Toon posts:

Advies zonwering in dakramen veranda

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik ben al een tijdje opzoek naar een betaalbare zonwering voor de dakramen in onze veranda. Het zijn ramen van 2meter bij 1 meter.

Op internet kom ik verschillende zonwering oplossingen tegen maar het meeste is niet toe te passen. Eerst had ik plichee gordijnen, echter toen het bedrijf hoorde dat het om een veranda buiten ging vertelde ze dat plichee gordijnen niet tegen vocht buiten kunnen. Ook was de overspanning van 2m een risico op doorhangen.
https://www.topjaloezieen...honingraat-plisse/dakraam

Ik kwam ook zonwering in een frame tegen. Het mooie daaraan was dat die ook elektrisch te verkrijgen waren. Echter bleek pas later dat die een maximale overspanning hebben van 1m20. Dan zou ik per raam twee van deze units moeten plaatsen en dat is lelijk want dan krijg je in het middel een hele dikke rand van twee keer een frame.
https://nl.aliexpress.com...curtains/32802884943.html

Ik zat nog te denken aan om zelf wat draad, metalen oogjes en doek te spannen, maar ik ben bang dat dit niet echt netjes gaat zijn en dat we ons daar aan gaan irriteren.

Hebben jullie nog goede tips? Het mag best wel iets kosten, maar een redelijk prijs/kwaliteit verhouding is wel gewenst.

Ps elektrisch is geen must maar wel een pre. Als het geen vele honderden euro's extra kost dan zou ik dat wel mooi vinden.

[Voor 4% gewijzigd door GAEvakYD op 03-06-2019 22:04]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 316442
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
JVS Lockscreen,
Horizontaal toe te passen, windvast en schermen tot 2,5x3,5 meter.

Screen van 1,2 x 2 meter eletrisch bediend zit op ongeveer 500 euro.

Worden vaak aan de buitenzijde geplaatst, maar zie dat je een "bolle" Lichtkoepel heb en kan dus hier ook gewoon aan de binnenzijde gemonteerd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Anoniem: 316442 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:15:
JVS Lockscreen,

Worden vaak aan de buitenzijde geplaatst, maar zie dat je een "bolle" Lichtkoepel heb en kan dus hier ook gewoon aan de binnenzijde gemonteerd worden.
En voor ramen in een tuinkamer van 700x3000 - ook een gouden tip zonder gouden prijskaartje? Heb er namelijk 7 nodig -O-

My prediction: we'll evolve into a digital form.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon houten shutters (dus met vaste bevestiging onderling, geen jaloezien), en dan horizontaal ophangen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:33
Wij hebben een Aluminium veranda met glazen dak (en glazen schuifwanden dus meer een tuinkamer). Om dit jaar wat kosten te besparen maar toch niet de volle zon erop te hebben, heb ik een schaduwdoek van 5x3m gekocht en met spanbanden vast gezet, werkt top tot nu toe!

Hier was het eenvoudig te bevestigen aan de hoeken van de Veranda, in jouw geval zou dat met ogen moeten idd.

Wij hebben hem hier gekocht, ze hebben er ook vierkanten doeken: https://www.schaduwdoekke...ken/schaduwdoek-vierkant/

Ik denk dat bijv. de 2,5 bij 2m wel zou kunnen werken als je die strak spant. Hier is hij ook strak gespannen dus ziet er netjes uit. Lichtdoorlatendheid is nog perfect! Daarnaast kun je het proberen op een raam en ben je nog onder de 100 kwijt...doek zou je zelfs nog terug kunnen sturen mocht het niet werken.

Succes ermee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:27
Misschien is spandraad (harmonica)zonnedoek iets voor je? Is goedkoop en kan je eenvoudig openen en sluiten. Bijvoorbeeld: http://www.peddy-shield.nl/index.html.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 15:15
@GAEvakYD: kan dat raam ook een beetje open? Zodoende creeer je tocht om de insecten weg te houden.

En geloof me, heel veel insecten en samen maken ze een irritant geluid ... : - (

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 316442 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:15:
JVS Lockscreen,

Mooie oplossing. Ik heb ook al JVS lockscreens in de erker, maar die zijn vertikaal. Mooi systeem maar wel prijzig, 2x 500 euro voor twee dakramen zonwering. :)
The Eagle schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:47:
Gewoon houten shutters (dus met vaste bevestiging onderling, geen jaloezien), en dan horizontaal ophangen?
Heb je een linkje of iets? Als ik zoek op houten shutters dakraam of horizonaal dan vind ik weinig tot niets
Road-runner83 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:03:
Wij hebben een Aluminium veranda met glazen dak (en glazen schuifwanden dus meer een tuinkamer). Om dit jaar wat kosten te besparen maar toch niet de volle zon erop te hebben, heb ik een schaduwdoek van 5x3m gekocht en met spanbanden vast gezet, werkt top tot nu toe!

Hier was het eenvoudig te bevestigen aan de hoeken van de Veranda, in jouw geval zou dat met ogen moeten idd.

Wij hebben hem hier gekocht, ze hebben er ook vierkanten doeken: https://www.schaduwdoekke...ken/schaduwdoek-vierkant/

Ik denk dat bijv. de 2,5 bij 2m wel zou kunnen werken als je die strak spant. Hier is hij ook strak gespannen dus ziet er netjes uit. Lichtdoorlatendheid is nog perfect! Daarnaast kun je het proberen op een raam en ben je nog onder de 100 kwijt...doek zou je zelfs nog terug kunnen sturen mocht het niet werken.

Succes ermee!
Leuk idee maar die ramen zijn maar 1meter breed. Ik zie dat je sowieso aan de hoeken al 26 cm ruimte moet houden. Dit gaat denk ik niet werken dan.
croxz schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:07:
Misschien is spandraad (harmonica)zonnedoek iets voor je? Is goedkoop en kan je eenvoudig openen en sluiten. Bijvoorbeeld: http://www.peddy-shield.nl/index.html.
Cool, ik ga die eens benaderen. Ziet er wel betaalbaar en functioneel uit.
SjakieZulu schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:52:
@GAEvakYD: kan dat raam ook een beetje open? Zodoende creeer je tocht om de insecten weg te houden.

En geloof me, heel veel insecten en samen maken ze een irritant geluid ... : - (
Nope die ramen kunnen niet makkelijk open. Ik heb de ramen nu een jaar en zie idd wel eens een dikke strontvlieg tegen het raam zitten maar nog niet storend.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://gadero.nl/schutti...mellen-scherm-flex-fence/ Is zelfbouw voorbeeld, nou nog de juiste maat.
Met de term "beweegbare louvres" kom je al een eind.
Overigens zou ik zelf gewoon voor een systeem met gespannen doek en kabels gaan. Desnoods een paar goedkope rolgordijnen die je via wat staalkabels en een paar schroefogen een geleiding geeft.

[Voor 36% gewijzigd door The Eagle op 04-06-2019 22:00]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee