Vraag

• Tweakers2018
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-07 13:15
Nieuwe top Smartphone
Oneplus 7 Pro of Samsung S10+

Wat is je budget?
Geen budget, deze toestellen kan ik voor ongeveer dezelfde prijs kopen

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een heavy user. Op dit moment heb ik een Iphone 6 en vanwege verhuizing naar het buitenland willen wij (mijn vriendin en ik) beiden een nieuwe telefoon die betrouwbaar is. Mijn vriendin heeft dit weekend naar tevredenheid de Samsung S10e gekocht en ik wil ook graag een nieuwe telefoon. Mijn Iphone is erg traag, apps worden niet opgeslagen in RAM, batterij is erg slecht etc...

Welke vragen heb je hier nog over?
Beide telefoons zijn erg goed en hebben allebei plus en minpunten.

Pluspunten Oneplus:

90 hz scherm
Oxygen OS
Geen notch
Snelheid
Zen mode
Fast charge

Minpunten Oneplus:

Baterij
Camera
Curve van de schermranden nogal fors

Pluspunten Samsung:

Helderheid scherm
Speakers
Naam (betrouwbaar)
Batterij
Gimmicks (wireless charching/IP rating/headphone jack)

Minpunten Samsung:

Mainstream (my first samsung)
Niet zo tweakable

Beide telefoons hebben goede en sterke punten. Als ik alles afweeg lijken ze voor mij even goed eigenlijk. Ik neig naar de Oneplus vanwege het scherm en de software. Ook na het kijken van alle reviews op youtube kom ik er niet uit, ik denk ook dat ik met zowel de Oneplus als de Samsung sowieso een goede keuze maak.

[ Voor 44% gewijzigd door Tweakers2018 op 28-05-2019 13:43 ]

Alle reacties

• Tweakers2018
De post is nog niet af maar ik weet niet hoe ik de originele post kan verwijderen

Edit: ik heb de post snel aangepast

[ Voor 19% gewijzigd door Tweakers2018 op 28-05-2019 13:30 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tweakers2018 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:21:
De post is nog niet af maar ik weet niet hoe ik de originele post kan verwijderen
Posts / topics verwijderen kunnen users niet. Je kan hem ook aanpassen door op 'wijzig' te drukken.

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Je maakt sowieso een goede keuze welke je ook kiest.

Maar hoezo is een Samsung niet tweakbaar volgens jou? Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik zelf een S10 heb, maar ik zou vanwege de uitstekende camera, goede speakers, en de grote accu voor de S10+ gaan. Ook zou ik de punten die jij onder "Gimmicks" noemt nou niet bepaald gimmicks willen noemen. Ja, je ziet een Samsung overal, maar de andere kant van het verhaal is wel dat er daardoor enorm veel accessoires voor te krijgen zijn.
Heb voor de S10 een OnePlus 5T gehad en ik moet zeggen dat de software van Samsung qua functionaliteit niks onder doet voor de software van OnePlus.

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik zou kijken welke banden de toestellen ondersteunen kunnen en moeten waar je naar toe gaat, en of je dual SIM neemt met een lokaal nummer daar en (voorlopig) behoud van je nummer hier.

• Tweakers2018
CreX schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:33:
Je maakt sowieso een goede keuze welke je ook kiest.

Maar hoezo is een Samsung niet tweakbaar volgens jou? Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik zelf een S10 heb, maar ik zou vanwege de uitstekende camera, goede speakers, en de grote accu voor de S10+ gaan. Ook zou ik de punten die jij onder "Gimmicks" noemt nou niet bepaald gimmicks willen noemen. Ja, je ziet een Samsung overal, maar de andere kant van het verhaal is wel dat er daardoor enorm veel accessoires voor te krijgen zijn.
Heb voor de S10 een OnePlus 5T gehad en ik moet zeggen dat de software van Samsung qua functionaliteit niks onder doet voor de software van OnePlus.
Bedankt voor je antwoord! Mischien had ik dat een beetje fout over het tweaken. Met de Oneplus kan je meer met gestures dacht ik (snelle gebaren op het lockscreen om bv gelijk naar de camera te gaan). Ik weet niet of dat ook met de Samsung kan. De Batterij van de Samsung lijkt me inderdaad wel heel fijn. Aan de andere kant zijn beide toestellen (een stuk) beter qua batterij performance dan mijn huidige Iphone 6..

• Tweakers2018
Ik hoor wel veel negatieve verhalen over de camera van de Oneplus, Misschien toch voor de Samsung gaan..
Al vind ik het mooie en snelle notchless beeldscherm van de Oneplus wel heel aantrekkelijk

[ Voor 35% gewijzigd door Tweakers2018 op 30-05-2019 14:25 ]

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Tweakers2018 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:47:
Met de Oneplus kan je meer met gestures dacht ik (snelle gebaren op het lockscreen om bv gelijk naar de camera te gaan). Ik weet niet of dat ook met de Samsung kan
Die camera gestures lijken handig, maar heb ze eerlijk gezegd nooit gebruikt op mijn 5T. 2x Power button werkt veel sneller en nauwkeuriger om naar de camera te gaan en werkt ook als je scherm uit staat.
Tweakers2018 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:20:
Ik hoor wel veel negatieve verhalen over de camera van de Oneplus, Misschien toch voor de Samsung gaan..
Al vind ik het mooie en snelle notchless beeldscherm van de Oneplus wel heel aantrekkelijk
Camera kwaliteit is subjectief en ik heb ten opzichte van de OP7Pro geen referentie, maar de foto kwaliteit van de S10 is meer dan prima naar mijn bescheiden mening. Er zit inderdaad een hole punch in het display van de S10, maar eerlijk gezegd zie ik die niet meer als ik video kijk, ook omdat de meeste content nog steeds 16:9 is waardoor de camera in de zwarte balk weg valt :)

[ Voor 41% gewijzigd door CreX op 30-05-2019 14:44 ]

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

• Tweakers2018
Zijn er verder mensen die een van deze twee toestellen hebben? Wat is jullie ervaring?

• swhnld
Tweakers2018 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:56:
Zijn er verder mensen die een van deze twee toestellen hebben? Wat is jullie ervaring?
Voor specifieke ervaringen zou ik adviseren het ervaringen topic te lezen:
[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie

Verwijderd

Heb zelf altijd Samsung gehad en heb op 18 mei voor de deur gezeten van T-Mobile Rotterdam voor mijn eerste OnePlus ooit. Ik ben heel erg tevreden over de telefoon. Hij is razendsnel en het display is prachtig. Batterij heb ik nog geen last van gehad, maar dat komt, omdat ik overal kan laden en ook altijd de lader mee heb. Ik laad de telefoon op willekeurige momenten op tot zo'n 90-95% en vervolgens laat ik hem weer op bij 5-20%. Check ook even de batterij tests op youtube. Dan worden de flagships met elkaar vergeleken. Hier komt de Huawei veruit het beste uit de tests, maar de rest verschilt niet extreem veel van elkaar.

Ik gebruik zelf wired oordopjes met een USB-C / Stereo convertertje. Ideaal en kost nog geen tientje. Eventueel kun je de Wireless Bullets aanschaffen van OnePlus zelf. :)
Wireless charging geen ervaring mee, ondanks dat ik altijd Samsung heb gehad. Ook geen behoefte aan.
OnePlus 7 Pro is waterdicht. Alleen de dure IP-rating mist, waardoor ze de prijs kunnen drukken. (zie Youtube voor verschillende waterproof-tests)

De benchmarks tonen dat de OnePlus de op-twee-na beste camera heeft en ook ik ben er zeer tevreden over. Alleen de S10+ en de P30 Pro hebben betere camera's.

Ik was/ben Samsung fan vanaf de S3, maar wil nu absoluut niet meer terug. De software is een stuk sneller en zit niet vol met bloatware.

Het is niet voor niets dat OnePlus in 5 jaar is uitgegroeid tot één van de vijf Premium smartphone merken, samen met Apple, Samsung, Huawei en OPPO.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik dacht dat Samsung anno 2019 toch een soepeler en minder belastende schil over stock Android heeft gelegd en minder bloatware pre installed op hun telefoons? Als jaren er voor bedoel ik.

Persoonlijk zou ik even beiden toestellen in een winkel(s) gaan bekijken en daarna je keus maken. Beiden zijn echt heel erg goed, je zal met welke je ook kiest niet teleurgesteld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 31-05-2019 11:01 ]

Liefhebber van Tweakers

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:17
Na een S6, S7 Edge en S8+ ben ik overgestapt naar de Oneplus 6. Deze heb ik enkele dagen geleden ingeruild voor de Oneplus 7 Pro.

De software zou mij nooit meer naar Samsung leiden. Ja, het zal (zoals ze ieder jaar zeggen) beter zijn, maar de snelheid en vloeiendheid van een Oneplus zullen ze niet snel evenaren. Ook na een jaar tijd is die OP6 nog gigantisch snel.

Het grote, notchless scherm is prachtig. 90hz is een unique selling point als je het mij vraagt.
De pop-up camera heeft een hele leuke gadgetfactor.
Curved schermranden zou ik me niet druk om maken.
De camera is niet bijzonder. Al gaat alternatieve software daar vast een verandering in brengen, zeker weet je dat nog niet.

De Samsung haal je voor de camera, voor hoesjesondersteuning en voor wireless charging.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• swhnld
Terugkomende op je start topic, je gaat emigreren, dus netwerk dekking, garantie en support zijn je primaire uitdagingen. Beide toestellen zijn goed.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
Vorige week een Oneplus gehad en nu een S10+ in bezit.

Voor mij is de Samsung in bijna alle opzichten beter dan de Oneplus.

Scherm, accu, geluid, camera en accuduur is voor mij persoonlijk beter dan die van de Oneplus. Zeker de camera is een stuk beter.

90hz scherm was in het begin leuk, maar ik kreeg maar 4-5 uur SOT met de Oneplus.

Hou er erg in dat 9/10 reviewers een Snapdragon variant hebben (Samsung). In Europa moeten we het doen met de Exynos versie.

Als je reviews wil bekijken van de Samsung zou ik naar mrwhosetheboss of tech chap op YouTube kijken. Zij wonen in Engeland en hebben ook de Exynos variant.

Ben zeker geen Samsung fanboy want ik heb alle Oneplus toestellen wel gehad (waaronder de X), maar de Oneplus is nu even duur als wat de s10+ nieuw in de winkel kost. Dus voor prijs hoef je niet naar de Oneplus te kijken tenzij je voor de reguliere 7 wilt gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Knamix op 03-06-2019 16:03 ]

• Tweakers2018
Ik heb een paar dagen geleden een gesealde S10+ gekocht voor 650 euro via Marktplaats en ik ben er zeer tevreden mee, goede deal dus! De overstap van iOS naar Android is nog wel even wennen (Whatsapp chatgeschiedenis overzetten is niet of nauwelijks mogelijk?) maar het toestel bevalt goed. Het schuine scherm is soms lastig omdat ik soms ongewenst dingen aanraak. Gelukkig heb ik grote handen en is het grote scherm erg fijn!

• swhnld
Whatapp overzetten kan: https://www.smartphone.nl/tips/whatsapp-overzetten/
Van iPhone naar Android

WhatsApp overzettenOm je WhatsApp-gegevens mee te nemen van een iPhone naar een Android-smartphone heb je de app WazzapMigrator nodig. Deze app herstelt alle WhatsApp-data uit een backup-bestand van je iPhone en zet het in de WhatsApp-app op je Android-toestel.

Het eerste wat je nodig hebt is een onversleuteld backup-bestand van je iPhone. Dit maak je vanuit iTunes, waarbij je uit kunt vinken dat het bestand versleuteld wordt. Dit bestand moet je uitpakken met een iTunes-uitpakker, waarbij je alleen het bestand ChatStorage.sqlite nodig hebt. Op de website van WazzapMigrator vind je voor zowel Windows-pc’s als Mac een lijstje met tools die je kunt gebruiken voor het uitpakken.

Om ook je media over te zetten, moet je met je iTunes-uitpakker een extra mapje uit de iPhone-backup halen. Onder Library en dan Media staat de map met al je media. Dit mapje moet je op je Android-telefoon in de map ‘WazzapMigrator’ zetten, waarna de app automatisch je media terug kan zetten.

Nadat je het bestand op je Android-toestel hebt gezet, doet de WazzapMigrator-app de rest. Het enige wat je moet doen nadat de app zijn werk gedaan heeft, is WhatsApp van je toestel verwijderen en opnieuw uit de Play Store downloaden. Dit is de enige manier waarop je overgezette berichten herkend worden door de app.

WazzapMigrator is voor 3,59 euro te downloaden uit de Play Store via onderstaande link. De app draait op vrijwel alle Android-smartphones.

→ Download WazzapMigrator in Google Play (3,59 euro)
Pagina: 1