Lijkt me wel, maar dat komt dan vooral ook door (Z)LTV.stuffer schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:29:
[...]
Is dit effectief? geen idee maar werkt het en denk ik erdoor te besparen?
Denk het wel. Draai pas net op een warmtepomp maar het ziet er wel gunstig uit.
Klopt ja, maar dan houdt je het probleem met definitie "voelt" het nog warm.Voelt het dan nog wel warm? Jazeker, het is alleen echt anders stoken.
[...]
Zoals ik al schreef heb ik vanmiddag nog een paar uurtje getest met verschillende afstanden. Wij zitten namelijk niet direct tegen de verwarming, maar eerder 1-1,5m er van af. Daar waar we wel dichterbij zitten, zit de rug van de bank die daarmee de stralingswarmte absorbeert en in minimale mate waarschijnlijk doorgeeft. Na een paar uur kwam de radiator pas echt op aanvoertemperatuur CV, dus deze gemeten waarden zijn daarom daar hoger.
Volgorde was niet helemaal logisch, maar geeft een indicatie. Huidig stookregime 65/55/20 natuurlijk een stuk hoger dan bij WP. Onderstaand klikbaar:

Gaat hier wel komen maar voor nu stoken we in de woonkamer nog met een "oude" convectorput en een nieuwe Jaga Strada (ook convector). Gaat vooralsnog prima en is dus ook mogelijk mijn inziens.
Hier een EPA adviseur over de vloer gehad, deze zei ook bij lagere temperaturen nachtverlaging minder laag instellen en constantere verwarming. Maar meer verbruiken doet dit wel. Ik heb een deel van de rekensheet gekregen waarin ik dit kan testen. Daaruit kwam 130kWh extra energie wanneer ik geen nachtverlaging toepas van 10 uur en obv naisolatie gevel en triple glas. Op zich vond ik dat meevallen. Daarom denk ik ook dat je de vraag moet stellen is die constante verwarming mij wat waard, hoeveel ben ik er en is dat regelmatig. Daarnaast kan je het systeem wellicht nog wat tweaken/tunen net als bij een CV(?).[...]
Doen wij tot nu toe nog niet, ik heb het een paar keer geprobeerd en en dan valt het gebruik (na 4 dagen testen) echt hoger uit.