Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Beste Tweakers,

Pas heb ik een nieuwe fotografie rugzak gekocht. Normaal had ik altijd een schoudertas en een statieftas bij mij. Dat vonden mijn schouders niet zo heel ideaal. Alleen is mijn statief op dit moment erg groot, waardoor deze niet erg fijn aan de tas hangt.

Ik ben op zoek naar een fotografie statief dat compact, licht en stevig is.
Hoogte tussen 40 cm - 170 cm verstelbaar (kleiner zou ook kunnen).

Hebben jullie misschien een statief op het oog dat handig zou kunnen zij?

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 25-06-2019 15:52 . Reden: groeten doen we standaard op GOT ;-) ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
En wat is je budget, want compact, licht en stevig komt al snel op carbon uit en dat is niet echt goedkoop. En de hoogte zonder middenkolom omhoog te zetten is ook belangrijk voor de stabiliteit.
Daarnaast denk ik dat je voor ook over een 3 weg kop moet nadenken, aangezien dit een stuk prettiger werkt als je je horizon ook echt horizontaal wil houden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De keuze is reuze:
Het statieven topic
tip: blader vanaf de laatste pagina's wat terug in de tijd. Er komen genoeg suggesties voorbij.

Wat de een handig vindt, vindt de ander juist weer niet handig. Dus het hangt helemaal van je persoonlijke voorkeuren af.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@YDeciever Als geld geen rol speelt, dan is https://www.reallyrightstuff.com/tripods/carbon-fiber je vriend ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
@Greatsword
Hah. Budget is tot nu toe 100 - 200 euro. Deze link overschrijd dat budget lichtelijk.

@ehtweak
Dank! Ik zal hier even op rondneuzen!

@Universal Creations
Het was niet handig van mij om dit topic aan te maken zonder budget indicatie. Zover zat ik zelf te denken aan 100-200 euro. Dank voor de tip! Dat lijkt mij een fijne optie. Ik probeer dat heel gauw te corrigeren met de tripod op dit moment. Maar via de kop is dat natuurlijk veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Ik gebruik zelf momenteel de Benro TMS07a. Deze komt niet tot 170 cm, maar is wel zo klein dat hij in mijn rugzak past. Aardig stevig ding, Nikon met macrolens van een kilo is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Na 6 statieven te hebben gekocht, ben ik geeindigd met de Gitzo GT2542T met een Sirui ball head. Ik weet dat (ver) buiten je budget is, maar dat statief had ik meteen moeten kopen. Had me 6 andere gescheeld.

Deze neem ik wel mee, hij is licht, compact (past in een rugzak) en vooral stijf. Mijn dikke manfrotto leek veel degelijker, maar als je heel goed ging opletten, bewoog deze gewoon als je de ontspanknop via afstandbediening deed activeren. Ondanks de hele dikke poten, moest ik altijd mirror lockup gebruiken. Dat is nu verleden tijd.
Pagina: 1