Hoi, ik ga zeer binnenkort mijn allereerste pc in elkaar zetten. Buiten het bouwen heb ik ook nauwelijks ervaring met het kiezen van de componenten, maar na wat research heb ik dit lijstje bij elkaar gesprokkeld:
De Silverstone RL06 GP wordt zeer goed beoordeeld om zijn stock airflow, maar ik vroeg mij toch af hoe goed deze airflow nu precies wordt voor mijn speciefieke build met het micro ATX moederbord en de storage tussen de CPU en GPU in...
Deze case komt met 4 fans (3 intake, 1 exhaust) en in ben niet van plan de CPU te overklokken dus ik blijf de stock fan gebruiken. De GPU ga ik wel (een beetje) overklokken, want die heeft blijkbaar nog verrassend veel headroom. De RAM eventueel ook naar 3200 MHz.
Ook vroeg ik bij af hoe erg het geluidsniveau bij benadering wordt. Zouden aftermarket case en CPU fans een groot verschil maken? Kan ik de build stiller maken zonder het al te veel heter te maken door een intake fan ergens weg te halen?
Met mijn geweldige tekenskills heb ik dit even gemaakt ter illustratie:
https://imgur.com/7oUhtKt
Dust filters zitten voor alle intake fans en ook aan de bovenkant. Dus zeg het maar, zijn er nog dingen te verbeteren aan mijn build of zit het wel goed zo?
Bij voorbaat dank.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4-F | € 69,- | € 69,- |
1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce GTX 1660 6GB GDDR5 | € 222,- | € 222,- |
1 | Behuizingen | Silverstone RL06 (SST-RL06WS-GP) | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,75 | € 69,75 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 110,50 | € 110,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 757,- |
De Silverstone RL06 GP wordt zeer goed beoordeeld om zijn stock airflow, maar ik vroeg mij toch af hoe goed deze airflow nu precies wordt voor mijn speciefieke build met het micro ATX moederbord en de storage tussen de CPU en GPU in...
Deze case komt met 4 fans (3 intake, 1 exhaust) en in ben niet van plan de CPU te overklokken dus ik blijf de stock fan gebruiken. De GPU ga ik wel (een beetje) overklokken, want die heeft blijkbaar nog verrassend veel headroom. De RAM eventueel ook naar 3200 MHz.
Ook vroeg ik bij af hoe erg het geluidsniveau bij benadering wordt. Zouden aftermarket case en CPU fans een groot verschil maken? Kan ik de build stiller maken zonder het al te veel heter te maken door een intake fan ergens weg te halen?
Met mijn geweldige tekenskills heb ik dit even gemaakt ter illustratie:
https://imgur.com/7oUhtKt
Dust filters zitten voor alle intake fans en ook aan de bovenkant. Dus zeg het maar, zijn er nog dingen te verbeteren aan mijn build of zit het wel goed zo?
Bij voorbaat dank.
[ Voor 4% gewijzigd door JelDo op 03-06-2019 14:19 ]