Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bosch wasdroger (WTW87560NL) Droogt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• monteego
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06-02-2020
Hoi Allemaal,
Sinds een week ons Bosch wasdroger (WTW87560NL) Droogt niet goed. Dat is die zelfreinigende warmte pomp droger. Ik heb wat op google gezocht en heb ik volgende gedaan: Sensor in trommel schoongemaakt, sensor bij pomp ook schoongemaakt en dat warmte element dat achter dichte deksel staat ook schoon gemaakt. Eigenlijk is het raar. Hij geeft geen storing maar het lijkt net alsof hij geen kracht heeft om echt warm te blazen. Ik zie wel dat hij iets warm wordt maar niet zo zoals het hoort. Zelfs de warmte element onder is niet heet. Wat ik ook gek vind als ik na 20 min. achterste binnenkant van trommel aanraak die is wel heet. Ook zo het valt mij op hij draait alleen maar zonder stoppen aan een kant. Vroeger ging hij een kant draaien , dan andere en etc. Wie kan mij helpen? Tips? :*)

Alle reacties

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15:37
Ongeveer hetzelfde type machine met een soortgelijk probleem: Bosch warmtepompdroger (WTY87700NL) functioneert ondermaats Mogelijk dat je dat verder kan helpen?

• monteego
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06-02-2020
Freakster86 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:38:
Ongeveer hetzelfde type machine met een soortgelijk probleem: Bosch warmtepompdroger (WTY87700NL) functioneert ondermaats Mogelijk dat je dat verder kan helpen?
Heb ik gelezen maar het probleem is net anders bij mij. Trouwens heb ik alles gedaan wat er daar staat.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
monteego schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:12:
[...]

Heb ik gelezen maar het probleem is net anders bij mij. Trouwens heb ik alles gedaan wat er daar staat.
Ben je er nog uit gekomen? Wij hebben dezelfde droger, en het droogresultaat is ook niet geweldig meer.

Ik heb het klepje linksonder open gemaakt en het stof waar ik bij kon schoongemaakt, daarna het vervangende klepje er weer opgeschroefd. Echter heb ik geen idee hoe ik in het service menu kom om de droger te laten spoelen, elke instructie die ik online tegenkom is van een ouder model...

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• oldsmelly
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Na jaren van ellende mijn warmtepomp droger het raam uit gekeild

Nooit meer... deed soms 4 uur over een wasje drogen en dan nog was het niet echt droog zeg maar.

Weer terug naar een ouderwetse Miele condens droger.. en hop in 1 uur 40 minuten een volle 7 KG was zo droog als de Kalahari woestijn in de zomer maanden.

Leuk hoor label A++++++++ maar als de droger er dan 2-3 keer zo lang overdoet is het zeg maar niet echt milieu bewust meer.

Ik hoor van veel mensen dat zeker na een jaarje of 3 de ellende begint met de warmte pomp drogers

[Voor 26% gewijzigd door oldsmelly op 01-09-2020 16:38]

MuziekLiefhebbert

• 50 Jannis
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-03 22:31
Beste
Ik heb zelf een BOSCH WARMTEPOMP WTY87700NL/15 DROGER nu ongeveer 6 jaar oud
de klacht van mijn vrouw was “ hij doet er wel 6 uur over “

Dus ik heb me even verdiept HOE PAK IK HET AAN

Diverse filmpjes bekeken

En ik dacht dat is de oorzaak

Ik heb een grote klep over de hele breedte van de droger, en die moest er af
Dat ging niet makkelijk

Je moet de droger op z’n twee achterste poten schuin zetten, en dan de klep in zijn geheel vaar voren er af klikken

Daarna zie je links een grijze klep, en die moet je eraf snijden met een stevig stanleymes
Dan zie je de CONDENSOR
IN DIE ZIT VOL MET STOF
goed schoonmaken ......
Je moet wel een klep bestellen die je er op monteerd
Type klep BOSCH REPARATIESET KLEP CONDENSOR “ artiketnr. 20542310
Ik heb hem besteld bij PARTSNL
alles gedaan
En hij draait weer als een zonnetje ;)

[Voor 0% gewijzigd door 50 Jannis op 03-03-2021 13:56. Reden: Teken]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True