Dag allen,
Aangezien ik enorm aan het twijfelen ben over de aankoop van een sporthorloge, heb ik deze topic geopend.
Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en al heel wat reviews gelezen (props to DCRainmaker!).
Mijn sportprofiel: Ik zou mezelf een recreatieve sporter noemen, wekelijks probeer ik 1x te zwemmen, 1x hard te lopen en in het weekend te fietsen als het weer het toelaat. Daarnaast probeer ik hier en daar nog wat fitness oefeningen er tussen door te krijgen maar daar heb ik zover ik weet niet veel behoefte aan een sportwatch(?). Momenteel ben ik niet in het bezit van een sporthorloge / fietscomputer, ik gebruik mijn telefoon als do it all (fietsgps + tracking).
Wat ik zoek in een horloge:
Wat ik zelf al gevonden heb:
Aangezien ik enorm aan het twijfelen ben over de aankoop van een sporthorloge, heb ik deze topic geopend.
Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en al heel wat reviews gelezen (props to DCRainmaker!).
Mijn sportprofiel: Ik zou mezelf een recreatieve sporter noemen, wekelijks probeer ik 1x te zwemmen, 1x hard te lopen en in het weekend te fietsen als het weer het toelaat. Daarnaast probeer ik hier en daar nog wat fitness oefeningen er tussen door te krijgen maar daar heb ik zover ik weet niet veel behoefte aan een sportwatch(?). Momenteel ben ik niet in het bezit van een sporthorloge / fietscomputer, ik gebruik mijn telefoon als do it all (fietsgps + tracking).
Wat ik zoek in een horloge:
- Hartslag tracking voor fietsen/hardlopen, voor zwemmen is dit moeilijk en zou zelf niet direct een zwemborst HR-meter aandoen.
- GPS voor hardlopen & Fietsen, ook zou het leuk zijn om een open water swim te kunnen tracken aangezien ik dit in de zomer wel is doe
- Data metrics voor zwemmen/fietsen/hardlopen
- Interval training kunnen instellen voor hardlopen/zwemmen
- Indoor fietsen compatibiliteit
- Triathlon compabiliteit, ik zou naar de toekomst meedoen aan een korte triathlon hier en daar en zou leuk zijn om dit te kunnen tracken
Wat ik zelf al gevonden heb:
- Polar vantage M
- Forerunner 245 -> Geen triathlon mode
- Tweedehands Forerunner 935
- Forerunner 735xt -> is misschien al wat verouderd..
- Suunto 5 aanbieding
- Amazfit stratos -> niet zo nauwkeurige metingen, betrouwbaar?
- FR935: Hoge prijs
- FR935: Tweedehands, koop normaal niet zovaak tweedehands..
- FR935: Verouderd model, is het nog slim om een 2 jaar oude sport watch te kopen? Hoe lang zou deze dan meegaan
- Polar vantage M: heeft geen drill mode voor zwemmen, ook lees ik dat de metrics van het zwemmen niet heel accuraat zijn
- FR245: geen triathlon mode & openwater swim .. Zou je eventueel de openwater swim kunnen doen obv pool mode?
[ Voor 2% gewijzigd door Dhammer op 13-06-2019 10:50 . Reden: Wijziging voorkeuren ]