Beste DIY-ers,
Ik ben op zoek naar een afkortzaag of zaagtafel, maar ik weet zelf niet zeker wat de slimste keus gaat zijn. Ik ben een hobby klusser, dus ben niet opzoek naar mega professioneel spul, maar wel betrouwbaar, veilig en misschien wel het belangrijkst een precies materiaal.
Wat voor projecten ga ik ermee doen:
De reden om een zaagtafel boven een afkortzaag te verkiezen is dat ik ook (verwacht) plaatmateriaal te gaan zagen. En een zaagtafel kan ook bijna alles dat een afkortzaag kan. Ook heb begrepen dat om laminaat te zagen een ander (fijner vertand) zaagblad nodig is, maar dat maakt niet voor de keuze tussen afkort en zaagtafel.
Wie-o-wie helpt me met de knoop door te hakken?
Ik ben op zoek naar een afkortzaag of zaagtafel, maar ik weet zelf niet zeker wat de slimste keus gaat zijn. Ik ben een hobby klusser, dus ben niet opzoek naar mega professioneel spul, maar wel betrouwbaar, veilig en misschien wel het belangrijkst een precies materiaal.
Wat voor projecten ga ik ermee doen:
- Hangend toilet maken;
- Trap bekleden met laminaat, dus veel zagen ook in de lengte;
- Plinten, verstek werk dus;
- Veranda bouwen;
- En dan natuurlijk ook een buiten meublement;
- Nog veel meer
hoop ik;
- BOSCH Tafelzaag PTS10T met onderstel: € 369,00
- Powerplus POWX07587 Afkort- en tafelzaag: € 378,95
- MAKITA Afkort-/ verstekzaag LS1018L: € 377,00
- Bosch PCM 8 ST met onderstel: € 269,00
De reden om een zaagtafel boven een afkortzaag te verkiezen is dat ik ook (verwacht) plaatmateriaal te gaan zagen. En een zaagtafel kan ook bijna alles dat een afkortzaag kan. Ook heb begrepen dat om laminaat te zagen een ander (fijner vertand) zaagblad nodig is, maar dat maakt niet voor de keuze tussen afkort en zaagtafel.
Wie-o-wie helpt me met de knoop door te hakken?
Discoveries are made by not following instructions.