Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een goede compactcamera als opvolger voor mijn instap-DSLR ( -knip- ) en ik twijfel tussen een Canon G9 X MII of een Sony RX 100 MII. Bij voorkeur een camera met een grote sensor en de mogelijkheid om in raw formaat te fotograferen. Zie ik nog modellen met deze eigenschappen en een prijs tussen 300-400 euro over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 16-06-2019 22:23 . Reden: Geen V&A ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:57

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat zijn voor jou de voor en nadelen tussen beide? Waarom twijfel je tussen beide. Etc. Etc. Iets meer informatie/eigen inzet wordt gewaardeerd ;-)

In dit topic vindt je al aardig wat informatie...
[Aankoopadvies] Compactcamera
[Aankoopadvies] Premium compactcamera's

[ Voor 19% gewijzigd door Daan_ op 17-06-2019 07:26 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 18:37
emil_406 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:30:
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een goede compactcamera als opvolger voor mijn instap-DSLR ( -knip- ) en ik twijfel tussen een Canon G9 X MII of een Sony RX 100 MII. Bij voorkeur een camera met een grote sensor en de mogelijkheid om in raw formaat te fotograferen. Zie ik nog modellen met deze eigenschappen en een prijs tussen 300-400 euro over het hoofd?
De Canon G9 X Mark II heeft geen viewfinder. Ik zou nooit een camera kopen zonder viewfinder want in zonnig weer is de display alleen niet goed bruikbaar,
Misschien is de Panasonic TZ100 een goede optie. Is wel 578 Euro. Maar wel met 10x digitale zoom en 4K video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
JoStad schreef op maandag 17 juni 2019 @ 01:49:
[...]

De Canon G9 X Mark II heeft geen viewfinder. Ik zou nooit een camera kopen zonder viewfinder want in zonnig weer is de display alleen niet goed bruikbaar,
Misschien is de Panasonic TZ100 een goede optie. Is wel 578 Euro. Maar wel met 10x digitale zoom en 4K video.
Ik heb geen ervaring met cameras zonder viewfinder. Ik had een instap DSLR, met viewfinder. Enkel de fotos die ik incidenteel met mijn mobiel maak, maak ik vanaf een scherm. Dus ik weet niet of ik het wel/niet mis.

Ik twijfel nu tussen de Sony RX100 MII en MIII. De MIII heeft een viewfinder en een lichtsterkere lens. De fotokwaliteit van de MII schijnt beter te zijn vooral bij hoge ISO. En de MII heeft een hotshoe.

Prijsverschil is +/- € 100. Ik nijg naar de MIII vanwege de lichtsterkere lens. Maar is het die € 100,- verschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
JoStad schreef op maandag 17 juni 2019 @ 01:49:
[...]

Dat was vroeger wellicht zo, maar op mijn Canon Powershot G7X (eerste versie) heb ik nog nooit gehad dat ik het display niet kan lezen.

Op zich heeft viewfinder ook een streepje voor bij mij, maar de meeste viewfinders van compact camera's (voor zover ze nog gemaakt worden) zijn veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Uiteindelijk via een kennis die in een fotozaak werkt gunstig een Canon G7X-II kunnen kopen. Die viel eerst wat buiten budget, maar dankzij deze kennis viel ie ineens binnen budget.

Dank voor de info allen.
Pagina: 1