Opzoek naar een gaming toetsenbord aankoopsadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje opzoek naar een goed/kwalitatief gaming toetsenbord. Inmiddels al 2 toetsenbord merken terug geretourneerd corsair en razer allebei niet mijn smaak. opzich wat voor soort keyswitch maakt mij niet uit alleen merkte ik al snel bij razer en corsair dat als ik een toets indrukte dat ik het nageruis hoor van het stale frame of wat het ook is waar de toetsen op gemonteerd zijn :P Ik vindt het wel belangrijk dat ik een snelle switch heb en dat het niet te veel geluid maakt kwa typen/gaming. Nou zag ik veel positiefs over de Roccat Vulcan 120 AIMO ziet er zeker netjes uit
en was benieuwt wat jullie van dit toetsenbord vinden. En wat is nou op t moment het beste toetsenbord of is er geen beste ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
De keyswitch maakt niet uit, maar het mag niet te veel geluid maken? Wil je een mechanisch toetsenbord, of is rubberdome ook goed? Wil je backlight hebben? RGB? Macro toetsen? USB poort? We missen echt nog veel te veel informatie om je goed te kunnen helpen.

Er bestaat geen beste toetsenbord. Toetsenborden komen voor een heel groot gedeelte neer op smaak.

Ik ben bijvoorbeeld verliefd op mijn Corsair K70 met Cherry Red switches, maar mijn vriendin wil alleen mijn DuckyShine 2 met Cherry Blue switches gebruiken. Twee totaal verschillende borden, doen allebei hetzelfde, maar ze voelen anders aan. Daar gaat het vooral om.

Kan je wat voorbeelden geven van toetsenborden die je leuk lijken? Dan kunnen we je beter verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 23:42
Eraan toevoegend, wat voor afmetingen wil je hebben? een full size keyboard, zonder numpad, 60% of lekker tenkeyless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ubahnub schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:11:
De keyswitch maakt niet uit, maar het mag niet te veel geluid maken? Wil je een mechanisch toetsenbord, of is rubberdome ook goed? Wil je backlight hebben? RGB? Macro toetsen? USB poort? We missen echt nog veel te veel informatie om je goed te kunnen helpen.

Er bestaat geen beste toetsenbord. Toetsenborden komen voor een heel groot gedeelte neer op smaak.

Ik ben bijvoorbeeld verliefd op mijn Corsair K70 met Cherry Red switches, maar mijn vriendin wil alleen mijn DuckyShine 2 met Cherry Blue switches gebruiken. Twee totaal verschillende borden, doen allebei hetzelfde, maar ze voelen anders aan. Daar gaat het vooral om.

Kan je wat voorbeelden geven van toetsenborden die je leuk lijken? Dan kunnen we je beter verder helpen.
Nou punten die ik graag op mijn toetsenbord zou willen zijn
-RGB
-Mechanish het liefst(wat is rubberdome en wat is beter)
- geen macrotoetsen
-zonder numpad mag maak mij niet veel uit
-USB poorten hoeven er niet percee op te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:51:
[...]

Nou punten die ik graag op mijn toetsenbord zou willen zijn
-RGB
- geen macrotoetsen
-zonder numpad mag maak mij niet veel uit
-USB poorten hoeven er niet percee op te zitten

De Roccat vulcan 120 aimo leek me erg vet maar is het ook een goed toetsenbord het komt vooral neer op smaak ben ik eens maar mensen die er meer over weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:51:
[...]
Je wil het liefst mechanisch maar je weet het verschil tussen mechanisch en rubber dome niet? Zou je daar neit eerst eens wat onderzoek naar doen dan? Ga ze gewoon eens in de winkel proberen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Je wil het liefst mechanisch maar je weet het verschil tussen mechanisch en rubber dome niet? Zou je daar neit eerst eens wat onderzoek naar doen dan? Ga ze gewoon eens in de winkel proberen.
jij bent natuurlijk mr perfect en weet alles _/-\o_ _/-\o_ iets watik niet weet vraag ik gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjotty
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
Op Tweakers wordt wel verwacht dat je bij aankoopadvies eerst eigen initiatief toont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:44:
[...]

jij bent natuurlijk mr perfect en weet alles _/-\o_ _/-\o_ iets watik niet weet vraag ik gewoon
Stel ik zo'n vreemde vraag dan? Het is maar een tip, als je niet weet wat je wil moet je dat gewoon eerst even uitzoeken, mensen hier kunnen jou niet vertellen wat jij prettig vind toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:33:
[...]

Stel ik zo'n vreemde vraag dan? Het is maar een tip, als je niet weet wat je wil moet je dat gewoon eerst even uitzoeken, mensen hier kunnen jou niet vertellen wat jij prettig vind toch?
Nee dat klopt en ben er inmiddels achter dat ik het wel op mechanisch wil blijven houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:43:
[...]

Nee dat klopt en ben er inmiddels achter dat ik het wel op mechanisch wil blijven houden
Kijk da's helemaal mooi :) je zit wel tegen een joger kostenplaatje te kijken met mechanisch maar dat had je zelf vast ook al uitgevonden ;)

Er zijn gelukkig talloze mogelijkheden en als je het leuk vind kun je zelfs je eigen toetsenbord bouwen met switches naar jouw smaak en custom keycaps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wintervacht schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:37:
[...]

Kijk da's helemaal mooi :) je zit wel tegen een joger kostenplaatje te kijken met mechanisch maar dat had je zelf vast ook al uitgevonden ;)

Er zijn gelukkig talloze mogelijkheden en als je het leuk vind kun je zelfs je eigen toetsenbord bouwen met switches naar jouw smaak en custom keycaps!
Dat is wel Nice ja alleen waar doe ik dat ? Zelf eigen toetsenbord bouwen en waar zelf nog niet echt het antwoord heb gekregen hoe zit het met de Roccat vulcan 120 aimo ervaringen mee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Hier zijn genoeg ervaringen gedeeld: Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

Heb zelf ook de vulcan aimo 120. Clean design, geborsteld aluminium, rgb, eigen Roccat switches, lijken een beetje op bruine cherry switches. Tikt fijn weg, maar zoals met alle mechanische toetsenborden, je hoort ze wel beter dan standaard rubberdome tobos.

Hier een review van de Vulcan Aimo 120 bij de buren

En een recente review van een stuk of 40 mechanische tobo's, ook bij de buren

Hiermee moet je er wel aan uit komen denk ik, en veel van je vragen worden daar ook goed beantwoord. Wel even wat lezen dan.

[ Voor 41% gewijzigd door Jivebunny op 06-06-2019 16:17 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Pagina: 1