Toon posts:

A7v dipswitches+bios upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakers.

ik zit met een probleem. Ik heb een asus A7v mobo met bios revisie 1004c. ik heb een amd athlon 600@858. dit heb ik gedaan doormiddel van potlood streepjes en mijn disswitches op mijn mobo. (kon niet anders, had toen nog een multiplier in bios) in de nieuwere versies zitten wel de multipliers er wel.

het probleem is als ik mijn bios upgrade naar een hogere versie (1007) dan gaat alles goed tot dat ik weer reboot. wat hij doet is de vcore weer op auto zetten, die heb ik op 1.85 staan. mijn vraag is moet ik die dipswitches allemaal op off zetten en dan de bios upgraden, aangezien de multiplier er dan wel is.( en de dipswitches er niet tegen kunnen of zo)of ............

iemand een suggestie.
All help is welcome.

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
nobody?:(

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dus je vraagt of je de dipswitches op OFF moet zetten omdat anders de Multiplier niet in het BIOS menu staat ?

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry, nu ik het ook effe lees is het wel eenbeetje verwarrend. ik heb bios versie 1004c zit nog geen multiplier in. dus moet ik alles via dipswitches doen. bios versie 1007 heeft wel een multiplier. ok.
als ik dan upgrade van 1004c naar 1007 dan start hij niet op omdat hij automatisch naar default settings overschakeld. en dat wil mijn pc niet omdat de vcore op gekrikt moet worden

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Simpel toch. Effe terug naar de standaard instellingen klokken. Gewoon CMOS reset jumper op je moederbord zoeken.
Effe zoeken...
In het boekje en op het mobo van mijn revisie 1.01 vind ik hem niet, je kan altijd met de batterij eruithalen proberen of de processor terug "locken".

BTW: Er is ook een JumperFree mode voor de dipswitches, heet JEN (jumpertje zit bij buitenste PCI slots), misschien dat dat helpt.

<edit> onduidelijkheden </edit>

Verwijderd

of gewoon je voltage instellen met je jumpers, heb ik ook gedaan

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan bij een A7V toch geen voltages veranderen via jumpers ?

EDIT
Toch wel, had het niet gezien.
Je kan het doen met de VID1-4 jumpers, staan naaast de socket.

Verwijderd

Topicstarter
en de dipswitches. moet ik die off zetten of niet.
ik moet em via me dipswitches op 8.5 zetten x100. maar omdat die nieuwe bios een mulitplier heeft denk in dat hij daar door in de war raakt. of lul ik nu maar wat uit me nek.

Verwijderd

Topicstarter
oja. je kan trouwens wel je voltage met dipswtiches instellen en ook heb ik een jumperfree mode.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Probeer of je kan booten met JumperFree mode aan. Anders voltage zetten. Als het niet lukt, zet de proc terug op "factory default" (lijntjes gummen)

Verwijderd

stel je voltage in met de jumpers, zet je dipswitches op off (jumperfree) en probeer het in de BIOS

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[n00b vraag]
De Durons hebben de L1 bridges voor de multiplier lock, de Athlon ook ?
[/n00b vraag]

Verwijderd

ja, Athlon ook, de 1333 niet meer en sommige 1200 hebben ook al dichte bruggen

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Iemand toevallig ervaringen met Durons en koeling ?
Heb een raar gevalletje.
Dit is ivm. de juistheid van temp sensors op mobo's.
Pagina: 1