Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:40
Ik zoek een mobiele telfoon met de beste ontvangst voor gesprekken
Het merk maakt me niet zo veel uit. Idealiter is het een toestel met Android One en als het echt ideaal moet: dual sim. Compromissen zijn echter prima te sluiten als de telefoon maar uitstekende ontvangst heeft

Budget
maximaal € 300,- als aan de wensen wordt voldaan.

Gebruik
Het zal je verbazen! Om te bellen en gebeld te worden. :P De rest is eigenlijk bijzaak. Ik ben een ondergemiddelde smartphone gebruiker. Ik check een beetje mail en doe heel soms wat navigatie. De camera mag redelijke foto's maken. De opslag moet een stuk of tien apps kunnen faciliteren en een handjevol foto's

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik lees dat oudere Nokia's een goede ontvangst hebben. Maar ja, ik wil natuurlijk het liefst een wat recentere telefoon zodat ik wat langer "plezier" heb van security updates

Overige vragen
Eigenlijk geen. Een link naar een website met informatie over de ontvangst van recente toestellen is uiterst welkom.

Overige info
Ik heb op het forum dit draadje gevonden: Welke telefoon het het beste ontvangst Maar die is al weer 2½ jaar oud :'(

[ Voor 20% gewijzigd door S.J.Onnie op 01-06-2019 15:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:24
Beste ontvangst voor gesprekken? Dit lijkt mij zo afhankelijk van een hele buts aan verschillende dingen: provider, hoeveelheid en locatie van gsm masten in de buurt, hardware van de telefoon, locatie waar de telefoon vaak wordt gebruikt.

Voorbeeld van een test van tweakers in 2018 over signaalsterkte: Ontvangst bij high-end telefoons Test: signaal en snelheid op 4g-netwerken, met daarbij een test van een aantal telefoons. Wellicht beter om op andere dingen te focussen dan op signaalsterkte, het verschil lijkt klein te zijn. Waarom is goede ontvangst belangrijk voor je? Woonachtig in een gebied met wat mindere dekking?

[ Voor 24% gewijzigd door Panini op 01-06-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
Ik woon inderdaad in een buitengebied en de ontvangst is binnenshuis matig. Als ik naar het raam loop kan ik net een gesprek voeren. Ook onderweg ondervind ik problemen met ontvangst. Gesprekken vallen regelmatig weg op plekken waar je het niet verwacht. Recente voorbeelden: N210 ter hoogte van Lopik en de A12 tussen Zoetermeer en Berkel Rodenrijs.

Edit: abon is Simpel volgens mij zit dat op het netwerk van T-Mobile.

PS. Thuis staat de antennemast op krap 1,7 KM van het adres.

[ Voor 8% gewijzigd door S.J.Onnie op 01-06-2019 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:37
Tja, ik heb een aantal collega’s die ik regelmatig spreek aan het einde van de werkdag als er richting huis wordt gereden om zo toch nog even wat nuttige tijd te hebben in overleg. Allen gebruiken zeer verschillende toestellen en allemaal hebben ze last van blind-spots.
Ook verschillende providers worden gebruikt, Vodafone, KPN en t-mobile.
Ik denk dat het vooral handig is om te kijken welke provider bij je thuis de beste dekking geeft, onderweg ontkom je niet aan blind-spots.

//EDIT: voor thuis kan het ook handig zijn een provider te kiezen en een toestel die bellen via WiFi ondersteund, dan heb je in ieder geval bereik als je ook WiFi hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door BernardV op 01-06-2019 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramboos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:35
Neem een telefoon die Voice over LTE / Voice over WiFi ondersteund. Kijk daarnaast goed naar ontvangst van diverse netwerken bij jou in de buurt.

Ik woon zelf ook in het buitengebied en ben vorig jaar overgestapt naar KPN, dat gaf al een behoorlijk verschil. Thuis bel ik op de wifi en zodra ik weg loop schakelt die zonder het te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
WiFi heb ik. Door een tweetal 4G antennes heb ik wat dat betreft een goed signaal/bereik. 40 a 50 down en 30 a 40 up.

Een VoLTE telefoon kan dan een oplossing zijn. Aanbevelingen zijn welkom ;)

IEdit: Is een Nokia 6.1 of een Motorola 7 een goede keus? Budget, I know maar daar ging het dan ook om ;)

[ Voor 21% gewijzigd door S.J.Onnie op 01-06-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
iOS ondersteunt bij iedere provider VoWiFi. Ik heb daarom bewust voor iOS gekozen, omdat je met Android vast zit aan compatilibity lists die per provider verschillend zijn. Ik woon in een gebied waar ook buiten geen bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
Tja, het "probleem" is dat ik geen iPhone wil omdat dat niet past in mijn eco-systeem. En aangezien Windows Phone een dead-end Street is, blijft er weinig anders over dan Android :-S
Pagina: 1