Ik heb vandaag een Akasa Silver Mountain gekocht. De ThermalTake Chrome Orb van mijn ongemodificeerde Duron 700 afgehaald en zuiver gemaakt. Arctic Silver 2 op de core, niet te veel. Akasa Heavyweight erop en de boel opstarten.
Vroeger had ik rond de 40-45 graden met idle, en 40-50 voor stressed.
Nu met de Akasa, zelfs enkele graden hoger
Ik meet nu met de case open 44° met Asus Probe 2, progje om de temp te checken op mijn A7V revisie 1.01 met 1008 beta BIOS.
Case is InWin A500
en zit tamelijk propvol (zie sig.)
Zo zit de koeler recht tegenover de voeding, met 1-2cm afstand. Moederbord temp is 31°.
Kamertemp is 23.5°.
Heb ik iets over het hoofd gezien of moet ik stilaan gaan kijken voor een nieuwe case ?
Hier is een link naar een review van de koeler. Ze hebben dus 20° minder met DEZELFDE proc !
Somebody care to explain ?
Vroeger had ik rond de 40-45 graden met idle, en 40-50 voor stressed.
Nu met de Akasa, zelfs enkele graden hoger
Ik meet nu met de case open 44° met Asus Probe 2, progje om de temp te checken op mijn A7V revisie 1.01 met 1008 beta BIOS.
Case is InWin A500
en zit tamelijk propvol (zie sig.)
Zo zit de koeler recht tegenover de voeding, met 1-2cm afstand. Moederbord temp is 31°.
Kamertemp is 23.5°.
Heb ik iets over het hoofd gezien of moet ik stilaan gaan kijken voor een nieuwe case ?
Hier is een link naar een review van de koeler. Ze hebben dus 20° minder met DEZELFDE proc !
edit:
Even toevoegen, de voeding blaast naar buiten. 80mm fan voorin onderaan die koude lucht binnen blaast. Met de kast toe wordt mijn proc bij idle al bijna 50° en open is hij 43°.
Even toevoegen, de voeding blaast naar buiten. 80mm fan voorin onderaan die koude lucht binnen blaast. Met de kast toe wordt mijn proc bij idle al bijna 50° en open is hij 43°.
Somebody care to explain ?