Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Smit260
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Game voor een 13-jarige, spellen als RUST, Rainbow Six Siege etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Incl. assemblage maximaal 600 euro (CPU heeft hij al van mij, dat is een I7 6700K).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
CPU. I7 6700k.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een nieuwe setup op de CPU na. Goede videokaart, 500 GB SSD (indien mogelijk) etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
GeForce en MSI. Goede kwaliteit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hierboven neem ik aan, al genoeg info. Een redelijk - tot goede game pc die zeker 5 jaar mee kan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Kan, maar voor deze jongenman voorlopig niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Een goede setup met informatie van derden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenMSI Z390-A PRO€ 124,90€ 124,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X 6G€ 325,-€ 325,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 LED Turbo (Black Top Cover)€ 37,95€ 37,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 73,05€ 73,05
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 79,85€ 79,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 640,75

Smit260 wijzigde deze reactie 08-06-2019 20:27 (32%)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:18
Je vermeld prijs inclusief assemblage, ga je die CPU opsturen of langsbrengen ofzo? Weet niet in tot hoeverre we hier nuttig advies kunnen geven wanneer je naar een specifieke shop in het dichtstbijzijnde dorp gaat waar prijzen volledig anders zijn dan in de pricewatch, en waarvan we niet weten hoeveel die assemblage kost.
Rekening gehouden met Windows? Moet die ook in de prijs inbegrepen worden?

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Gaarna lijstje maken mocht je goed advies willen ontvangen :)

• Smit260
  • Nu online
Netoj schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:08:
Gaarna lijstje maken mocht je goed advies willen ontvangen :)
Lijstje staat hierboven, krijg ze zoals aangegeven niet onderaan.
Goudstalen schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:07:
Je vermeld prijs inclusief assemblage, ga je die CPU opsturen of langsbrengen ofzo? Weet niet in tot hoeverre we hier nuttig advies kunnen geven wanneer je naar een specifieke shop in het dichtstbijzijnde dorp gaat waar prijzen volledig anders zijn dan in de pricewatch, en waarvan we niet weten hoeveel die assemblage kost.
Rekening gehouden met Windows? Moet die ook in de prijs inbegrepen worden?
Assemblage een fout... haha.
Gewoon een setup zoals aangegeven, met de items bovenaan het topic als voorbeeld.

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:18
Lijstje kun je trouwens maken door een wenslijst te maken in je account, dan klikken op 'genereer RML'of iets dergelijks, dat kun je in een bericht plakken.

Moederbord dat je in de lijst hebt staan werkt niet, die is voor 8e generatie. Je hebt een Z270 moederbord nodig, volgens mij werkt Z170 ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:25
6700K werkt niet op Z370. Je hebt Z170/270 nodig.

Voor het maken van een lijstje zie Handleiding Pricewatch

• Smit260
  • Nu online
Niemand dus? :)

• Uszka
Niemand wat?
Maak eerst je lijstje maar eens kloppend met het juiste moederbord zoals je 2 keer is meegedeeld. Verder ontbreekt er een voeding en behuizing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smit260
  • Nu online
Ik snap niet dat er zo afsnauwende reacties geplaatst kunnen worden (ook op andere topics) als een forummer die hulp vraagt zo 'aangesproken' wordt. Er wordt nog net niet met een vingertje gewezen "Hé, jij daar, je mist dit, je mist dat, doe dit, doe dat, pas op"... Er had ook met positieve opbouwende kritiek gereageerd kunnen worden. .

Mensen starten topic's om hulp te krijgen of een vraag te stellen. Ik snap dat je zelf ook een beetje initiatief mag tonen maar om nou van iemand te verwachten dat hij een hele setup neerzet.... Dan kan je net zo goed zelf op pad gaan zonder op dit forum te zitten ;).

Van mij mag dit topic gesloten worden. Ik doe mijn kennis wel op via een ander forum of internet

• Uszka
Lees DAA beleid eens door.

Wat is het voor moeite om er een Z170/270 bordje bij te zoeken. Je neemt wel mijn vraag over het lijstje ter harte maar lijkt niets te doen met het moederbordadvies wat je 2x gegeven is.
Verder wordt het niet gewaardeerd als je na een paar uur je topic kickt. Dat wordt als ongeduldig ervaren.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True