Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09-2024
Heb een MSI H310 m Pro-vh 1151 moederbord, daarin een intel core i3-9100F met stockcooler en 16 GB corsair geheugen, video kaart GTX 1050 2GB , Voeding 500 watt en als laatste een Samsung SSD 850 Pro 256 GB.
Helaas krijg ik totaal geen beeld, dus ik kan helaas ook niet zien of de bios opstart.

Wat heb ik al ondernomen: Had eerst de GTX 1050 2GB erin aangesloten met hdmi, geen beeld. Daarna via de Display port van de GTX, geen beeld. De GTX er uit gehaald en de HDMI van het mobo gebruikt, geen beeld en als laatste de VGA van het mobo gebruikt, geen beeld. Heb vrijwel alles los gehaald van het mobo behalve wat hij echt nodig heeft om op te starten. Schroevendraaier gebruikt om op te starten. (kleintje en heel voorzichtig)

Ik ben bekend met feit dat de i3 9100F geen geïntegreerde graphics heeft, maar dan zou toch de GTX beeld moeten geven. Heb de MSI site geraadpleegd en weet dat ik eerst een bios update moet doen om de 9e generatie te laten herkennen. Maar dat is erg lastig zonder beeld. :D

Helaas zit ik nu even zonder opties, dus vandaar dat ik nu voor het eerst een beroep op jullie technische kennis wel doen. Alhoewel ik regelmatig het forum bezoek voor oplossingen, heb ik over dit probleem niks kunnen vinden. Graag hoor ik hoe ik dit moet oplossen.

Groet, Jan

[ Voor 0% gewijzigd door Jan-ne op 13-06-2019 18:56 . Reden: schrijf fout ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moederbord terugsturen?
Sharing is caring! Doorgeef 8th gen CPU tbv BIOS update even lezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
Max bedankt voor jou antwoord, alleen het betekend voor mij dat er weer oponthoud aan mijn 4K project is. Het is wel een heel goed initiatief moet ik zeggen. Hetzelfde had ik al geprobeerd met een Intel G4500, maar toen ging het systeem piepen. Dus ook een No Go. Hij had van het weekend moeten draaien, vandaar dat ik eigenlijk met mijn handen in m`n haar zit, wat lastig is voor mij omdat ik kaal ben. ;)
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat ik uit mijn game pc de i5 8400 haal en die gebruiken voor de bios. Grrr vanavond niet gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Als je van tevoren goed onderzoek doet voorkomt dat teleurstellingen. De 9100F is net een paar weken op de markt terwijl een moederbord, en zeker vrij impopulaire H310 bordjes, soms maanden op de plank kan liggen. Je kunt er dan vanuit gaan dat er een te oude biosversie op het bord staat voor ondersteuning van de nieuwste cpu's.
G4500 is Sky Lake en is niet compatibel met de H310 chipset. Is allemaal na te lezen in de cpu compatibiliteitslijst van het moederbord. Staat ook bij welke biosversie je minimaal nodig hebt voor de 9100F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
Dankje voor je antwoord Uszka. Alleen ik had de i3 van marktplaats gekocht als een 8100F, vandaag binnen gekregen en het blijkt een 9100F te zijn. Vandaar mijn paniek. En dan probeer je van alles om toch in die bios te komen, daarom probeerde ik het toch even met de G4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Aha, vandaar. Heb je mazzel want de 9100F is beter, die heeft een turbo modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
Ja dat dacht ik eerst ook, alleen toen het probleem zich aandiende had toch liever een 8100 gehad. Maar ik ben inmiddels al bezig mijn i5` je er uit te halen om daarna het mobo aan de gang te krijgen. En dan weer snel terug in mijn game pc, dan kan ik misschien nog ff gamen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Overigens gaat een 9100F nooit beeld geven op de onboard aansluitingen. Zit geen video chip in ;)

Maar dat wordt een coffee lake Celeron halen of idd die doorgeef CPU. Mocht dat ook niet werken dan is je bord gaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
Hoi Nelizmastr, Zoals je hebt kunnen lezen in mijn eerste bericht " Ik ben bekend met feit dat de i3 9100F geen geïntegreerde graphics heeft" was dat niet erg omdat ik een GTX 1050 zou gebruiken.
Maar inmiddels heb ik mijn i5 8400 in het MSI mobo gestopt en wederom geen beeld, dus het mobo gaat Zoefff vliegen. :D Dus nu kan ik je gelijk geven dat het bordje gaar is. Het is na een hele lang tijd dat ik MSI weer eens probeer, sorry wanneer ik mensen hier beledig, maar wat een ..... zooi is dat zeg. Ik blijf bij Asus, dat heeft mij nog nooit problemen gegeven.
Iemand nog een Asus bordje voor een i3-9100F ? lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja want één rot bordje is representatief voor een heel merk.... koop geen cheapo low end meuk zoals H310 en je hebt gelijk geen issues meer :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
In het verleden heb ik veel systemen verkocht, toen maakte ik veel allende met MSI mee. Mijn zoon 1 jaar geleden ook met een MSI bordje.
Maar met het laatste heb je zeker gelijk, alleen het ging om een 4K projectje waar ik mee bezig ben. Dit zal op Remix moeten gaan lopen omdat ik me daar in heb verdiept, en veel van verwacht. Daarom mocht het niet te veel gaan kosten en inderdaad nu krijg ik de klep op mijn neus. :( Maar we gaan gewoon door hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jan-ne schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:52:
In het verleden heb ik veel systemen verkocht, toen maakte ik veel allende met MSI mee. Mijn zoon 1 jaar geleden ook met een MSI bordje.
Stenen en ezel?

Maak je niet druk; stuur je bordje terug, zoek en nieuwe uit in categorie: Moederborden en lees wat reviews alvorens te bestellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:15
Jan-ne schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:28:
Het is na een hele lang tijd dat ik MSI weer eens probeer, sorry wanneer ik mensen hier beledig, maar wat een ..... zooi is dat zeg. Ik blijf bij Asus, dat heeft mij nog nooit problemen gegeven.
Ja want 1(!) Goedkoop bordje is daar echt representatief voor..... 8)7

Heb zelf een hoop MSI moederborden gehad nooit problemen mee, niks ''zooi'' dus.
Jan-ne schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:52:
In het verleden heb ik veel systemen verkocht, toen maakte ik veel allende met MSI mee.
Vroeger =/= Nu :?

[ Voor 19% gewijzigd door iCore op 14-06-2019 16:57 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
MAX3400 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Stenen en ezel?

Maak je niet druk; stuur je bordje terug, zoek en nieuwe uit in categorie: Moederborden en lees wat reviews alvorens te bestellen.
Ik heb wel moeten lachen Max. Ok ik ben dan misschien aardig op leeftijd, maar het was net na de Stenen en ezel. ;) Verder maak ik me niet druk, heb een bericht gestuurd naar de verkoper. Alleen vind ik het jammer dat ik het nu volgende week kan afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Je zult flink moeten zoeken naar een moederbord welke uit de doos een 9100F ondersteunt. Die cpu is heel erg recent. Selecteer bij moederborden op datum nieuw>oud en check van het nieuwste bord de cpu compatibiliteitslijst.

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 14-06-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa pricewatch: ASRock H310CM-HDV vanaf mei leverbaar.
zou BIOS P4.10 moeten hebben (van maart 2019)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
Uszka schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:28:
Je zult flink moeten zoeken naar een moederbord welke uit de doos een 9100F ondersteunt. Die cpu is heel erg recent. Selecteer bij moederborden op datum nieuw>oud en check van het nieuwste bord de cpu compatibiliteitslijst.
Dat klopt, alleen ik heb bij MSI de zip al gedownload voor de 9100F. Die ligt klaar wanneer het andere bordje binnen komt. Moet geduld hebben, en dat is moeilijk voor me. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-ne
Hackus schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 18:35:
oa pricewatch: ASRock H310CM-HDV vanaf mei leverbaar.
zou BIOS P4.10 moeten hebben (van maart 2019)
Ooh dat is een lief bordje en zeker niet duur. Ik denk dat het probleem van de 9e gen. wel snel opgelost zal worden door diverse fabrikanten. Alleen wat al op de plank in de winkel ligt niet.
Pagina: 1