Mijn vraag
...
Tweakers! Op deze regenachtige dinsdag is het me eindelijk gelukt alle hardware goed aan te sluiten en Windows 10 te installeren, de PC staat aan!
Nou komt het volgende, ik heb veel gelezen over overclocken, RAM snelheden aanpassen en alle drivers e.d.
Dit is mijn eerste Windows machine, dus wie kan me uit de brand helpen.
De belangrijkste vragen:
- Overclocken, wel of niet, en hoe, en wanneer?
- Drivers, welke wel en niet te installeren en in welke volgorde
- BIOS update, wel of niet doen, en als eerste?
- RAM snelheden, het mobo dat ik heb (asrock b450m pro4) support volgens mij tot 26xx of 28xx, maar ik heb een setje Corsair LPX Vengeance van 3000mhz. Moet ik dit dan ook veranderen, en zo ja weer hoe en wanneer?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450M Pro4
Gigabyte GTX 1660 OC 6G
Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Eigenlijk nog niks, ben al een hele tijd bezig geweest met zowel de hardware als het Windows installatieprogramma, dus wil ik dit graag in 1 keer goed doen!
Alle hulp is welkom, en alle worden gewaardeerd hier!
...
Tweakers! Op deze regenachtige dinsdag is het me eindelijk gelukt alle hardware goed aan te sluiten en Windows 10 te installeren, de PC staat aan!
Nou komt het volgende, ik heb veel gelezen over overclocken, RAM snelheden aanpassen en alle drivers e.d.
Dit is mijn eerste Windows machine, dus wie kan me uit de brand helpen.
De belangrijkste vragen:
- Overclocken, wel of niet, en hoe, en wanneer?
- Drivers, welke wel en niet te installeren en in welke volgorde
- BIOS update, wel of niet doen, en als eerste?
- RAM snelheden, het mobo dat ik heb (asrock b450m pro4) support volgens mij tot 26xx of 28xx, maar ik heb een setje Corsair LPX Vengeance van 3000mhz. Moet ik dit dan ook veranderen, en zo ja weer hoe en wanneer?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450M Pro4
Gigabyte GTX 1660 OC 6G
Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Eigenlijk nog niks, ben al een hele tijd bezig geweest met zowel de hardware als het Windows installatieprogramma, dus wil ik dit graag in 1 keer goed doen!
Alle hulp is welkom, en alle worden gewaardeerd hier!