Leermaterialen of boeken voor beginners in 3D printing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akkie3000
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Het lijkt me leuk om de mogelijkheden van 3D printen te gaan verkennen. Voor mijn werk ben ik veel bezig met Office 365, netwerken etc, maar knutsel in mijn vrije tijd graag iets in elkaar met bijvoorbeeld een Raspberry Pi.

Om een goede start te krijgen was ik op zoek naar wat leermateriaal of een boek waarmee ik deze goede start kan krijgen. Er komen nogal wat termen bij 3D printen kijken, en mijn ervaring is dat de basis leggen middels een boek wat efficienter/gemakkelijker is dan tot diep in de nacht Googelen :)

Het maakt me niet zoveel uit wat voor type het is, voorkeur gaat uit naar een ebook of ander online materiaal, maar een papieren boek vind ik ook geen probleem. Het volgende heb ik al gevonden:
  • The 3D Printing Handbook: Technologies, design and applications (hardcover) ISBN: 9789082748505
  • 3D Printing For Dummies (eBook) ISBN: 9781119386322
Iemand van jullie bekend hiermee, wat raadt men aan? :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Mijn ervaring is; koop een goedkope printer (Ender 3 is een heel goed voorbeeld) een of twee rollen filament en ga printen :) Genoeg te printen voor de printer zelf en omdat je er mee bezig bent leer je er van. Zo heb ik (en ik denk ook velen anderen) dat ook gedaan, printer gekocht, wat filament en we zien wel waar het schip strandt :) Uiteraard kun je met vragen altijd op het forum terecht ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Even googlen op '3D printing basics' levert veel meer en veel gratis-er informatie op dan een boek, het internet is een praktisch oneindige bron van informatie m.b.t. 3d printen, je kan overal en nergens de werking van een printer, de materialen en tienduizenden 3d objecten vinden.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6turboextreme
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 07:31
The 3D printing handbook is mijns inziens niet de beste boek als je iets met DIY wilt doen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@akkie3000 Ik zou me volledig op Youtube storten. Daar staat echt een schat aan tutorials, howto's en reviews. En natuurlijk het gewoon doen. 3D-printen is ook gewoon gevoel krijgen voor het materiaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 10-06-2019 18:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
pwillemske schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:00:
Mijn ervaring is; koop een goedkope printer (Ender 3 is een heel goed voorbeeld) een of twee rollen filament en ga printen :) Genoeg te printen voor de printer zelf en omdat je er mee bezig bent leer je er van. Zo heb ik (en ik denk ook velen anderen) dat ook gedaan, printer gekocht, wat filament en we zien wel waar het schip strandt :) Uiteraard kun je met vragen altijd op het forum terecht ;)
Zo ben ik ook begonnen. Bij 3d printers leer je het beste door te doen. Ook op YouTube is heel veel te vinden over 3d printers.

Google, YouTube en zelf doen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En vergeet niet dat we hier op GoT ook een actieve community hebben:

OpenSource 3D Printing - Deel 2

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1