Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten van zwave module (Qubino Dimmer) Buva Boxstream

Pagina: 1
Acties:

• dogiedog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 20:46
Hallo,

Ik probeer via een Qubino flush dimmer 0-10v mijn mechanische ventilatie aan te sturen. Ik heb een z-wave USB stick waarmee ik de dimmer probeer te pairen, maar dit wil niet lukken.

Ik heb naar onderstaande post gekeken en de dimmer hetzelfde aangesloten (zie foto's, niet naar de kleur van de draden kijken, het is mij bekend dat deze "verkeerd" zijn);
Aansluiten van zwave module (Qubino Dimmer) Buva Boxstream

Als ik op de knop van de z-wave USB stick druk om te pairen en vervolgens 2 seconden de service button ingedrukt hou (ik heb niet het gevoel dat ik iets indruk tevens); dan wordt er niet gepaired...

Iemand met dezelfde ervaringen of iets wat ik kan proberen om bovenstaande wel te laten werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uQUknJqgWrkT82nzKfxic57g/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zJC7kWXiXYkpB8eFSwu7Y98y/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g0YXa6aDxH22D1DK5LVS3upF/thumb.jpg

Edit: Ik weet dat de dimmer zou moeten werken, heb hier ook nog een KaKu dimmer liggen en die zorgt ervoor dat de mech. ventilatie op half vermogen gaat draaien (heb alleen geen basisstation voor KaKu... vandaar dat ik naar z-wave over wil gaan, maar deze paired niet...)

[ Voor 10% gewijzigd door dogiedog op 15-06-2019 15:01 ]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
dogiedog schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:42:
Ik heb een z-wave USB stick waarmee ik de dimmer probeer te pairen, maar dit wil niet lukken.
Levert de BUVO wel 12v aan de z-wave schakelaar? Bij jou zou er 12v moeten staan op de bruine draad. In de tekening waar je naar linkt lijkt het dat de originele draden (+/-) ook op de z-wave module zijn aangesloten. Zonder stroom doet die dimmer het niet :-) Ik zou daar nog eens naar kijken.

Quote uit jouw link:
De draden die je van onderaf in de tekening ziet komen zijn de draden van de hoofdbediening zoals die nu aangesloten zitten op de printplaat van de Buva Boxstream. Die ga ik aan de module koppelen en dan vanuit de module door naar de Boxstream.

• dogiedog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 20:46
JaDatIsPeter schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:42:
[...]

Levert de BUVO wel 12v aan de z-wave schakelaar? Bij jou zou er 12v moeten staan op de bruine draad. In de tekening waar je naar linkt lijkt het dat de originele draden (+/-) ook op de z-wave module zijn aangesloten. Zonder stroom doet die dimmer het niet :-) Ik zou daar nog eens naar kijken.

Quote uit jouw link:

[...]
Dat zou het nog wel eens kunnen zijn, zal het binnenkort controleren als ik weer tijd heb.

Wat ik dan nog wel bijzonder vind, is dat de Kaku dimmer wel stroom krijgt (op dezelfde manier aangesloten); daarbij is de dimmer ook 0-10v.

[ Voor 18% gewijzigd door dogiedog op 16-06-2019 15:25 ]