Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prijsstijging Bax winkel voor de solden [BE]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tsja, vrije markt heet dat. Ook in België.

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:59

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dit lijkt me meer iets voor Shopping Forum, AUD > SF

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:23
LA-384 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 21:53:
Geen idee, maar "solden" is een Belgische actie denk ik? Kan me voorstellen dat je uit België ook automatisch de Belgische site voorgeschoteld krijgt en ze daarom makkelijk de prijs enkel daar kunnen verhogen.

Overigens hier nog goedkoper. Ik ken de winkel verder niet overigens.

https://www.new-line.nl/webshop/winkelwagen.asp?c=32
New-line is een betrouwbare shop, heb er vaker aankopen zonder gezeik gedaan 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

ZeRoC00L

UrbanTerror

Deze discussie is er toch ook ieder jaar bij de zogenaamde dump / mega / actie / korting / weet ik wat voor onzin bij de mediamarkt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-08 21:54
De solden zijn 2 vaste periodes in België, waar grote kortingen gegeven mogen worden. Daar hangen allerlei wettelijke bepalingen aan vast, waaronder dat de prijs niet verhoogd mag worden vlak voor de solden. Zie ook dit stukje uit mijn link:
Een aankondiging van prijsvermindering moet effectief zijn en mag niet misleidend zijn. De prijsvermindering moet toegepast worden op een prijs die voorheen gedurende enige tijd werd toegepast. De consument moet een reëel voordeel genieten aangezien hij op basis daarvan zijn beslissing tot aankopen neemt of zal nemen.
Ja, je kan dit dus melden bij de overheid, bijvoorbeeld via het online meldpunt. Een bewijs met 2 afbeeldingen was handig geweest, misschien kan je nog iets zien als http://web.archive.org/ het weer doet, al betwijfel ik dat die webshops bijhoudt.

Dat er effectief iets aan de prijs van jouw specifieke product gedaan wordt betwijfel ik, maar de verkoper kan wel op de vingers getikt worden wegens misleidende praktijken.

Giesber wijzigde deze reactie 25-06-2019 08:43 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-08 14:45

ep667

It doesn't hurt to help

copywizard schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:47:
Dit lijkt op de Nederlandse praktijken van vele winkels als mediamarkt en dergelijke.

Waarbij de winkel groots aankondigt dat ze een "sale" "solden" zullen hebben op beperkte dagen met bijvoorbeeld 21% BTW korting!!!

Maar de wasmachine die je normaal koopt voor 399 euro is dan ineens 479 in de actie periode en dan gaat daar maar liefst 21% vanaf !!

Het is puur om de klant om de tuin te leiden op deze zelfde dagen zijn er ook vaak "lokkertjes" waarbij er inderdaad een wasmachine voor zijn originele bedrag word aangeboden minus de 21% BTW maar deze zijn dan vaak zeer beperkt leverbaar lees enkele op voorraad
Precies om dit te voorkomen is dat in België bij wet verboden. Even uit mijn hoofd mag je 6 weken vóór de solden beginnen de prijs niet meer verhogen. Ook mogen in de periode voorafgaand aan de solden geen prijsacties op geweest zijn en dergelijke. Winkels die dat doen zijn er voldoende, want het valt de meeste mensen niet op. Zie de post van @Giesber voor meer informatie.

Ik zou het zeker melden. De regels zijn er om consumenten te beschermen, dus als niemand dit doorgeeft komt het nooit goed.

Let wel op dat de solden pas volgende maandag beginnen, het kan zomaar zijn dat dit product helemaal niet in de aanbieding komt.

EP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

LocK_Out schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:06:
@EWK Tuurlijk, maar vind je dergelijke
prijswijzigingen niet een beetje bizar?
Bax is trouwens de enige webshop die dit op deze manier doet & het zo opvalt. Daarom bestel ik er ook niet meer, dit soort fluctuaties voelt voor mij als genaaid worden.

Lijkt me nou niet echt te vergelijken met €0,10 op een liter benzine, waarvan deze fluctuatie ook nog is van diverse andere aspecten afhankelijk is.

Ze doen dit ook wel eens een paar dagen achtereen, ene dag (veel) duurder, dan weer goedkoper, enz.
Dat vind ik niet bizar.
Prijzen fluctueren nu eenmaal, zeker in deze tijd. Iedereen volgt elkaar. Stunt de ene partij met iets, gaat de andere er achteraan.

Lijkt me prima te vergelijken met €0,10 op een liter benzine. Als je er daar 50 van nodig hebt in de week, 52 weken in een jaar, dan gaat het ook hard.

Is het leuk dat de prijs een dag later lager is? Nee
Maar genaaid? Dat zeker niet, vraag en aanbod kwam op dat moment bij elkaar. Jij was op dat moment bereid dat bedrag ervoor te betalen.

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En Bax is natuurlijk ook voor een deel afhankelijk van leveranciers en wat zij rekenen voor product X. Als die ineens omhooggaat zullen zij dat ook doen. En waarschijnlijk indexeren ze iedere dag rond middernacht.
En dan kan het ook nog eens zo zijn dat leverancier Y product X niet meer kan leveren, maar leverancier Z wel, maar tegen een hogere prijs.

Leuk is anders, maar om het nou bizar te noemen...

Seasonic Focus Plus 750W Gold te koop

Mijn BGG-list

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True