Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Mijn huidige systeem
- Intel i5 3570K processor
- Asus P8Z77-V LX moederbord
- 8 GB DDR3 werkgeheugen
- Radeon RX 580 videokaart
- Crucial M500 SSD
Deze setup heb ik ongeveer 2 jaar geleden in elkaar geknutseld, maar ik merk nu toch dat het flink begint te verouderen. Gamen gaat niet meer zo soepel als het was.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor het spelen van Player Unknown Battlegrounds. Dit wil ik kunnen op minimaal full HD, met high settings en een fps van minimaal 100. Het zou een pluspunt zijn als de nieuwe setup later 1440 of 4k resolutie gamen aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn oude setup verkopen (geen idee wat ik hier voor krijg, ik hoop €150 a €200) en verder ongeveer €400 uitgeven, dus totaal ca. €550. Sowieso moeten moederbord, processor en het geheugen geupgradet worden. Videokaart mag eventueel nog later verbeterd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet van toepassing, in principe wordt het gehele systeem vervangen. Randapparatuur heb ik allemaal.
Edit: Ik heb een cooler die ik meeneem! Dit is een Mugen 3 of 4.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per sé, een lichte voorkeur voor Intel boven AMD. Maar niet leidend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een ATX kast, dus moederbord mag in principe van elk formaat zijn, maar voorkeur gaat uit naar een ATX formaat moederbord. Verder geen eisen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me 2 jaar lang niet meer bezig gehouden met componenten. Inmiddels is er vast ongelofelijk veel veranderd. Een aantal vragen:
- Is mijn videokaart nog voldoende voor deze tijd? Ik hoop van wel
- Is 16 GB werkgeheugen voldoende of kan ik al beter naar 32 GB gaan kijken?
- Kan ik eventueel nog winst op snelheid behalen door mijn SSD te upgraden?
Ik heb natuurlijk Best Buys gecheckt van Tweakers. Ik kom in de laatste guides eigenlijk elke keer de Ryzen 5 2600 tegen. Nu zag ik ook dat daar een X-versie van is. Gaat me dat veel meer snelheid opleveren, mocht ik voor die processor kiezen? Overclocken doe ik niet, mocht dat het enige verschil tussen beiden zijn.
Het zou fijn zijn als ik weer 2 jaar vooruit kan met het nieuwe systeem.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Mijn huidige systeem
- Intel i5 3570K processor
- Asus P8Z77-V LX moederbord
- 8 GB DDR3 werkgeheugen
- Radeon RX 580 videokaart
- Crucial M500 SSD
Deze setup heb ik ongeveer 2 jaar geleden in elkaar geknutseld, maar ik merk nu toch dat het flink begint te verouderen. Gamen gaat niet meer zo soepel als het was.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor het spelen van Player Unknown Battlegrounds. Dit wil ik kunnen op minimaal full HD, met high settings en een fps van minimaal 100. Het zou een pluspunt zijn als de nieuwe setup later 1440 of 4k resolutie gamen aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn oude setup verkopen (geen idee wat ik hier voor krijg, ik hoop €150 a €200) en verder ongeveer €400 uitgeven, dus totaal ca. €550. Sowieso moeten moederbord, processor en het geheugen geupgradet worden. Videokaart mag eventueel nog later verbeterd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet van toepassing, in principe wordt het gehele systeem vervangen. Randapparatuur heb ik allemaal.
Edit: Ik heb een cooler die ik meeneem! Dit is een Mugen 3 of 4.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per sé, een lichte voorkeur voor Intel boven AMD. Maar niet leidend.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een ATX kast, dus moederbord mag in principe van elk formaat zijn, maar voorkeur gaat uit naar een ATX formaat moederbord. Verder geen eisen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb me 2 jaar lang niet meer bezig gehouden met componenten. Inmiddels is er vast ongelofelijk veel veranderd. Een aantal vragen:
- Is mijn videokaart nog voldoende voor deze tijd? Ik hoop van wel
- Is 16 GB werkgeheugen voldoende of kan ik al beter naar 32 GB gaan kijken?
- Kan ik eventueel nog winst op snelheid behalen door mijn SSD te upgraden?
Ik heb natuurlijk Best Buys gecheckt van Tweakers. Ik kom in de laatste guides eigenlijk elke keer de Ryzen 5 2600 tegen. Nu zag ik ook dat daar een X-versie van is. Gaat me dat veel meer snelheid opleveren, mocht ik voor die processor kiezen? Overclocken doe ik niet, mocht dat het enige verschil tussen beiden zijn.
Het zou fijn zijn als ik weer 2 jaar vooruit kan met het nieuwe systeem.