Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhammer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01-2024
Dag allen,

Aangezien ik enorm aan het twijfelen ben over de aankoop van een sporthorloge, heb ik deze topic geopend.

Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en al heel wat reviews gelezen (props to DCRainmaker!).

Mijn sportprofiel: Ik zou mezelf een recreatieve sporter noemen, wekelijks probeer ik 1x te zwemmen, 1x hard te lopen en in het weekend te fietsen als het weer het toelaat. Daarnaast probeer ik hier en daar nog wat fitness oefeningen er tussen door te krijgen maar daar heb ik zover ik weet niet veel behoefte aan een sportwatch(?). Momenteel ben ik niet in het bezit van een sporthorloge / fietscomputer, ik gebruik mijn telefoon als do it all (fietsgps + tracking).

Wat ik zoek in een horloge:
  • Hartslag tracking voor fietsen/hardlopen, voor zwemmen is dit moeilijk en zou zelf niet direct een zwemborst HR-meter aandoen.
  • GPS voor hardlopen & Fietsen, ook zou het leuk zijn om een open water swim te kunnen tracken aangezien ik dit in de zomer wel is doe
  • Data metrics voor zwemmen/fietsen/hardlopen
  • Interval training kunnen instellen voor hardlopen/zwemmen
  • Indoor fietsen compatibiliteit
  • Triathlon compabiliteit, ik zou naar de toekomst meedoen aan een korte triathlon hier en daar en zou leuk zijn om dit te kunnen tracken
Budget dat ik nu in gedachte heb is 300 max, wat ik al behoorlijk veel vind voor een horloge..

Wat ik zelf al gevonden heb:
  • Polar vantage M
  • Forerunner 245 -> Geen triathlon mode
  • Tweedehands Forerunner 935
  • Forerunner 735xt -> is misschien al wat verouderd..
  • Suunto 5 aanbieding
  • Amazfit stratos -> niet zo nauwkeurige metingen, betrouwbaar?
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar een tweedehands forerunner 935, FR245 of een vantage M, redenen waarom ik hier nog over twijfel:
  • FR935: Hoge prijs
  • FR935: Tweedehands, koop normaal niet zovaak tweedehands..
  • FR935: Verouderd model, is het nog slim om een 2 jaar oude sport watch te kopen? Hoe lang zou deze dan meegaan
  • Polar vantage M: heeft geen drill mode voor zwemmen, ook lees ik dat de metrics van het zwemmen niet heel accuraat zijn
  • FR245: geen triathlon mode & openwater swim .. Zou je eventueel de openwater swim kunnen doen obv pool mode?
Moest een van jullie al ervaringen hebben met de al genoemde producten of me iets anders kunnen aanraden wat ik nog gemist zou hebben hoor ik het graag! Advies meer dan welkom!

[ Voor 2% gewijzigd door Dhammer op 13-06-2019 10:50 . Reden: Wijziging voorkeuren ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
2de hands, let op de accu, die zal minder goed kunnen zijn, en vervangen heeft invloed op waterdicht en bijbehorende kosten.

Wat je budget, 300 voor een horloge is een behoorlijk budget, maar, jij wilt geen echt horloge, je wilt een horloge, een fitnesstracker en een GPS unit samengeperst in een horloge. Dat beïnvloed de kosten en zul je op zaken moeten inleveren wil je het mogelijk maken.

Dan komende binnen je budget, waarom is bij de FR245 de Triathlon en Open Water Swim een must, doe je dat zo vaak als recreatieve sporter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, deze al gelezen? Het grote Sporthorloge met GPS topic

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 22:38
Ikzelf heb een Fitbit ionic waar ik zeer tevreden mee ben. Wat is de reden dat deze niet is meegenomen in je overweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhammer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01-2024
@swhnld thanks voor de reply, vanwege die zaken twijfel ik dus over de aankoop van 2e hands. Open water swim is niet perse een must, maar wel mooi meegenomen aangezien ik dat in de zomer wel vaker doe.

@Microkid thanks, heb laatste pg's daar gelezen, ik ga de vraag daar ook nog is stellen. Was ervan overtuigd dat alle aankoopadvies vragen hier geplaatst dienen te worden

@swhnld thanks, fitbit zie ik als merk meer gefocust op daily activity tracking, en minder sport gericht zoals garmin/polar/suunto. Ik zou men horloge ook enkel voor mn sportactiviteiten aandoen en niet bv om mijn stappen, trappen, telefoon notificaties etc te monitoren. Zaken die ik zie bv niet zie zijn de verdere swim metrics naast # baantjes, distance, pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf de samsung fit heel goed voor het sporten, het werkt heel snel en als je een samsung telefoon hebt kan je makkelijk zien op je telefoon wat je dagelijks doet en dat is super handig voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dhammer Ik had dezelfde 3 modellen waar ik over twijfelde maar ik heb gekozen (of ik kies, moet nog aanschaffen) voor de 245. Doorslaggevende factoren zijn:
- 935 boven mijn budget
- 935 2de hands niet betrouwbaar genoeg qua accuduur, vaak ook bekrast op of om de wijzerplaat (ook zonde als je € 250 uitgeeft, onverlet nieuw of 2de hands)
- Vantage M blijkt minder accuraat als de Garmin
- Vantage M mist training functies voor hardlopen t.o.v. Garmin 245

Als de open water functie van de Vantage M gelijk is als de M400 is dat een non item. GPS en hartslag worden onder water niet gemeten hierdoor is niet alleen de afstand maar met name ook de tijd onjuist wat je terigziet in de gemiddelde zwemsnelheid.

Wat ik tegenwoordig doe is mijn horloge aan mijn zwemboei bevestigen voor juiste afstand en tijd waarneming (gezien bij DCR). Daarnaast zit er in de Garmin IQ store een app waarmee je een triatlon kan bijhouden. Ik heb deze functie nog niet getest maar dit alles heeft mij doen kiezen voor de Garmin.

Aanvullend kies ik zelf voor de NIET music versie.Ik luister zelf nagenoeg nooit naar muziek tijdens het hardlopen. De ongevallen en veiligheid functies van de 245 werken alleen als je je smartphone bij je hebt. En die heb ik altijd bij me als ik lange afstanden loop (of fiets) als ik die ene keer toch muziek wil luisteren.

Succes met je keuze (als je al niet gekozen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 01:02:
@Dhammer Ik had dezelfde 3 modellen waar ik over twijfelde maar ik heb gekozen (of ik kies, moet nog aanschaffen) voor de 245. Doorslaggevende factoren zijn:
- 935 boven mijn budget
- 935 2de hands niet betrouwbaar genoeg qua accuduur, vaak ook bekrast op of om de wijzerplaat (ook zonde als je € 250 uitgeeft, onverlet nieuw of 2de hands)
- Vantage M blijkt minder accuraat als de Garmin
- Vantage M mist training functies voor hardlopen t.o.v. Garmin 245

Als de open water functie van de Vantage M gelijk is als de M400 is dat een non item. GPS en hartslag worden onder water niet gemeten hierdoor is niet alleen de afstand maar met name ook de tijd onjuist wat je terigziet in de gemiddelde zwemsnelheid.

Wat ik tegenwoordig doe is mijn horloge aan mijn zwemboei bevestigen voor juiste afstand en tijd waarneming (gezien bij DCR). Daarnaast zit er in de Garmin IQ store een app waarmee je een triatlon kan bijhouden. Ik heb deze functie nog niet getest maar dit alles heeft mij doen kiezen voor de Garmin.

Aanvullend kies ik zelf voor de NIET music versie.Ik luister zelf nagenoeg nooit naar muziek tijdens het hardlopen. De ongevallen en veiligheid functies van de 245 werken alleen als je je smartphone bij je hebt. En die heb ik altijd bij me als ik lange afstanden loop (of fiets) als ik die ene keer toch muziek wil luisteren.

Succes met je keuze (als je al niet gekozen hebt)
De vantage M meet wel je hartslag in water (firmware update), gps als het goed is ook, de preciesie weet ik niet (heb hem niet in bezit) maar die zou prima moeten zijn

[...]

Hij zoekt nu échte data. Samsung fit kan onmogelijk dezelfde info verzamelen, omdat het geen zwemwaterdichtheid heeft, en omdat het geen HR monitor heeft

[/quote]
soskes schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:33:
Ikzelf heb een Fitbit ionic waar ik zeer tevreden mee ben. Wat is de reden dat deze niet is meegenomen in je overweging?
De fitbit ionic is geen écht sporthorloge, dat is meer een fitness tracker. Net als de apple watch. Die kunnen je geen VO2 op het moment geven (niet VO2 max! Gewone VO2) geen EPOC, een grafiek waarin je je cadans én hoogte én hartslag én tempo in 1 keer kan zien. Ook is er geen triathlon modus.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:36:
Ik vind zelf de samsung fit heel goed voor het sporten, het werkt heel snel en als je een samsung telefoon hebt kan je makkelijk zien op je telefoon wat je dagelijks doet en dat is super handig voor gebruik.
Hij zoekt nu échte data. Samsung fit kan onmogelijk dezelfde info verzamelen, omdat het geen zwemwaterdichtheid heeft, en omdat het geen HR monitor heeft

Heb je al naar een reguliere (2e hands? Nieuw alvoor 333 euro: pricewatch: Garmin fēnix 5 (47mm, standaard glas) Grijs (Zwart) )Fenix 5 gekeken? Die kunnen geen/ moeilijk krassen bevatten, en de batterij is zó goed, dat tweedehads hij alsnog ruim 12 uur gps moet kunnen ( nieuw 24 uur). Door de stootbumper hoef je hem ook niet te babyen. Over gewicht: ik heb een suunto ambit 2r, die is 50mm en weegt iets meer, voel ik niks van, op mijn redkijk smalle polsen. Overigens ga ik over op een fenix 5+.

Een oudere forerunnes kan prima. Ik gebruik nu nog een ambit 2r, bevalt prima. Mijn trainer gebruikt nog een fenix 3 HR.

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar sommige dingen zijn gedupliceerd, emoji's zijn op random plekken gekomen, excuses

[ Voor 68% gewijzigd door dec0de op 02-01-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Vantage M minder accuraat? Maybe, maar ik hebzelf de m200 en 95% is het gewoon dead on. De hartslag sensor is trouwens ook erg goed.

Ik ben nu zelf aan het sparen voor een Garmin 945, garmin connect is gewoon erg goed, (beter dan Polar flow). Zo'n sporthorloge is echt wel zijn geld waard.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dec0de bedankt voor je reactie. Het voegt alleen niet meer zoveel toe om op aankoopadvies te reageren van een half jaar geleden. De kans dat de TS nog op zoek is naar een apparaat is niet heel erg groot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.