infinity kappa vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2020
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Infinity Kappa 7. De Polydome midrange en tweeter regelaar werken niet (dit zit achterop de luidspreker) .Kan ik er vanuit gaan dat de midrange en tweeter in ieder geval op neutraal staan?
Een servicebeurt is er geweest voor de woofer randen. Zijn er meer onderdelen die onderhevig zijn aan ouderdom waar naar gekeken kan worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In principe alles wel, behalve de kast, die slijt niet zo hard :P
Maar wat je nu doet heet een topickaap en dat zal vast niet je bedoeling zijn. Je kunt je vraag denk ik het beste kwijt in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 Daar stikt het van de vintage mannen en kennis ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Eens, of het grote zelfbouw speaker topic :)
Maar zeker niet dit topic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:52

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

afgesplitst.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Mijn Infinity Delta's houd ik al wat jaren levend door donor speakers te kopen en er zijn zelfs nog (gereviseerde) onderdelen te krijgen. Heb nog wat filters slingeren in een kast en reserve speakers. Wooferranden zijn ook vervangen. Probleem is dat wat tegenwoordig door moet gaan voor 'hifi' qua functionaliteit mijn speakers overtreft (draadloos, multiroom, spotify integratie) maar qua geluid gewoon ronduit slecht is of bizar duur. Dus ik snap je voorliefde voor oud hout zeker :)

We zijn niet de enige met deze afwijking, ik zie dan ook nog steeds reparatie bedrijfjes en hobbyisten waar je terecht kunt voor advies en herstel/onderdelen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
Ik heb de kaap niet bewust gedaan. ik hobbel naar de vintage audio apparatuur
The Eagle schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:56:
In principe alles wel, behalve de kast, die slijt niet zo hard :P
Maar wat je nu doet heet een topickaap en dat zal vast niet je bedoeling zijn. Je kunt je vraag denk ik het beste kwijt in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 Daar stikt het van de vintage mannen en kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:14
Wat de regelaars betreft, geen idee! Ik kan me wel voorstellen dat je dome- middentoners inmiddels niet meer zo soepel meer zijn (verhard). Ik heb deze vorig jaar, na veel op internet gelezen te hebben, vervangen door een soortgelijke dome-speaker van Scan Speak. De originele speaker is vrijwel niet meer te krijgen en peperduur.
Ik heb zelfs in NL een zaak gevonden: http://shop.speakerenco.nl/d7608920010
De luidsprekers bevallen mij erg goed, ze moeten wel even ingespeeld worden. In het begin iets "scherp", maar dat verdwijnt na een tijdje.
Ik vraag me zelf af of het zinvol is de scheidingsfilters van nieuwe elco's te voorzien? Ik heb mijn Kappa 7 luidsprekers onderhand al 30 jaar... 😎

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
ik heb er even na gekeken. ziet er heel clean uit. Ik heb ze van mijn vader ook 30 jaar in de familie. Ik neem ze mee in mijn graf of oven :D
Vulcan750 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:30:
Wat de regelaars betreft, geen idee! Ik kan me wel voorstellen dat je dome- middentoners inmiddels niet meer zo soepel meer zijn (verhard). Ik heb deze vorig jaar, na veel op internet gelezen te hebben, vervangen door een soortgelijke dome-speaker van Scan Speak. De originele speaker is vrijwel niet meer te krijgen en peperduur.
Ik heb zelfs in NL een zaak gevonden: http://shop.speakerenco.nl/d7608920010
De luidsprekers bevallen mij erg goed, ze moeten wel even ingespeeld worden. In het begin iets "scherp", maar dat verdwijnt na een tijdje.
Ik vraag me zelf af of het zinvol is de scheidingsfilters van nieuwe elco's te voorzien? Ik heb mijn Kappa 7 luidsprekers onderhand al 30 jaar... 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:14
Sander-1 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:06:
ik heb er even na gekeken. ziet er heel clean uit. Ik heb ze van mijn vader ook 30 jaar in de familie. Ik neem ze mee in mijn graf of oven :D
[...]
Met een beetje proppen pas je er zelfs wel in... 😉
Ik heb ze indertijd nieuw gekocht bij Hobo Hifi, voor ons was dat toen een hele uitgave. (Ik geloof iets van fl.3600 p.p.) Maar nooit spijt van gehad! 😎🎶👍
De conusranden van de woofers zijn 5 jaar geleden vervangen door Audiolab, de middentoners heb ik zelf vervangen. De Scan Speak luidspreker past perfect, enkel de draadjes solderen en vastschroeven.
De Emit-tweeters lijken onverslijtbaar. Zeker nooit wegdoen deze Kappa's! 😍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
die polydome durf ik niet te vervangen door een ander merk. 1 polydome is nog helemaal goed. stiekem hoop dat ik nog eens een originele kan kopen. Ik doe ze ook niet weg. mooie boomstammetjes zijn het. Al dat glimmende spul van tenwoordig. :X quote]Vulcan750 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:08:
[...]

Met een beetje proppen pas je er zelfs wel in... 😉
Ik heb ze indertijd nieuw gekocht bij Hobo Hifi, voor ons was dat toen een hele uitgave. (Ik geloof iets van fl.3600 p.p.) Maar nooit spijt van gehad! 😎🎶👍
De conusranden van de woofers zijn 5 jaar geleden vervangen door Audiolab, de middentoners heb ik zelf vervangen. De Scan Speak luidspreker past perfect, enkel de draadjes solderen en vastschroeven.
De Emit-tweeters lijken onverslijtbaar. Zeker nooit wegdoen deze Kappa's! 😍
[/quote]
Pagina: 1