Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn petekind wil er vooral Fortnite op spelen ,maar ik verwacht dat daar wel met der tijd zwaardere spellen zullen op moeten ;-)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met 1000 euro zit ik eigenlijk al over het budget ,want ik heb nog geen monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 crucial ssd van 250 gb , ik denk dan vooral deze te gebruiken om windows te draaien , de rest dan op de M.2 SSD (vraag ik me eigenlijk af of dit de bedoeling is ) ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
enkel de kast heb ik van een game pc , dus eigenlijk alles nodig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een asus fan , zeker wat betreft moederborden ,daar ik altijd asus gehad heb ,en nooit problemen ondervonden heb , maar hebben jullie veel betere ervaringen met bv. msi ?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hij moet vooral stil zijn , wifi is ook noodzakelijk ,daar hij geen kabel heeft op zijn kamer en de ouders hun huis niet willen ombouwen ... dus wifi onboard of toch beter via een usb wifi stick ?
Ga je overklokken?
Standaard is ok voor mij
Wat verwacht je van ons?
Vooral hulp bij de keuze van de processor ... AMD of toch Intel en dit liefst voor de 'lange' termijn ... dus met welk systeem zal mijn petekind het langst meekunnen met de spelupdates en nieuwe spellen ?
INTEL :
AMD :
Voor het scherm heb ik helemaal geen idee , dus alle hulp welkom ... rond de 150 euro ofzo ;-)
Alles samen zou ik tussen 1000 en 1100 euro willen uitkomen , met scherm en eventueel wifi adapter. Toetsenbord en muis heb ik al.
INTEL is dus duidelijk een stuk duurder , en eigenlijk al boven het budget.
Allicht dus overkill ?
Alvast bedankt voor het meedenken. Hans
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn petekind wil er vooral Fortnite op spelen ,maar ik verwacht dat daar wel met der tijd zwaardere spellen zullen op moeten ;-)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met 1000 euro zit ik eigenlijk al over het budget ,want ik heb nog geen monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 crucial ssd van 250 gb , ik denk dan vooral deze te gebruiken om windows te draaien , de rest dan op de M.2 SSD (vraag ik me eigenlijk af of dit de bedoeling is ) ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
enkel de kast heb ik van een game pc , dus eigenlijk alles nodig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een asus fan , zeker wat betreft moederborden ,daar ik altijd asus gehad heb ,en nooit problemen ondervonden heb , maar hebben jullie veel betere ervaringen met bv. msi ?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
hij moet vooral stil zijn , wifi is ook noodzakelijk ,daar hij geen kabel heeft op zijn kamer en de ouders hun huis niet willen ombouwen ... dus wifi onboard of toch beter via een usb wifi stick ?
Ga je overklokken?
Standaard is ok voor mij
Wat verwacht je van ons?
Vooral hulp bij de keuze van de processor ... AMD of toch Intel en dit liefst voor de 'lange' termijn ... dus met welk systeem zal mijn petekind het langst meekunnen met de spelupdates en nieuwe spellen ?
INTEL :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700 Boxed | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Z390-Plus Gaming (Wi-Fi) | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 90,75 | € 90,75 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 110,50 | € 110,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.027,25 | ||
AMD :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,- | € 125,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B450-Plus Gaming | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 83,45 | € 83,45 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 110,50 | € 110,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,95 | ||
Voor het scherm heb ik helemaal geen idee , dus alle hulp welkom ... rond de 150 euro ofzo ;-)
Alles samen zou ik tussen 1000 en 1100 euro willen uitkomen , met scherm en eventueel wifi adapter. Toetsenbord en muis heb ik al.
INTEL is dus duidelijk een stuk duurder , en eigenlijk al boven het budget.
Allicht dus overkill ?
Alvast bedankt voor het meedenken. Hans