Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
We hebben een vakantiehuisje in Frankrijk waar een paar jaar geleden nieuwe electra getrokken is. Helaas was er toen besloten om elk huisje maar 16A te geven. We hebben dus een "hoofdschakelaar" van 16A in de groepenkast.

Hier zit een 1200W boiler,vaatwasser, wasmachine en droger op. We moeten dus goed opletten dat bepaalde dingen niet tegelijk aangezet worden.

Nu wordt het elk jaar steeds heter en huurders verwachten steeds meer dat er airco bij zit.

Nu willen we een 2kW airo ophangen, wat opzich kan maar heb weinig zin dat de huurders elke keer in het donker zitten omdat de airco aanstaat en de boiler aanslaat.

Wat zou een oplossing hiervoor kunnen zijn? Ik zat te denken aan een ampère meter met een Arduino die de airo kan afschakalen zodra een bepaald vermogen wordt gevraagd van de rest van het huisje, dit zou wel snel moeten gaan, voordat de groep uitschakelt.

Maar ik heb liever een oplossing kant en klaar die direct op de din rails kan, maar bestaat er wel zoiets?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Is het niet mogelijk om de aanvoer wat te laten verzwaren? Je gasten gaan niet blij worden van een airco die om de haverklap wordt uitgeschakeld.

We are shaping the future

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:32

prein2

Monument verduurzamen is leuk

EMR4-I doet wat je wilt: http://www.eaton.nl/neder...EMR4EMR5/index.htm#tabs-1

Goedkoper is zo'n wasmachine /droger schakeling:
https://www.kranenshoponl...buW4UrRKJcIkaAjBOEALw_wcB

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:16
stel nou dat 2 apparaten ieder 2000 watt vragen, wat doet die wasmachine/droger schakeling dan?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongetwijfeld is er een logische of handige oplossing voor die ene 16A te bedenken; als gast is mijn review niet mals als ik niet lekker koel in huis kan zitten, mijn wasje kan draaien en de vaat tegelijk kan doen.

Op langere termijn is een tweede groep allicht een beter idee? Want je schetst alleen nu wat jezelf aan apparatuur hebt geinstalleerd; niet of iemand ook nog een föhn of electrische BBQ wil aansluiten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:53

DataGhost

iPL dev

marteltor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:42:
[...]
stel nou dat 2 apparaten ieder 2000 watt vragen, wat doet die wasmachine/droger schakeling dan?
Het tweede apparaat krijg geen kans om 2000 watt te vragen, omdat 'ie uberhaupt geen spanning krijgt.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een beetje kwaliteit airco heeft een vermogens instelling van bijv. 75 of 50% en/of eco.
Mijn 3,5kW inverter verbruikt tot 2kW met verwarmen en 1,5kW voor koelen (kortstondig).
De voeding afschakelen terwijl hij draait is niet bevorderlijk, dat zou ik als laatste optie beschouwen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:14
marteltor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:42:
[...]
Zie beschrijving :)
Schakelen. Als het ene apparaat teveel trekt, schakelt ie de andere uit. Er zit een aansluiting op voor een boiler en 1 voor een vaatwasser/airco/andere unit. De boiler zal uitgaan als de vaatwasser/airco/andere unit teveel stroom vraagt. In het geval van een vaatwasser is dat alleen bij het verwarmen. Bij een airco is het wellicht minder handig omdat die veel vaker stroom trekt, maar dat hangt er vanaf hoe koud ie staat en hoe hard ie bezig is.

Hier een wat betere omschrijving:
https://www.bol.com/nl/p/...iswitch/9200000018283811/

Dus allebei de apparaten kunnen wel tegelijktijd aanstaan, maar zodra de 'master' teveel trekt zet ie de 'slave' uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 25-06-2019 20:52 ]

UNOX: The worst operating system

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De boiler kan met zo'n prioriteitsschakelaar altijd uit gezet worden. Een warmtepompdroger is te vinden vanaf 400 watt (~2A). Eventueel is de boiler ook met warmtepomp te krijgen zodat hij ook maar 400W nodig heeft (wel mogelijk geluid).
Wasmachine is wat lastiger.
Out of the box:
https://www.bluepowershop...0-50-2-3-kwh-lifepo4.html voor een tijdelijke power assist.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:20

de Peer

under peer review

Megamind schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:08:
Nu willen we een 2kW airo ophangen, wat opzich kan maar heb weinig zin dat de huurders elke keer in het donker zitten omdat de airco aanstaat en de boiler aanslaat.
Even voor de goede orde. Zo'n 2 kW airco verbruikt meestal niet meer dan 6 a 700 Watt in zijn hoogste stand. Weet niet of je je hier van bewust was. Scheelt toch weer iets.
Pagina: 1