Toon posts:

TV-Out werkt maar alles ZWART-WIT!!! geen KLEUR!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn tv-uitgang op mijn videokaart powercolor kyro werkt eindelijk. Ik heb de tv
aangesloten met een tulp-plug. Maar als ik op de tv kijk zie ik wel windows maar alles is zwart wit. En de kleuren bijstellen in windows of op de tv helpt ook niks. Ik heb ook de nieuwste driver van internet. Ook heb ik de 4 polige andere uitgang achter op de videokaart al geprobeerd met een verlooptje
maar nog steeds blijft alles zwart. Resolutie of instellingen veranderen in windows helpt ook niks. Weet ieamand dit op te lossen????

Ligt ook niet aan de tv want hij is net nieuwe een sony,.

grtz digital overdrive
alle tips welkom.....

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dan staat hij op NTSC ipv PAL. Staat op ergens bij properties wel, of soms een jumper op de kaart.

NTSC is het televisie systeem in de VS en Japan.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 09:54

knakworst

Get more sats!

[off-topic]
In één minuut het correcte antwoord :D
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
helaas niet.
Dat d8 ik ook aan het begin. Daar ben ik allemaal al bij geweest al die instellingen van tv-out. Ik heb ntsc en pal beide geprobeerd. Maar het maakt niets uit. Beeld krijg ik wel op de tv maar het is en blijft zwart wit. Ik snap er dan ook niks van. Of moet het een scart kabel worden ofzo??/ Ik heb heb nu gewoon in video-in gedaan wat ook kan.

graag nog meer replies

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

hoe zet ik een ATi Radeon op PAL ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Heb je ook een s-video uitgang deze moet het wel doen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad maar met een s-video kabel en een scartblok deed hij het perfect. :)

• sandiman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 14:15

sandiman

Conquest is Paradise

Als je de svhs uitgang gebruikt van je videokaart moet je tv dat ook wel ondersteunen. Je kunt wel een verloopstukje nemen van svhs naar scart, maar als je tv geen svhs ondersteunt krijg je zowiezo altijd zwart-wit.

Als ik op de start-knop druk dan gaat ie uit ...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 19:52 schreef sjakie80 het volgende:
Heb je ook een s-video uitgang deze moet het wel doen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad maar met een s-video kabel en een scartblok deed hij het perfect. :)
kijk hier kan ik iets aan hebben.
Ik gebruik een gele tulp-plug achterin de videokaart en het andere einde is ook een tulp-plug die zit in de tv. Volgens mij is die kabel een S-videokabel. Jij zei dat die met een scartblok bij jou wel goed was. Ik heb wel een scartverloopstukje waar een s-videokabel in kan denk ik. Denk je dat ik het dan zo goed doe?

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Nieuwe televisietoestellen ondersteunen volgens mij allemaal wel SVHS hoor. Kan me niet voorstellen dat het probleem daarin zit...

Helaas heb ik geen idee wat het probleem zou kunnen zijn

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Lordy79
  • Laatst online: 23:22

Lordy79

Fundamentalist

sommige philips (of philips-kloon) tv's schijnen met sommige videokaarten-tv-outs zwart-wit beeld te geven.

Wat voor CPU zit er in je bak?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Ken net een niewe Sony trinitron dus een goeie. Ik heb een 1 ghz thunderbird processor. MEt 128 kingston ram dus lijkt me wel aardig. En de videokaart is een powercolor evil kyro 64 mb 270 mhz. Ik denk ook dat het probleem bij de kabels ligt. Net heb ik scart geprobeerd. Nou dat is helemaal niks ook zwart wit maar nu veel en veel donkerdr en onduidelijker.

• Lordy79
  • Laatst online: 23:22

Lordy79

Fundamentalist

ík ben wel benieuwd naar de oplossing... heb wel eens klanten die klagen over hetzelfde probleem, meestal NTSC <-> PAL foutje, maar soms ook niet en dan weet ik geen antwoord en ik HAAT het als ik geen werkend antwoord heb :(

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

ik heb et zelfde probleem met mijn videorecorder en tv. Je moet dan ff een knoppie indrukken zoiets als dit C<- ongeveer. iig daar lijkt et op. Als et goed is doet ie et dan.

suc6 mzzl grtz, pjot

Verwijderd

btw et is ook een sony trinitron

• Quorian
  • Laatst online: 09-08 10:56
had laats ook met digi-cam maar toen bleek het snoertje niet goed te zitten je moet em goed doorduwen.

• Ruud2001
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Heb laatst ook iets vaags meegemaakt met een stand-alone DVD-speler. Apparaat aangesloten op de tv en toen was het beeld heel erg slecht en allemaal ruis erin. Voor de grap de scart-kabel omgedraaid (dus aansluiting die eerst in de TV ging, aangesloten op de DVD) en toen was het probleem opgelost en was het beeld perfect.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je tv geen RBG ingang heeft. Heb hier zelf een Philips-tv met 2 scart aansluitingen. Eén scart aansluiting bevat RBG en de ander S-VHS. Als ik mijn videokaart aansluit op de S-VHS krijg ik ook zwart-wit, op de RBG krijg ik echter kleur.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 20:05 schreef digitaloverdrive het volgende:

[..]

kijk hier kan ik iets aan hebben.
Ik gebruik een gele tulp-plug achterin de videokaart en het andere einde is ook een tulp-plug die zit in de tv. Volgens mij is die kabel een S-videokabel.
Nee hoor, dat is een compositekabeltje.
Jij zei dat die met een scartblok bij jou wel goed was. Ik heb wel een scartverloopstukje waar een s-videokabel in kan denk ik. Denk je dat ik het dan zo goed doe?
Ja, dat moet goed zijn.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
gele tulpkabel:
PAL en COMPOSITE gebruiken, in je tv stoppen bij de video-in (of op scartblok). Ze de tv op het line-in signaal, niet svhs of rgb.

zwarte dikkere kabel (lijkt op ps/2):
PAL en SVHS gebruiken, in je tv stoppen in svhs line-in of op een scartblok met s-vhs (hosiden?) aansluiting. Zet de tv op het svhs-in signaal.

In het laatste geval moet je TV dit dus wel ondersteunen (S-VHS).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:26

Adze

CCNP !

heb ik ook gehad en ik kwam er maar niet achter wat het was.

Maar het lag aan de kabel lengte (tenminste bij mij). Had eerst een kabel van 10 meter, heb hem ingekort naar drie meter, en jawel hoor kleur....

raar maar waar

Verwijderd

ik doe zelf veel met mijn asus v3800 deluxe
videokaart, jaja het is al een oudje maar werkt nog perfect :)

dit zwart/wit probleem kan vele oorzaken hebben zoals de oplossingen van hierboven.

Een oplossing die niet genoemd wordt is het volgende:

Als je een tulp stekker gebruikt (composite)
dan zet je de instellingen op composite bij tv-out.
je kan kiezen tussen composite of S-vhs als het goed is, als je op s-vhs hebt staan dan krijg je zwart wit beeld andersom ook.

de volgende schema ter verduidelijking:

PC TV videocard TV out

composite ---> composite Composite
s-vhs ---> composite composite
s-vhs ---> s-vhs s-vhs

Dus bij alle config die niet rechtstreeks s-vhs naar s-vhs is moet je op composite zetten bij Tvout.
dan krijg je pas kleur, anders heb je zwart wit.

mijn pc met die asus kaart is nu defect, mobo probleem, kan dus niet verduidelijken met screenshots. Maandag hoop ik het te kunnen ervangen met een new mobo en als gewenst de screen shots leveren :)
Pagina: 1