[Engenius EZ Hotspot Extender] Kan niet draadloos verbinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06-2019
Ik ben in het bezit van een Engenius ENS202EXT EZ HOTSPOT EXTENDER (v3)
Sinds 3 weken kan ik niet meer draadloos verbinden met een ander (camping) netwerk.
Stappen die ik volg: Configure, scannen van netwerken, selecteer netwerk, voer ww in. Vervolgens begint de extender terug te tellen vanaf 30 echter dan kom ik weer bij Configure,
Als ik heb bedraad aansluit dan kan ik via de extender wel het internet op.
Firmware is 3.99 (was version 3.99 (Rel 2016-05-01) en heb er tijdens troubleshooten 3.99 (Rel 2018-04-12) op gezet.
Wie kan mij helpen zodat ik weer draadloos verbinding kan maken op de camping?
Alcadis en Engenius geven aan mij niet te kunnen helpen (End-of-Life, dus geen ondersteuning meer)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Heb je apparaat al eens gereset naar fabrieksinstellingen?

Werkt het wel met andere WiFi netwerken?

Is er iets veranderd in het WiFi netwerk waarmee je probeert te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-06-2019
Heb gisteravond eea getest en uitgesloten.
Constateringen:
- Apparaat kan geen verbinding maken met mijn thuis Ziggo SSID, de Uqiquity omgeving die achter de Ziggo router zit en ook niet met een Ziggo hotspot.
- Kan wel verbinding maken met telefoon hotspot van de iPhone (Dit succesvol getest met 2 mobiele telefoons) een een openstaande tplink extender in de buurt
- In oktober 2018 is mijn vorige Ziggo router vervangen door een Ziggo connectbox.
Mijn voorlopige conclusie is dat de oorzaak ligt bij de instellingen van mijn Ziggo router (connectbox) echter hoe nu verder. Ziggo bellen? Iemand Tips?

[ Voor 7% gewijzigd door johnvanson op 25-06-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Omdat het met sommige WiFi netwerken wel werkt, en andere niet, gok ik dat die Engenius niet zo lekker om gaat met bepaalde (combinaties van) authenticatie of encryptieinstellingen in WiFi netwerken. Je zou eens kunnen kijken of aanpassingen daarin een verschil maken.

Ziggo bellen heeft natuurlijk geen nut, het is het Engenius apparaat wat niet doet wat het zou moeten doen...

P.S. Je bent niet enige met dit probleem (helaas geen oplossing gepost daar): Engenius EZhotspot v3 kan niet connecten met netwerk

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 25-06-2019 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk0908
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-05-2021
Hallo ik had hetzelfde probleem.
Reset via de hardware button werkte niet.
Herstellen naar fabrieksinstellingen helpt ook niet. Restore van de backup geen resultaat.

Uiteindelijk via admin naar geavanceerde dashboard, System backup/flash firmware
Tabblad action: achter de text reset to default de button preform reset gedaan.

EUREKA, e.e.a. werkte weer.
Hopelijk werkt dit ook voor u. 8)