Bestelling geannuleerd door webshop, geen prijsfout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Situatie

Bij webshop 20 euro korting vanaf 50 euro aankoop.
2 x Chromcast v3 92018) besteld voor 54 euro. Is reeéle prijs dan. Duidelijk geen fout.

Ook mail gekregen van bestelling, maar ik snap ook dat dit automatisch gaat. Stond echter wel kreet ; "definiteve bestelling" in

Net mail ;
U heeft bij ons twee maal de Google chromecast besteld. Wij hebben zojuist contact gehad met de leverancier en zij hebben aangegeven dat dit artikel momenteel niet leverbaar is. Mijn excuses hiervoor.

Wij zullen het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen terugstorten op de rekening waarmee u heeft betaald.

Ook zullen wij u een nieuwe kortingsvoucher per post toe sturen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ding is natuurlijk gewoon bij de leverancier (mits dat goodle is, te halen.
Gezien dat het duidelijk geen prijsfout betreft, ik dacht mij te herinneren dat ze verplicht zijn tot levering?

Of is eea de laatste jaren veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:21:

Gezien dat het duidelijk geen prijsfout betreft, ik dacht mij te herinneren dat ze verplicht zijn tot levering?
Lijkt mij niet, je weet immers niet waar zijn inkopen en het lijkt mij ook erg lastig te controleren als particulier.
Wat wil je dan, het voor laten komen bij de rechter en hun dwingen tot levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gelezen, maar gaat om een duidelijke prijsfout. Is bij mij niet van toepassing.
targaryanwolf schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:27:
[...]
Lijkt mij niet, je weet immers niet waar zijn inkopen en het lijkt mij ook erg lastig te controleren als particulier.
Wat wil je dan, het voor laten komen bij de rechter en hun dwingen tot levering?
Ook als particulier heb je rechten.

[ Voor 38% gewijzigd door maartend op 03-06-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:13
Beetje afhankelijk ook van de algemene voorwaarden die de webshop hanteert of en welke rechten je hier als particulier hebt. Daarnaast blijft het een lastig verhaal áls je wel rechten hebt, want de moeite die het waarschijnlijk gaat kosten om het gelijk te halen, als je het gelijk hebt, zijn waarschijnlijk de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrCostanzo schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:34:
Beetje afhankelijk ook van de algemene voorwaarden die de webshop hanteert of en welke rechten je hier als particulier hebt. Daarnaast blijft het een lastig verhaal áls je wel rechten hebt, want de moeite die het waarschijnlijk gaat kosten om het gelijk te halen, als je het gelijk hebt, zijn waarschijnlijk de moeite niet waard.
Oke, begrepen. Maar mogen AV tegen consumentenrecht in gaan? Dacht het niet.

En dat laatste klopt.

gevonden, dit dus ; Als het product nog op de markt is, is nakoming mogelijk. In dit geval zijn er schijnbaar nog diverse winkels die het kunnen leveren, dus nakoming is zeker mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 03-06-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Oke, begrepen. Maar mogen AV tegen consumentenrecht in gaan? Dacht het niet.

En dat laatste klopt.
Er zijn wat bepalingen die in algemene voorwaarden staan die niet mogen of waarschijnlijk niet mogen en dus niet tegen consumentenrecht in mogen gaan. Los daarvan zijn er genoeg bepalingen die je prima in je algemene voorwaarden mag zetten, vandaar mijn opmerking over de AV's. Zonder deze te kennen kan ik wel wat dingen roepen, maar zul je daar niet per se heel veel aan hebben. Denk dat de makkelijkste weg is om een mailtje te sturen naar de webshop, dat je het erg vervelend vindt met eventueel de vraag of ze met betrekking tot die chromecasts nog wat kunnen regelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als een standaard chromecast bij een dozenschuiver maar 39eu kost snap ik niet zo waarom je zo graag voor 54eu/stuk er 2 wil kopen waarna je met die 20 euro korting alsnog duurder uit bent?
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=chromecast

Verder: Tsja, je kan er al je tijd en energie in stoppen om te proberen te zorgen dat die specifieke shop je levert.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niet leverbaar... altijd een flauwe reden als je bv via de Pricewatch of andere vergelijkers gewoon kan zien of concurrenten het wel leverbaar is. Blijkbaar hebben ze er geen zin om tot levering over te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 03-06-2019 16:57 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
YakuzA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:55:
Als een standaard chromecast bij een dozenschuiver maar 39eu kost snap ik niet zo waarom je zo graag voor 54eu/stuk er 2 wil kopen waarna je met die 20 euro korting alsnog duurder uit bent?
Omdat ik per stuk 11 euro goedkoper uit ben? Lijkt me reden genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Als een webshop een bestelling annuleert dan is het toch klaar.... Totaal niet de energie/moeite waard en vooral bij soort van prijsfouten/verkeerde kortingen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door beezjeh op 03-06-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
beezjeh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:07:
Als een webshop een bestelling annuleert dan is het toch klaar.... Totaal niet de energie/moeite waard en vooral bij soort van prijsfouten.
Duidelijk geen prijsfout. Anders was topic niet eens geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:08:
[...]

Duidelijk geen prijsfout. Anders was topic niet eens geopend.
Dan nog ze annuleren en je krijgt je geld terug live with it zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

offtopic:
20 euro korting bij 50 euro, marges om jaloers op te zijn :+
Zien ze nu pas in dat het toch niet helemaal uitkomt?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Famous schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:13:
offtopic:
Ja, dat dus. Wil de eerst sdd en chromecast, maar vriend van me wilde ook een GC. Dus ja, dt dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:21:
Situatie

Bij webshop 20 euro korting vanaf 50 euro aankoop.
2 x Chromcast v3 92018) besteld voor 54 euro. Is reeéle prijs dan. Duidelijk geen fout.

Ook mail gekregen van bestelling, maar ik snap ook dat dit automatisch gaat. Stond echter wel kreet ; "definiteve bestelling" in

Net mail ;
U heeft bij ons twee maal de Google chromecast besteld. Wij hebben zojuist contact gehad met de leverancier en zij hebben aangegeven dat dit artikel momenteel niet leverbaar is. Mijn excuses hiervoor.

Wij zullen het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen terugstorten op de rekening waarmee u heeft betaald.

Ook zullen wij u een nieuwe kortingsvoucher per post toe sturen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Of is eea de laatste jaren veranderd?
Houd ze aan leveringsplicht. je verwacht deze gekochte zaken te ontvangen wanneer weer leverbaar.
(CC-2018) lijkt me wel snel leverbaar en geen uitloopproduct (grote kans als je geheel de factuur voldoet dat het wel leverbaar is)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hackus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:14:
[...]

Houd ze aan leveringsplicht. je verwacht deze gekochte zaken te ontvangen wanneer weer leverbaar.
(CC-2018) lijkt me wel snel leverbaar en geen uitloopproduct (grote kans als je geheel de factuur voldoet dat het wel leverbaar is)
Idd net gedaan, nav die nakoming. Ding is gangbaar, geen uitloopmodel, geen prijsfout en overal verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Idd net gedaan, nav die nakoming. Ding is gangbaar, geen uitloopmodel, geen prijsfout en overal verkrijgbaar.
Was het geen 'beperking' voorwaarde van korting gebruik ?
Daar lijkt het wel op. €39,- is de gangbare prijs, en twee voor €54,- is 24,- korting. als daar dan nog 20Euro afgaat van voucher..code. dat zal de pijn wel zijn voor hen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hackus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:21:
[...]

Was het geen 'beperking' voorwaarde van korting gebruik ?
Daar lijkt het wel op. €39,- is de gangbare prijs, en twee voor €54,- is 24,- korting. als daar dan nog 20Euro afgaat van voucher..code. dat zal de pijn wel zijn voor hen.
Nee, prijs was 54 voor 2. Dus rond de 27/stuk. Korting was daar al van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:17:
[...]

Yep, gewoon opeisen. Ze kunnen niet zomaar de overeenkomst ontbinden. Zij moeten moeite doen om het product alsnog bij je te leveren aangezien het nog gewoon overal verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Met de korting van 20 euro bij 50 euro is al duidelijk welke shop we hier over spreken ik heb ook zo'n kaart in de bus gehad :). Ze hebben de naam veranderd op de panden.

Je kunt ze aan hun leveringsplicht houden maar dan zal je een lange adem nodig hebben.

Sterker nog ze hebben ze in bijna alle fysieke filialen nog wel op voorraad alleen de webshop staat op uitverkocht

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
beezjeh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:10:
[...]

Dan nog ze annuleren en je krijgt je geld terug live with it zogezegd.
Tja dat jij je zo makkelijk laat afschepen is prima hoor. Niemand dwingt je. Maar laat andere dan ook bepalen waar ze hun energie/geld in steken.

Niet iedereen heeft dezelfde mening live with it ...

@TS zeker bij zoiets als een cromecast is uitverkocht niet echt een optie. Die is over enkele dagen/weken gewoon weer te koop.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 03-06-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
De webshop staat mogelijk los van de winkels.

Stond er geen op = op bij het artikel of in andere voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkel voorraden staan vermeld in de webshop dus daar zal een eventuele rechter gehakt van maken dat ze los staan van de webshop. Dat is voor de klant niet te controleren en er wordt geadverteerd als 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

YakuzA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:55:

Verder: Tsja, je kan er al je tijd en energie in stoppen om te proberen te zorgen dat die specifieke shop je levert.
:? :?
Die van 29 is ook een chromecast audio toch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-09 10:21
Persoonlijk zou ik meer ingaan op de reden waarom het ontbonden wordt. Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar stel eens de vraag terug hoelang ze verwachten dat het duurt en dat je niet direct haast hebt. Kijken hoe ze dan reageren. Als het voor de webshop om de prijs gaat krijg je een vaag antwoord. Gaat het echt om de levering dan verwacht ik iets concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:24:
[...]

Nee, prijs was 54 voor 2. Dus rond de 27/stuk. Korting was daar al van af.
Wacht, de korting is al van die 54 euro af? Jemig wat wordt er weer moeilijk gedaan zeg. De normale prijs van die Chromecasts was dan 37 euro per stuk, niet veel goedkoper dan bij andere winkels en je hebt het over 'prijsfout'. Dat is toch geen prijsfout. Dat is een normale prijs.

Volgens mij denk jij dat ze niet willen leveren omdat ze 20 euro korting moeten geven, dat staat toch helemaal los van een prijsfout. Kijk eens hoe simpel je het kan verwoorden:
Famous schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:13:
offtopic:
Klaar en dan is het helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Aangezien het een webshop is die met klanten te maken heeft, weten ze echt wel dat er dan mensen bij zijn die het minimum bedrag gaan bestellen voor de korting. Lijkt me zeer sterk dat ze dan het gros van alle bestellingen niet gaan nakomen. Ahja addertje gevonden het is 50 euro exclusief BTW, dus dan valt de korting (voor consumenten) best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
hjdv2 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:40:
Persoonlijk zou ik meer ingaan op de reden waarom het ontbonden wordt. Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar stel eens de vraag terug hoelang ze verwachten dat het duurt en dat je niet direct haast hebt. Kijken hoe ze dan reageren. Als het voor de webshop om de prijs gaat krijg je een vaag antwoord. Gaat het echt om de levering dan verwacht ik iets concreets.
Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Droefsnoet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 01:33:
[...]

Wacht, de korting is al van die 54 euro af? Jemig wat wordt er weer moeilijk gedaan zeg. De normale prijs van die Chromecasts was dan 37 euro per stuk, niet veel goedkoper dan bij andere winkels en je hebt het over 'prijsfout'. Dat is toch geen prijsfout. Dat is een normale prijs.
Volgens mij staat er zelfs in de topic ; Geen prijsfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
Wel zorgelijk dat leveranciers steeds vaker onder een overeenkomst proberen uit te komen onder de noemer "niet op voorraad".

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:13
maartend schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:03:
[...]

Omdat ik per stuk 11 euro goedkoper uit ben? Lijkt me reden genoeg.
Volgens mij weet je zelf heel goed waar je mee bezig bent. Je koopt doelbewust hier omdat je weet dat het voor die prijs eigenlijk niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tonne schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:02:
[...]

Volgens mij weet je zelf heel goed waar je mee bezig bent. Je koopt doelbewust hier omdat je weet dat het voor die prijs eigenlijk niet mogelijk is.
Dat is onzin, want ik heb afgelopen jaar 2x een Chromecast gekocht bij de MediaMarkt voor volgens mij 29 euro/stuk.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:13
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:06:
[...]

Dat is onzin, want ik heb afgelopen jaar 2x een Chromecast gekocht bij de MediaMarkt voor volgens mij 29 euro/stuk.
Okee my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tonne schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:02:
[...]

Aha, je wist het al.

[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 07-06-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Audi-Arjan

★★★★★

maar wat ga je nu doen dan @maartend ? Ga je er tegenin of leg je je erbij neer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
maartend schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:35:
[...]

Volgens mij staat er zelfs in de topic ; Geen prijsfout.
Maar waarom haal je in godsnaam prijsfout erbij als het er niks mee te maken heeft? Jij suggereert in jouw openingspost dat de webshop niet wil leveren, omdat de prijs te laag zou zijn en zou verzinnen dat de Chromecasts niet te leveren zijn. Immers bij andere winkels zijn ze wél beschikbaar.

Vervolgens komen er reacties dat de webshop een smerige oplichter is die schrikt van zijn eigen exorbitante korting, want 20 euro korting op 50 euro is natuurlijk wel erg veel. Maar die korting is niet op € 50, dat is op € 60,50 als je daar als particulier bestelt en dat halveert de korting. Tja blijkbaar is de webshop toch niet zo onnozel als wordt gedacht.

Waar het uiteindelijk om gaat is dat de webshop niet levert en jij wil je spullen. Al dat gezwam over korting heeft er geen ene zak mee te maken. Dat is pure speculatie en stemmingmakerij van jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Droefsnoet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 01:33:
[...]

Aangezien het een webshop is die met klanten te maken heeft, weten ze echt wel dat er dan mensen bij zijn die het minimum bedrag gaan bestellen voor de korting. Lijkt me zeer sterk dat ze dan het gros van alle bestellingen niet gaan nakomen. Ahja addertje gevonden het is 50 euro exclusief BTW, dus dan valt de korting (voor consumenten) best mee.
60 euro in de btw, 20 euro korting.
Dus geef je al 1/3 korting en moet je het product nog verzenden.

Ik denk dat er weinig webshops zijn die deze marges, zeg 40% om quitte te komen, hebben op electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Famous schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:00:
[...]

60 euro in de btw, 20 euro korting.
Dus geef je al 1/3 korting en moet je het product nog verzenden.

Ik denk dat er weinig webshops zijn die deze marges, zeg 40% om quitte te komen, hebben op electronica.
Maar waarom zou dat dan weer het probleem van de klant zijn? Als deze winkel een aanbieding de wereld instuurt met € 20 korting op bestellingen van circa € 60 om naamsbekendheid te creëren ( dat lukt aardig volgens google ) dan is dat toch hun goed recht?
Wie weet willen zij zich een weg de markt in kopen.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Staat er op hun pagina een voorraad vermeld?

Laat anders die vriend eens proberen er 2 te bestellen zonder de kortings code.
Kun je controleren of ze niet kunnen of willen leveren...

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Droefsnoet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Maar waarom haal je in godsnaam prijsfout erbij als het er niks mee te maken heeft? Jij suggereert in jouw openingspost dat de webshop niet wil leveren, omdat de prijs te laag zou zijn en zou verzinnen dat de Chromecasts niet te leveren zijn. Immers bij andere winkels zijn ze wél beschikbaar.

Vervolgens komen er reacties dat de webshop een smerige oplichter is die schrikt van zijn eigen exorbitante korting, want 20 euro korting op 50 euro is natuurlijk wel erg veel. Maar die korting is niet op € 50, dat is op € 60,50 als je daar als particulier bestelt en dat halveert de korting. Tja blijkbaar is de webshop toch niet zo onnozel als wordt gedacht.

Waar het uiteindelijk om gaat is dat de webshop niet levert en jij wil je spullen. Al dat gezwam over korting heeft er geen ene zak mee te maken. Dat is pure speculatie en stemmingmakerij van jouw kant.
Misschien moet je alles nog eens goed terug lezen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dit is bekend terrein en komt vaker voor. Heb dit nu zelf 2x gehad en beide zaken tot een goed einde (voor mij) weten te brengen. Zie hieronder voor een stukje tekst. Enkele punten:
- een overeenkomst is echt een overeenkomst. Als jij iets koopt mag jij ook niet van de koop afzien omdat je bijvoorbeeld geen geld hebt... zou anders een bijzondere wereld worden.
- de verkoper mag NIET ontbinden als hij iets niet op voorraad heeft! Dat mag alleen de koper, vanwege niet-nakoming van de overeenkomst.
- De koper mag bij de ontbinding schadevergoeding eisen. De schadevergoeding komt dan overeen als ware de oorspronkelijke overeenkomst gewoon had plaatsgevonden.

Wat een onkunde staat hierboven trouwens genoemd. Ga RECHTEN studeren en dan kun je mogelijk inhoudelijk reageren. Hieronder heb ik nog wat van een e-mailwisseling met een groot bedrijf gekopieerd.

Mvrgr

mr. Rob

-------------------------------------
Waar is mijn klacht op gericht?

Ik wil dat u de gesloten overeenkomst nakomt!

U heeft op geen enkele wijze duidelijk gemaakt waarom u de overeenkomst niet na kunt komen. Is het tijdelijk? Ik weet alleen dat u stelt niet te kunnen leveren. Bijvoorbeeld een onjuist voorraadbeheer ligt in uw risicosfeer en komt voor uw rekening en risico. U bent als verkoper helemaal niet bevoegd om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden (zie ook art. 13 Algemene Voorwaarden Thuiswinkel). Ik weiger daar zonder meer aan mee te werken.

Vordering:

1. Ten eerste vorder ik nakoming van de overeenkomst.

2. Mocht dit door u -afdoende gemotiveerd- niet mogelijk blijken, verzoek ik u een redelijk -alternatief aan te bieden. Want uiteindelijk wil ik graag xxx.

3. Blijkt voorgaande ook niet mogelijk, dan zal ik (!) de overeenkomst ontbinden en grond van art. 6:74 jo 6:277 BW ontbindingsschade vorderen. Voor de bepaling van mijn schade ex. art. 6:74 jo 6:277 BW moet mijn huidige situatie vergeleken worden met de hypothetische situatie als ware u de overeenkomst wel goed was nagekomen. Zie in dit verband ook art. 13 lid 3 Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.

Ten slotte

Ik ben nogal geschrokken hoe amateuristisch een organisatie en merk als XXX met dit soort gevallen omgaat. Een kleine webwinkel kan dit soort fouten maken, maar XXX! De werkprocessen (voorraadbeheer) en vervolgens de klachtafhandeling zijn gewoon slecht. Dit is mijns inziens voorbeeld van hoe het echt niet moet. Neem deze klacht serieus en ga ermee aan de slag!

In een eerdere mail heb ik reeds aangegeven dat ik deze zaak anders zal voorleggen aan de klachtencommissie van de Thuiswinkel.org-organisatie. Ik geef u de mogelijkheid om vóór xx januari tot een redelijke oplossing te komen. Mocht er dan nog geen duidelijkheid zijn, zal ik de zaak aanhangig maken.

Nogmaals hoop ik dat de XXX-organisatie hiervan leert en dat gevoel heb ik tot nu toe nog zeker niet.

Aangezien ik dit buiten werktijd wens af te handelen verzoek ik u om het contact per e-mail te laten lopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 13:07 . Reden: Kleinere foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Droefsnoet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:49:
[...]

Volgens mij lees jij echt iets heel anders. Maar dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:53:
- De koper mag bij de ontbinding schadevergoeding eisen. De schadevergoeding komt dan overeen als ware de oorspronkelijke overeenkomst gewoon had plaatsgevonden.
Leerzaam zeg, dank voor de uitgebreide reactie.
Aan wat voor schadevergoeding kun je denken? Moet je daadwerkelijk geleden schade aantonen? (Die is er natuurlijk niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
Is dit niet gewoon wie heeft de langste adem? En we weten allemaal marges op electronica zijn niet hoog. Dus ondernemer zal waarschijnlijk gedacht hebben ja ho eens even dan moet ik er geld op toeleggen. Dan kan je 2 dingen doen. De koop annuleren en geld terug storten. Of als de klant "zeurt" ze leveren en je verlies nemen. Kijk een grote webshop heb ik geen medelijde mee die kunnen het lijen. Maar kleinere shops tja het is een beetje hoe je in het leven sta zeg maar.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:53:
Ah, dit is bekend terrein en komt vaker voor. Heb dit nu zelf 2x gehad en beide zaken tot een goed einde (voor mij) weten te brengen. Zie hieronder voor een stukje tekst. Enkele punten:
- een overeenkomst is echt een overeenkomst. Als jij iets koopt mag jij ook niet van de koop afzien omdat je bijvoorbeeld geen geld hebt... zou anders een bijzondere wereld worden.
- de verkoper mag NIET ontbinden als hij iets niet op voorraad heeft! Dat mag alleen de koper, vanwege niet-nakoming van de overeenkomst.
Dit is het gewoon, alleen mist er nog 1 puntje... Als de verkoper zegt dat zijn leverancier het niet op voorraad heeft, dan kan het een heel langdurig proces worden.

Want wat niet op voorraad is kan ook niet geleverd worden aan jou, het is heel leuk dat tig andere shops het wel op voorraad hebben, maar je kan de winkel niet dwingen om het ergens anders te gaan kopen zonder de overeenkomst te veranderen en op het moment dat jij de overeenkomst veranderd wilt hebben dan mag de winkel de overeenkomst WEL ontbinden.

Oftewel als de webshop het principieel wil gaan spelen en een nieuw artikelnr aanmaakt voor hun nieuw te bestellen chromecasts dan kan jij tot in de eeuwigheid wachten, want het artikelnr waaronder jij het bestelt hebt gaat dan nooit in voorraad komen.
De soep wordt praktisch nooit zo heet gegeten, aangezien een nieuw artikelnr uitgeven ook geld kost in een bedrijf (en ietwat meer als 50 euro).

Oftewel als je adem lang genoeg is dan krijg je je spullen wel, alleen het kan rustig nog een paar weken duren en jij zult er actief mee bezig moeten blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:03
stftweaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:30:
Is dit niet gewoon wie heeft de langste adem? En we weten allemaal marges op electronica zijn niet hoog. Dus ondernemer zal waarschijnlijk gedacht hebben ja ho eens even dan moet ik er geld op toeleggen. Dan kan je 2 dingen doen. De koop annuleren en geld terug storten. Of als de klant "zeurt" ze leveren en je verlies nemen. Kijk een grote webshop heb ik geen medelijde mee die kunnen het lijen. Maar kleinere shops tja het is een beetje hoe je in het leven sta zeg maar.
Zo werkt de wet gelukkig niet en dat is het risico van ondernemen. En dat geldt zowel voor de kleine als de grote webshops. Anders moet je gewoon je winkel sluiten en wat anders gaan doen als er niks te verdienen is. Dat is blijkbaar ook niet zo, want er zijn legio webshops actief op het internet. Dus zo slecht kunnen de marges ook weer niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Krulliebol schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Leerzaam zeg, dank voor de uitgebreide reactie.
Aan wat voor schadevergoeding kun je denken? Moet je daadwerkelijk geleden schade aantonen? (Die is er natuurlijk niet.)
Wat je doet is eerst overeenkomst na laten komen. Lukt dat niet, dan moet het het apparaat elders kopen en voor een hoger bedrag. Dat is je schade. Dus als je aangeeft dat elders het apparaat X duurder is (incl evt verzendkosten) dan is dat je schade. Die kun je dan op de winkel verhalen als jij de overeenkomst ontbindt. Via een thuiswinkel.org is dat evt. makkelijk af te dwingen. Mijn ervaring is dat de thuiswinkel.org eerst een mail stuurt naar de betreffende ondernemer. Dat is vaak al voldoende om eruit te komen.

"Nu aan de ontbinding terugwerkende kracht ontbreekt, voorziet artikel 6:277 BW erin dat de teleurgestelde partij financieel in de positie wordt gebracht waarin zij zou zijn geweest wanneer de overeenkomst onberispelijk zou zijn nagekomen." Afkomstig van SDU-site.
Zie voor verdere info ook (vrij toegankelijk): https://www.sdu.nl/conten...lschade-en-vermogensrecht

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:41:
[...]

Dit is het gewoon, alleen mist er nog 1 puntje... Als de verkoper zegt dat zijn leverancier het niet op voorraad heeft, dan kan het een heel langdurig proces worden.

Want wat niet op voorraad is kan ook niet geleverd worden aan jou, het is heel leuk dat tig andere shops het wel op voorraad hebben, maar je kan de winkel niet dwingen om het ergens anders te gaan kopen zonder de overeenkomst te veranderen en op het moment dat jij de overeenkomst veranderd wilt hebben dan mag de winkel de overeenkomst WEL ontbinden.

Oftewel als de webshop het principieel wil gaan spelen en een nieuw artikelnr aanmaakt voor hun nieuw te bestellen chromecasts dan kan jij tot in de eeuwigheid wachten, want het artikelnr waaronder jij het bestelt hebt gaat dan nooit in voorraad komen.
De soep wordt praktisch nooit zo heet gegeten, aangezien een nieuw artikelnr uitgeven ook geld kost in een bedrijf (en ietwat meer als 50 euro).

Oftewel als je adem lang genoeg is dan krijg je je spullen wel, alleen het kan rustig nog een paar weken duren en jij zult er actief mee bezig moeten blijven.
Nee, dit is onjuist. Lees mijn eerdere bericht nauwgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Aha, ik snap het. En als het product überhaupt nergens meer verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
maartend schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:10:
[...]

Volgens mij lees jij echt iets heel anders. Maar dat kan
En toch ben ik niet de enige die jouw insinuatie oppikt in je openingspost getuige onder andere deze reactie:
stftweaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:30:
Is dit niet gewoon wie heeft de langste adem? En we weten allemaal marges op electronica zijn niet hoog. Dus ondernemer zal waarschijnlijk gedacht hebben ja ho eens even dan moet ik er geld op toeleggen.
Er wordt vanuit gegaan dat de webshop niet wil leveren vanwege de prijs en niet omdat ze, zoals ze zelf zeggen, niet kunnen leveren omdat ze geen voorraad hebben. Er wordt op basis van N=1 beweerd dat de webshop de korting verkeerd heeft ingeschat. Ik betwist dat.

Staat verder los van het feit of ze wel of niet de koop mogen ontbinden, als dat niet mag sta jij volledig in je recht om levering te eisen. Ik vind het alleen niet netjes om de webshop in diskrediet te brengen, omdat jij hun uitleg niet geloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Droefsnoet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:17:
[...]

En toch ben ik niet de enige die jouw insinuatie oppikt in je openingspost getuige onder andere deze reactie:

[...]

Er wordt vanuit gegaan dat de webshop niet wil leveren vanwege de prijs en niet omdat ze, zoals ze zelf zeggen, niet kunnen leveren omdat ze geen voorraad hebben. Er wordt op basis van N=1 beweerd dat de webshop de korting verkeerd heeft ingeschat. Ik betwist dat.

Staat verder los van het feit of ze wel of niet de koop mogen ontbinden, als dat niet mag sta jij volledig in je recht om levering te eisen. Ik vind het alleen niet netjes om de webshop in diskrediet te brengen, omdat jij hun uitleg niet geloofd.
En daarnaast heeft de webshop een kortingsvoucher meegestuurd, naast dat ze binnen 5 werkdagen het geld terugstorten. Los van de discussie of die chromecasts wel of niet leverbaar zijn, is dit toch een schappelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krulliebol schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:12:
Aha, ik snap het. En als het product überhaupt nergens meer verkrijgbaar is?
Dan ga je voor een vergelijkbaar artikel. Heb zelf eens een uitlopend model gekocht (DS1511) voor 300 euro dat niet meer leverbaar was. Daarna na wat gedoe de opvolger de DS1512 gekocht met 75 euro bijbetaling. Dit omdat het nieuwere exemplaar oa een snelle processor had. Ik had anders zo'n 350 euro ontbindingsschade gevorderd en de DS1512 ergens anders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrCostanzo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:21:
[...]

En daarnaast heeft de webshop een kortingsvoucher meegestuurd, naast dat ze binnen 5 werkdagen het geld terugstorten. Los van de discussie of die chromecasts wel of niet leverbaar zijn, is dit toch een schappelijke oplossing?
Je kunt natuurlijk overal mee akkoord gaan. Is een afweging... juridisch sta je sterk en het is goed dat een webwinkel dat ook voelt. Kun je er nl meer uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Je kunt natuurlijk overal mee akkoord gaan. Is een afweging... juridisch sta je sterk en het is goed dat een webwinkel dat ook voelt. Kun je er nl meer uithalen.
Uiteraard, al vind ik 'er meer uithalen' niet zo fraai geformuleerd. Daarnaast blijft het voor ons deels ook koffiedik kijken zonder de algemene voorwaarden van de webshop te kennen en de eventuele voorwaarden van de € 20,- actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droefsnoet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:17:
[...]

[...]

Bovenstaande situatie zal zeker wel eens voorkomen, maar de reden doet er eigenlijk niet toe. Je hebt gewoon een overeenkomst en die dient de ander na te komen! Als zijn voorraadbeheer slecht is dan is dat zijn probleem.

Ik vind het een behoorlijke schande dat je iets durft te verkopen dat je niet kunt leveren! Dan mag je je diep schamen als winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:31
zoals @Verwijderd al aangeeft bestaat er ook zoiets als een dekkingskoop.
Voor en triviaal iets als een chromecast (prima leverbaar overal) is niet op voorraad wel een heel zwak excuus om te ontbinden.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Leeghoofd21 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Maar waarom zou dat dan weer het probleem van de klant zijn? Als deze winkel een aanbieding de wereld instuurt met € 20 korting op bestellingen van circa € 60 om naamsbekendheid te creëren ( dat lukt aardig volgens google ) dan is dat toch hun goed recht?
Wie weet willen zij zich een weg de markt in kopen.
Ik heb nergens gezegd dat het een probleem van de klant is?
Beste aanname die je daar doet terwijl ik het over marges heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrCostanzo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Uiteraard, al vind ik 'er meer uithalen' niet zo fraai geformuleerd. Daarnaast blijft het voor ons deels ook koffiedik kijken zonder de algemene voorwaarden van de webshop te kennen en de eventuele voorwaarden van de € 20,- actie.
Het ging erom om duidelijk te maken dat je een positie hebt en dat je niet met elk aanbod van een winkel akkoord hoeft te gaan.

Over algemene voorwaarden kun je een boek schrijven. Die zijn nogal eens in strijd met de wet.
Heb daarover verschillende keren bedrijven en ook de ACM gemaild (dat meld ik het bedrijf trouwens ook; wel zo transparant). Het is trouwens goed om bij de ACM (https://www.consuwijzer.nl/) te klagen als een webwinkel zich niet aan de wet houdt. Kunnen ze meepakken als er weer eens een onderzoek wordt gestart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:11:
[...]
Nee, dit is onjuist. Lees mijn eerdere bericht nauwgezet.
Quote dan eens waar je iets zegt over een levertijden spelletje. Jij hebt het over het ontbinden op basis van verkeerd voorraad beheer.

Ik heb het helemaal niet over het ontbinden noch over het voorraad beheer, ik zeg gewoon dat zij niet kunnen leveren zolang zij niet geclaimd hebben voorraad te hebben en hun leverancier ook zegt geen voorraad te hebben. Pas als er weer voorraad is kan er geleverd worden, als die voorraad er nooit komt kan er nooit geleverd worden.

Uiteraard is dit afhankelijk van of er geen andere meldingen op webshop etc stonden (op voorraad / levertijd 2 dagen etc maken het spelletje allemaal weer anders, dan valt dit max vol te houden tot een redelijke termijn zeg grofweg een maand).

Maar als er geen uitingen gedaan zijn over een levertijd dan is de levertijd toch echt wel tot bijna eeuwig te rekken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:08:
[...]

Quote dan eens waar je iets zegt over een levertijden spelletje. Jij hebt het over het ontbinden op basis van verkeerd voorraad beheer.

Ik heb het helemaal niet over het ontbinden noch over het voorraad beheer, ik zeg gewoon dat zij niet kunnen leveren zolang zij niet geclaimd hebben voorraad te hebben en hun leverancier ook zegt geen voorraad te hebben. Pas als er weer voorraad is kan er geleverd worden, als die voorraad er nooit komt kan er nooit geleverd worden.

Uiteraard is dit afhankelijk van of er geen andere meldingen op webshop etc stonden (op voorraad / levertijd 2 dagen etc maken het spelletje allemaal weer anders, dan valt dit max vol te houden tot een redelijke termijn zeg grofweg een maand).

Maar als er geen uitingen gedaan zijn over een levertijd dan is de levertijd toch echt wel tot bijna eeuwig te rekken hoor... (vet door Rob)
Nee! Hier word ik wel erg moe van. Je weet niet waarover je het hebt, maar je hebt wel een ongefundeerde mening. Heel jammer. Hier help je helemaal niemand mee!!
Ga dan rechten studeren...

Art 9, Lid 4, Boek 7 BW luidt (Vet:Rob) :
4 Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. De partijen kunnen een andere termijn overeenkomen. Op de termijn van dertig dagen is Verordening (EEG, Euratom) nr. 1182/71 (PbEG L 124) van de Raad van 3 juni 1971 houdende vaststelling van de regels die van toepassing zijn op termijnen, data en aanvangs- en vervaltijden van overeenkomstige toepassing.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 16:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28
Je kunt natuurlijk ook niet zo moeilijk doen en hier geen tijd aan besteden, geld terug en door..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Patientzero schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:24:
Je kunt natuurlijk ook niet zo moeilijk doen en hier geen tijd aan besteden, geld terug en door..
En webwinkels keer op keer er mee weg laten komen hun verplichtingen niet na te komen onder de onzin reden 'lage marges'. Complete onzin dan moet je gewoon geen webwinkel willen beginnen of in een andere sector gaan zitten. Wat betreft die marges, zo laag zijn die ook-al-weer-niet, is dat in deze wel het geval doet men gewoon iets verkeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Helder, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
Ik ga je probleem oplossen.
Laat die terugbetaling maar komen, en bestel hier:

https://www.ebay.de/i/233163336487?chn=ps

Dan bespaar je nog 2 ct extra.

En dan kan je rustig je zaak opbergen, want je lijdt geen schade.

Toch eens even diep ademen.... Ga je nu echt voor een paar euro een rechter lastig vallen, en aangetekende brieven beginnen schrijven?

Ja, ik vind het ook zielig van die webshop, maar ik heb te veel andere leuke dingen te doen dan hierin een hele zooi tijd en frustratie in te steken.

Als ik een auto bestel voor 25k, en de verkoper komt me 3 weken later vertellen dat hij niet wil of kan leveren voor die prijs, en wil ontbinden of 2k extra, dan zal ik wel stappen ondernemen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Tommie12 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:43:
Ik ga je probleem oplossen.
Laat die terugbetaling maar komen, en bestel hier:

https://www.ebay.de/i/233163336487?chn=ps

Dan bespaar je nog 2 ct extra.

En dan kan je rustig je zaak opbergen, want je lijdt geen schade.

Toch eens even diep ademen.... Ga je nu echt voor een paar euro een rechter lastig vallen, en aangetekende brieven beginnen schrijven?

Ja, ik vind het ook zielig van die webshop, maar ik heb te veel andere leuke dingen te doen dan hierin een hele zooi tijd en frustratie in te steken.

Als ik een auto bestel voor 25k, en de verkoper komt me 3 weken later vertellen dat hij niet wil of kan leveren voor die prijs, en wil ontbinden of 2k extra, dan zal ik wel stappen ondernemen.
Twijfel over de orginaliteit uit jouw link, als ik de afbeeldingen bekijk

Vandaag ook op ibood, zou ik hem liever daar bestellen voor paar euro extra

https://www.ibood.com/ele...F-685t0Ra-3vbJhoC_8Pw_wcB

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
MaD_co schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:05:
[...]

https://www.ibood.com/ele...chromecast-3-full-hd.html
Hier net bij iBood besteld. Link gaf me ook 18 euro verzending, geen fb enzovoort.

En neen, natuurlijk ga ik geen rechtzaak beginnen, heb enkel moeite met toko's die iets aanbieden en dan denken oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
MaD_co schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:05:
[...]

https://www.ibood.com/ele...F-685t0Ra-3vbJhoC_8Pw_wcB
Je hoeft over die Ebay niet te twijvelen hoor. Er staat gewoon dat het een merkloos CromeCast is. Dus gewoon een CromeCast clone uit China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
loki504 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:40:
[...]

Je hoeft over die Ebay niet te twijvelen hoor. Er staat gewoon dat het een merkloos CromeCast is. Dus gewoon een CromeCast clone uit China.
Ja, en daarmee ws gewoon een streaming device en trouwens ook nog eens 18 euro verzending.

Nah, neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
Is wel duidelijk dat dat geen echte Chromecast is. De vraag is: hoe erg vind je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Houd er wel rekening mee dat een 'dekkingskoop' binnen proporties moet zijn. dat zal in het geval van de CC2018 wel meevallen, maar kan met aanbiedingen op grotere bedragen tegenvallen.

Verder zit de crux in hetgeen dat men ontbind, omdat men niet binnen de afgesproken termijn kan leveren. (dat zgn trucje lijken webshops nu in hun voordeel te gebruiken) zoals ik al zei, houden aan overeenkomst tot leveren en dat hoeft niet de volgende dag. CC2018 is overal verkrijgbaar, en dus snel leverbaar.@maartend Wat heb je tot nu gehoord of wat is er gebeurt ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 08-06-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Krulliebol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 03:38:
Is wel duidelijk dat dat geen echte Chromecast is. De vraag is: hoe erg vind je dat?
A - het feit dat ik voor een CC2018 ga, geeft al iets aan
B- Als ik een fakie zou willen, dan heb ik ze vele malen goedkoper.

En nee, natuurlijk reageert de shop niet terug. En door werk nog geen tijd gehad om te bellen.

Maar zoals gezegd, voor zelfde geld 2 besteld bij iBood dan maar, dus thnx voor die aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 16:17
maartend schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:33:
[...]

A - het feit dat ik voor een CC2018 ga, geeft al iets aan
B- Als ik een fakie zou willen, dan heb ik ze vele malen goedkoper.

En nee, natuurlijk reageert de shop niet terug. En door werk nog geen tijd gehad om te bellen.

Maar zoals gezegd, voor zelfde geld 2 besteld bij iBood dan maar, dus thnx voor die aanbieding
Alleen vind ik ibood nog grotere tokos dan elke andere webshop.
Het duurt weken eer je daar een garantieafhandeling rond krijgt.
Heb ooit 3 maand gewacht eer ik een beslissing had over een teruggestuurde TV...

Het enige antwoord dat ze konden geven was dat ze er mee bezig waren.... nu ja, ik heb ze wel bezig gehouden....
De eerste 2 maand heeft die gewoon in een magazijn staan wachten, omdat niemand wist wat te doen. Verkopen kunnen ze, maar als het moeilijk wordt is het hommeles.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tommie12 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Alleen vind ik ibood nog grotere tokos dan elke andere webshop.
Het duurt weken eer je daar een garantieafhandeling rond krijgt.
Heb ooit 3 maand gewacht eer ik een beslissing had over een teruggestuurde TV...

Het enige antwoord dat ze konden geven was dat ze er mee bezig waren.... nu ja, ik heb ze wel bezig gehouden....
De eerste 2 maand heeft die gewoon in een magazijn staan wachten, omdat niemand wist wat te doen. Verkopen kunnen ze, maar als het moeilijk wordt is het hommeles.
Ben ik me bewust van. Maar zelf nog geen problemen gehad, dus nu duimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 16:28
_Dune_ schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:32:
[...]

En webwinkels keer op keer er mee weg laten komen hun verplichtingen niet na te komen onder de onzin reden 'lage marges'. Complete onzin dan moet je gewoon geen webwinkel willen beginnen of in een andere sector gaan zitten. Wat betreft die marges, zo laag zijn die ook-al-weer-niet, is dat in deze wel het geval doet men gewoon iets verkeerd.
Klinkt als een keyboardwarrior.. als die marges niet zo laag zijn, waarom vallen er dan zoveel webwinkels uit ?
Pagina: 1