Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem gaat een een programma draaien welke veel CPU power en geheugen vreet. Alleen dat. Verder doet de pc niets als een paar keer per dag 30 min vol blazen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro max! Liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen systeemkast is nodig. GPU is niet nodig! Er komt een goedkoop kaartje in voor beeld, maar meer hoeft het kaartje niet te doen... Iets van een 710 oid...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel mogelijk CPU kracht! En 64GB. Het programma trekt 12 cores 24 threads (2x Xeon 2640) volledig 100%
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Hoewel ik zelf wel denk dat het een AMD gaat worden vanwege de prijs/performance verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kastje zonder veel opsmuk, maar liefst zo stil mogelijk idle.
Ga je overklokken?
Er word niets overgeklokt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Naar mijn idee kan ik niet veel meer performance krijgen als wat ik zo ga voorstellen. Voorstellen zijn echter altijd welkom! Graag zelfs!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem gaat een een programma draaien welke veel CPU power en geheugen vreet. Alleen dat. Verder doet de pc niets als een paar keer per dag 30 min vol blazen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro max! Liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen systeemkast is nodig. GPU is niet nodig! Er komt een goedkoop kaartje in voor beeld, maar meer hoeft het kaartje niet te doen... Iets van een 710 oid...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel mogelijk CPU kracht! En 64GB. Het programma trekt 12 cores 24 threads (2x Xeon 2640) volledig 100%
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Hoewel ik zelf wel denk dat het een AMD gaat worden vanwege de prijs/performance verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kastje zonder veel opsmuk, maar liefst zo stil mogelijk idle.
Ga je overklokken?
Er word niets overgeklokt.
Wat verwacht je van ons?[i]
Naar mijn idee kan ik niet veel meer performance krijgen als wat ik zo ga voorstellen. Voorstellen zijn echter altijd welkom! Graag zelfs!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed | € 206,- | € 206,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2500 | € 47,90 | € 47,90 |
| 2 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB | € 128,- | € 256,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 50,18 | € 50,18 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 67,62 | € 67,62 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 702,70 | ||