Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor een HDMI kabel voor een 4K TV

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views

Vraag

• Shafy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo,

Ik heb zojuist, met behulp van jullie, een mooie 4K OLED TV uitgekozen!

Nu las ik ergens, dat ik een HDMI kabel nodig hebt die genoeg data kan overdragen om het beeld vanaf mijn PC op 4K @60Hz te kunnen weergeven.
Mijn PC gaat 10 meter vanaf mijn TV staan en ik las dat een optische HDMI kabel nodig is om met deze afstand, 4K @60Hz goed te kunnen draaien.

Klopt deze informatie?
Waarom wel niet?

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je zelf überhaupt gezocht? Je vermeld ook niet waar dat 'ergens' is waar je je informatie vandaan hebt, maar het is inderdaad wel handig om een kabel tussen je mediabron en je tv te hangen :/

Een simpel google resultaat levert meer antwoorden op dan jij vragen hebt in elk geval.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

10m kan nog wel een dingetje worden; theoretisch zou elke "high speed HDMI" kabel moeten voldoen, of dat ding nou 3 Euro of 3000 Euro kost.

/edit : je kan het ook navragen bij de verkoper van Hulp bij keuze TV 55 inch QLED (LCD) of OLED??? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 14-06-2019 16:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Shafy Zie: Jorgen in "Hulp bij keuze TV 55 inch QLED (LCD) of OLED???"

Samengevat: gaan voor "high speed" of "premium high speed" kabel. De laatste ondersteunt iets meer bandbreedte, maar ook high speed moet alles aankunnen dat wij hem kunnen voeren. Op deze geringe lengtes heb je nog geen HDMI-over-UTP of HDMI-over-optical nodig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uit de startpost blijkt weinig eigen inzet.. daarnaast hebben wij een prachtig topic voor dit soort kabels. OOk daar had je kunnen posten..

Ik gebruik een cheape kabel (€3) van de Action voor 4K doorgifte (4K stond op de verpakking) en dat werkt al lange tijd perfect.. dus ja.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 16-06-2019 23:06 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.