Is de V&A hiervoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Ik heb een beetje het idee dat de V&A categorie een plek is waar tweakers elkaar tweedehands spulletjes door kunnen verkopen: een soort betrouwbaarder versie van marktplaats, tweakers onder elkaar.

Maar de boel raakt een beetje opgeslokt door enkelingen die tientallen producten per maand NIEUW GESEALED IN DOOS aanbieden, en dan liefst vooral populaire producten die ook zeker actueel zijn in de pricewatch, zoals 6TB WD reds, of grote snelle NVME SSD's, etcetera. Er is geen webshop, er is geen bedrijfsnaam, gewoon een particulier met whatsapp die op grote schaal zaken doet.

Ik noem gewoon maar eens een voorbeeld:
https://tweakers.net/aanbod/user/389699/

Ik begrijp dat niet zo goed. Hoe kan een individu nou duizenden euro's omzet per maand genereren, dit is toch geen doorverkopen van je ouwe spul meer? Ik vind het interessant hoor, die WD RED harde schijven, en denk, oh leuk een tweaker heeft 't tweedehands - maar dat begint een beetje zoeken te worden tussen het commerciele aanbod, want anders kan ik het niet meer noemen.

Wie zijn die mensen, die voor tienduizenden euro's aan nieuw gesealed in doos hot-as-hell hardware verpatsen voor 75% van wat er gemiddeld in de pricewatch voor gevraagd wordt? Hoe komen ze aan die spullen, vraag ik me af?

Zou het een idee zijn om hier een aparte sectie voor in te richten?
Vind het ook weer zo wat om acuut misbruik te gaan zitten melden, ik zie gewoon een trend de laatste tijd ontstaan. Als ik de FAQ doorlees is dit ook tegen de geest van t.net in. Op de een of andere manier hebben sommige mensen kennelijk toegang tot gigantische hoeveelheden gloednieuwe hardware tegen zo lage prijzen dat ze voor een kwart lager dan de marktwaarde weggeschoven kunnen worden. De beoordelingen zijn overigens erg enthousiast - ja dat wil ik wel geloven :D

Ben gewoon benieuwd naar de visie hierop. Ik vind het persoonlijk geen plek hebben in de V&A, vind het schimmig, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:09
Het voorbeeld wat je noemt heeft wél een website/webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:25

MsG

Forumzwerver

Dit komt elke week wel weer opnieuw voorbij. Recent draadje: Handelaren die de V&A overnemen?!

De FAQ is vaak ooit eens geschreven toen iemand eens te veel tijd had, maar wordt vaak niet meer echt bijgewerkt. Volgens mij is de policy al tijden dat particuliere handelarij wel is toegestaan.

Ik mis het probleem vaak een beetje, als de prijs te hoog is skip je de advertentie, en als het een goede prijs is, wat maakt het dan erg dat het iemand is die z'n avonden niet op de tennisbaan is, maar blijkbaar bijbeunt als hobbymatige handelaar?

Juridisch sta je dan zelfs sterker bij een eventuele garantiekwestie :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
MsG schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:00:
Dit komt elke week wel weer opnieuw voorbij. Recent draadje: Handelaren die de V&A overnemen?!

De FAQ is vaak ooit eens geschreven toen iemand eens te veel tijd had, maar wordt vaak niet meer echt bijgewerkt. Volgens mij is de policy al tijden dat particuliere handelarij wel is toegestaan.

Ik mis het probleem vaak een beetje, als de prijs te hoog is skip je de advertentie, en als het een goede prijs is, wat maakt het dan erg dat het iemand is die z'n avonden niet op de tennisbaan is, maar blijkbaar bijbeunt als hobbymatige handelaar?

Juridisch sta je dan zelfs sterker bij een eventuele garantiekwestie :P.
5k Aan nieuwe hardware te koop hebben kan je moeilijk nog hobbymatig noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals @MsG al aangeeft, is dit al vaker besproken. Ja het mag, en ja, we zijn bezig om dit duidelijker weer te geven in V&A. Heb aub nog even geduld. Herhaling van de discussie is derhalve niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 10-06-2019 22:02 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.