Postnl retour erg vertraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvanbrakel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-07-2019
Vorige week heb ik kledingwaren besteld die net iets te klein waren. Daardoor heb ik geretourneerd voor een grotere maat (retour via postnl). Nu is het ding dat er 10 dagen bedenktijd op staat en op de een of andere manier is de bezorging erg vertraagd van postnl.

Ik heb het vorige week dinsdag afgeleverd bij een postnl locatie en er staat nu nog steeds bezorgtijd donderdag 13 juni (vorige donderdag dus) met 'bezorging is vertraagd'. Dit terwijl de locatie nog geen 20 km van hier verwijderd is. Iemand hier ervaring mee? Want nu verlies ik ook de bedenktijd voor de retour waar ik weer over moet mailen met de kledingsite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik neem aan dat je een verzendbewijs hebt? Als dat binnen de retourtermijn ligt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvanbrakel
Medione1210 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:18:
Ik neem aan dat je een verzendbewijs hebt? Als dat binnen de retourtermijn ligt is er niks aan de hand.
Ja dat is ook zo. Maar ik vind het vooral apart dat postnl er al 8 dagen over doet om een pakketje 20 km ergens naar toe te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 16:04
Anders bel je ze toch even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvanbrakel
Ik verwacht dat zoiets gwn goed gaat. Daarom wil ik weten of anderen het ook vaak hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De tijd die PostNL er over doet staat geheel los van de bedenktijd. Die is standaard namelijk 14 dagen na ontvangst. Het handigste is de winkel even te mailen dat je daar gebruik van maakt binnen die 14 dagen. Dan weten ze het vast, maar je moet dan natuurlijk wel een verzendbewijs hebben met een datum binnen de 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-07 15:37
Daarnaast is het zo dat waarschijnlijk het pakketje eerst gewoon naar een centraal gelegen sorteercentrum gebracht wordt en dan naar pas weer terug komt naar een lokaaldistributiecentrum om vervolgens te worden bezorgd. Het pakketje zal dus niet direct worden afgeleverd maar waarschijnlijk veel meer dan 20km afleggen, daardoor wordt het dus niet sneller afgeleverd dan een pakket dan 200km van de eindbestemming afligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paulvanbrakel schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:17:
Vorige week heb ik kledingwaren besteld die net iets te klein waren. Daardoor heb ik geretourneerd voor een grotere maat (retour via postnl). Nu is het ding dat er 10 dagen bedenktijd op staat en op de een of andere manier is de bezorging erg vertraagd van postnl.

Ik heb het vorige week dinsdag afgeleverd bij een postnl locatie en er staat nu nog steeds bezorgtijd donderdag 13 juni (vorige donderdag dus) met 'bezorging is vertraagd'. Dit terwijl de locatie nog geen 20 km van hier verwijderd is. Iemand hier ervaring mee? Want nu verlies ik ook de bedenktijd voor de retour waar ik weer over moet mailen met de kledingsite.
TT stelt weinig voor, het werkt niet altijd optimaal. het kan zijn dat het artikel allang is bezorgd,alleen nog niet verwerkt bij ontvanger. (pakje van ons staat nog steeds op bezorgen dinsdag en heb me geld al terug en ook al bevestiging dan het afgelopen vrijdag is ontvangen) Bedenktijd is 14 dagen na ontvangst en retourzenden telt niet mee. het gaat om 'aanmelden' retour of herroepen, of welke methode de verkoper gebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvanbrakel
Jeroendedoem schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:34:
Daarnaast is het zo dat waarschijnlijk het pakketje eerst gewoon naar een centraal gelegen sorteercentrum gebracht wordt en dan naar pas weer terug komt naar een lokaaldistributiecentrum om vervolgens te worden bezorgd. Het pakketje zal dus niet direct worden afgeleverd maar waarschijnlijk veel meer dan 20km afleggen, daardoor wordt het dus niet sneller afgeleverd dan een pakket dan 200km van de eindbestemming afligt.
Ja dat al het wel zijn, lijkt me alsnog beetje onhandig maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic met zo weinig eigen inzet als deze is niet de bedoeling. Heb je al contact gezocht met de verkoper en/of PostNL over je probleem en wat zeiden die hierover? Tevens is het vragen naar andere ervaringen niet de bedoeling in SF, zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.