[Mac Pro 2019] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
RomeSDS schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:05:
[...]

Veel drivers zijn hardcoded into MacOS zelf. Apple schrijft grotendeels van de drivers allemaal zelf voor zowel de CPUs als de ondersteunende GPU's. Natuurlijk met ondersteuning van de desbetreffende partijen. Hierdoor zijn drivers en distributie allemaal binnenhuis. En is vaak niet alle hardware compatibel.

Dit is trouwens een van de grootste redenen waarom er geen Nvidia kaarten in Mac producten zit. Omdat Nvidia hun eigen drivers wil blijven schrijven ipv dit aan Apple over te laten. Nvidia wilt de controle over de drivers (en eventueel te vergaren user data) niet opgeven.

Ikzelf zit trouwens niet echt te kijken om een Mac Pro aan te schaffen. Ben zelf Developer en iedereen in mijn kringen gingen er al gelijk vanuit dat ik hem wilde gaan halen. "Want jij bent een professional". Maar ben gelukkig genoeg met mijn MacBook Pro 15 2018 en 2 4K schermen. Heb ik echt geen extra Mac Pro voor nodig denk ik.

Al zou die afterburner kaart wel super top zijn om in huis te hebben <3

[...]

Ja veel Yt gasten hebben dat ook laten zien. Van alle videos waar ze gelijkwaardige systemen samenstelde was de Mac Pro vaak net zo duur en soms goedkoper. Behalve in de video van Louis Rossman. Daar was de Mac Pro heel de tijd duurder dan soortgelijke.
Een afterbunner kaart voor een dev??

T.net heeft nog steeds geen review :X :X eigenlijk schandalig.

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01

4POX

Everybody is wired

Meestervisser schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:57:
[...]

Een afterbunner kaart voor een dev??

T.net heeft nog steeds geen review :X :X eigenlijk schandalig.
Ik meende in de Podcast te horen dat t.net alles van Apple zelf moet aanschaffen. Ze krijgen geen review exemplaren. Dus ik ben benieuwd of er een review komt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
4POX schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Ik meende in de Podcast te horen dat t.net alles van Apple zelf moet aanschaffen. Ze krijgen geen review exemplaren. Dus ik ben benieuwd of er een review komt.
Wait whut?? Half youtube heeft een 28 core mac pro gekregen en t.net zou niet even een exemplaar mogen lenen en reviewen van apple??

Niet de echte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 12:01

4POX

Everybody is wired

Meestervisser schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Wait whut?? Half youtube heeft een 28 core mac pro gekregen en t.net zou niet even een exemplaar mogen lenen en reviewen van apple??
Drie toch? Brownlee, Jonathan en Justine.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Is hier nog niemand die de nieuwe Mac Pro heeft staan?

Inmiddels heb ik met een SSD/RAM/eGPU upgrade in m'n Mac Pro 2013 voorlopig zat performance, maar verwacht op termijn wel over te stappen. Hier lijkt niemand te zijn die mensen over de streep kan trekken ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 13:53

Grin

Ride si sapis.

Nope. Ook/zelfs voor mij zitten er te veel onoverkomelijke bezwaren aan dit ding. Ik vind het apparaat echt veel en veel te duur. Nu kunnen we komen met allerlei argumenten die de prijs prima rechtvaardigen maar ik vind het geen machine voor mij. Terwijl ik toch 4-5K had gereserveerd voor een nieuwe desktop. De prijzen van Apple schieten mij steeds meer in het verkeerde keelgat. Niet gedacht dat ik dat zo snel, en over zoveel producten, zou zeggen. 400 Euro voor een toetsenbord bij een iPad... Is men nu helemaal gek geworden? Anyway....
Mijn laatste serieuze Apple product is een MBP van 4.5K, en dat is m.i. een waardeloze laptop (toetsenbord, I/O, Touch Bar ellende, talloze reparaties, een draak(!)) met een instabiel rot OS. Dat is de bottom line voor mij. De ruim 250 euro aan dongels laat ik daarbij nog totaal buiten beschouwing; dat is uiteraard een gotspe.

Anyway, mijn desktop moet wel vervangen worden maar ik zie niks wat mij kan bekoren. Wellicht een helemaal doorgespecte reguliere iMac. Of toch een Mac Pro, ooit.... Ik stel het nog even uit, denk ik... -O-

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Grin schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:49:
Terwijl ik toch 4-5K had gereserveerd voor een nieuwe desktop.
Dat bedrag wil ik er ook wel voor uitgeven.
De prijzen van Apple schieten mij steeds meer in het verkeerde keelgat. Niet gedacht dat ik dat zo snel, en over zoveel producten, zou zeggen. 400 Euro voor een toetsenbord bij een iPad... Is men nu helemaal gek geworden?
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer bij Apple. In 2006 was de nieuwe Mac Pro iets van 2500 euro, en bood een hoop value for money. Nu betaal je 6500 euro voor een basismodel met weinig storage, een verouderde GPU en krap geheugen voor een dergelijke machine en prijs. De uitbreidingen zijn, zoals gebruikelijk bij Apple, ook reteduur.
Anyway, mijn desktop moet wel vervangen worden maar ik zie niks wat mij kan bekoren. Wellicht een helemaal doorgespecte reguliere iMac. Of toch een Mac Pro, ooit.... Ik stel het nog even uit, denk ik... -O-
Ik heb nu een kleine 1000 euro uitgegeven aan het upgraden van mijn Mac Pro 2013, en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Er zit een Intel 660p 2TB SSD in, 64GB Samsung geheugen, en er hangt een Razor Core X met een Sapphire VEGA 56 kaart aan. Werkt 100% stabiel (in MacOS en Windows) en snel via een TB2<->TB3 omzetter. Binnenkort hang ik die Core X onder mijn bureaublad, uit het zicht. Waarschijnlijk hou ik deze machine tot ie kapot gaat, of de nieuwe Mac Pro een upgrade krijgt die me over de streep trekt. Ik heb nu met die 1000 euro een stuk meer performance/storage gekregen dan met een nieuwe Mac Pro van 6.5K...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Beetje misleidende kop. In de WWDC-artikelen die ik kan vinden wordt alleen een SSD upgrade kit genoemd voor een niet nader genoemde prijs. Aan de Mac Pro zelf verandert dan blijkbaar helemaal niets. Ze hadden er beter aan gedaan om vanaf nu standaard 1TB in de Mac Pro te zetten, met liefst ook een betere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb een base model Mac Pro gekocht om deze zelf te upgraden. Wat er in komt is het volgende

- Intel Xeon W-3275M QS 2.5GHz 28Core
- 160GB ram geheugen (ik gooi er 128GB bovenop)

Maar nu wil ik de kast ook upgraden met een AMD Radeon RX 6900 XT. Wordt dit inmiddels al ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Yzord schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:52:
Maar nu wil ik de kast ook upgraden met een AMD Radeon RX 6900 XT. Wordt dit inmiddels al ondersteund?
Google is your friend :)

https://www.iphoneincanad...00-6900-xt-macos-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q7cDhGW1/BA1-F03-DC-5-FD3-473-E-9546-445-F97-CF7-B19.jpg

Die is alvast binnen 👍

Kwam er ook achter dat de 32GB op 2666Mhz loopt dus dat wordt geen 160GB door 128GB erbij te prikken.

[ Voor 29% gewijzigd door Yzord op 26-04-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Apple updates Intel Mac Pro with three new graphics card modules
  • Radeon Pro W6800X MPX Module with 32GB of GDDR6 memory: $2,400
  • Radeon Pro W6800X Duo MPX Module with 64GB of GDDR6 memory: $4,600
  • Radeon Pro W6900X MPX Module with 32GB of GDDR6 memory: $5,600
Pagina: 1 2 Laatste