Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:39
Goededag,

Voor mij thuis heb ik twee camera's gekocht (Al een tijd geleden). Dit zijn Maginion IPC-250 HDC camera's. Deze hebben voor POE nodig: PoE 48V DC / 0.3A

Ik heb een switch gekocht die dit lijkt te ondersteunen. Een TP - Link TL SG1005P. Deze biedt 48V POE (802.3af) en heeft een POE budget van 56W (Supports PoE Power up to 15.4W for each PoE port
Supports PoE Power up to 56W for all PoE ports)

Nu is 48V DC * 0,3A = 14.4W. Dit lijkt dus te kunnen.

Echter, de camera doet niets. Ook de andere camera niet. Ook niet op een andere poort op de switch. Ook niet met een andere kabel.

De switch echter, lijkt wel te werken. Ik heb namelijk ook een AP Gekocht (EAP245 van TP Link) en die werkt prima.

Heeft iemand een idee?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Beste antwoord (via radeoxx op 06-06-2019 16:18)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:56
Radeoxx schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:38:
Allereerst dank voor de reacties.

[...]

Ja, dan doen ze het wel!

[...]

Helder. Wat kan ik in dat geval het beste doen? Ik heb dit topic even gelezen over passieve POE: Hoe werkt passive PoE (power over ethernet)?, maar weet nog niet wat ik nu het beste kan doen.
Je switch ondersteunt geen passieve PoE, je kunt dus maar 3 dingen doen:
- Andere switch kopen die 48V passieve PoE ondersteunt welke compatibel is met je camera.
- De bijgeleverde PoE injectors gebruiken.
- Andere camera's kopen welke 802.3af ondersteunen.

Passieve PoE implementaties zijn heel erg fabrikant afhankelijk dus optie 2 lijkt mij de beste/goedkoopste.

[ Voor 4% gewijzigd door MewBie op 06-06-2019 15:14 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Het is niet onmogelijk dat die camera's passive poe willen en geen 802.3af/802.3at ondersteunen. Dat zie ik ook niet staan in de specs van die camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Doen de camera's het wel met de bijgeleverde POE adapters?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik zie nergens iets staan over 802.3af of 802.3at support.

Alleen 48V. Verder is de interface 10/100Mbit. Mijn sterke vermoeden is dat dit passief poe is, en geen volwaardige POE camera conform de standaarden is.

Als ik ook de rest van de specs lees (0.5 lux, 720p) dan denk ik niet dat je dat kan verwachten bij zo'n budgetding.

Zoals gezegd: Werken ze wel met de meegeleverde adapters? Misschien dat je daar iets op kan vinden mbt POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:39
Question Mark schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:01:
Doen de camera's het wel met de bijgeleverde POE adapters?
Ja, dan doen ze het wel!
Groentjuh schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:59:
Het is niet onmogelijk dat die camera's passive poe willen en geen 802.3af/802.3at ondersteunen. Dat zie ik ook niet staan in de specs van die camera's.
Helder. Wat kan ik in dat geval het beste doen? Ik heb dit topic even gelezen over passieve POE: Hoe werkt passive PoE (power over ethernet)?, maar weet nog niet wat ik nu het beste kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door radeoxx op 06-06-2019 14:38 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:56
Radeoxx schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:38:

[...]

Ja, dan doen ze het wel!

[...]

Je switch ondersteunt geen passieve PoE, je kunt dus maar 3 dingen doen:
- Andere switch kopen die 48V passieve PoE ondersteunt welke compatibel is met je camera.
- De bijgeleverde PoE injectors gebruiken.
- Andere camera's kopen welke 802.3af ondersteunen.

Passieve PoE implementaties zijn heel erg fabrikant afhankelijk dus optie 2 lijkt mij de beste/goedkoopste.

[ Voor 4% gewijzigd door MewBie op 06-06-2019 15:14 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1