hackus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:52:
@DaniëlWW2 Alles kan, en we moet alles afwachten, ook de prestaties van R3000.
Maar de kans dat de 3600 niet de CPU gaat worden, is wel erg gering.
Voordat AMD 'gpu' interessant kan zijn wacht ik eerst op RX5700(XT) van Sapphire :)
In principe ja. Het is ook mijn persoonlijke voorkeur. :P
AMD claimt alleen dat ze de ventilator gelimiteerd hebben op 1800RPM. Uit persoonlijke ervaring met mijn Vega weet ik dat dit acceptabel kan blijken te zijn. Het kan beter, maar het is niet hopeloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:52:
[...]

Denk ik toch anders over, prijsverschil met de 2600 wordt minimaal 50 euro en mischien wel 100, geld dat je goed kunt gebruiken voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:52:
[...]

[...]
Prijs van RTX2070 kan nog wel zakken, maar in elk geval heb je voor €480,- al een 2070.
De 3600 gaat (zoals boven te zien) nog duurder worden dan 2600X, en de 2600 kost nu €133,- (en is nu niet ineens een slechte CPU natuurlijk) +- €90,- over om bij de prijs van RTX2060 te doen...... ;)

edit: nieuws: Gerucht: Nvidia introduceert GeForce RTX Super-videokaarten op 2 juli

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 26-06-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mitsumark schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:00:
[...]

Denk ik toch anders over, prijsverschil met de 2600 wordt minimaal 50 euro en mischien wel 100, geld dat je goed kunt gebruiken voor de videokaart.
Hackus schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Prijs van RTX2070 kan nog wel zakken, maar in elk geval heb je voor €480,- al een 2070.
De 3600 gaat (zoals boven te zien) nog duurder worden dan 2600X, en de 2600 kost nu €133,- (en is nu niet ineens een slechte CPU natuurlijk) +- €90,- over om bij de prijs van RTX2060 te doen...... ;)
Ik kijk dan ook meer naar een systeem dat zowel voor 1440p als 1080p zou werken. Dat kon de afgelopen jaren niet echt tenzij je er gewoon geld tegenaan ging gooien qua CPU. Verder als het prijsverschil niet al te ver oploopt, dan blijft het gat tussen de RTX2060 en RTX2070 alsnog te groot. Een RTX2070 die ook echt beschikbaar is, krijg je niet echt voor minder dan €520. Ga je toch zoveel betalen voor een videokaart, koop dan ook een model dat een beetje deugt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DaniëlWW2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:13:
[...]

[...]

Ik kijk dan ook meer naar een systeem dat zowel voor 1440p als 1080p zou werken. Dat kon de afgelopen jaren niet echt tenzij je er gewoon geld tegenaan ging gooien qua CPU. Verder als het prijsverschil niet al te ver oploopt, dan blijft het gat tussen de RTX2060 en RTX2070 alsnog te groot. Een RTX2070 die ook echt beschikbaar is, krijg je niet echt voor minder dan €520.

Ga je toch zoveel betalen voor een videokaart, koop dan ook een model dat een beetje deugt. :)
RX5700 dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als de blower geen diepe teleurstelling blijkt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Nog een punt van aandacht; De 3000 serie vind sneller geheugen lekker.

Blijven we bij goedkoop DDR4-3200 waardoor de prestaties minder zullen zijn met een 3000 processor, of geven we extra geld uit voor DDR4-3400/3600 CL16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NitroX infinity schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:10:

Blijven we bij goedkoop DDR4-3200 waardoor de prestaties minder zullen zijn met een 3000 processor, of geven we extra geld uit voor DDR4-3400/3600 CL16?
3200 is prima, net als nu 2933.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

NitroX infinity schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:10:

Ik denk dat de meerwaarde, de meerprijs niet waard zal zijn. Helemaal niet omdat W10 Ryzen topografie aware is gemaakt en omdat AMD waarschijnlijk de L3 cache mede heeft verdubbeld om latency penalty's te verminderen.

Het is buiten stupide overkill systemen zoals RTX2080 met 1080p scherm, al hooguit enkele frames. Ik weet het want ik ben recent nog overgestapt op een setje B-die. Verder heb ik in mijn voorstel zeer bewust Micron E-die chips gepakt. Wil je handmatig overclocken, dan heb je in principe al het goede geheugen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
-The_Mask- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:52:
[...]

RTX 2060 Super heeft wel 8GB.

[...]

Die site kun je beter niet gebruiken, geeft alleen maar een vertekend beeld.
https://www.techpowerup.c...tx-2080-ti-matrix/27.html

Vega 64, RTX 2060 en GTX 1080 presteren vergelijkbaar.
Ik spreek beetje tegen eigen winkel, maar een VEGA56 zou ik voorlopig niet doen. Zelfs al is het vergelijkbaar met een RTX2060 (al is dat ook twijfelachtig) dan zit je nog altijd met het hoge stroomverbruik. Enige reden om het wel aan te bevelen, is de hogere VRAM.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tricolores schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:00:
[...]

Ik spreek beetje tegen eigen winkel, maar een VEGA56 zou ik voorlopig niet doen. Zelfs al is het vergelijkbaar met een RTX2060 (al is dat ook twijfelachtig) dan zit je nog altijd met het hoge stroomverbruik. Enige reden om het wel aan te bevelen, is de hogere VRAM.
Vega 64 is ongeveer gelijk aan RTX2060, de 56 sowieso niet: https://www.techpowerup.c...rtx-2060-gaming-z/32.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 539,95€ 539,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 78,50€ 78,50
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 50,18€ 50,18
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 992,58

Kleinere, en dus goedkopere SSD, een minder sterke voeding en er past een RTX 2070 in. Lijkt me de beste optie (op het moment) voor 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-08 23:21
Mocht er voor een BitFenix Formula Gold 450W gekozen worden is het het vermelden waard dat je voor 49 cent meer ook een BitFenix Formula Gold 550W hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
BartD95 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:53:
Mocht er voor een BitFenix Formula Gold 450W gekozen worden is het het vermelden waard dat je voor 49 cent meer ook een BitFenix Formula Gold 550W hebt.
@BartD95 De 550Watter is niet goed leverbaar. Bij Azerty wel, maar daar is die €10 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-07 13:54
Kan er ook geen meer high end voorstel komen voor ryzen 3000 1440p?

Een 60hz en 120+hz voorstel zeg maar.

Edit: voor wat zo'n grote breuk zou kunnen zijn in de continuïteit lijkt me dat toch nuttig?
Vroeger was high end intel, nu (misschien) ineens alles naar AMD?

[ Voor 71% gewijzigd door Asateo op 28-06-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BartD95 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:53:
Idd, alleen 4 dagen levertijd. maar dat is geen ramp eerlijk gezegd.

@NitroX infinity Kans dat alles bij 1 shop de volgende dag bezorgd is, is altijd klein.

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 01-07-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hackus schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Idd, alleen 4 dagen levertijd. maar dat is geen ramp eerlijk gezegd
Uh, 4 tot 6 werkdagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartD95
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-08 23:21
Ik had hem binnen 4 werkdagen bij SI computers. Lijkt mij handig om het er in ieder geval bij zetten, mocht iemand een paar dagen levertijd niet erg vinden of de beschikbaarheid van de 450 en 550 watt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Komt er nog een variant die wat duurder is? 1300-1500?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Waarschijnlijk in september of anders november weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
NitroX infinity schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:43:
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 539,95€ 539,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 78,50€ 78,50
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 50,18€ 50,18
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 992,58

Kleinere, en dus goedkopere SSD, een minder sterke voeding en er past een RTX 2070 in. Lijkt me de beste optie (op het moment) voor 1440p.
nieuws: Nvidia brengt GeForce RTX 2070 en 2060 Super op 9 juli uit

En nu de prijzen voor de Supers bekend zijn, zou hier dus een RTX 2070 Super in passen. Daar kan geen Ryzen 5 3600 met mindere videokaart tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NitroX infinity zou er wel een andere voeding in zetten pricewatch: Corsair TX550M V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
@Hackus Niet echt. 215W (gpu) + 65W (cpu) = 280W. Neem daar 50W bij voor de rest van het systeem en je zit op 330W. Dat laat nog 70W over. Ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NitroX infinity schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:04:
@Hackus Niet echt. 215W (gpu) + 65W (cpu) = 280W. Neem daar 50W bij voor de rest van het systeem en je zit op 330W. Dat laat nog 70W over. Ruim voldoende.
tdp zegt niets over daadwerkelijk verbruik. sowieso beperk je je voor beetje tweaken(OC) met 400w voeding(kje)
(en evt upgrade naar '2600X-3600X')

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 02-07-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br00ky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:19:

BBG Mainstream game pc

Het target, een samenstelling die games op een resolutie van 1440p fatsoenlijk aan moet kunnen en dat voor een budget van 1000 euro, blijft wat mij betreft ongewijzigd.

Onderstaande lijstje zijn we de vorige keer mee geëindigd.

1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 88,-€ 88,-
1VideokaartenAsus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 532,50€ 532,50
1BehuizingenFractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Geheugen internTeam Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 67,-€ 67,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 67,62€ 67,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,02

Het embargo op Zen 3 en Navi loopt over ongeveer anderhalve week af, maar laten we vast beginnen met lijstjes en speculaties :9 .
Als je een 1070 koopt kijk dan eens naar deze:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8GB

Als alternatief op de 2600X:

pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

De Ryzen 5 2600 is betere price/performance en kun je eenvoudig tunen om gelijk te prestenen aan de 2600X, moet je wel een koeler er bij halen. Als je niet overklokt is de 2600X een optie, maar relatief alsnog prijzig.

Ik zou tevens een 120/240GB M.2 SSD of SSD halen en een harde schijf van 1TB of 2TB voor games er bij doen, maar dat ben ik.

Wat betreft de ram zou je dit kitje op 2933Mhz kunnen draaien als je de correcte ramsloten gebruikt. A2/B2 is mijn ervaring met Hynix kitjes, Al spreek ik alleen uit ervaring namens Summit Ridge. Misschien dat Pinnacle Ridge makkelijker is met geheugen, maar dat weet ik niet. Je kunt altijd nog manueel tunen, maar vraagt wel even wat verdieping in de materie.

De rest van de onderdelen zien er prima uit, is ook een kwestie van smaak. Ik hoor niks dan lof over die Bitfenix Formula voedingen dus goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Hackus schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:06:
[...]

tdp zegt niets over daadwerkelijk verbruik. sowieso beperk je je voor beetje tweaken(OC) met 400w voeding(kje)
Laat Tweakers in de review het stroomverbruik nou hebben gemeten van de kaart en dat kwam ingame op zo'n 210Watt.

reviews: Nvidia RTX 2060 en 2070 Super - Meer waar voor je geld

Qua overklokken, veruit de meesten doen er niet aan en laat de BBG nou net bedoeld zijn voor het grote publiek.

Anderzijds heb je wel gelijk hoor en ik denk dat een budget van €1100 beter zou zijn. Want als we een mindere videokaart nemen dan kun je al voor minder dan €900 klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou Tweakers hun aliexpress metertje van enkele euro's niet al te serieus nemen. Sowieso staat de review zoals gewoonlijk vol meetfouten.

Ik zou overigens ook niet de be quiet nemen. Zo'n ACRF voeding is niet echt geschikt voor zo'n high-end videokaart. LLC resonant voeding is daar beter geschikt voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NitroX infinity Veel videokaarten verbruiken meer dan FE. je kunt niet zomaar uitgaan van één test van FE kaart. oa RTX2080FE zit tegen de 240w, en mijn RTX2080 trio verbruik zo 50-100w meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer993
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-07-2021
Waarom is er nog geen BBG juli of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hackus schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Bij Nvidia zegt het alles. Nvidia gebruikt hun TDP rating namelijk ook als powerlimiet. ;)
Verder valt er nauwelijks wat te tweaken met de meeste Turing's. Met de RTX2070S mag je van 215W naar 260W gaan. Dat is bovengemiddeld want meestal is het minder dan 45W extra vermogen.

Maar we moeten ook nog even wachten wanneer de RTX Super AIB modellen verschijnen. Dan kan je er een 2600+RTX2070S systeem van maken. Alternatief zou het budget naar €1100 verhogen en dan de Ryzen 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:39:
[...]

Bij Nvidia zegt het alles. Nvidia gebruikt hun TDP rating namelijk ook als powerlimiet. ;)
Verder valt er nauwelijks wat te tweaken met de meeste Turing's. Met de RTX2070S mag je van 215W naar 260W gaan. Dat is bovengemiddeld want meestal is het minder dan 45W extra vermogen.

Maar we moeten ook nog even wachten wanneer de RTX Super AIB modellen verschijnen. Dan kan je er een 2600+RTX2070S systeem van maken. Alternatief zou het budget naar €1100 verhogen en dan de Ryzen 3600.
Er komen meer kaarten op de markt dan alleen FE. en verder spreek ik ook over beperking van CPU en evt upgrade. PSU koop je niet voor een jaar of 2. dus is de voeding die ik aangeef qua prijs beter geschikt in dit 'toch wel magere' budget. voor iets ruimer budget heb je een 'stuk' beter systeem. Deze discussie komt elke BBG weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Er komen meer kaarten op de markt dan alleen FE. en verder spreek ik ook over beperking van CPU en evt upgrade. PSU koop je niet voor een jaar of 2. dus is de voeding die ik aangeef qua prijs beter geschikt in dit 'toch wel magere' budget. voor iets ruimer budget heb je een 'stuk' beter systeem. Deze discussie komt elke BBG weer terug
En hoeveel van die videokaarten gaan over de 225W? ;)
De afgelopen jaren zijn er nauwelijks videokaarten geweest die dit doen. Zeker niet van Nvidia die alles dichttimmeren. Vervolgens zijn dit BBG systemen voor gamers. Een stock 2600 verbruikt maximaal iets van 75W. Gaat ook niet gehaald worden met zelfs games zoals BF5. Overclocking is hier ook geen factor. Misschien overclockt 1% van de PC gamers. Het zijn niet de mensen die een BBG nodig hebben. Nee, als je een beetje weet hoe je moet overclocken, dan kan je zelf een systeem bouwen zonder hulp. Er is gewoon geen reden om meer dan een 400 a 450W voeding te nemen. Je hebt er niks aan. 550W voedingen wordent pas relevant als je perse een 9700K moet hebben, deze moet overclocken en er een RTX2080S naast moet die ook overclockt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als dat de wens is,dan wel betere voeding. het gaat ook niet gelijk om 550w, maar de aanschafprijs en de ruimte. BBG: beste voor het geld. dit gaal allemaal naar €80,- of meer. 'PP 11 is meer geschikt voor simpel systeem met GTX1660(Ti)'

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W Is al aangegeven, maar 4 leverdagen
pricewatch: Gigabyte G750H
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Hieronder ga ik uit van de verwachte euro-prijzen voor AMD, en een prijsverlaging door Intel van zo'n 10%. Even speculeren, maar het volgende lijkt mij goed mogelijk:

i5-9600K € 220 < R5 3600 € 220 = i7-8700K € 340 < R5 3600X € 270 = i7-9700K € 350 < R7 3700X € 370 < i9-9900K € 450

Als bovenstaande klopt, zou de bestaansreden van de Core i7-8700K helemaal verdwijnen, de Ryzen 5 3600 wordt even snel en dat voor minder dan 2/3 van de prijs.

Waar de R7 3800X en hoger uitkomen is nog niet te zeggen, maar om de goede lijn door te trekken van de 6-core modellen (de R7 3700X lijkt qua prijs/prestatie momenteel niet erg interessant), zal de R7 3800X toch de i9-9900K moeten verslaan.

OT: Als het binnen het budget past, zou ik voor de Ryzen 5 3600 gaan icm met de RTX 2060 Super.
Zodoende kun je over 3 jaar de gpu upgraden zonder een cpu-bottleneck te creëren.

[ Voor 47% gewijzigd door LievenD op 05-07-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pennydumb
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
Omdat in deze build een oudere ryzen zit:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019

Is het van belang te wachten op de 3x? O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 211,05€ 211,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 98,90€ 98,90
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 70,05€ 70,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,10€ 77,10
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 103,-€ 103,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 641,10
Met een 2060 of 5700.
Waarbij je dan een prima basis hebt met goede componenten en een goed upgrade pad.

Of besparen op de basis voor zoveel mogelijk 1440p performance nu.
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4-F€ 69,-€ 69,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,50€ 46,50
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 59,89€ 59,89
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,75€ 69,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 479,09
Ruim de helft van het budget over voor een videokaart: 5700XT, 2060S, 2070?

Afhankelijk van de videokaartprijzen kan een tussenweg natuurlijk ook.
Bv met een 2600X, of een betere voeding/moederbord/behuizin/geheugen, er zijn legio mogelijkheden voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 210,-€ 210,-
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus€ 119,90€ 119,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus XS 6G OC€ 366,-€ 366,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,79

AMD RX 5700 past ook nog in het budget. pricewatch unsorted: Sapphire RADEON RX 5700 8G GDDR6 bij Azerty 379 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:05:
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus XS 6G OC€ 366,-€ 366,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,79

AMD RX 5700 past ook nog in het budget. pricewatch unsorted: Sapphire RADEON RX 5700 8G GDDR6 bij Azerty 379 euro.
Een 2600 met 2060 Super lijkt mij een betere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het verschil tussen een Ryzen 5 2600 en 3600 is best wel groot, dus daar kun je nog wel over discussiëren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hackus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:45:
Als dat de wens is,dan wel betere voeding. het gaat ook niet gelijk om 550w, maar de aanschafprijs en de ruimte. BBG: beste voor het geld. dit gaal allemaal naar €80,- of meer. 'PP 11 is meer geschikt voor simpel systeem met GTX1660(Ti)'

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W Is al aangegeven, maar 4 leverdagen
pricewatch: Gigabyte G750H
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W
Als het in het budget past, dan zou ik ook liever die BitFenix pakken. Moet alleen wel passen. :)

Maar we zijn aangekomen bij Ryzen 3000 en Navi.
Nou de RX5700 is misschien net aan acceptabel, maar ook te luidruchtig. De RX5700XT is een sh*tshow en zal pas interessant worden als de AIB's fatsoenlijke modellen lanceren. Voor mij is de inzet een duaal, een systeem voor zowel 1080P als 1440P, wat nu eindelijk kan.

Maar ik denk dat mijn oorspronkelijke systeem niet veranderd hoef te worden. Het enige dat kan is de RTX2060 vervangen voor de Super variant. Dan ga je licht over budget. Je kan dan de 2600 pakken, maar netto ga je dan voor 1080P/144Hz, waarschijnlijk vergelijkbaar uitkomen. Voor 1440P zal het wel wat helpen, maar daar zal je ook hier en daar een game hebben waar het wat gaat terugzakken. Ik denk dat de 3600+RTX2060 net iets beter is. Nog iets beter zou 3600+RX5700 zijn, maar blower blows....

1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:37:
[...]
Nog iets beter zou 3600+RX5700 zijn, maar blower blows....
Wat is het nu? Je spreekt jezelf zoveel tegen. Er is geen logica aan vast te knopen. Is zo'n 1800 RPM gemiddeld zoals je hier kun zien nu wel of niet goed?

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/amd-radeon-rx-5700/images/clocks-and-thermals.jpg
https://www.techpowerup.c...md-radeon-rx-5700/34.html

Ik vind het nogal jammer dat je zo vaak allemaal dingen roept, die nergens op slaan. Elke keer sta je ook weer met bek vol tanden lijkt het en kun je je eigen opmerkingen ook niet verdedigen. Misschien is het handig voor de volgende keer dat je er onderbouwing bij zoekt. Misschien kom je er dan ook zelf van te voren achter dat het niet altijd klopt wat je zegt... GoT is altijd nog een discussieforum, niet een forum van zoveel mogelijk posten wat niet klopt en vervolgens elke discussie uit te weg gaan omdat je er naast zit.

[ Voor 35% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2019 21:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 19:44
Gaan al die systemen met moederbord van de vorige generatie en een zen2 cpu wel opstarten?
Moet je daarvoor eerst geen bios update uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Op dit moment heeft zal het waarschijnlijk zeer uitzonderlijk zijn dat een moederbord al de juiste firmware heeft. Een enkel moederbord kun je echter flashen zonder CPU. Maar alle webshops in de pricewatch kunnen je mobo wel flashen. Maar dat is wel iets wat je aan moet geven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
dragonlords1 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:17:
Gaan al die systemen met moederbord van de vorige generatie en een zen2 cpu wel opstarten?
Moet je daarvoor eerst geen bios update uitvoeren?
Vandaar de Tomahawk in mijn voorstel, kun je zonder (werkende) processor flashen.
Anders inderdaad door de shop, kost doorgaans 10-15 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
Ik zou het bij onderstaand systeem houden.

Het moederbord zou, volgens deze site, ook over de mogelijkheid beschikken om het bios
te flashen zonder cpu.

Voor de videokaart ga ik uit van de adviesprijs.
Daarmee komt het volledige systeem net boven de € 1.000 uit, maar het scheelt nauwelijks.

Wil je per se onder de € 1.000 blijven, dan heb je 2 opties: kiezen voor een Ryzen
van de vorige generatie (de Ryzen 5 2600 of 2600X) of kiezen voor de gewone RTX 2060.

1MoederbordenMSI B450M Gaming Plus€ 76,99€ 76,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Super Ventus€ 424,-€ 424,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat moederbord heeft alleen op dit moment geen ondersteuning voor de CPU.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
En juist om dat soort gezeik te voorkomen, zou ik een 2600 aanraden of 2700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
-The_Mask- schreef op zondag 7 juli 2019 @ 23:44:
Dat moederbord heeft alleen op dit moment geen ondersteuning voor de CPU.
@-The_Mask- Hoe kom je daarbij?

Volgens deze site zou het toch ok moeten zijn?
En volgens de site van MSI zelf toch ook?

[ Voor 50% gewijzigd door LievenD op 08-07-2019 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik keek bij de Firmware en daar stond die nog niet tussen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
LievenD schreef op maandag 8 juli 2019 @ 06:21:
[...]

@-The_Mask- Hoe kom je daarbij?

Volgens deze site zou het toch ok moeten zijn?
En volgens de site van MSI zelf toch ook?
Je linkt wel de verkeerde site bij MSI, en bij MSI is alleen nog maar een beta-bios voor jouw geselecteerde mobo.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LievenD schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:07:

Het moederbord zou, volgens deze site, ook over de mogelijkheid beschikken om het bios
te flashen zonder cpu.

Daarmee komt het volledige systeem net boven de € 1.000 uit, maar het scheelt nauwelijks.

Wil je per se onder de € 1.000 blijven, dan heb je 2 opties: kiezen voor een Ryzen
van de vorige generatie (de Ryzen 5 2600 of 2600X) of kiezen voor de gewone RTX 2060.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,54
Ik vind deze ook goed. Moederbord ondersteunt gewoon bios flashen met een USB stick. Dit is ook veel beter dan de situatie met Ryzen 2000 en B350 vorig jaar. Daar moest je het laten regelen door de winkel of moest je een oudere CPU hebben. Dat was toen geen probleem en dan mag een biosflash uitvoeren met een USB stick, ook geen probleem zijn. Het is niet alsof een bios flash nu extreem complex is.

Het enige dat nog zou kunnen veranderen is als er de komende week opeens al AIB RX5700 en RX5700XT's zouden opduiken. Zeer waarschijnlijk gaan die pas na 15 juli verschijnen, voor augustus lijkt alleen wel mogelijk.

Persoonlijk zou ik de BBG dan uitstellen naar augustus als we die bevestiging zouden krijgen. Dan heb je gewoon een uitstekend systeem. Die RX5700XT is uitstekend voor de prijs terwijl de RX5700, echt niet slechter is dan een RX2060S, maar wel goedkoper. Het enige probleem is dat de koelers ruim over de 40dBA gaan en dus luidruchtig zijn. We gaan undervolting niet aanraden voor een BBG systeem lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:05:
[...]

Persoonlijk zou ik de BBG dan uitstellen naar augustus als we die bevestiging zouden krijgen...
Misschien zelfs overslaan voor deze maand en dan de September BBG volgooien met diverse systemen. Dan zullen alle producten ook een stuk beter beschikbaar zijn en grote initiële bugs in chipset drivers, agesa en bios'en hopelijk opgelost of op z'n minst goed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom uistellen? Volgens @DaniëlWW2 is de zo rond de 1800 RPM heel goed te doen. En ja ruim over de 40dBA is idd goed mogelijk als je de microfoon tegen de videokaart aandrukt, dan kun je wel tot 70dBA gaan lijkt mij. Geluid meting is volledig afhankelijk van de gebruikte meter, omgevingsgeluid en de afstand tot het object. Erg luidruchtig is de RX 5700 iig niet, meeste mensen vinden hem denk ik prima.

Moederbord erbij welke je zonder CPU kunt flashen en heb je dat probleem ook opgelost. Eventueel kun je nog een stille custom RTX 2060 (Super) erbij doen als optie.

1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 378,50€ 378,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,50

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoffelm
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb een beetje research gedaan over de bios flash functies van MSI, de meeste borden van MSI hebben deze functie dus je komt niet in de knoei met de nieuwe AMD launch. De X470 Gaming plus heeft de functie dus ook! (https://www.msi.com/Motherboard/support/X470-GAMING-PLUS)

Mijn keuze voor de kast is misschien een opvallende keuze gezien de nieuwe line-up van MSI en hun stap in richting kasten. De Vampiric vind ik persoonlijk een mooie kast die beschikt over een led-strip aan de voorkant die je in verschillende kleuren kan instellen (is niet adressabel RGB, maar dat is logisch gezien de prijs).

Met een open zijkant heb je met deze build toch wat RGB om te showcase en mocht je iets over het budget willen gaan kan je nog voor de Gaming uitvoering gaan van de MSI 2060 pakken voor net wat meer RGB. Ik heb nog weinig informatie gelezen over de Supers / RX release, dus die laat ik hier even buiten beschouwing voor mijn aanbeveling.

1BehuizingenMSI MAG Vampiric 010€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Schoffelm schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:58:
Ik heb een beetje research gedaan over de bios flash functies van MSI, de meeste borden van MSI hebben deze functie dus je komt niet in de knoei met de nieuwe AMD launch. De X470 Gaming plus heeft de functie dus ook! (https://www.msi.com/Motherboard/support/X470-GAMING-PLUS)
Staat er niet bij op de site van MSI.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Nat-Water schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:15:
Je linkt wel de verkeerde site bij MSI, en bij MSI is alleen nog maar een beta-bios voor jouw geselecteerde mobo.
Oops, inderdaad de M vergeten. ik kijk even voor een ander moederbord dat die functie wel heeft, wordt vermoedelijk wel iets duurder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LievenD schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:02:
[...]

Oops, inderdaad de M vergeten. ik kijk even voor een ander moederbord dat die functie wel heeft, wordt vermoedelijk wel iets duurder :(
Deze heeft ook bios flashback. Achterop het bord bij de I/O zit het flash knopje. Zo kan je het makkelijk herkennen. Verder zijn er op het moment genoeg problemen met biossen. Over de constatering dat het een beta bios is, zou ik me weinig zorgen maken. Denk ook wel dat deze week de updates uit zullen rollen. Specifiek moet er waarschijnlijk gekeken worden naar de nieuwe microcode, AGESA 1003B. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
@DaniëlWW2 Ok, dan laat ik het voorlopig zo staan.
Voor zij die toch twijfelen, raad ik de MSI B450M Mortar aan, die ondersteunt het wel al volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LievenD schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:05:
@DaniëlWW2 Ok, dan laat ik het voorlopig zo staan.
Voor zij die toch twijfelen, raad ik de MSI B450M Mortar aan, die ondersteunt het wel al volledig.
Ik zou de Mortar misschien gewoon helemaal pakken. Iets duurder, maar beduidend betere I/O connectiviteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
LievenD schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:07:

te flashen zonder cpu.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,54
Ik zou het ook op de pricewatch: MSI B450M Mortar houden. Wat ik zo heb kunnen vinden aan moederborden voor het micro-atx formaat een goede keus.

Als deze videokaart als optie wordt aangeboden: pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6 kunnen mensen zelf kiezen of ze voor de 2060 super of de rx5700 gaan. Met de rx5700 blijf je ook binnen het budget.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Ok, dan kiezen we als moederbord voor de MSI B450M Mortar.

Blijft nog over, de videokaart.
De RX 5700 past beter in het budget. Daarom zoek ik nog een antwoord op volgende vraag: Leveren we door € 50 te besparen niet teveel in op prestaties en stilte tov de RTX 2060 Super?

Edit: Qua prestaties ziet het er goed uit, als we € 50 op ongeveer € 1.000 kunnen besparen,
dan is dat 5%. Het prestatieverschil is bijna altijd kleiner dan 5%.

Nu nog het geluidsniveau checken, mogelijks wordt dat iets voor de komende dagen.

[ Voor 26% gewijzigd door LievenD op 08-07-2019 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
LievenD schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:16:
Ok, dan kiezen we als moederbord voor de MSI B450M Mortar.

Blijft nog over, de videokaart.
De RX 5700 past beter in het budget. Daarom zoek ik nog een antwoord op volgende vraag: Leveren we door € 50 te besparen niet teveel in op prestaties en stilte tov de RTX 2060 Super?
Die 2 kaarten ontlopen elkaar niet zoveel en daarom zou ik een van de 2 als optie in de BBG zetten. Mensen hebben soms een voorkeur voor AMD videokaart of Nvidia. In dit geval kunnen ze dan prima zelf een keuze maken. Met beide kaarten heb je een prima systeem voor het geld.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Ik zie ook hier de MSI B450M Mortar voorbij komen. Dit bord, of de Tomahawk, komt steeds terug in als advies verschillende Ryzen builds. Mag ik vragen waarom er steeds voor deze borden wordt gekozen, en niet voor andere borden zoals:
Asus ROG Strix B450-F Gaming
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
Die borden hebben als voordeel een Intel-NIC en een betere geluidschip. Zie ik iets anders over het hoofd?

* Savages is al een tijdje uit de hardware, laastte build is een i7-4770.. :+

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Savages schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:29:
Ik zie ook hier de MSI B450M Mortar voorbij komen. Dit bord, of de Tomahawk, komt steeds terug in als advies verschillende Ryzen builds. Mag ik vragen waarom er steeds voor deze borden wordt gekozen, en niet voor andere borden zoals:
Die borden hebben als voordeel een Intel-NIC en een betere geluidschip. Zie ik iets anders over het hoofd?

Die bordjes komen terug omdat je zonder CPU de bios kan upgraden voor Zen 2 compatibiliteit en er een ook een fallback is moest er iets mis gaan met de bios upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
begrijp ik, maar als je de bios laat updaten door de leverancier, maakt het niet zoveel meer uit toch?

Daarnaast ondersteund de Gaming pro dit ook volgens deze url. Ik kan dus veilig voor dat bord kiezen lijkt me? Voor die 25,- vindt ik dat nog wel de moeite waard aan extra functionaliteit, en de VRM's/stroomvoorziening lijkt ook prima op dit bord.

[update]
Mhmm zie net pas dat de MSI B450M Mortar een Micro-ATX bordje is. Die zou dus in een Fractal Design Define Mini C passen... lijkt me een leuke kast, en volgens mij moet die de warmte ook wel makkelijk kwijt kunnen toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Savages op 11-07-2019 09:01 ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Het is misschien wel interessant om er een mITX build van te maken. Ben daar zelf op dit moment ook naar aan het kijken. De Ryzen 5 3600 heeft een TDP van 65W, dus qua warmteontwikkeling icm een mITX kast zijn er mogelijkheden.

Ik keek zelf naar deze kast:
pricewatch: Silverstone Sugo SST-SG08B-Lite

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Savages schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:29:

HIer is een review van die MSI B450 Tomahawk:

https://www.techspot.com/bestof/amd-b450-motherboards/

Still if you’re stretching the budget as it is, then the Tomahawk is a reasonable compromise. You essentially get everything you’d typically need on a desktop motherboard with the addition of a quality VRM that operates at very safe temperatures, even with an overclocked Ryzen 7 processor.

MSI hasn’t skimped on the VRM components and they haven’t skimped on cooling either, providing big heatsinks on both the Vcore and SoC VRM and the heatsinks aren't covered in tacky looking plastic shrouds. Price to performance the MSI B450 Tomahawk is hands down the best value all-rounder available at the moment.

Het nadeel is dat dat ding leds heeft om de boel te versieren, voor deze onzin zul je ook wel betalen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-08 15:04
Ik vind het wel frappant dat telkens voor de Fractal Design Focus G Mini gekozen wordt. Ja het kastje heeft goede airflow, maar er komen super snel krassen op het raampje, de stoffilter boven op is zeer slecht en het geheel voelt goedkoop aan. Er moeten toch wel betere opties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Natuurlijk, alleen betaal je dan al snel 70-80 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 11-07-2019 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 212,51€ 212,51
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 99,-€ 99,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6€ 377,25€ 377,25
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 600 Zilver/Zwart€ 71,-€ 71,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 76,05€ 76,05
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.002,71

Paar kleine veranderingen nog.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
De MSI Radeon RX 5700 8G is misschien iets beter verkrijgbaar. We kunnen ook een paar verschillende RX 5700's linken zodat lezers zelf de goedkoopste kunnen kiezen, ze zijn toch allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Sapphire is veel beter beschikbaar, meer dan 500 exemplaren, de MSI zit in de tientallen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mja, niet veel verschil met anderen. alleen 5700XT en 512GB NVMe SSD ipv 1TB
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 83,20€ 83,20
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 434,50€ 434,50
1BehuizingenNZXT H500 Zwart€ 69,99€ 69,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 76,05€ 76,05
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,23€ 67,23
1Solid state drivesAdata XPG SX6000 Pro 512GB€ 63,55€ 63,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.007,03

@DaniëlWW2 ik heb gekozen voor RAM wat nudoor MSI bij Ryzen 3000 op QVL staat.
(ben voorzichtig met nieuwe cpu op ouder mb)

Edit: er komt snel een MSI B450 A-pro MAX, die is gelijk geschikt voor Zen2 en heeft een ruimere bios.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 28-07-2019 14:15 . Reden: Max versie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik begin ook steeds meer te neigen naar wel de RX5700XT. Ze zijn gewoon hardstikke snel. Het zit me echt dwars dat AMD niet lanceert met AIB modellen, want dan was het geen discussie meer waard. Nu blijf je een beetje zitten met het geluid. Kan je het weinig schelen of overstem je het met je speakers of een headset, dan is de blower goed. Ben je er gevoelig voor, dan niet. Met deze vermelding erbij kan je de RX5700XT aanraden. :)

Ik pas de build van @Hackus alleen licht aan. :)
-Ik zou liever een Meshify C pakken voor de airflow. Dat tikt hopelijk weer wat temperatuur van de RX5700XT, waardoor die ook net iets stiller zal blijven.
-Ik pak wel een setje E-die geheugen. Het is goedkoop en het zijn hartstikke goede geheugenchips.
-Ik pak iets liever de goede oude MX500.
1MoederbordenMSI B450-A PRO€ 83,20€ 83,20
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6€ 434,50€ 434,50
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 76,99€ 76,99
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 78,90€ 78,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 67,23€ 67,23
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 64,82€ 64,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,15

edit: @Hackus En QVL's doen mij dus weinig. Zeker voor een setje waar meerdere varianten van in omloop zijn met verschillende geheugenchips. Crucial is E-die en dat spul laat zelfs op Ryzen 1000, nog behoorlijke resultaten zien. Het lijkt veel beter om te kunnen gaan met Ryzen dan alles behalve het befabelde B-die. Daarom kies ik het juist wel. We weten precies welke geheugenchips erin zitten en we weten dat ze goed zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-07-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Oef, ik had de finale build al getikt. Hiermee begin ik flink te twijfelen :9~

@willemdemoor, ik voer vanavond nog even een last minute wijziging door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

br00ky schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:15:
Oef, ik had de finale build al getikt. Hiermee begin ik flink te twijfelen :9~

@willemdemoor, ik voer vanavond nog even een last minute wijziging door :+
Dat moet je ons gewoon zeggen. Kom op, embrase dat innerlijke verlichte dictatortje dat in alle roodjasjes zit, en gooi er desnoods een slotje op als we klaar zijn. Slotjes zetten is soms ook gewoon leuk. >:) :P

Maar de RX5700XT, echt. Ding is out of the box al snel, maar als je ermee gaat tweaken. Kan echt niet wachten op de AIB modellen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Immanent Ike schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:00:
Ik vind het wel frappant dat telkens voor de Fractal Design Focus G Mini gekozen wordt. Ja het kastje heeft goede airflow, maar er komen super snel krassen op het raampje, de stoffilter boven op is zeer slecht en het geheel voelt goedkoop aan. Er moeten toch wel betere opties zijn?
pricewatch: Cooler Master MasterBox MB511 RGB
Deze zou voor een pc in deze prijsklasse niet misstaan toch? Echt glazen zijpaneel, mesh voorkant en 4 meegeleverde fans (waarvan 3 rgb, maar kun je ook niet aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Blamm schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:36:
[...]

pricewatch: Cooler Master MasterBox MB511 RGB
Deze zou voor een pc in deze prijsklasse niet misstaan toch? Echt glazen zijpaneel, mesh voorkant en 4 meegeleverde fans (waarvan 3 rgb, maar kun je ook niet aansluiten)
Echt glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op de RGB versie wel ja, tempered glass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Blamm schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Op de RGB versie wel ja, tempered glass
Je hebt gelijk, stond Acryl in de specs.
Pagina: 1 2 Laatste