Noise canceling koptelefoon voor c.a. 200? (ervaringen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 02:39
Ik heb op het moment een JBL E65BT NC en het is niet de beste koptelefoon betreft bouw kwaliteit (hij valt nu zowat uitelkaar, daarom de zoektocht naar een nieuwe), maar de noise canceling is enorm goed.

Ik ben nu op zoek naar een koptelefoon met dezelfde kwaliteit noise canceling.
Het probleem is echter dat ik kan moeilijk zoeken naar een koptelefoon met noise canceling gezien iedere koptelefoon andere implementaties heeft en dus lastig te beoordelen valt zonder feedback van anderen.

Ik heb op het moment vrij weinig op het oog gezien ik niet genoeg ervaring heb betreft koptelefoons met noise canceleing. De enige waarvan ik ongeveer weet dat een goede noise canceling heeft is de "Sony MDR-XB950N1", deze kon ik testen in de mediamarkt en beviel mij wel, echter was de JBL die ik nu heb superieur in het verwijderen van omgevings geluid (dit is voornamelijk belangrijk gezien ik luidruchtige buren heb die het concept van muziek zachter zetten omdat anderen er last van hebben niet kennen).

Daarom vraag ik voor ervaringen dat jullie hebben met verschillende noise canceling koptelefoons.
Het mogen ook wat duurdere koptelefoon zijn als ze echt de moeite waard zijn, dan spraak ik wat door.
Ook een belangrijk punt is dat de schelpen over de oorschelp heen gaat en er niet op komt (dus geen doppen die in de oor gaan, of schelpen die op de oor rusten). Dit voor comfort redenen.

Mocht ik meer info moeten geven dan hoor ik dat graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 24-06-2019 17:33 ]

Beste antwoord (via Joeri.Bijlsma op 25-06-2019 08:51)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:25:
Ik had nog even rond gesnuffeld en gekeken naar de Sony WH-1000XM3 (die jij nu hebt) en vroeg mij af of die ook makkelijk te kopelen is met de laptop of telefoon zonder apps of gedoe. Misschien ook handig om dan meteen te vragen naar de noise canceling profielen waar ik over lees, is de standaard profiel goed? of ben ik dan verplicht om de app te gebruiken (wat voor mij geen optie is).
Al deze headphones hebben NFC, dus met de telefoon gaat meestal heel makkelijk. Laptop meer wisselend, de Sony's zijn niet zo goed in meerdere verbindingen tegelijk, daar is de Bose QC35 beter in.

Ik gebruik de app niet, sterker nog, die wil ik niet gebruiken. Standaard profiel is ontzettend goed, noise cancellation kan je laten optimaliseren door de koptelefoon zelf. Vergeet die app maar, behalve als je Google Assistant, Siri of Alexa wil gebruiken via de koptelefoon (ik niet), dan kan het zijn dat je die wel nodig hebt.

Lees verder in Het grote Headphones topic, daar staat een hoop informatie al in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze is €200 en is echt een heel stuk beter dan wat je nu noemt: pricewatch: Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)

Zie de review in https://nl.hardware.info/...g-koptelefoons-vergeleken, specifieke pagina: https://nl.hardware.info/...-h900n-hear-on-2-wireless. Krijgt de Great Value Award.

Ik heb de voorganger gehad (koopje via eBay) en de noise cancellation is zeer goed, geluidskwaliteit ook. Zat ook redelijk, maar aangezien ik de WH-1000xm3 en MDR-1000x al heb, weer doorverkocht aan een zeer tevreden collega.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
gambieter schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:46:
Deze is €200 en is echt een heel stuk beter dan wat je nu noemt: pricewatch: Sony h.ear on 2 Wireless NC (Grijs, Zwart)

Zie de review in https://nl.hardware.info/...g-koptelefoons-vergeleken, specifieke pagina: https://nl.hardware.info/...-h900n-hear-on-2-wireless. Krijgt de Great Value Award.

Ik heb de voorganger gehad (koopje via eBay) en de noise cancellation is zeer goed, geluidskwaliteit ook. Zat ook redelijk, maar aangezien ik de WH-1000xm3 en MDR-1000x al heb, weer doorverkocht aan een zeer tevreden collega.
Ziet er goed uit! Reviews zijn verder ook erg positief, en misschien het mooiste voor mij, hij is te testen in de mediamarkt, dus kan ik direct vergelijken.

Wel een vraag betreft de koptelefoon; Kun je ook noise canceling gebruiken zonder app?
Ik zie dat er veel integratie is met die app, maar ik zit niet te wachten op een koptelefoon dat veel dingen moet doen voordat ik em kan gebruiken; Aan, knopje noise canceling indrukken en gaan is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joeri.Bijlsma schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:13:
Ziet er goed uit! Reviews zijn verder ook erg positief, en misschien het mooiste voor mij, hij is te testen in de mediamarkt, dus kan ik direct vergelijken.

Wel een vraag betreft de koptelefoon; Kun je ook noise canceling gebruiken zonder app?
Ik zie dat er veel integratie is met die app, maar ik zit niet te wachten op een koptelefoon dat veel dingen moet doen voordat ik em kan gebruiken; Aan, knopje noise canceling indrukken en gaan is het ideaal.
Dat zul je op moeten zoeken in de manual, kun je gewoon op de Sony website vinden. Weet ik echt niet meer met dat model, al ga ik er vanuit van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis het topic die kant dan ook op, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
gambieter schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:25:
[...]

Dat zul je op moeten zoeken in de manual, kun je gewoon op de Sony website vinden. Weet ik echt niet meer met dat model, al ga ik er vanuit van wel.
Ik had nog even rond gesnuffeld en gekeken naar de Sony WH-1000XM3 (die jij nu hebt) en vroeg mij af of die ook makkelijk te kopelen is met de laptop of telefoon zonder apps of gedoe. Misschien ook handig om dan meteen te vragen naar de noise canceling profielen waar ik over lees, is de standaard profiel goed? of ben ik dan verplicht om de app te gebruiken (wat voor mij geen optie is).
FeaR schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:04:
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Ik verhuis het topic die kant dan ook op, AUD > CEA.
Excuus, kon die zo niet vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 25-06-2019 00:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 00:25:
Al deze headphones hebben NFC, dus met de telefoon gaat meestal heel makkelijk. Laptop meer wisselend, de Sony's zijn niet zo goed in meerdere verbindingen tegelijk, daar is de Bose QC35 beter in.

Ik gebruik de app niet, sterker nog, die wil ik niet gebruiken. Standaard profiel is ontzettend goed, noise cancellation kan je laten optimaliseren door de koptelefoon zelf. Vergeet die app maar, behalve als je Google Assistant, Siri of Alexa wil gebruiken via de koptelefoon (ik niet), dan kan het zijn dat je die wel nodig hebt.

Lees verder in Het grote Headphones topic, daar staat een hoop informatie al in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:48
Ik heb zelf de Teufel Real Blue NC. Bluetooth & noise cancelling. Vind 't prettig op hoofd zitten, biedt aardig wat draagcomfort. Noise-cancelling is prima (niet geweldig maar ook niet slecht). Geluid vind ik zelf decent, ben geen audiofiel.

pricewatch: Teufel Real Blue NC (Rood, Zwart)

[ Voor 31% gewijzigd door karimmm op 25-06-2019 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
gambieter schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 01:27:
[...]

Klinkt goed, ik zal wel even doorsparen dan.

Bedankt allen voor jullie input :)
Pagina: 1