Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-04 21:46
Ik zoek een?
OnePlus 7 Pro 8GB/12GB

Wat is je budget?
769 of 829

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga er redelijk wat op gamen

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vind het lastig om te bepalen of het het waard is om voor de 12GB versie te gaan

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben er vrij zeker van dat ik voor de OnePlus 7 Pro wil gaan, vooral ook dankzij het 90Hz scherm. Nu game ik regelamatig op mijn telefoon en ben ik sowieso wel een heavy user. Daarom twijfel ik erover om voor de 12GB versie te gaan, maar de vraag is of dat het prijsverschil waard is. Dus de vraag is hoeveel en hoevaak ik het ga merken? Ga ik het buiten het gamen om merken? Ga ik het überhaupt merken? Wie heeft hier ervaringen mee?

[ Voor 15% gewijzigd door Mediokas op 28-05-2019 08:41 ]

Beste antwoord (via Mediokas op 28-05-2019 09:16)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:44
Waar de hoeveelheid RAM op een smartphone eigenlijk op neerkomt is hoeveel apps er tegelijkertijd geladen kunnen zijn in het geheugen... of je nu 4, 6, 8 of 12GB RAM hebt ga je niets van merken tijdens gamen op je telefoon, het OS zal apps op de achtergrond sluiten om genoeg RAM vrij te maken... en geen enkele smartphone heeft meer dan 4GB RAM nodig om de zwaarste games te kunnen spelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Hoelang wil je met je telefoon doen?

Sinds ik naar oneplus ben gegaan doe ik 2 a 3 jaar met een telefoon.
Dus ik zou als ik mijn 5t vervang voor 12 gaan.

Maar als je elk 6 maanden iets nieuws wil, dan is het misschien niet nodig.

Nu dacht ik te lezen in het oneplus topic iets van dat hij stock zonder apps al 5gb verbruikt.. ( dacht ik, geen zekerheid, en geen zin om het terug te zoeken)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 28-05-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Het is überhaupt niet nodig. Verschil tussen 8 en 12 GB ga je niet merken. Ook niet na 2 a 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
ChinaGeek schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:57:
Het is überhaupt niet nodig. Verschil tussen 8 en 12 GB ga je niet merken. Ook niet na 2 a 3 jaar.
Ook niet bij het spelen van wat zwaardere games? Waar zit hem de bottleneck in moderne telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees [OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie eens aandachtig door; zat vragen en voorbeelden over memory-usage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:56:
Hoelang wil je met je telefoon doen?

Sinds ik naar oneplus ben gegaan doe ik 2 a 3 jaar met een telefoon.
Dus ik zou als ik mijn 5t vervang voor 12 gaan.

Maar als je elk 6 maanden iets nieuws wil, dan is het misschien niet nodig.

Nu dacht ik te lezen in het oneplus topic iets van dat hij stock zonder apps al 5gb verbruikt.. ( dacht ik, geen zekerheid, en geen zin om het terug te zoeken)
Ik doe 2 jaar met een telefoon, ik kan declareren op mijn werk (tot een bepaald bedrag, moet wel zelf bijleggen, dus ik voel hem wel in eigen portemonnee). Dat is eens per 2 jaar, dus zolang moet ik ermee doen.

Waar ga ik het volgens jou vooral in merken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:44
Waar de hoeveelheid RAM op een smartphone eigenlijk op neerkomt is hoeveel apps er tegelijkertijd geladen kunnen zijn in het geheugen... of je nu 4, 6, 8 of 12GB RAM hebt ga je niets van merken tijdens gamen op je telefoon, het OS zal apps op de achtergrond sluiten om genoeg RAM vrij te maken... en geen enkele smartphone heeft meer dan 4GB RAM nodig om de zwaarste games te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594061

Je gaat het niet merken, maar de 12gb is een limited edition, die nu nog voor zo'n 2 maanden beschikbaar zal blijven. OnePlus is al redelijk prijsvast, maar een limited edition zal je waarschijnlijk minder op verliezen dan op de 8gb unlimited edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Mediokas schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:03:
[...]

.

Waar ga ik het volgens jou vooral in merken?
Geen idee. Heb helaas geen glazen bol. ( Zou wat zijn de btc koers voorspellen)
Maar ik weet dus ook niet wat voor games jij gaat spelen over 2 jaar en hoe zwaar die gaan worden.
Misschien over 2 jaar gebruikt iedereen zijn telefoon als laptop in dock, en kan alles wat we nu op een pc doen via de telefoon .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
Bedankt voor de reacties! Ik concludeer dat de 12 GB versie niet nodig zal zijn en het extra geld ook niet waard zal zijn.
Pagina: 1