Prijsstijging Bax winkel voor de solden [BE]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 830479

Topicstarter
Hey,

Ik ben al een tijdje van plan op een Reloop RP 7000 te kopen en dacht dit bij Bax te doen.

De prijs van deze turntable was zo een 3 weken geleden 380 euro. Met de solden die in België bijna van start gaan merk ik op dat deze prijs al is gestegen tot 473 euro. Is dit bij iemand ook al opgevallen en zo ja, hoe ben je daarmee omgegaan?

Is dit legaal en kan ik dit gaan aanvechten als ik merk dat de kortingen worden toegepast op deze verhoogde prijzen?

PS: ik heb hier geen foto's van genomen

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Het gebeurt wel vaker helaas.

In Nederland kost die nog €399
Lijkt ook naar België te versturen.

https://www.bax-shop.nl/d...-deep-black-dj-draaitafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is vreemd.

Zou het dan kunnen dat door het aantal hits die pagina heeft gekregen de afgelopen weken de prijs ook stijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Geen idee, maar "solden" is een Belgische actie denk ik? Kan me voorstellen dat je uit België ook automatisch de Belgische site voorgeschoteld krijgt en ze daarom makkelijk de prijs enkel daar kunnen verhogen.

Overigens hier nog goedkoper. Ik ken de winkel verder niet overigens.

https://www.new-line.nl/webshop/winkelwagen.asp?c=32

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 24-06-2019 21:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tsja, vrije markt heet dat. Ook in België.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LA-384 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:53:
Geen idee, maar "solden" is een Belgische actie denk ik?
Ja dat klopt, maar ik had net snel even opgezocht of jullie een koopjesperiode hebben en las dat dit ook in Juli plaatsvond.

Maar bedankt voor de andere webshop, ik ben namelijk nieuw in de grote wereld van vinyl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Dit lijkt me meer iets voor Shopping Forum, AUD > SF

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:10
Geen idee, maar "solden" is een Belgische actie denk ik? Kan me voorstellen dat je uit België ook automatisch de Belgische site voorgeschoteld krijgt en ze daarom makkelijk de prijs enkel daar kunnen verhogen.

New-line is een betrouwbare shop, heb er vaker aankopen zonder gezeik gedaan 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Deze discussie is er toch ook ieder jaar bij de zogenaamde dump / mega / actie / korting / weet ik wat voor onzin bij de mediamarkt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is een Vlaams woord voor uitverkoop, traditioneel in de maand juli (en een keer in de januari).

Kan best dat de prijs eerst verhoogd wordt, bij MediaMarkt wordt dat ook wel eens gezegd bij hun BTW actie. Als het op hun Nederlandse website niet verhoogd wordt is dat helemaal verdacht natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In Nederland houden tweakers en de consumentenbond soms steekproeven die daarna in de media komen als winkels dat soort grappen doen. Dat veroorzaakt imagoschade waardoor het hier nu toch minder vaak voorkomt dan eerder.
Je zou Testaankoop kunnen mailen. Misschien dat die iets soortgelijks kunnen gaan doen.

(Overigens kent Nederland geen Solden, winkels zijn het hele jaar vrij om grote kortingsacties te houden.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18
De solden zijn 2 vaste periodes in België, waar grote kortingen gegeven mogen worden. Daar hangen allerlei wettelijke bepalingen aan vast, waaronder dat de prijs niet verhoogd mag worden vlak voor de solden. Zie ook dit stukje uit mijn link:
Een aankondiging van prijsvermindering moet effectief zijn en mag niet misleidend zijn. De prijsvermindering moet toegepast worden op een prijs die voorheen gedurende enige tijd werd toegepast. De consument moet een reëel voordeel genieten aangezien hij op basis daarvan zijn beslissing tot aankopen neemt of zal nemen.
Ja, je kan dit dus melden bij de overheid, bijvoorbeeld via het online meldpunt. Een bewijs met 2 afbeeldingen was handig geweest, misschien kan je nog iets zien als http://web.archive.org/ het weer doet, al betwijfel ik dat die webshops bijhoudt.

Dat er effectief iets aan de prijs van jouw specifieke product gedaan wordt betwijfel ik, maar de verkoper kan wel op de vingers getikt worden wegens misleidende praktijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Giesber op 25-06-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 08:08
Giesber schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:42:
De solden zijn 2 vaste periodes in België, waar grote kortingen gegeven mogen worden. Daar hangen allerlei wettelijke bepalingen aan vast, waaronder dat de prijs niet verhoogd mag worden vlak voor de solden. Zie ook dit stukje uit mijn link:

[...]
Blijft bijzonder hoe dat in België werkt. Ik was dit weekend in Antwerpen en zag overal groot "koppelverkoop" op de winkelpuien staan. Na wat zoeken blijkt dat al die uitverkoop regels niet gelden voor kwantumkorting en dat slimme ondernemers dus gewoon alvast de uitverkoop voor de wettelijke periode beginnen, met als kleine voorwaarde dat je minimaal 2 artikelen moet afnemen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 20:42
Anoniem: 830479 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:25:
Is dit legaal en kan ik dit gaan aanvechten als ik merk dat de kortingen worden toegepast op deze verhoogde prijzen?
Kans is klein dat je er echt wat uit zult halen. Denk dat je uiteindelijk tijd & energie hebt verloren.
Vaak komen ze kort daarna weer in een 'echte' aanbieding..

Tevens staat hij voor 399 op Tonecontrol, geen ervaring mee maar staat wel in de Pricewatch.
https://www.tonecontrol.nl/reloop-rp-7000-mk2-black

pricewatch unsorted: Reloop RP-7000 MK2 Deep Black DJ-draaitafel

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:29

Punkrocker

Mostly harmless

Giesber schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 08:42:

[...]

Ja, je kan dit dus melden bij de overheid, bijvoorbeeld via het online meldpunt. Een bewijs met 2 afbeeldingen was handig geweest, misschien kan je nog iets zien als http://web.archive.org/ het weer doet, al betwijfel ik dat die webshops bijhoudt.

Dat er effectief iets aan de prijs van jouw specifieke product gedaan wordt betwijfel ik, maar de verkoper kan wel op de vingers getikt worden wegens misleidende praktijken.
De wet...
Ach Bax gaat wat soepeler om met regeltjes....

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 25-06-2019 12:30 . Reden: typefoutje ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dit lijkt op de Nederlandse praktijken van vele winkels als mediamarkt en dergelijke.

Waarbij de winkel groots aankondigt dat ze een "sale" "solden" zullen hebben op beperkte dagen met bijvoorbeeld 21% BTW korting!!!

Maar de wasmachine die je normaal koopt voor 399 euro is dan ineens 479 in de actie periode en dan gaat daar maar liefst 21% vanaf !!

Het is puur om de klant om de tuin te leiden op deze zelfde dagen zijn er ook vaak "lokkertjes" waarbij er inderdaad een wasmachine voor zijn originele bedrag word aangeboden minus de 21% BTW maar deze zijn dan vaak zeer beperkt leverbaar lees enkele op voorraad

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 16:13

ep667

It doesn't hurt to help

copywizard schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:47:
Dit lijkt op de Nederlandse praktijken van vele winkels als mediamarkt en dergelijke.

Waarbij de winkel groots aankondigt dat ze een "sale" "solden" zullen hebben op beperkte dagen met bijvoorbeeld 21% BTW korting!!!

Maar de wasmachine die je normaal koopt voor 399 euro is dan ineens 479 in de actie periode en dan gaat daar maar liefst 21% vanaf !!

Het is puur om de klant om de tuin te leiden op deze zelfde dagen zijn er ook vaak "lokkertjes" waarbij er inderdaad een wasmachine voor zijn originele bedrag word aangeboden minus de 21% BTW maar deze zijn dan vaak zeer beperkt leverbaar lees enkele op voorraad
Precies om dit te voorkomen is dat in België bij wet verboden. Even uit mijn hoofd mag je 6 weken vóór de solden beginnen de prijs niet meer verhogen. Ook mogen in de periode voorafgaand aan de solden geen prijsacties op geweest zijn en dergelijke. Winkels die dat doen zijn er voldoende, want het valt de meeste mensen niet op. Zie de post van @Giesber voor meer informatie.

Ik zou het zeker melden. De regels zijn er om consumenten te beschermen, dus als niemand dit doorgeeft komt het nooit goed.

Let wel op dat de solden pas volgende maandag beginnen, het kan zomaar zijn dat dit product helemaal niet in de aanbieding komt.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ep667 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:07:
[...]
Let wel op dat de solden pas volgende maandag beginnen, het kan zomaar zijn dat dit product helemaal niet in de aanbieding komt.
Dan is de prijsstijging nog veel opvallender, zeker ook omdat die niet in Nederland is doorgevoerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Bax heeft er zelfs een handje van om na 2400 uur de prijzen van specifieke of populaire producten ineens met €50 (of meer) omhoog te gooien.

Heb dit met een product gehad waar ik nog even over na wilde denken. Was er toen direct klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

LocK_Out schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:13:
Bax heeft er zelfs een handje van om na 2400 uur de prijzen van specifieke of populaire producten ineens met €50 (of meer) omhoog te gooien.

Heb dit met een product gehad waar ik nog even over na wilde denken. Was er toen direct klaar mee.
Gewoon een leuke recensie schrijven >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze zouden ook zo een luchtvaartmaatschappij kunnen beginnen dan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

In Nederland mag een winkel dat toch helemaal zelf bepalen.

@Freee!! stuur je ook brieven naar tankstations als de prijzen een dag later hoger zijn? Ik snap je niet namelijk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@EWK Tuurlijk, maar vind je dergelijke
prijswijzigingen niet een beetje bizar?
Bax is trouwens de enige webshop die dit op deze manier doet & het zo opvalt. Daarom bestel ik er ook niet meer, dit soort fluctuaties voelt voor mij als genaaid worden.

Lijkt me nou niet echt te vergelijken met €0,10 op een liter benzine, waarvan deze fluctuatie ook nog is van diverse andere aspecten afhankelijk is.

Ze doen dit ook wel eens een paar dagen achtereen, ene dag (veel) duurder, dan weer goedkoper, enz.

[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 25-06-2019 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

LocK_Out schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:06:
@EWK Tuurlijk, maar vind je dergelijke
prijswijzigingen niet een beetje bizar?
Bax is trouwens de enige webshop die dit op deze manier doet & het zo opvalt. Daarom bestel ik er ook niet meer, dit soort fluctuaties voelt voor mij als genaaid worden.

Lijkt me nou niet echt te vergelijken met €0,10 op een liter benzine, waarvan deze fluctuatie ook nog is van diverse andere aspecten afhankelijk is.

Ze doen dit ook wel eens een paar dagen achtereen, ene dag (veel) duurder, dan weer goedkoper, enz.
Dat vind ik niet bizar.
Prijzen fluctueren nu eenmaal, zeker in deze tijd. Iedereen volgt elkaar. Stunt de ene partij met iets, gaat de andere er achteraan.

Lijkt me prima te vergelijken met €0,10 op een liter benzine. Als je er daar 50 van nodig hebt in de week, 52 weken in een jaar, dan gaat het ook hard.

Is het leuk dat de prijs een dag later lager is? Nee
Maar genaaid? Dat zeker niet, vraag en aanbod kwam op dat moment bij elkaar. Jij was op dat moment bereid dat bedrag ervoor te betalen.

Hoi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En Bax is natuurlijk ook voor een deel afhankelijk van leveranciers en wat zij rekenen voor product X. Als die ineens omhooggaat zullen zij dat ook doen. En waarschijnlijk indexeren ze iedere dag rond middernacht.
En dan kan het ook nog eens zo zijn dat leverancier Y product X niet meer kan leveren, maar leverancier Z wel, maar tegen een hogere prijs.

Leuk is anders, maar om het nou bizar te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 21:37
Leveranciers, concurrenten, voorraden en heb het idee dat daar pageviews ook prijzen laten stijgen/dalen.
Dynamische pricing is nu eenmaal een ding van deze tijd, al kan het soms wat agressief staan ingesteld.

Je zou altijd nog kunnen bellen, misschien kan je hem alsnog voor de lagere prijs krijgen, als ze het goed doen hebben ze wel een overzicht van de prijs over de verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn vandaag 1 juli en de solden/koopjes periode is begonnen en ik zie dat de prijs van het product (de reloop rp 7000) niet in korting is.

Zou wel eens willen weten waarop ze hun prijzen op baseren dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 20:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TERW_DAN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:09:
En Bax is natuurlijk ook voor een deel afhankelijk van leveranciers en wat zij rekenen voor product X. Als die ineens omhooggaat zullen zij dat ook doen. En waarschijnlijk indexeren ze iedere dag rond middernacht.
En dan kan het ook nog eens zo zijn dat leverancier Y product X niet meer kan leveren, maar leverancier Z wel, maar tegen een hogere prijs.

Leuk is anders, maar om het nou bizar te noemen...
Exact dit, ik houd al enige tijd bepaalde produkten bij Bax in de gaten en de prijzen behoorlijk stabile (gelijk). Heb wel vaker bij Bax besteld geen enkel probleem snelle levering tegen over het algemeen scherpe prijzen. Mij is wat hier besproken wordt (nog) niet opgevallen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 830479 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:54:
We zijn vandaag 1 juli en de solden/koopjes periode is begonnen en ik zie dat de prijs van het product (de reloop rp 7000) niet in korting is.

Zou wel eens willen weten waarop ze hun prijzen op baseren dan....
De prijs is nu echter gedaald naar 400 euro... nog steeds duurder als 4 weken geleden
Pagina: 1