Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-01 17:07
Mijn vraag

Het grote gemak van de harmony elite is dat je je toestellen in een kast kunt steken maar nog steeds kunt aansturen via de IR blasters die er bij zitten. nu vroeg ik mij af of je wel nog altijd of de hub of een IR blaster in het zicht moet liggen hebben. maw, kun je je toestellen bedienen als alles in een kast zit of zelfs vanachter een hoek?

Ik wil namelijk het volume kunnen veranderen op mijn denon als ik zone 2 (keuken) zit. Is dit mogelijk, of zal ik toch telkens naar de woonkamer moeten gaan om het volume te regelen?

Alvast bedankt voor het antwoord

Beste antwoord (via graskonijntje op 25-07-2019 15:29)

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 12:03

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik had deze vraag ook, maar niet opgezocht maar proefondervindelijk ondervonden.

Ik zou niet adviseren om het signaal vanuit de afstandsbediening te laten komen. Los van het gevoel dat het voor mij gevoelsmatig tot extra vertraging leid waardoor stappen worden overgeslagen (iets wat in dezelfde activity na overschakelen op IR-Blaster aansturing niet meer het geval was).

Werkt het ook niet consistent samen met aansturing vanuit de App. Soms lijkt de App ook een signaal te sturen vanuit de afstandsbediening maar niet altijd, daarnaast zal je afstandsbediening ongetwijfeld niet altijd in de goede hoek richting de apparaten liggen.

Conclusie, het werkt wel, maar als je de mogelijkheid hebt zal ik ten aller tijden een IR Blaster in stelling brengen want dit werkt (gevoelsmatig?) soepeler en consequenter.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 18:55
Als het apparaat wat je wil bedienen via IR bediend moet worden, en je je hub / IR blaster in het zicht hebt van je apparaten (in jouw geval dus je Receiver) dan kan dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
  • Laatst online: 28-04 17:51
Maar dan de hamvraag waar ik ook maar niet uitkom en nergens kan teruglezen.

Heeft de Elite AB zelf ook een IR signaal wat hij uitzend zodat ik ook kan richten zelf!
Ik heb nu de Harmony Ulitmate (ietsje ouder dan de Elite) en daar moet ik dus een miniblister op het dressoir zetten voor alles wat niet 'achter het deurtje zit' want deze zend zelf geen IR signaal uit

Mijn TV bijvoorbeeld staat boven en boxen staan aan de zijkant... heel irritant want de miniblister moet precies goed staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
Wekko306 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:09:
Als het apparaat wat je wil bedienen via IR bediend moet worden, en je je hub / IR blaster in het zicht hebt van je apparaten (in jouw geval dus je Receiver) dan kan dat inderdaad.
Dat klopt inderdaad voor de Ultimate... maar ook voor de nieuwe Elite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:55

Illusion

(the art of)

Je kan in de elite per device instellen of het signaal uit hub, blaster of remote moet komen. (Hub én blasters kan wel, maar het is hub OF remote)
Zit dus gewoon IR op de remote.

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 15-06-2019 12:45 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty74
top dank!@#$%^&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Tijntje

Hello?!

Vind het wel een nadeel dat er geen optie is voor alles, het is of blasters en hub of de remote.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/97IbGEp.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:55

Illusion

(the art of)

Tijntje schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Vind het wel een nadeel dat er geen optie is voor alles, het is of blasters en hub of de remote.
[Afbeelding]
Klopt, maar is in mijn ogen wel logisch.
De hub en blaster kunnen het signaal tot op de pico-seconde tegeljk uitsturen, waardoor ze niet op elkaar storen.
De afstandsbediening en de hub zit wat tijdverschil tussen, waardoor die signalen op elkaar storen. Precies tegelijk lukt dus niet, en ze zover vertragen dat ze na elkaar komen kan ook niet, want dan heb je het risico dat de ontvanger een dubbele toetsaanslag ontvangt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Tijntje

Hello?!

Illusion schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Klopt, maar is in mijn ogen wel logisch.
De hub en blaster kunnen het signaal tot op de pico-seconde tegeljk uitsturen, waardoor ze niet op elkaar storen.
De afstandsbediening en de hub zit wat tijdverschil tussen, waardoor die signalen op elkaar storen. Precies tegelijk lukt dus niet, en ze zover vertragen dat ze na elkaar komen kan ook niet, want dan heb je het risico dat de ontvanger een dubbele toetsaanslag ontvangt.
Goed punt daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
Bedankt voor de duidelijkheid. kan ik met een gerust hart de elite bestellen.
thx!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 12:03

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik had deze vraag ook, maar niet opgezocht maar proefondervindelijk ondervonden.

Ik zou niet adviseren om het signaal vanuit de afstandsbediening te laten komen. Los van het gevoel dat het voor mij gevoelsmatig tot extra vertraging leid waardoor stappen worden overgeslagen (iets wat in dezelfde activity na overschakelen op IR-Blaster aansturing niet meer het geval was).

Werkt het ook niet consistent samen met aansturing vanuit de App. Soms lijkt de App ook een signaal te sturen vanuit de afstandsbediening maar niet altijd, daarnaast zal je afstandsbediening ongetwijfeld niet altijd in de goede hoek richting de apparaten liggen.

Conclusie, het werkt wel, maar als je de mogelijkheid hebt zal ik ten aller tijden een IR Blaster in stelling brengen want dit werkt (gevoelsmatig?) soepeler en consequenter.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graskonijntje
Bedankt voor je bevindingen!
zal dan toch bestellen en dan zorgen dat ik het correct in stel
Pagina: 1