Handelaren die de V&A overnemen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.408 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:41
Hallo Mede-tweakers,

Ik ben een tweaker die regelmatig op V&A rondkijkt opzoek naar mogelijke upgrades voor pc of bepaalde spullen voor familie. Echter valt mij steeds vaker op dat er tweakers zijn die tientallen soms zelfs honderden producten aanbieden op de V&A van Tweakers. En dan heb ik het niet over producten die van hunzelf/naasten zijn of uit het bedrijfsleven komen maar consumenten producten. Producten die ze naar alle waarschijnlijkheid overnemen van tweakers of mensen op marktplaats om ze daarna met winst door te verkopen. Ik heb hier nogal mixed feelings bij. Vaak zijn dit tweakers die de hardware grondig testen, wat ik iets positiefs vind.

Echter is in het verleden mijn vermoeden al bevestigd, namelijk dat zulke tweakers hardware wegkapen voor de gewone tweaker. In mij geval was het een moederbord dat ik wou overnemen voor de build van mijn neefje. Ik kwam een geschikt moederbord tegen voor een gunstige prijs, die net geplaatst was. Dus ik zo snel mogelijk reageren, dat ik het bordje wel voor de vraagprijs wou overnemen. Echter was ik al te laat. Wat denk je, precies zo'n tweaker die 100+ advertenties heeft had het bordje al overgenomen. Enkele dagen later kwam ik het bordje voor een meerprijs tegen op tweakers.

Kijk voor de grap eens even op V&A en dan naar subgroep moederborden. Op het moment van schrijven wordt die V&A lijst overschaduwt door een en dezelfde aanbieder. Nu zou ik graag horen hoe jullie hier over denken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het is een onderwerp dat met regelmaat terugkomt. Helaas zijn ook dit soort handelaren welkom en zijn de feature requests om ze te weren/blokkeren/filteren compleet uitgesloten.
Een van de vele topics: Moderatie beleid V&A

We (de bezoekers van tweakers) zullen het er maar mee moeten doen... en bespaar jezelf de moeite om er energie in te stoppen; het heeft geen nut.

Edit: en dat de FAQ nog steeds niet actueel is, tja, ze hebben het zo druk....

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 28-02-2019 22:27 ]

39

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:45
Mja die "handelaren" kijken ook op tweakers na iets net als jij doet.
En als er idd iets voor een behoorlijk mooie prijsje weggaat koop je het om toch weer winst te maken en dan hoef je niet eens "handelaar" te zijn.
Beetje meedraaien in de computer wereld kost gewoon een duit geld en als je dat af en toe kan betalen door her en der wat weg te plukken is toch mooi meegenomen.

Voor diezelfde gemak vergeet je bv dat die "handelaren" soms ook met dingen komen die je niet zo snel op de markt vind. Of komen ze vaak juist door overvloed met veel aantrekkelijkere prijzen waardoor de rest van de markt wel een beetje mee moet trekken. Vraag en aanbod. Is de aanbod veel gaat de prijs vanzelf omlaag.

Ik denk dat allemaal hier weleens meemaken dat ze iets leuks zien, maar dat er 100 andere tweakers zijn die het ook leuk vinden om verschillende redenen. Wie gaat nu beoordelen wie wat is ?
Iemand kan iets kopen en in praktijk tegenvallen vinden of het past niet of is niet zoals omschreven in foto en doen ze hem toch weer weg, is dat dan meteen een handelaar?

Je hebt er voordelen en nadelen aan. Ik koop / verkoop ook vaak wel gewoon hier.
Maar soms voor gunstige prijzen en soms voor hogere prijzen, maar ook ik loop helaas soms iets mis.
Die handelaren kunnen vaak niet op 20 subtopics tegelijk komen waardoor ze soms andere dingen missen.

Dus wil je iets graag hebben of zoek je iets specifieks dan gewoon die categorie blijven kijken.
Jij bent niet enige die dat moederbord nodig heeft er zijn 100 andere tweakers die ook hetzelfde nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelle888
Fietsbel schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:26:
Het is een onderwerp dat met regelmaat terugkomt. Helaas zijn ook dit soort handelaren welkom en zijn de feature requests om ze te weren/blokkeren/filteren compleet uitgesloten.
Een van de vele topics: Moderatie beleid V&A

We (de bezoekers van tweakers) zullen het er maar mee moeten doen... en bespaar jezelf de moeite om er energie in te stoppen; het heeft geen nut.

Edit: en dat de FAQ nog steeds niet actueel is, tja, ze hebben het zo druk....
Had al wel verwacht dat er een Topic over was, kon het zo snel niet vinden. Ik ga het topic morgen even grondig doornemen.

Misschien dat we iets op touw kunnen zetten om het zulke tweakers iets minder aantrekkelijk maken. Want voor mij is het nu op een punt gekomen dat het de V&A verpest. Ik kom echt nauwelijks nog leuke deals tegen, je merkt gewoon dat prijzen steeds meer in de buurt komen van nieuwprijzen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ik kan je verhaal nauwelijks volgen @Fordius , maar ik ben het er niet mee eens. V&a zou voor handel in 2e hands zaken moeten zijn. Geen opkopers die hun meuk kwijt moeten

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 28-02-2019 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat vind ik echt bullshit @Fordius. Niemand heeft er wat aan dat hetzelfde product nu met een extra winstmarge op dezelfde marktplaats terecht komt als waar het al stond. Dat lul niet recht, echt niet.
Dus nee, handelaren voegen m.i. echt niks toe aan V&A. Nouja, voor de verkoper misschien, die is er snel vanaf (hoewel misschien ook voor minder dan ie had kunnen krijgen) ;)

Als je de handel elders vandaan haalt en hier aanbiedt, dan heb je als handelaar hier meerwaarde (want meer en, hopelijk, breder aanbod). Maar als je de koopjes hier opkoopt en opnieuw aanbiedt... nope.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 28-02-2019 22:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fordius
Room42 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:52:
Dat vind ik echt bullshit @Fordius. Niemand heeft er wat aan dat hetzelfde product nu met een extra winstmarge op dezelfde marktplaats terecht komt als waar het al stond. Dat lul niet recht, echt niet.
Dus nee, handelaren voegen m.i. echt niks toe aan V&A. Nouja, voor de verkoper misschien, die is er snel vanaf (hoewel misschien ook voor minder dan ie had kunnen krijgen) ;)
Overal waar je een V&A krijgt ga je dit krijgen.
Ik hoor geen haan kraaien wanneer diezelfde handelaar je een item verkoopt die onder markt waarde is.
Of waar jij dan opeens wel iets van koopt die een ander niet heeft. Opeens heeft die handelaar nut.

Waar gekocht en verkocht word is het een feit dat er handelaren komen.
Wie bepaald wie een handelaar is en wie niet? Of is iedereen die 100+ reviews heeft opeens een handelaar?
Dit is exact dezelfde gezeur als net als in de topics waar mensen zeuren om wat wel of geen gamepc is.

Wil je iets hebben moet je kijken en kopen.
Ik wil ook een bepaald model auto kopen en dan ga ik niet klagen dat al die handelaren alles opkopen en ik naast de pot pis. Blijkbaar heb ik niet goed genoeg opgelet om een item te krijgen die ik wou en die een andere wel gekregen is.

Beetje zeuren om niks. Handelaren horen gewoon bij de V&A hoe je het wend of keert.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb nu al 2 keer gehad dat ik een Gtx 1060 met een tweaker overeen was gekomen. Opeens hoor ik niks meer en zie dag lager dat kaart opeens is verdwenen. En zie later die zelfde kaart bij een handelaar staan voor 50 euro meer. Echt dit is de markt verzieken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelle888
Fordius schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:46:
Mja die "handelaren" kijken ook op tweakers na iets net als jij doet.
En als er idd iets voor een behoorlijk mooie prijsje weggaat koop je het om toch weer winst te maken en dan hoef je niet eens "handelaar" te zijn.
Beetje meedraaien in de computer wereld kost gewoon een duit geld en als je dat af en toe kan betalen door her en der wat weg te plukken is toch mooi meegenomen.

Voor diezelfde gemak vergeet je bv dat die "handelaren" soms ook met dingen komen die je niet zo snel op de markt vind. Of komen ze vaak juist door overvloed met veel aantrekkelijkere prijzen waardoor de rest van de markt wel een beetje mee moet trekken. Vraag en aanbod. Is de aanbod veel gaat de prijs vanzelf omlaag.

Ik denk dat allemaal hier weleens meemaken dat ze iets leuks zien, maar dat er 100 andere tweakers zijn die het ook leuk vinden om verschillende redenen. Wie gaat nu beoordelen wie wat is ?
Iemand kan iets kopen en in praktijk tegenvallen vinden of het past niet of is niet zoals omschreven in foto en doen ze hem toch weer weg, is dat dan meteen een handelaar?

Je hebt er voordelen en nadelen aan. Ik koop / verkoop ook vaak wel gewoon hier.
Maar soms voor gunstige prijzen en soms voor hogere prijzen, maar ook ik loop helaas soms iets mis.
Die handelaren kunnen vaak niet op 20 subtopics tegelijk komen waardoor ze soms andere dingen missen.

Dus wil je iets graag hebben of zoek je iets specifieks dan gewoon die categorie blijven kijken.
Jij bent niet enige die dat moederbord nodig heeft er zijn 100 andere tweakers die ook hetzelfde nodig hebben.
Ik ben het niet volledig met je oneens. Handelaren zorgen voor duidelijke omschrijvingen en je weet eigenlijk altijd wat je koopt ook in de staat is die ze beweren. Echter maken die handelaren de tweede hand spullen gewoon duurder, door dingen in te kopen en voor meer door te verkopen. Ik zie de tweede hands prijzen steeds meer in de buurt komen van nieuwprijzen. Advertenties met leuke prijzen zijn amper nog te vinden.

En ik heb niks tegen mensen die af en toe een product kopen op V&A die leuk geprijsd is. Maar wel tegen handelaren die de V&A 24/7 in de gaten houden en alles op kopen waar ze maar marge op kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fordius schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:56:
[...]

Overal waar je een V&A krijgt ga je dit krijgen.
Sterker nog, overal waar geld te verdienen is. Net als oplichters.
Ik hoor geen haan kraaien wanneer diezelfde handelaar je een item verkoopt die onder markt waarde is.
Of waar jij dan opeens wel iets van koopt die een ander niet heeft. Opeens heeft die handelaar nut.
Wie bepaald wat de marktwaarde is? Blijkbaar was de marktwaarde dan niet zo hoog als de vraagprijs.
Waar gekocht en verkocht word is het een feit dat er handelaren komen.
Wie bepaald wie een handelaar is en wie niet? Of is iedereen die 100+ reviews heeft opeens een handelaar?
Dit is exact dezelfde gezeur als net als in de topics waar mensen zeuren om wat wel of geen gamepc is.
Semantisch gezien is iedereen die ook maar 1 artikel verkoopt al een handelaar, als je dat graag wilt horen.
Wil je iets hebben moet je kijken en kopen.
Ik wil ook een bepaald model auto kopen en dan ga ik niet klagen dat al die handelaren alles opkopen en ik naast de pot pis. Blijkbaar heb ik niet goed genoeg opgelet om een item te krijgen die ik wou en die een andere wel gekregen is.

Beetje zeuren om niks. Handelaren horen gewoon bij de V&A hoe je het wend of keert.
Nogmaals, overal waar iemand handel ziet in het opkopen en duurder doorverkopen van hetzelfde product zul je dat soort volk tegenkomen. Voor sommigen is het een hobby. Voor anderen bijna werk. En ja, het is heel moeilijk tegen te houden, daar heb je gelijk in. Maar voor de koper heeft dit soort manier (waar @pelle888 tegenaan loopt, het opkopen van V&A-aanbiedingen en opnieuw doorverkopen) geen meerwaarde. En nogmaals, de fanatieke verzamelaar die overal en nergens handel opsnort en hier op V&A aanbiedt vind ik een ander verhaal.

@Fordius Ik bedoel dit niet persoonlijk, trouwens, hè. Jij steekt hier even je kop boven het maaiveld (je verdedigt duidelijk je handeltje, spreekwoordelijk gezien O-)) maar ik spreek over het algemeen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 28-02-2019 23:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Mensen die constant 5+ ads actief hebben zijn handelaar. Simpel als dat. En als je een auto van een handelaar wil kopen kies je daar bewust voor.

• Fordius
Room42 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:03:
[...]

Sterker nog, overal waar geld te verdienen is. Net als oplichters.

[...]

Wie bepaald wat de marktwaarde is? Blijkbaar was de marktwaarde dan niet zo hoog als de vraagprijs.

[...]
Semantisch gezien is iedereen die ook maar 1 artikel verkoopt al een handelaar, als je dat graag wilt horen.
[...]

Nogmaals, overal waar iemand handel ziet in het opkopen en duurder doorverkopen van hetzelfde product zul je dat soort volk tegenkomen. Voor sommigen is het een hobby. Voor anderen bijna werk. En ja, het is heel moeilijk tegen te houden, daar heb je gelijk in. Maar voor de koper heeft dit soort manier (waar @pelle888 tegenaan loopt, het opkopen van V&A-aanbiedingen en opnieuw doorverkopen) geen meerwaarde. En nogmaals, de fanatieke verzamelaar die overal en nergens handel opsnort en hier op V&A aanbiedt vind ik een ander verhaal.

@Fordius Ik bedoel dit niet persoonlijk, trouwens, hè. Jij steekt hier even je kop boven het maaiveld maar ik spreek over het algemeen :)
Ik vat het niet persoonlijk op.
Het feit echter blijft dat als je iets misloopt je achteraf niet moet zeuren.

We doen hier nu alsof wij allemaal de enige kopers zijn en verkopers, maar net als ijj zijn er 100 andere kopers. Feit blijft ook dat sommige mensen dingen kopen en bij aankomst toch denken nee.
Moet diegene dan verplicht weer voor goedkoop verkopen ? Of zou die niet gewoon marktconform de prijs vragen?

Ik kom soms een moederbord te kort of een processor.
Om iets compleet te maken. En dan ga ik het product niet voor aankoop prijs verkopen, maar wel voor marktprijs.

Ik snap niet wat de bedoeling dan verder is van z'n topic.
Het is kut dat iemand anders van je wegkaapt, kutter misschien als iemand die de hele tijd op V&A hangt puur om geld te maken. Maar zo zijn zoveel dingen kut in het leven :D

Om te gaan zeuren over iets waar je weinig vat op hebt vind ik onzinnig.
Tweakers verder is ook meer dan enkel V&A natuurlijk. Diezelfde handelaars zijn ook mensen die super actief en behulpzaam zijn in de forums. Is het leuk misschien niet, maar doe je er wat aan nee?

Ik vind dit soort topics ook altijd dat zelfde gezeur als met de wel of niet GAMEPC gezeur dat mensen dat bij de advertentie zet :D Balen , maar niet einde van de wereld. Heb je het nodig moet je het toch kopen :D
Zonder die handelaar die alles opkoopt had je nog 20 andere concurrenten , maar iedereen behalve diegene zelf is handelaar en gemeen, maar mocht ikzelf het kopen voor die prijs is het perfect. Beetje krom allemaal.

Mij gaat het daarom. Dat het zeuren erover en bestempelen gewoon nergens om gaat en het toch niks veranderd.

• Fordius
418O2 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:07:
Mensen die constant 5+ ads actief hebben zijn handelaar. Simpel als dat. En als je een auto van een handelaar wil kopen kies je daar bewust voor.
Hoe dan?
Dus als jij op een marktplaats kijkt of autoweek. Is het automatisch iets kopen van een handelaar?
Snap je punt niet? Want particulieren verkopen daar niet?
Ook daar zijn handelaars actief en die sneller handelen dan jij. Moet ik dan daarover gaan zeuren dat het unfair is dat handelaars actief zijn?

Nee ik baal en zoek verder en zorg dat ik de volgende keer sneller handel op iets , in plaats van afwachtend.
Heeft dus helemaal niks te maken met bewust voor handelaar kiezen te maken.

Bij V&A weet je dat handelaars actief zijn, wat is dan het punt?
Ondanks de vele handelaars zijn vaak genoeg leuke items te vinden :) Ik heb vaak leuke koopjes misgelopen nou jammer volgende keer beter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Fordius schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:
Simpel, vroeger waren dit soort handelaren verboden en maakte je als gewone sterveling nog een kans om af en toe iets voor een goeie prijs te halen, denk dat hij dat weer terug wil.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fordius schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:16:

Het is kut dat iemand anders van je wegkaapt, kutter misschien als iemand die de hele tijd op V&A hangt puur om geld te maken. Maar zo zijn zoveel dingen kut in het leven :D
Iets bespreken waar iemand feedback over heeft. Mag dat niet als jij dat onzin vindt?

Ik deel zijn mening ook wel, paar jaar geleden vond ik V&A echt een stuk beter, als ik Marktplaats toestanden wil dan ga ik wel naar Marktplaats. V&A was door Tweakers voor Tweakers, met vaak betere prijzen.
Om te gaan zeuren over iets waar je weinig vat op hebt vind ik onzinnig.
Tweakers verder is ook meer dan enkel V&A natuurlijk. Diezelfde handelaars zijn ook mensen die super actief en behulpzaam zijn in de forums. Is het leuk misschien niet, maar doe je er wat aan nee?
Zoals jij, met wel iets meer dan 200 posts sinds 2012. Super behulpzaam ja, nondeju, we hadden niet zonder jouw enorme inbreng op dit forum gekund :Z

Juist de enorme handelaren zie je vaak nauwelijks op het forum. Die gasten zitten hier enkel en alleen om geld te verdienen, en ja, dat soort mensen ben ik ook liever kwijt dan rijk, ze doen immers niks voor de community.

Overigens lekker constructief dat je alles wegzet als zeuren zonder daadwerkelijk met argumenten aan te komen d:)b

People as things, that’s where it starts.

• Fordius
haarbal schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:22:
[...]

Simpel, vroeger waren dit soort handelaren verboden en maakte je als gewone starveling nog een kans om af en toe iets voor een goeie prijs te halen, denk dat hij dat weer terug wil.
Anno nu is dat toch onmogelijk :P
Of je moet elke dag een nieuwe account willen hebben, omdat mensen geen reviews achter hun naam wilt hebben. Lijkt me totaal onmogelijk.

Zou mooi zijn, maar goed juist ook door de vele concurrentie tegenwoordig vraagt iemand misschien een keer 10tje minder dan ie normaal zou doen. Zodra de concurrentie minder is gaat een item waarschijnlijk voor een hoger bedrag gezien er niet veel aanbod is. Mja wat weet ik ervan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fordius schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:24:
[...]

Anno nu is dat toch onmogelijk :P
Of je moet elke dag een nieuwe account willen hebben, omdat mensen geen reviews achter hun naam wilt hebben. Lijkt me totaal onmogelijk.
Onzin, het is iets van 20 jaar goed gegaan, en het is prima te ontdekken wanneer iemand een handelaar of een hobbybob is.

Een bijkomend probleem is trouwens consumentenbescherming. Zodra jij een handelaar bent heb ik opeens veel meer rechten dat ik van een hobbybob koop. Echter zijn er nogal wat handelaren die mij die rechten proberen te ontzeggen.

People as things, that’s where it starts.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Fordius Daar zijn vandaag ineens meer mensen achter gekomen :o :+

Captain Hindsight...

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 28-02-2019 23:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Fordius
RobinHood schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:27:
[...]

Onzin, het is iets van 20 jaar goed gegaan, en het is prima te ontdekken wanneer iemand een handelaar of een hobbybob is.

Een bijkomend probleem is trouwens consumentenbescherming. Zodra jij een handelaar bent heb ik opeens veel meer rechten dat ik van een hobbybob koop. Echter zijn er nogal wat handelaren die mij die rechten proberen te ontzeggen.
Totaal geen problemen met de consumentenbescherming. Totaal irrelevant ook voor dit topic.
Andere subject.

Maar diezelfde handelaar komt hierheen handelt dan niet die item hier, maar ergens anders.
Dan wat ? Ben je je product nog kwijt aan een handelaar. Goed opgelost :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

418O2 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:07:
Sarcasme modus aan:
Iedereen met meer dan 5 advertenties alles verkopen voor -50% marktwaarde anders ben je een handelaar.
Dat eeuwige gezeur altijd met ''boehoe ik kan/hij wil het niet (ver)kopen voor de helft''

Verkoop je iets krijg je uiteindelijk meer dan de vraagprijs omdat er meerderen geïnteresseerden zijn, stuur je die andere een bericht helaas het is verkocht voor die prijs, krijg je reacties van ''je hebt het wel duur verkocht hé volgens mij ben je een handelaar'' NeeJoh ik verkoop het anders wel aan jou voor 25% minder tech des heils staat boven mijn voordeur.

Iemand de prijs misgunnen omdat jij het goedkoper wil hebben is pas naïef .

Tweakers V&A wordt pas erg van mensen die 20,- euro bieden op iets waar 70,- euro voor gevraagd wordt en dan topic's aanmaken hoe erg ze wel niet vinden als ze het daarvoor niet krijgen.

Wees blij dat er mensen zijn die heelveel aanbieden die hebben 90% meer kennis van zaken dan iemand op MP waar de helft ook stuk kan zijn en je amper terug kan komen op de koop.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
pelle888 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:21:
Wat denk je, precies zo'n tweaker die 100+ advertenties heeft had het bordje al overgenomen.
Een "handelaar" met 0 advertenties had dat bord ook kunnen wegkapen. Alleen had je dan nooit geweten dat een handelaar je voor was geweest.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Fordius schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:19:
[...]

Bij V&A weet je dat handelaars actief zijn, wat is dan het punt?
Ondanks de vele handelaars zijn vaak genoeg leuke items te vinden :) Ik heb vaak leuke koopjes misgelopen nou jammer volgende keer beter :D
Ik begrijp jouw posts nou echt niet. Eerst dacht ik dat je gewoon het niet begreep, maar hier laat jij zien dat je prima begrijpt waarom mensen liever geen handelaren hebben. Als je dat begrijpt, dan begrijp je dit topic toch ook?

Het is heel simpel, en twee gedeeltes.
Als eerste heeft de gewone gebruiker van de V&A eigenlijk primair nadelen van de handelaren. Dan is het toch logisch dat mensen daar niet blij mee zijn?

Het tweede punt is dat het volledig onduidelijk is wat nu wel en wat niet mag. Volgens de FAQ mag een handelaar bijvoorbeeld niet een printer heel goedkoop aanbieden 8)7 . (Ja die gaat er bij mij ook niet in). Als handelaren gewoon mogen, waarom mag Coolblue dan niet op zijn minst hun Tweedekansjes hier aanbieden? Mensen die overduidelijk bedrijfsmatig handelen vullen de V&A, waarom die wel maar bedrijven niet?

En natuurlijk, er is altijd een grijs gebied. Maar dat er een grijsgebied is is geen reden om dan degene die overduidelijk ver voorbij het grijze gebied zijn te accepteren. Of maak het duidelijk en accepteer alle handelaren, of geen handelaren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:19

LankHoar

Langharig tuig

Volgens mij heeft @Fordius zelf baat bij een “handelaren zijn welkom in V&A” uitkomst van deze discussie, aangezien hij zelf al 456 advertenties in V&A heeft geplaatst. Zelfs als hij dat op constante wijze heeft gedaan sinds registratie (2012), dan nog zijn 5-6 advertentie per maand, wat me nogal veel lijkt voor persoonlijk gebruik ;)

-EDIT- Net even door de reviews van februari gekeken. Alleen in die ene maand al 11 videokaarten verkocht, en dat zijn alleen de reviews waarbij het product beschreven staat in de review zelf. Daarnaast heb je pas een game PC gekocht van een tweaker, en er nu zelf 1 te koop staan. Ook zie ik 3x RAM te koop staan.

Je maakt mij niet wijs dat bovenstaande allemaal om eigen gebruik gaat ;)

[ Voor 36% gewijzigd door LankHoar op 01-03-2019 09:29 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Sissors schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Ik begrijp jouw posts nou echt niet. Eerst dacht ik dat je gewoon het niet begreep, maar hier laat jij zien dat je prima begrijpt waarom mensen liever geen handelaren hebben. Als je dat begrijpt, dan begrijp je dit topic toch ook?

Het is heel simpel, en twee gedeeltes.
Als eerste heeft de gewone gebruiker van de V&A eigenlijk primair nadelen van de handelaren. Dan is het toch logisch dat mensen daar niet blij mee zijn?

Het tweede punt is dat het volledig onduidelijk is wat nu wel en wat niet mag. Volgens de FAQ mag een handelaar bijvoorbeeld niet een printer heel goedkoop aanbieden 8)7 . (Ja die gaat er bij mij ook niet in). Als handelaren gewoon mogen, waarom mag Coolblue dan niet op zijn minst hun Tweedekansjes hier aanbieden? Mensen die overduidelijk bedrijfsmatig handelen vullen de V&A, waarom die wel maar bedrijven niet?

En natuurlijk, er is altijd een grijs gebied. Maar dat er een grijsgebied is is geen reden om dan degene die overduidelijk ver voorbij het grijze gebied zijn te accepteren. Of maak het duidelijk en accepteer alle handelaren, of geen handelaren.
Grijs gebied heb je met alles ook wetgevingen. Dan kan iets net wel of net niet, omdat er geen complete duidelijkheid is. Is hetzelfde als met handelaren.
2e kansjes zijn vaak prijzen die boven de marktconform 2e handse producten zit als je dat allemaal hier gaat spammen, word het 2e handse markt prijzen ook een stukje duurder.
Zoals ik al aangaf ik kan ervan balen dat iemand het wegkaapt, maar waarom z'n heisa van maken.
Wie zegt dat er geen groot bedrijf zit achter een bepaald account. Wie zegt dat diegene met 100 karma en 0 advertentie niet die grote handelaar is met 1000 reviews ? Waar trek je de grens? Wie gaat dat controleren.
Dat tweakers 20 jaar geleden misschien anders zat is 20 jaar geleden, tweakers is inmiddels stuk groter en er is heel wat meer aanbod dan 20 jaar geleden. Mooi toch.

@LankHoar

Lol lees de reviews.
En kijk aub even vaak hoevaak ik iets hier koop en doorverkoop.
Als ik 20 ps4 spellen koop hier in de winkel uitspeel en verkoop is dat 20 advertenties. Ben je dan handelaar? Of verkoop je gewoon spullen waar je niks aan hebt. Reden dat ik dan op tweakers verkoop is, omdat het een stuk betrouwbaarder is dan een marktplaats. Kijk anders voor de grap ook hoeveel reviews er zijn geweest voor een gamekey. Maar goed ik vind het ook niet erg om als handelaar bestempeld te worden het zij zo. Beetje huilen, omdat je iets niet krijgt voor die 10 euro, omdat iemand anders het van je wegkaapt. Word volwassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:22:
[...]
Grijs gebied heb je met alles ook wetgevingen. Dan kan iets net wel of net niet, omdat er geen complete duidelijkheid is. Is hetzelfde als met handelaren.
2e kansjes zijn vaak prijzen die boven de marktconform 2e handse producten zit als je dat allemaal hier gaat spammen, word het 2e handse markt prijzen ook een stukje duurder.
Tweede kans zijn producten verkocht als zakelijke activiteit met de voorwaarden bij consumentenkoop. Dat is iets waar sommige handelaren op V&A niet aan voldoen.

Ik zie grofweg drie groepen: (a) handelaren die opkopen en zonder zakelijke voorwaarden herverkopen, zonder BTW factuur, (b) zakelijke verkopers die restpartijen en bekende defectene verkopen, met BTW factuur, (c) zakelijk verkoop van tweedehands goederen.

B en C verzorgen daadwerkelijk extra aanbod. A is wanneer er direct opgekocht wordt (zonder eerdere verkoop advertentie) goed. Maar wanneer er gekocht -> verkocht wordt (handel) kan deze rol puur bestaan door inefficientie in te markt. Die rol heeft weinig waarde.
Beetje huilen, omdat je iets niet krijgt voor die 10 euro, omdat iemand anders het van je wegkaapt. Word volwassen :)
Mogelijk voel je je zelf aangesproken door dit topic. Probeer dat gevoel even van de situatie te scheiden. Ik denk dat in deze 'handelaren verzorgen liquiditeit' niet opgaat omdat producten op hetzelfde platform worden aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
En wat nu als ik zeg, TS mag niet kopen in de V&A want hij koopt iets voor zijn neefje en niet voor zichzelf. Ik koop dingen voor mijzelf dus ik heb er meer recht op. Zou belachelijk zijn uiteraard, ik heb niets te maken met het doel waarvoor jij het product koopt. Net zo min als mensen iets te maken hebben met het doel van de zogenaamde "handelaren".

Tuurlijk zitten er handelaren op de V&A, je kunt eerlijk dingen van ze kopen of aan ze verkopen. Jammer voor jou dat je deze keer achter het net vist. Wie weet ben je de volgende keer wel sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door SirLenncelot op 01-03-2019 09:36 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@SirLenncelot, maar waarom dan niet gewoon transparant erover zijn en alle bedrijven toelaten op V&A net als op marktplaats. Ipv enkel bedrijven die ontkennen dat ze bedrijf zijn en overduidelijk wel een bedrijf zijn?
Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Zoals ik al aangaf ik kan ervan balen dat iemand het wegkaapt, maar waarom z'n heisa van maken.
Wie zegt dat er geen groot bedrijf zit achter een bepaald account. Wie zegt dat diegene met 100 karma en 0 advertentie niet die grote handelaar is met 1000 reviews ? Waar trek je de grens? Wie gaat dat controleren.
Dat tweakers 20 jaar geleden misschien anders zat is 20 jaar geleden, tweakers is inmiddels stuk groter en er is heel wat meer aanbod dan 20 jaar geleden. Mooi toch.

@LankHoar

Lol lees de reviews.
En kijk aub even vaak hoevaak ik iets hier koop en doorverkoop.
Als ik 20 ps4 spellen koop hier in de winkel uitspeel en verkoop is dat 20 advertenties. Ben je dan handelaar? Of verkoop je gewoon spullen waar je niks aan hebt. Reden dat ik dan op tweakers verkoop is, omdat het een stuk betrouwbaarder is dan een marktplaats. Kijk anders voor de grap ook hoeveel reviews er zijn geweest voor een gamekey. Maar goed ik vind het ook niet erg om als handelaar bestempeld te worden het zij zo. Beetje huilen, omdat je iets niet krijgt voor die 10 euro, omdat iemand anders het van je wegkaapt. Word volwassen :)
Lol. Na zo'n post het lef hebben om tegen andere te zeggen dat ze volwassen moeten worden ;w

Maar goed, jij hebt dus al 11 videokaarten uitgespeeld in één maand tijd? En welke heisa wordt ervan gemaakt? Iemand maakt een topic dat hij er niet blij mee is, en direct is het een heisa? Kom op zeg.

En wel helemaal hilarisch als een handelaar gaat claimen dat Tweedekansjes niet zouden moeten mogen omdat dat de prijs omhoog drukt. Kom op zeg, dit kan je toch niet serieus menen? Verder, waarom er geen groot bedrijf zit achter dat account met 0 advertenties? Omdat gemiddelde grote bedrijf meer dan 0 advertenties zal hebben. Natuurlijk, ooit moeten ze beginnen, maar dat is weer een drog redenatie van jewelste. Dat ze ooit beginnen met 0 betekend niet dat ze niet al snel op 1000 zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 01-03-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Sissors schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:43:
@SirLenncelot, maar waarom dan niet gewoon transparant erover zijn en alle bedrijven toelaten op V&A net als op marktplaats. Ipv enkel bedrijven die ontkennen dat ze bedrijf zijn en overduidelijk wel een bedrijf zijn?

[...]

Lol. Na zo'n post het lef hebben om tegen andere te zeggen dat ze volwassen moeten worden ;w

Maar goed, jij hebt dus al 11 videokaarten uitgespeeld in één maand tijd?
Oke van wie heb ik die kaarten weggekaapt?
Ging om Handelaars die dingen wegkapen. Laat zien van wie ik die kaarten heb weggekaapt?
Of dat het mijn eigen handel is die ik te koop zet ( zonder iemand te kort te doen )

Ben erg benieuwd :)

En wel helemaal hilarisch als een handelaar gaat claimen dat Tweedekansjes niet zouden moeten mogen omdat dat de prijs omhoog drukt. Kom op zeg, dit kan je toch niet serieus menen? Verder, waarom er geen groot bedrijf zit achter dat account met 0 advertenties? Omdat gemiddelde grote bedrijf meer dan 0 advertenties zal hebben. Natuurlijk, ooit moeten ze beginnen, maar dat is weer een drog redenatie van jewelste. Dat ze ooit beginnen met 0 betekend niet dat ze niet al snel op 1000 zitten.

----

Ik heb absoluut geen problemen mee hoor als een Coolblue hier komt of andere grote handelaars. Hoe meer aanbod hoe beter. Helemaal gezien tweakers een veel betrouwbaardere verkoopsite is dan menig andere.
Van mij harte welkom. Daarnaast ging het niet om op 0 zitten, maar op 0 blijven het is namelijk echt niet moeilijk even een nieuw accountje te maken en schoon te beginnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Fordius op 01-03-2019 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dus je wil echt beweren dat je al die 1080TIs privé hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Sissors schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:48:
Dus je wil echt beweren dat je al die 1080TIs privé hebt gebruikt?
Want mining is geen ding geweest?
Dus het is absoluut onmogelijk om mining te hebben?

Jij denkt werkelijkwaar dat ik 11x een 1080 Ti MSI hier op tweakers bij iemand anders wegkaap voor mooie prijzen. Aub zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Oke van wie heb ik die kaarten weggekaapt?
Ging om Handelaars die dingen wegkapen. Laat zien van wie ik die kaarten heb weggekaapt?
Of dat het mijn eigen handel is die ik te koop zet ( zonder iemand te kort te doen )

Ben erg benieuwd :)
Eerst nog vrolijk beweren dat het vooral om game keys zou gaan die je zelf uitgespeeld hebt, vervolgens toon ik aan dat het niet alleen daar om gaat, en dan toch maar (half) toegeven? Sorry maar je posts hebben zo weinig waarde, als je om de feiten heen draait.

Het is me wel duidelijk dat je V&A gebruikt voor handel. Hoe de vork precies in de steel zit is lastig te bekijken, en ik voel er weinig voor om het verder te bekijken. De motivatie om negatief te reageren op de mensen die niet blij zijn met handelaren is in ieder geval duidelijk.

Prima dat je het ergens niet mee eens bent, maar kom dan alsjeblieft met steekhoudende argumenten i.p.v. opmerkingen als "beetje huilen" en "word volwassen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
LankHoar schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Eerst nog vrolijk beweren dat het vooral om game keys zou gaan die je zelf uitgespeeld hebt, vervolgens toon ik aan dat het niet alleen daar om gaat, en dan toch maar (half) toegeven? Sorry maar je posts hebben zo weinig waarde, als je om de feiten heen draait.

Het is me wel duidelijk dat je V&A gebruikt voor handel. Hoe de vork precies in de steel zit is lastig te bekijken, en ik voel er weinig voor om het verder te bekijken. De motivatie om negatief te reageren op de mensen die niet blij zijn met handelaren is in ieder geval duidelijk.

Prima dat je het ergens niet mee eens bent, maar kom dan met steekhoudende argumenten i.p.v. opmerkingen als "beetje huilen" en "word volwassen".
Ik zei het is niet enkel handel. Als je niet kan lezen jammer.
Er kan veel advertenties erop staan idd. Maar ik relativeer door aan te geven dat het niet enkel handel is.
Anders kun je heel makkelijk terug traceren na waar het vandaan komt.
Helft van de reviews zijn, omdat ik het gekocht heb. Daarna is een gedeelte van games/gratis items.
En uiteraard ook spullen die ik zelf verkoop, maar als het mijn producten zijn wat gaat het iemand anders aan wat ik ermee doe ? Sinds wanneer moet ik toestemming hebben om mijn eigen product te verkopen?

Hoeveel van die zaken zijn hier gekocht op tweakers ( voor goedkoop ) weggekaapt van iemand anders om daarna duurder door verkocht te hebben. Jullie zijn toch zulke experts in terug traceren nou succes dan.

Want ik wil heel graag weten in welke post van mij er exact gezegd werd dat het enkel daarom ging.
Niet er zijn OOK :) Totaal verschillende dingen.

Maar voor mij hier genoeg geweest. Veel plezier met koopjes proberen te krijgen en andere schuld geven dat je niet snel genoeg gehandeld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Ik heb absoluut geen problemen mee hoor als een Coolblue hier komt of andere grote handelaars. Hoe meer aanbod hoe beter. Helemaal gezien tweakers een veel betrouwbaardere verkoopsite is dan menig andere.
Van mij harte welkom. Daarnaast ging het niet om op 0 zitten, maar op 0 blijven het is namelijk echt niet moeilijk even een nieuw accountje te maken en schoon te beginnen.
Dat is echter niet toegestaan en resulteert in een ban. Zie je hier trouwens die overeenkomst? Ook al is het bijna altijd heel moeilijk op 100% te bewijzen dat iemand een dubbel account heeft, nog steeds is het niet toegestaan.
Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Want mining is geen ding geweest?
Dus het is absoluut onmogelijk om mining te hebben?

Jij denkt werkelijkwaar dat ik 11x een 1080 Ti MSI hier op tweakers bij iemand anders wegkaap voor mooie prijzen. Aub zeg.
Heb jij die kaarten voor mining gebruikt dan? Ook dit is zo'n geval: Ja in theorie is het mogelijk, maar het zou wel een hele aparte mining operatie zijn geweest, om het mild te omschrijven (het zijn namelijk niet enkel 1080tis, het is een complete reeks allemaal verschillende videokaarten). Dat jij ze gewoon hebt ingekocht en verkocht is een heel stuk logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Sissors schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Dat is echter niet toegestaan en resulteert in een ban. Zie je hier trouwens die overeenkomst? Ook al is het bijna altijd heel moeilijk op 100% te bewijzen dat iemand een dubbel account heeft, nog steeds is het niet toegestaan.

[...]

Heb jij die kaarten voor mining gebruikt dan? Ook dit is zo'n geval: Ja in theorie is het mogelijk, maar het zou wel een hele aparte mining operatie zijn geweest, om het mild te omschrijven (het zijn namelijk niet enkel 1080tis, het is een complete reeks allemaal verschillende videokaarten). Dat jij ze gewoon hebt ingekocht en verkocht is een heel stuk logischer.
Mijn laatste post hier in deze topic. Dan houd ik het voor gezien.
Ingekocht of niet deze kaarten zijn niet weggekaapt voor andere tweakers. Hele topic gaat daarover handelaars die dingen wegkapen.
Mooie van deze shit is jij zit vol aannames, maar totaal geen bewijzen.
Als je zo goed kan researchen wat ik verkoop, kun je ook zien dat deze kaarten niet komen van tweakers :)

Ik breng dus handel na tweakers die je anders niet gehad hebt, gezien de positieve reviews zijn er meer mensen blij met dat er spullen voor mooie prijzen hier verkocht worden dan ontevreden :)
Daarnaast staat er in de advertenties heel duidelijk waar de kaart vandaan komen en wat geschiedenis is.
Net als de mensen die erna vragen.

Maar succes allemaal. Houdoe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:26
Persoonlijk kan ik handelaren die hier aanbieden juist waarderen, mits het maar 2e hands is en niet zoals op marktplaats een feestje wordt van advertenties met nieuwe handel. Je bent zelf vrij een overeenkomst aan te gaan voor een prijs die jij wilt, wil je niet die prijs ervoor betalen dan no-deal.

Van de week nog van een "handelaar" een moederbord overgenomen. Erg scherpe prijs, professionele communicatie, fijn zakendoen. De 100+ reviews van deze persoon geven ook aan dat er alom tevredenheid is over zijn manier van zaken doen.

Ik zou zeggen hoe meer aanbod hoe beter en als er een keer een rotte appel tussenzit die zit te"daytraden" zijn we als tweakers allemaal geinformeerd genoeg over de markt en conforme prijzen dat we wel kunnen inschatten of iets een goede of minder goede deal is toch?

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:20:
[...]
Ingekocht of niet deze kaarten zijn niet weggekaapt voor andere tweakers. Hele topic gaat daarover handelaars die dingen wegkapen.
Als je zo goed kan researchen wat ik verkoop, kun je ook zien dat deze kaarten niet komen van tweakers :)

Ik breng dus handel na tweakers die je anders niet gehad hebt, gezien de positieve reviews zijn er meer mensen blij met dat er spullen voor mooie prijzen hier verkocht worden dan ontevreden :)
Daarnaast staat er in de advertenties heel duidelijk waar de kaart vandaan komen en wat geschiedenis is.

Toch jammer hoor:
  • Eerst beweren dat je advertenties vooral om persoonlijk gekochte gamekeys zou gaan.
  • Vervolgens het vermoeden wekken dat de verkochte kaarten door jou voor mining gebruikt zijn geweest.
  • Daarna toch maar toegeven dat het om ingekochte kaarten gaat.
Kortom, je verdraait de waarheid nogal.
Ik breng dus handel na tweakers die je anders niet gehad hebt
Dat zeg je nu wel, maar:
  • Je hebt toegegeven veel te verkopen via V&A.
  • Je zei eerder dat de helft van je reviews over producten gaat die je zelf gekocht hebt.
Als je V&A activiteit grofweg half uit kopen en de andere helft uit verkopen bestaat, dan lijkt het me logisch dat de gekochte spullen ook weer op V&A terecht komen, en zou je dus prima in de groep handelaren kunnen vallen die het onderwerp van dit topic zijn.
Wanneer je niet om de waarheid heen zou draaien en gewoon met steekhoudende argumenten komt waarom het prima is om dergelijke handelaren op het platform te hebben, zonder die stekende opmerking over volwassenheid en huilen, dan zou het juist een toegevoegde waarde kunnen hebben. Dan zou je de andere kant van de situatie belichten, alleen maar goed. Nu je dat niet doet, lijkt het me inderdaad beter om niet meer te posten. In ieder geval hecht ik weinig waarde aan je posts, gezien ze aantoonbaar de waarheid verdraaien/die suggestie wekken. Of ga je toch weer reageren gezien je voorlaatste post ook al suggereerde dat het je laatste was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Kan er dan geen limiet komen op hoe snel je iets weer opnieuw kan aanbieden dus product wat je gekocht hebt via VA kan niet door jou na 1 of 2 of iets anders maanden opnieuw aangeboden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flufsor
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 21:33
Zou het niet oplosbaar zijn door een systeem te maken dat verbied hetzelfde product te verkopen dat je tot 1 maand terug hebt gekocht op V&A?

Zou het toch soms al een deel minder interessant moeten maken voor de reseller.

Zou wel de tijd er tussen niet te hoog zetten, want soms koop je al eens iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Eiland schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:37:
Kan er dan geen limiet komen op hoe snel je iets weer opnieuw kan aanbieden dus product wat je gekocht hebt via VA kan niet door jou na 1 of 2 of iets anders maanden opnieuw aangeboden worden
Flufsor schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:55:
Zou het niet oplosbaar zijn door een systeem te maken dat verbied hetzelfde product te verkopen dat je tot 1 maand terug hebt gekocht op V&A?

Zou het toch soms al een deel minder interessant moeten maken voor de reseller.

Zou wel de tijd er tussen niet te hoog zetten, want soms koop je al eens iets fout.
dit is onzin. soms koop ik een product wat een miskoop is in mijn geval. dan wil ik het snel willen terugverkopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 01-03-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Flufsor schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:55:
Handelaren kunnen op Tweakers actief zijn met 0 advertenties, alles opkopen en elders verkopen.

Er bestaat geen oplossing voor dit "probleem".

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
Als je een vermoeden hebt dat het een handelaar is, gewoon aan de belastingsdienst melden voor onderzoek? Als de handelaar al zijn zaakjes op orde heeft is er geen probleem en degene die de zaken niet op orde hebben verdwijnen dan wel vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Ik denk zelf dat de huidige situatie op V&A prima is, maar wel de verkeerde kant op kan gaan op de lange termijn. Dat ligt niet zozeer aan de handelaren, maar meer aan de regels op Tweakers zelf. Wat een probleem kan worden is veel gedupliceerde producten in dezelfde categorie van één aanbieder. Als voorbeeldje: Een aantal games opsplitsen in veel losse advertenties i.p.v. één advertentie met titel games te koop. Maar aan de andere kant is het wel logisch dat dit gebeurt bij hardware, anders kun je immers mensen niet laten filteren op de specificaties.

Daarnaast zijn er ook handelaren die wel wat bijdragen aan Tweakers doordat ze bijvoorbeeld een abbo hebben, of recensies schrijven, of in ieder geval 25% bijdrage iets anders is.

Ik denk dat er geen probleem is totdat de Marktplaats situatie ontstaat, veel bedrijven met zoveel dezelfde advertenties dat je niets anders meer kunt vinden (dus honderden zo niet duizenden dezelfde advertenties van bijvoorbeeld telefoonhoesjes voor telefoon x).

Maar ik denk dat een goede oplossing (waarmee iedereen blij is) gewoon filteren op bijdrage is (dus gewoon iedereen verbergen die geen abbo is & meer dan 75% van karmapunten adv. zijn & geen recensies schrijven). (En, dus niet of!)

Overigens is het ook een stukje winst gunnen aan een ander, mensen kiezen er zelf voor om bij een handelaar te kopen (ook ik af en toe), het is dan ook niet zo dat het direct een ripoff is.

Daarnaast ben ik ook van mening dat in dit topic teveel op de man gespeeld wordt (beide kanten), daarom is er ook geen gewone discussie meer hier.

In de huidige situatie op V&A zie ik geen problemen (behalve dan de figuren die met amper karma advertentie aanbieden voor een te mooie prijs), maar dat risico neem je wanneer je bestelt bij mensen met geen beoordeling (overigens zou een karma minimum voor adverteerders geen slecht idee zijn ben ik van mening, om zo oplichters uit te sluiten)

Overigens vind ik maatregelen tegen oplichters belangrijker dan maatregelen tegen handelaren.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:25
Echter was ik al te laat. Wat denk je, precies zo'n tweaker die 100+ advertenties heeft had het bordje al overgenomen. Enkele dagen later kwam ik het bordje voor een meerprijs tegen op tweakers.
Wow, dit is wel écht heel nasty :| Ook niet Tweaker-waardig... ;(

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Laatst online: 15-09 09:02
Maar stel, jij wilt zelf iets aanbieden op V&A, en al die handelaren zijn er niet, en je blijft met je product zitten, wil je dan nog steeds dat er alleen maar "particulieren" op V&A zitten? Of zijn ze dan wel welkom?

verder snap ik je frustratie wel, maar je moet het ook vanuit 2 kanten bekijken. Ik hou er ook van als ik iets snel verkocht heb i.p.v. dat ik er een poos mee blijf zitten of het weg kan gooien

[ Voor 31% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 01-03-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22

vectormatic

Warlock of the doorlock

234FaTaLiTy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:40:
Maar stel, jij wilt zelf iets aanbieden op V&A, en al die handelaren zijn er niet, en je blijft met je product zitten, wil je dan nog steeds dat er alleen maar "particulieren" op V&A zitten? Of zijn ze dan wel welkom?

verder snap ik je frustratie wel, maar je moet het ook vanuit 2 kanten bekijken. Ik hou er ook van als ik iets snel verkocht heb i.p.v. dat ik er een poos mee blijf zitten of het weg kan gooien
Als de vraag naar jouw item er niet is, zullen de handelaren het ook niet willen hebben, die kopen immers niet om op zolder een giga-stapel Core 2 duos te hebben, maar om die i5 voor €5 extra weer door te schuiven, de particuliere vraag moet er zijn!

Enige waarde die ik zie in handelaren die spul puur binnen de V&A rondpompen is dat ze een bekend en betrouwbare handelspartner zijn. Ik koop een mobo liever van een tweaker die al jaren actief is en een berg positieve reviews heeft (en dus snel en goed communiceert, snel verzendt etc..) dan een user met 0 feedback, geen forum posts oid, waarvan je eigenlijk net zo zeker bent als van een MP advertentie.

Hoeveel dat mag kosten? geen idee...

Persoonlijk irriteer ik me meer aan de (zo goed als) nieuwe accounts die in een one-liner je 50% van je vraagprijs bieden... de marktplaats-erlebnis zo gezegd. Maar ik koop ook niet zo vaak in de V&A

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
Fordius schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:20:
[...]

Bedankt nog voor die 1080 Ti, handelaar of niet, hij werkt perfect en was goedkoop ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 16:15
Randleman schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Bedankt nog voor die 1080 Ti, handelaar of niet, hij werkt perfect en was goedkoop ;).
Allemaal leuk en aardig, maar we doen hier geen v&a beoordelingen O-)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien dit topic elke 73 dagen opnieuw voorbij komt en Tweakers het gebruik van V&A door [klein]handelaren toestaat (mits gebruikt/refurbished/restock/open doos e.d) heeft het geen zin om dit telkens opnieuw te bediscussieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 01-03-2019 20:29 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.