Nederlandse politie liet voor 400.000 euro onnodige 112-app

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Betreft: Nederlandse politie liet voor 400.000 euro onnodige 112-app ontwikkelen

@Olaf

In het nieuwsitem mis ik een reactie van (een woordvoerder van) de Politie / het ministerie van Veiligheid en Justitie. In het item wordt namelijk een verwijt gemaakt (verkwisting van belastinggeld) en dan lijkt het me waardevol om een reactie te vragen (hoor en wederhoor). Bovendien kan zo wat meerwaarde worden gecreëerd die ik nu een beetje mis ten opzichte van het item van RTL...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Herman Het gebeurt steeds vaker hier, dat een item van elders hier wordt 'vertaald'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In een reactie erkent de politie dat 'de locatiefunctie van de 112-app nagenoeg overbodig is'. "Bekeken wordt of aan de app functionaliteiten toegevoegd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld beeld of een chatfunctie", aldus een woordvoerster.

Op de vraag of de aankoop van de Finse versie nog relevant is, stelt de politie: "Het Finse ontwerp heeft inzicht gegeven in hoe we de 112-app in konden richten en daarnaast hoe ze in Finland met locatie-informatie uit de app om gingen." De Finse app is overigens ook gewoon gratis te downloaden in de Nederlandse app-store.
Doorklikken vanaf de T.net Frontpage gebeurt ook te weinig; sowieso vraag ik me af of de politie dan niet een standaard-mail terugstuurt met de al bekende / bovenstaande reaktie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 00:25

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@MAX3400 Ik heb het artikel van RTL gelezen maar desondanks heeft Tweakers m.i. gewoon een plicht om zelf ook te onderzoeken. Zie bijvoorbeeld de NOS die door hoor/wederhoor iets aan het item kunnen toevoegen:
- https://nos.nl/artikel/22...achterhaalde-112-app.html

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Herman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:50:
...een plicht om zelf ook te onderzoeken.
Plicht?

Ik zal het nieuws wel niet snappen maar als iets op de telex van ANP staat, mag/kan je dat integraal overnemen ervanuitgaande dat de bron/tekst gecontroleerd is.

Verder, maar hou me ten goede; hoe goed kan je geruchten onderzoeken? Als dat lastig wordt, kan je zo 70% van alle hardware-artikelen wegstrepen want er wordt mee gepost over/van anderen. Houden we alleen nog "semi commerciele" meuk over namelijk op datum van release de specs, prijs en misschien een review.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MAX3400 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:53:
[...]

Plicht?

Ik zal het nieuws wel niet snappen maar als iets op de telex van ANP staat, mag/kan je dat integraal overnemen ervanuitgaande dat de bron/tekst gecontroleerd is.

Verder, maar hou me ten goede; hoe goed kan je geruchten onderzoeken? Als dat lastig wordt, kan je zo 70% van alle hardware-artikelen wegstrepen want er wordt mee gepost over/van anderen. Houden we alleen nog "semi commerciele" meuk over namelijk op datum van release de specs, prijs en misschien een review.
Toch ben ik een beetje van mening, omdat dit over IT gaat, dat er misschien een onderzoek naar de nuances gedaan moet worden. Mijn kennis met de Politie (heb er 4,5 jaar gewerkt en zo een beetje iedere applicatie langs zien komen) zegt dat er meer achter zit dan zo maar 400 ton uitgeven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27
Waar is de reactie van de redactie? Onder een artikel mag niet teveel op redactionele punten gereageerd worden want dan wordt je gemod naar 0 met als reactie dat je in GR moet zijn. Vervolgens opent TS een draadje in GR, en dan is er 0.0 reactie. Jammer...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Berichten baseren op nieuws van andere bronnen is sinds de oprichting van Tweakers gebruikelijk en hoewel wederhoor zeer wenselijk is is het in lang niet alle gevallen haalbaar of zinvol. In dit geval had het een niet erg informatief antwoord opgeleverd is mijn inschatting aangezien het om een lopende interne aangelegenheid gaat. De redactie doet dagelijks aan hoor en wederhoor en het is zeker wel een streven om dit zoveel mogelijk te doen als dit waardevolle aanvullingen op kan leveren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.