[iPod Touch 7e generatie (2019)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g9qHV5g/new-apple-ipodtouch-06032019-big-jpg-large-Klein.jpg

Apple heeft vandaag de nieuwe iPod touch uitgebracht, met betere prestaties, een hogere capaciteit en meer communicatiemogelijkheden voor een betaalbare prijs. De door Apple ontworpen A10 Fusion-chip zorgt voor betere gameprestaties. Verder zijn voor het eerst op een iPod bijzondere augmented reality-ervaringen (AR) mogelijk, alsook FaceTime-groepsgesprekken waarmee je met meerdere familieleden, vrienden of collega’s tegelijk kunt praten. De nieuwe iPod touch is vanaf vandaag verkrijgbaar via apple.com/nl en de Apple Store-app. Later deze week ligt hij ook in de Stores.

“We hebben ons betaalbaarste iOS-device een upgrade gegeven, met twee keer zo snelle prestaties, FaceTime-groepsgesprekken en augmented voor een instapprijs van USD 199”, aldus Greg Joswiak, Vice President Product Marketing van Apple. “De dunne, lichte iPod touch was altijd al ideaal om altijd en overal te gamen, muziek te beluisteren en nog veel meer.”

iPod touch is nu verkrijgbaar met een nieuwe opslagcapaciteit van 256 GB. Dat biedt meer dan genoeg ruimte om muziek te downloaden en offline te beluisteren via Apple Music of de iTunes Store. Abonnees van Apple Music kunnen kiezen uit een catalogus met ruim 50 miljoen nummers, duizenden playlists, Beats 1-radio en dagelijkse suggesties van de beste muziekexperts ter wereld. Daarnaast kunnen ze hun eigen playlists maken, muziekvideo’s bekijken, exclusieve Beats 1-uitzendingen van hun favoriete artiesten beluisteren en muziek delen met vrienden. Apple Music biedt inmiddels in meer dan 100 landen de meest complete muziekervaring ooit.

iOS is het grootste gamingplatform ter wereld en dankzij de drie keer snellere graphics draaien games op de nieuwe iPod touch nog soepeler en zien ze er nog mooier uit. Dit najaar mogen gamers Apple Arcade tegemoetzien. Dit is een abonnementsdienst voor games met meer dan 100 nieuwe en exclusieve titels die zonder reclame en zonder extra aankopen gespeeld kunnen worden. Verder is het mogelijk games te downloaden voor offline gebruik. Apple Arcade is een perfecte aanvulling op de razend populaire collectie gratis games in on de App Store.

Op de nieuwe iPod touch kun je ook leuke en productieve AR-ervaringen beleven in games, onderwijsapps of op het internet. Gebruikers kunnen nog meer opgaan in AR-ervaringen dankzij de nieuwe mogelijkheden van gedeelde AR, persistente AR, die gekoppeld is aan een specifieke locatie, en afbeeldingsdetectie, waardoor 3D-voorwerpen als speelgoed en beelden als bij toverslag tot leven komen.

[ Voor 51% gewijzigd door robcoenen op 29-05-2019 20:54 . Reden: Topicstart bijgewerkt naar het Nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik denk dat we met de launch van iOS13 afscheid gaan nemen van enkele oudere Apple producten op het gebied van software-updates.

Vanaf nu is ieder Apple device beschikbaar in een variant vanaf de A10 processor (er zijn ook nog producten met oudere chipsets verkrijgbaar zoals de Apple TV HD die op een A8 chip draait & de HomePod; maar bij dit product verwacht ik dat niet de volledige kracht van de A8 processor benodigd is).

Producten met oudere chips dan de A10 zijn als volgt:
• iPhone 6S / 6S Plus (2015) en ouder
• iPhone SE (2016) en ouder
• iPad 5e generatie (2017) en ouder
• iPad Pro 1e generatie (2015) en ouder
• iPad Mini 4 (2015) en ouder
• Apple TV 4e generatie (2015) en ouder

Ik denk dat producten met de A8 chip nu het leven gaan laten (behalve de HomePod) en dat de A9 en A9X apparaten een update krijgen naar iOS13.

Dit zou neerkomen op het wegvallen van software-updates voor de volgende apparaten:
• iPhone 5S / 6 / 6 Plus
• iPod Touch (6e generatie)
• iPad Air / Air 2 (A8X) / Mini 2, 3 en 4

[ Voor 18% gewijzigd door robcoenen op 28-05-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-05 23:22
Ik twijfel om deze te kopen. Heb iPhone 6 plus met 16gb dus kan er niet teveel op zetten. Een iPod touch erbij zou mooie aanvulling kunnen zijn wel 256gb. Of wachten op iPhone 11 maar dat is weer zo’n hap met geld. Weet niet of ik zoveel wil uitgeven voor telefoon want wil minimaal 256gb. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
elaho schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:56:
Ik twijfel om deze te kopen. Heb iPhone 6 plus met 16gb dus kan er niet teveel op zetten. Een iPod touch erbij zou mooie aanvulling kunnen zijn wel 256gb. Of wachten op iPhone 11 maar dat is weer zo’n hap met geld. Weet niet of ik zoveel wil uitgeven voor telefoon want wil minimaal 256gb. 😊
Je kunt natuurlijk ook tot september wachten en dan kijken welke iPhone's Apple in het assortiment houdt en één van die modellen kopen. Zo zijn de iPhone 8 en 7 nog altijd te koop via Apple zelf. Dit is indirect ook een indicatie dat je de komende jaren nog updates mag verwachten. Bij de launch van de 2019 iPhone modellen zullen waarschijnlijk net als voorgaande jaren oude modellen te koop blijven en in prijs daen.

Daarnaast. Heb je echt 256GB nodig of zou je met 64GB ook uit de voeten kunnen? Is het een vereiste of een luxe? Ik zelf heb een 256GB iPhone gekocht omdat 64GB wat krap zou zijn met 4K 60fps video maar vooralsnog red ik het al sinds de launch van de iPhone X met slechts 40,3GB momenteel in gebruik. Nu moet ik wel zeggen dat ik regelmatig foto's en video's overzet naar mijn computer en dat ik de volgende keer sws. weer 256GB zou kopen (i.i.g. meer dan 64GB) voor mijn zojuist genoemde reden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/prg5Cwp/Foto-30-05-19-14-53-44.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
:) Bedankt voor je antwoord, wil er veel muziek en films opzetten. Heb verder veel foto’s die ik wil laten staan. Met Mn iPad heb ik ook films en apps en games op staan en ik neem al 62gb aan ruimte in. Dus vandaar dat 64gb mij krap lijkt aangezien foto’s en films alleen maar zal toenemen. Ook evt downloaden van Netflix series. Verder beschik over niet zo,n groot budget en Mn iPhone 6 is nog hartstikke goed. Dus vandaar de twijfel of de iPod met 128gb of 256gb dan mooie aanvulling zou zijn. :) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clumsybumsy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb een exemplaar met 32 Gb geheugen aangeschaft in de kleur Space Grey. Voor mij is de opslag meer dan groot genoeg om mijn hele collectie mp3 en m4a muziek er op kwijt te kunnen. En het scheelt ook in het gebruik van de batterij van mijn telefoon die ik liever wat minder vaak oplaad. Zodra ik hem bij het afhaalpunt heb opgehaald en er een tijdje gebruik van heb gemaakt laat ik wel meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1067133

Wanneer zijn de nieuwe iPods te koop en hoeveel RAM-geheugen komt er in de nieuwe iPods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Bij Apple al te bestellen en bij de andere Apple resellers vanaf volgende week. Hoeveel ram ze hebben weet ik niet staat ook nergens op Apple website vermeld ook niet bij specificaties. Maar denk 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 19:54
Anoniem: 1067133 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:32:
Wanneer zijn de nieuwe iPods te koop en hoeveel RAM-geheugen komt er in de nieuwe iPods?
Er zit volgens de video die ik bekeken heb (MacRumors), 2GB RAM in de nieuwe iPod. De A10 chip is wat lager geklokt dan op de iPad/iPhone (1,67 om 2,32GHz). Dit kan vermoedelijk zijn omdat het een kleiner apparaat is en een kleinere batterij betreft.

Apple|Games|PSN: desjuhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
2gb ram zou mooier zijn. :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsybumsy
Ik heb hem inmiddels in mijn bezit, de versie met 32 Gb. iOS zelf neemt 4,8 Gb ROM in, Verder staat er nog voor ongeveer 5 Gb aan meegeleverde Apps in het geheugen. Hiervan zijn Garageband en Apple's ''Office'' Apps het grootst met bij elkaar ongeveer 3 Gb gebruikt geheugen. Zelfs met de versie met maar 32 Gb ROM heb je minstens 22 Gb aan geheugen over. Als je apps verwijderd is dat nog meer, ik heb het meeste er af gegooid en heb nu 7,3 Gb in gebruik. Hiervan is 1,7 Gb muziek.

[ Voor 12% gewijzigd door Clumsybumsy op 31-05-2019 15:38 . Reden: Aanvullen post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2GB zou het absolute minimum moeten zijn. 1GB RAM is absoluut niet meer van deze tijd. We leven niet meer in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ah mooi, ja met 1gb zou men fortnite al niet eens kunnen spelen op de nieuwe iPod dus dat zou wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Iemand al de iPod touch 7 gekocht? Hoe is je ervaring? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clumsybumsy
elaho schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:16:
Iemand al de iPod touch 7 gekocht? Hoe is je ervaring? :)
Ik gebruik hem inmiddels een goede twee weken.

In eerste instantie was het formaat wel schrikken, want het is toch kleiner dan de schermen die tegenwoordig gangbaar zijn. Typen op het schermtoetsenbord gaat naar mijn inziens beter dan op het Gboard op het scherm van mijn 5,2'' 16:9 telefoon. Ik gebruik hem voornamelijk om muziek mee te luisteren via iTunes/Music. Dit gaat prima op dat scherm, alle icoontjes zijn groot genoeg. Verder browse ik er af en toe wat op en een Youtube filmpje gaat ook. Van de resolutie, die voor hedendaagse begrippen wat laag is, heb ik in ieder geval nog niks gemerkt. Verder heb ik nog Cytus II geïnstalleerd, dit spel doet het goed. Qua AR heb ik de app #TOTHIER geprobeerd, ook hier merk ik geen gekke dingen.

De software was voor mij wel even wennen daar ik Android gewend ben. Nu zijn er een aantal dingen die ik ook wel in Android wil zien. De scheiding tussen het actiecentrum en het notificatiecentrum is er een van. De aanpasbare koppelingen naar handige apps in het actiecentrum ook. Als laatste ook nog de mogelijkheid om vanuit het notificatiecentrum naar een scherm met widgets of de camera te gaan. Zelf gebruik ik geen Siri dus daar kan ik niks over zeggen. Ik kan wel zeggen dat de software lekker soepel aanvoelt.

Het model wat ik heb beschikt over 32 Gigabyte (1 Gb = 1.000.000.000 bytes) ROM geheugen. Voor mijn gebruik is dat meer dan voldoende. Nadat ik een aantal van de meegeleverde apps verwijderd had nam de rest nog 7 Gb in beslag. Inmiddels staat er nog 2 Gb aan m4a's bij. Dit zijn ruim 250 nummers dus er kan genoeg muziek op.

De geluidskwaliteit van de interne speaker is voor zo'n klein apparaat goed. Voor een draagbaar apparaat is de muziek die door de 3,5mm uitgang komt ook prima. Het is geen hi-fi installatie, externe DAC of die ene LG telefoon maar hij klinkt goed. Er zijn geen rare artefacten in het geluid te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, ik denk dat ik hem ook ga bestellen heb geld bijna bij elkaar😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik vooral interessant vind is hoe snel de nieuwe iPod is vergeleken met Android-telefoons uit dezelfde prijsklasse (€230)? Kun je met de nieuwe iPod lekker surfen, op Instagram en allerlei andere geheugenvretende apps downloaden of gaat zo’n iPod dan haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Anoniem: 1067133 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:54:
Wat ik vooral interessant vind is hoe snel de nieuwe iPod is vergeleken met Android-telefoons uit dezelfde prijsklasse (€230)? Kun je met de nieuwe iPod lekker surfen, op Instagram en allerlei andere geheugenvretende apps downloaden of gaat zo’n iPod dan haperen?
Als goed is niet speelt prima pubg en fortnite. Ook surfen gaat prima zonder haperingen en dat komt door de a10 processor die er in zit. Ik heb de iPod nu ook besteld op de Duitse Amazon en heb de 256gb space grey besteld deze was goedkoper dan hier in Nederland. Met 256 kan ik voorlopig goed vooruit komende jaren. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-05 19:22
Verwachten jullie dit jaar nog een nieuwe iPod Touch? Ik moet voor m'n bedrijf eigenlijk een paar nieuwe iPods kopen, maar als dit voorjaar een vernieuwde versie wordt uitgebracht is het wel interessant om nog even te wachten. De huidige iPod Touch (7e generatie) is alweer 600 dagen oud (mei 2019).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
DBreda schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:28:
Verwachten jullie dit jaar nog een nieuwe iPod Touch? Ik moet voor m'n bedrijf eigenlijk een paar nieuwe iPods kopen, maar als dit voorjaar een vernieuwde versie wordt uitgebracht is het wel interessant om nog even te wachten. De huidige iPod Touch (7e generatie) is alweer 600 dagen oud (mei 2019).
Ik denk niet dat Apple nog een iPod Touch uit gaat brengen. Het feit dat op de iPod Touch productpagina nog altijd verwezen wordt naar iOS 13 geeft al een beetje aan dat het een ondergeschoven kindje is geworden.

Maar wie weet, release in 2015, release in 2017, release in 2019, de logische nieuwe release zou dan 2021 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Er gaan toch geruchten dat er een ipod touch in najaar uit komt. Ben heel benieuwd. In ieder geval is mijn ipod 2019 nog harstikke goed dus denk niet dat ik nu weer een nieuwe koop dit jaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 10:00
(jarig!)
Apple today announced that it is officially discontinuing the iPod touch, an out of date accessory that has been replaced by other devices like the iPhone and the iPad. Apple says that it is eliminating the ‌iPod touch‌ because its capabilities are available across Apple's product lineup.
https://www.macrumors.com...-discontinues-ipod-touch/

Einde van een tijdperk :w

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 22:07
Echt wel. Toch vind ik het ergens nog jammer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 10:00
(jarig!)
Dat zeker. Weet het nog goed toen ik de allereerste iPod Touch in 2008 kocht :D Wat een geweldig apparaat was dat toen. “Magisch” zoals Apple graag gebruikt :P Nu zijn we er allemaal zo gewend aangeraakt.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1