Ik ben voornemens om op het afdak achter onze garage zelf een set van 4 zonnepanelen te leggen, het gaat om een dak van ongeveer 290*420cm er liggen bitumen golfplaaten op. Zuiver zuid geen schaduw, dakhoek 10 graden ongeveer.
Qua monitoring heb ik niet echt eisen, als ik af en toe kan zien dat het werkt is het prima.
De set moet iig zwart zijn, de golfplaatjes zijn dat ook en het geheel ligt in het zicht. Ik heb het volgende uitgezocht, is er nog wat op aan te merken. Qua prijs/prestaties kon ik niet echt iets beters vinden.
Ik heb zelf nog gekeken of ik misschien zes panelen in een afwijkende maatvoering kwijt kan maar dat is niet erg gunstig voor de prijs, en ik heb op het huis nog genoeg plat dak om in de toekomst meer panelen te leggen. Dat laatste laat het budget dit jaar niet toe, ons jaarverbruik is ongeveer 4500kw dus er moeten in de toekomst nog wel wat panelen bij 😊
De kabel hebben ze alleen in 6mm, dat zou een slag dunner kunnen. Op de prijs zal dat weinig uitmaken waarschijnlijk.
Clickfit Evo mont. systeem rij van 4 panelen breed in portrait opstelling t.b.v. pannendak Aluminium
€126.81
Goodwe 1 fase omvormer 1000-NS
€329
TW Solar Mono percium zonnepaneel
300 WP Monokristallijn
€140.95 4st
Weidmuller PV conectoren set male/female voor 4 of 6mm
€8.54 2st
Hikra Solarkabel SOL rood gelijnd 6 mm 25 meter
€24.79
Totaal, €1061,50 inc
Edit, de titel moet zijn 4 pv, altijd makkelijk autocorrectie
Qua monitoring heb ik niet echt eisen, als ik af en toe kan zien dat het werkt is het prima.
De set moet iig zwart zijn, de golfplaatjes zijn dat ook en het geheel ligt in het zicht. Ik heb het volgende uitgezocht, is er nog wat op aan te merken. Qua prijs/prestaties kon ik niet echt iets beters vinden.
Ik heb zelf nog gekeken of ik misschien zes panelen in een afwijkende maatvoering kwijt kan maar dat is niet erg gunstig voor de prijs, en ik heb op het huis nog genoeg plat dak om in de toekomst meer panelen te leggen. Dat laatste laat het budget dit jaar niet toe, ons jaarverbruik is ongeveer 4500kw dus er moeten in de toekomst nog wel wat panelen bij 😊
De kabel hebben ze alleen in 6mm, dat zou een slag dunner kunnen. Op de prijs zal dat weinig uitmaken waarschijnlijk.
Clickfit Evo mont. systeem rij van 4 panelen breed in portrait opstelling t.b.v. pannendak Aluminium
€126.81
Goodwe 1 fase omvormer 1000-NS
€329
TW Solar Mono percium zonnepaneel
300 WP Monokristallijn
€140.95 4st
Weidmuller PV conectoren set male/female voor 4 of 6mm
€8.54 2st
Hikra Solarkabel SOL rood gelijnd 6 mm 25 meter
€24.79
Totaal, €1061,50 inc
Edit, de titel moet zijn 4 pv, altijd makkelijk autocorrectie
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat