Aanpassingen aan categorie modem/routers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Enige feedback/suggesties, niet voor PNS, maar voor paar fixes van de Pricewatch specificaties database Modems en Routers:

- RJ11 (telefoon aansluiting) (steeds meer 4G routers hebben het, maar er is in de Pricewatch geen veld voor)

- VoLTE (idem, idealiter zou dit een multi-keuze veld zijn als vervanging van het huidige "VOIP ja/nee" met de opties SIP, CSFB en VoLTE)

- IPv6 support kan eigenlijk wel weg, voor zover ik weet is er anno 2019 geen enkele router op de markt die geen IPv6 doet

Als dit niet het juiste kanaal is, wie moet ik dan contacten?

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 25-06-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dreamvoid ik heb je bericht verhuisd vanuit I&N Feedback-topic naar Pricewatch. Wij als Netwerken Crew hebben geen rechten/toegang tot de Pricewatch, maar daar gaat de Pricewatch crew over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dreamvoid schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:12:...

- IPv6 support kan eigenlijk wel weg, voor zover ik weet is er anno 2019 geen enkele router op de markt die geen IPv6 doet

...
Maar er zijn wel een hoop oudere routers die het niet hebben en dat is ook een filtermogelijkheid natuurlijk.
De pricewatch is natuurlijk 99% bedoeld om nieuwe producten te vinden, maar er zijn gevallen dat je wat ouds op wil zoeken en dan is die filtermogelijkheid wel handig, als historisch overzicht bijvoorbeeld.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
OK klopt, voor tweedehands spul wel handig natuurlijk. Het voelt alleen een beetje overbodig zoals bv ook die invoervelden bij telefoons, of ze SMS ondersteunen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wintervacht schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Maar er zijn wel een hoop oudere routers die het niet hebben en dat is ook een filtermogelijkheid natuurlijk.
De pricewatch is natuurlijk 99% bedoeld om nieuwe producten te vinden, maar er zijn gevallen dat je wat ouds op wil zoeken en dan is die filtermogelijkheid wel handig, als historisch overzicht bijvoorbeeld.
Plus, volgens mij worden Pricewatch filtermogelijkheden ook gebruikt in de V&A, dus als je gebruikte routers zoekt is het wel handig om te kunnen filteren op routers die IPv6 ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Oh ja, en ik zie TS-9 antenne aansluitingen niet in het lijstje voor het pricewatch veld "Antenne aansluitingen", zoals bv deze (en veel andere 4G routers) hebben: https://www.netgear.nl/ho...LB2120.aspx#tab-techspecs

Verder kan je niet selecteren of de router Cat 4, Cat 6 of Cat 16 LTE is, wat ook een nogal belangrijk verschil is.

Ik krijg een beetje het idee dat deze database is opgezet in de tijd van voor de 4G routers :) Inmiddels doen meer dan de helft van de routers in de pricewatch 4G.

5G is ook een categorie die er dit jaar bij komt, maar dat komt wel als de eerste routers zoals de D-Link DWR-2010 te koop zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Dreamvoid op 25-06-2019 13:08 ]

Pagina: 1