Probleem met aansluiten MSI R9 390 op voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMilk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-02-2023
Hallo, ik ben nieuw in de pc bouw wereld en heb nu een probleem met mijn setup. Alles werkt, behalve de videokaart. Uit de voeding komen niet de gewenste aansluitingen die ik nodig heb en nu heb ik advies nodig over tussenstukjes of een hele nieuwe voeding.

Het gaat dus om de MSI R9 390 8GB uitvoering. Volgens mij heeft deze een 6+2 pin en een 6 pin connector nodig (ik ben redelijk nieuw dus durf het niet met zekerheid te zeggen). Mijn voeding heeft echter alleen 2 Molex aansluitingen en 2 SATA aansluitingen over.

Ik weet dat ik de 2 Molex aansluitingen kan omvormen naar een 6 pin. Maar kan ik de SATA aansluitingen ook omvormen tot een 6+2 pin? Zo ja, is dit dan ook een lange termijn oplossing en waarom zou je mij dit af- of aanraden.

Groetjes,

Mistermilk

Beste antwoord (via MisterMilk op 05-06-2019 10:28)

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 12:28
Type / merk voeding? Als die geen 6Pin heeft zegt het meestal al genoeg over de voeding en zul je een andere moeten aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door stylzzzz op 05-06-2019 09:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMilk
Edit: de videokaart vergt 275W en mijn voeding heeft 500W. Kan dit in combinatie met een moederbord, één Hardeschijf en een CPU?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stylzzzz
Type / merk voeding? Als die geen 6Pin heeft zegt het meestal al genoeg over de voeding en zul je een andere moeten aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door stylzzzz op 05-06-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMilk
De videokaart is de MSI R9 390. Dus volgens jou is het omvormen van de overige connectors geen of een slechte optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMilk
Sorry verkeerd gelezen, het is nog vroeg. De voeding is de Xilence XP500.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Nieuwe voeding kopen. Voeding is het meest belangrijke van je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 02:14
Waarom wil je je sata ook nog omvormen? Je voeding heeft toch een PCIe 6+2 pins aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylzzzz
Haal deze:

pricewatch: Corsair CX550M
MisterMilk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:35:
Sorry verkeerd gelezen, het is nog vroeg. De voeding is de Xilence XP500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-10 14:55
Waarom je geen Xilence voeding moet aanschaffen:

http://hardcoreforensics....y-are-quite-poor-quality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMilk
Bobmeister schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:39:
Waarom wil je je sata ook nog omvormen? Je voeding heeft toch een PCIe 6+2 pins aansluiting?
Op internet staat inderdaad van wel, echter ben ik dood serieus als ik zeg dat er alleen Sata en molex aansluitingen zijn. Ik heb net nog even goed gecheckt en ik zie echt nergens een 6 of 6+2 pin aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
Je hebt geen 500w voeding maar een 250w voeding. Een slechte 250w voeding waar je zeker geen R9 390 op aan moet sluiten. Haal een nieuwe, goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:58

jgj82

Ja, maar = nee

-edit-

Heel veel mosterd na de maaltijd.. Sorry..

[ Voor 95% gewijzigd door jgj82 op 05-06-2019 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMilk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:59:
[...]
Op internet staat inderdaad van wel, echter ben ik dood serieus als ik zeg dat er alleen Sata en molex aansluitingen zijn. Ik heb net nog even goed gecheckt en ik zie echt nergens een 6 of 6+2 pin aansluiting.
Laat het zitten en koop een degelijke voeding. Heb je nog recht op rma? Terugsturen die bak ellende.
Als je nu geen problemen krijgt met de stroomvoorziening krijg je die gegarandeerd later wel.
Verder is het nooit een goed plan om met verloopkabeltjes aan de gang te gaan uitgezonderd enkele gevallen als bijvoorbeeld molex -> sata.

Even een tip voor de toekomst: start het samenstellen van een nieuw systeem met een grondige speurtocht naar een degelijke voeding.
Het is immers het belangrijkste component van de pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MisterMilk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:27:
Hallo, ik ben nieuw in de pc bouw wereld en heb nu een probleem met mijn setup. Alles werkt, behalve de videokaart. Uit de voeding komen niet de gewenste aansluitingen die ik nodig heb en nu heb ik advies nodig over tussenstukjes of een hele nieuwe voeding.

Het gaat dus om de MSI R9 390 8GB uitvoering. Volgens mij heeft deze een 6+2 pin en een 6 pin connector nodig (ik ben redelijk nieuw dus durf het niet met zekerheid te zeggen). Mijn voeding heeft echter alleen 2 Molex aansluitingen en 2 SATA aansluitingen over.

Ik weet dat ik de 2 Molex aansluitingen kan omvormen naar een 6 pin. Maar kan ik de SATA aansluitingen ook omvormen tot een 6+2 pin? Zo ja, is dit dan ook een lange termijn oplossing en waarom zou je mij dit af- of aanraden.

Groetjes,

Mistermilk
R390 verbruik niet zoveel als R390X(die zo 400w kan vragen)
Ik weet niet wat je systeem verder is, maar voor 7 tientjes heb je hier een stuk betere voeding aan.
pricewatch: Corsair TX550M V2
(ga niet met verlopen lopen klooien, dat is niet goed)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMilk
Uszka schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:08:
Je hebt geen 500w voeding maar een 250w voeding. Een slechte 250w voeding waar je zeker geen R9 390 op aan moet sluiten. Haal een nieuwe, goede voeding.
Zijn verschillende versies van de xp500. Ik heb de 500W uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MisterMilk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:23:
[...]

Die heeft zgn twee 12V rails op 18A, al het er echt twee zijn kom je op iets van 400w

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMilk
Op basis van iedereens advies hier ga ik toch een nieuwe voeding halen. Ik heb de pc niet helemaal zelf samengesteld maar heb een pre build 2e hands budget pc gehaald, deze had alleen echter geen videokaart.

Voor de geïnteresseerden, hier nog de specs:

CPU: I5 2500
Geheugen: 2x 8GB DDR3
Moederbord: Asus P8P67-M
Grafische kaart: MSI R9 390 8GB uitvoering
Voeding: ... to be continued

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp, nu weet ik in ieder geval dat ik op zoek moet naar een betere voeding, ik heb een paar suggesties gezien waar ik naar ga kijken 👌🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMilk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:26:
Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp, nu weet ik in ieder geval dat ik op zoek moet naar een betere voeding, ik heb een paar suggesties gezien waar ik naar ga kijken 👌🏼
Kijk ook hier even: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Mocht je er niet uitkomen open dan even een topic in Componenten Aankoopadvies
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
MisterMilk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:23:
[...]

Op het label zal 500w staan alleen gaat het er niet om wat op het label staat maar wat er intern zit en wat de voeding in de praktijk stabiel kan leveren. Geloof me, dat ding heeft de grootste moeite om 250w stabiel te leveren. Daarbij is een 500w voeding zonder twee 6+2 pins PCI-e connectors beschamend. Dat vind je alleen op voeding tot 300w.
Pagina: 1