Toon posts:

Hoe kom je op je werk morgen zonder rijbewijs?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.000 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Aangezien morgen het hele OV gebeuren staakt, kom ik morgen niet op mijn werk. Heb helaas geen rijbewijs en collega in de buurt wonen die me kan oppikken.

Wie heeft de gouden tip, en hoe ga jij morgen naar je werk met de ov stakingen?

Zie
https://www.9292.nl/nieuw...ng-ov-dinsdag-28-mei-2019

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Carpoolen met een collega? Taxi, Fietsen, Uber?

Try SCE to Aux

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lopen?

Of mag ik raden wat jouw afstand naar werk is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Thuiswerken?

The devil is in the details.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11 13:21
Thuis werken? Of in overleg met je werkgever een dag vrij pakken?

• ImNotnoa
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:20:
Lopen?

Lopen is over het algemeen ongeveer net zo ver als met de auto dus dat moet lukken

Try SCE to Aux

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:20:
Lopen?

Is 35 km afstand :o

• ImNotnoa
  • Niet online
In het worst case scenario is dat prima te fietsen als je een beetje een degelijke fiets hebt

Try SCE to Aux

Verwijderd

Topicstarter
Mint schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:21:
Thuis werken? Of in overleg met je werkgever een dag vrij pakken?
Werk niet in de ict sector dus helaas ;) Thuis werken is geen optie.

• MAX3400

MAX3400

7 uur slenteren, 2 uur aardig doorfietsen?

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:24
Ik zou een topic openen op Tweakers om iemand te vinden om te carpoolen voor één dag. In dat topic zou ik dan wel plaats van vertrek en doel vermelden B)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• ImNotnoa
  • Niet online
assje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:25:
Ik zou een topic openen op Tweakers om iemand te vinden om te carpoolen voor één dag. In dat topic zou ik dan wel plaats van vertrek en doel vermelden B)
Ik zou eerst eens een collega vragen die in de buurt woont :>

Try SCE to Aux

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-11 15:09

CeesKees

I rest my Kees

Ja precies... Waar moet je vandaan, en waar moet je naartoe?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57
Fietsen :-)

https://wren.co/join/Devian

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:24
Imnoa schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:26:
[...]

Ik zou eerst eens een collega vragen die in de buurt woont :>
Die optie was reeds uitgesloten!
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:19:
Aangezien morgen het hele OV gebeuren staakt, kom ik morgen niet op mijn werk. Heb helaas geen rijbewijs en collega in de buurt wonen die me kan oppikken.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Verwijderd

Huur een scooter.

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 07:34
Je hebt geen rijbewijs, er is geen OV, geen collega in de buurt om je op te pikken, fietsen is te ver.. er blijven weinig opties over zo.

Je werkgever zal er toch wel begrip voor hebben dat je niet kan komen?

Of zet een oproep op de facebookgroep uit je buurt of iemand die kant op rijdt :)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 15:34
Overleg het even met je werkgever zou ik zeggen. Als je een beetje leuke werkgever hebt gooit hij het op overmacht.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
Geef het ook aan bij je leidinggevende. Het is dan officieel wel niet het probleem van je werkgever om te zorgen dat een werknemer op het werk kan komen, maar ze zullen vast wel bereid zijn mee te denken over een oplossing.

Laatste redmiddel is fietsen, maar dat is wel een flinke rit. Vraag is dan of het je dat waard is, zo niet dan zou ik proberen een vrije dag te regelen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-11 10:31
Genoeg mogelijkheden.
- Uber.
- Electrische fiets huren.
- Scooter huren, er vanuitgaande dat je een bromfietscertificaat hebt.
- Gewone Taxi.
- Op een lokale facebookpagina een oproep zetten wie jou voor €20,- (ik noem maar wat) wil brengen en halen.
- Familie, broer, zus, neef, oom, tante, er is vast wel iemand?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik heb collega's die 2,5h reizen naar werk, enkele reis. Elke dag.

1x met dit mooie weer 1,5-2h fietsen is goed te doen.

Als je met je vriendin een mooie fietstocht maakt fiets je ook meer dan 2h en dan vind je het leuk...

https://wren.co/join/Devian

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Alle gangbare opties kun je toch ook wel verzinnen. Vraag is denk ik meer hoeveel fucks je werkgever geeft om de staking. Je kunt het eens tegen hem aanhouden (tenzij je verwacht dat je uit wordt gelachen omdat ie het je eigen probleem vindt).

Misschien is ie wel coulant en heeft ie een goed alternatief waarvoor hij (een deel) misschien vergoedt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik heb ook een stagiair die gister al liet weten dat ie niet kon komen op stage bij ons. Heeft geen fiets blijkbaar, niemand die hem kon brengen... zegt ie. Woont gewoon in dezelfde stad als hij werkt.

Ik vind het een instelling van niets maar goed. Ik geloof niet dat je niets kan regelen. Als deze persoon buiten de stad had gewoond had ik er meer begrip voor gehad. Nu komt het over als een goedkoop excuus.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 27-05-2019 08:35 ]

• Nat-Water
RodeStabilo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:34:
Ik heb ook een stagiair die gister al liet weten dat ie niet kon komen op stage bij ons. Heeft geen fiets blijkbaar, niemand die hem kon brengen... zegt ie. Woont gewoon in dezelfde stad als hij werkt.

Ik vind het een instelling van niets maar goed. Ik geloof niet dat je niets kan regelen. Als deze persoon buiten de stad had gewoond had ik er meer begrip voor gehad. Nu komt het over als een goedkoop excuus.
Ja, eens, dat is in dezelfde stad een goedkoop excuus. Hij kan vandaag nog een OV-fiets halen voor 2 dagen bijvoorbeeld. TS moet 35km, dat is wel wat anders.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• trebor.ed
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:25
Zelf denk ik dat als je een keer op de fiets komt, je ook aan je werkgever een positief signaal afgeeft. Die credits komen je vast nog wel een keer goed van pas. Zelf kan ik morgen thuis werken, maar ik zou maar wat graag naar mijn werk fietsen, zeker als het maar 35km is.....ik zit op het dubbele helaas, maar toch doe ik dat eens per jaar een keer en dat is nog leuk ook.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:29
Nat-Water schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Ja, eens, dat is in dezelfde stad een goedkoop excuus. Hij kan vandaag nog een OV-fiets halen voor 2 dagen bijvoorbeeld. TS moet 35km, dat is wel wat anders.
Ik zit er bij 30km (twee steden verderop) over te twijfelen de fiets te pakken, collega's die 20km moeten fietsen (stad verderop) gaven resoluut aan het te ver te vinden :P

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• XyritZz
RodeStabilo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:34:

Ligt natuurlijk ook aan welke stad :P. De stad waar ik woon kan ik binnen een uur van noord naar zuid lopen; als je met je bedrijf in het meest noordelijke puntje van Amsterdam zit en je stagiair woont in het meest zuidelijke puntje... dan kan ik het me wel voorstellen dat het niet aan te lopen is.

Alsnog moet het wel mogelijk zijn een fiets ergens te regelen maar goed...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
Als je niet veel fietst dan is 35km wel genoeg om slechter te presteren op je werk die dag, dus je moet wel duidelijk communiceren dat je op de fiets bent, ook voor de credits.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• RodeStabilo
  • Niet online
XyritZz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Ligt natuurlijk ook aan welke stad :P.
Heb het even opgezocht; het is 5 kilometer fietsen |:(
16 minuten.

M'n begrip is zojuist verder gedaald.

[ Voor 29% gewijzigd door RodeStabilo op 27-05-2019 08:42 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
Altijd de mensen die zelf er geen last van hebben en alles wel kunnen regelen, die gaan zeggen dat het aan de instelling van de persoon ligt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Nat-Water
RodeStabilo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:42:
[...]

16 minuten.

Lol, de kindervierdaagse is net geweest en daar liepen ukkies van 8 dezelfde afstand :)

• RodeStabilo
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:42:
Altijd de mensen die zelf er geen last van hebben en alles wel kunnen regelen die gaan zeggen dat het aan de instelling van de persoon ligt.
Je mag me ook gewoon citeren hoor i.p.v zo me indirect te flamen.

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

16 minuten.

Het is en blijft een stagiair hé :P 5km is ook nog wel te lopen in 45-60 min. Neem gewoon een paraplu voor hem mee. Kan die morgen rustig gaan lopen.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:25
Altijd de mensen die zelf er geen last van hebben en alles wel kunnen regelen die gaan zeggen dat het aan de instelling van de persoon ligt.
Wie zegt dat die mensen er geen last van hebben? Misschien vinden ze zelf wel dat ze er geen last van hebben omdat ze al wat hebben geregeld. Het is niet zo dat het vandaag pas bekent is gemaakt.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Wat voor werk doe je eigenlijk? Iets waarvoor je een pc nodig hebt? Want is dan het 'thuiswerken is geen optie' puur een policy-ding van je werkgever?

Dat iets niet wenselijk is, betekent meestal niet dat het niet kán. Persoonlijk zou ik dan naar mijn werkgever toegaan en zeggen 'joh, ik weet dat thuiswerken normaal niet kan, maar ik heb echt even weinig alternatieven. Als ik thuiswerk kan ik gewoon bezig zijn met project x en klus y.'

Misschien dat ie wel mee wil denken naar een ander alternatief. Hoe doen je collega's het die dag?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Ziekmelden.
Tegen de baas zeggen dat je niet kan komen door de staking.

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-10 16:27
Iemand al aan een AirBnB gedacht op de plek waar TS werkt? Is natuurlijk niet gratis, maar biedt wel zekerheid. Of een AirBnB op de route van een collega zodat er alsnog ge-carpooled kan worden?

• Mel33
Het ligt iig niet aan de instelling van een persoon
Dat is makkelijk scoren

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
assje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:25:
Maar dan wél 1 dag van tevoren, want het is pas drie weken bekend dat er morgen gestaakt gaat worden.

Je moet het wel een beetje spannend houden ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:47:
Dat is makkelijk scoren
Hoe kunnen we daar nou over oordelen zonder de persoon te kennen?
Dat is makkelijk scoren.

Zal morgen dan wel lekker druk worden op de weg als het OV er mee stopt. Al die mensen die nooit in de auto zitten en dan plots heel eng moeten gaan rijden. :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Mel33
Je kan het iig niet zomaar als feit opperen
Ben ik niet mee begonnen te doen.

Kweet niet wat voor werk je doet, maar missc kan je een klus dicht bij huis doen

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 15:10
Gewoon liftend
Bij de oprit van de doorgaande weg gaan staan met een stuk karton waarop staat waar je heen wil.
in de hoop dat iemand je mee neemt.

• XyritZz
[...]

16 minuten.

:|
Ook al heeft hij geen fiets, even de kuierlatten aan het werk zetten en je bent zo op je plaats van bestemming.

Als je 5KM een onoverbrugbare afstand vindt en daarom niet op komt dagen op je stage dan is er mijns inziens inderdaad wel een probleem met de instelling van de stagiair. Laat ik het zo zeggen; die zou bij mij geen contract krijgen om te mogen blijven na z'n stage.

• kr4t0s
  • Laatst online: 31-05 23:00
[...]

16 minuten.

Dan kun je toch gewoon zeggen tegen de stagair zeggen "Je wordt morgen gewoon op het werk verwacht"

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

* Jester-NL morgen gewoon thuiswerkt... en die wekelijkse vergadering vindt dan wel plaats via Skype.

ik werk sowieso 60 tot 80% van mijn tijd thuis ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

XyritZz schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:54:
[...]

:|
Ook al heeft hij geen fiets, even de kuierlatten aan het werk zetten en je bent zo op je plaats van bestemming.

Als je 5KM een onoverbrugbare afstand vindt en daarom niet op komt dagen op je stage dan is er mijns inziens inderdaad wel een probleem met de instelling van de stagiair. Laat ik het zo zeggen; die zou bij mij geen contract krijgen om te mogen blijven na z'n stage.
Eens, zou ik zelf ook doen, 5KM is een prima wandeling.

En inderdaad, als die 5KM een keertje lopen al te veel is om op je stage te zijn (wat mijns inziens gewoon hetzelfde is als je werk, zij het voor studiepunten), kan je je best afvragen hoe gemotiveerd t ventje is. (en sowieso, regel een fiets FFS, ook in de grote stad is dat nog steeds erg handig als je een keer ergens naartoe wil waar de bus niet voor de deur stopt)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Mel33
Hadden jullie in je stage ook een staking?

• Ardana
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:47:
Dat is makkelijk scoren
Voor alles en iedereen begrip hebben, kost je veel en veel teveel. Been there, still paying the price. If it walks like a ducs, quacks like a duck, looks like a duck, it probably is a duck - and assuming otherwise is a waste of time and energy. Dat heeft niks met makkelijk scoren te maken, wel met efficiëntie - en met verantwoordelijkheid van de persoon zelf.

Als ik na een wandeling van 10 minuten vraag “is het nog ver?” mag ik ook verwachten raar aangekeken te worden. En als ik aangeef dat ik geen 10 km naar m’n werk kan komen fietsen, mag ik er bij uitleggen dat dat komt omdat ik een handicap heb. Anders ben ik gewoon lui én dom.
Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:59:
Ja, en ik woonde 45 km van m’n stage-plek en school af. Geen rijbewijs, geen mogelijkheid tot alternatief vervoer. Altijd gewoon contact over gehouden, was nooit een probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 27-05-2019 09:03 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kan niet thuis werken met een pc. Vanwege privacy vermeld ik niet waar ik werk :)

• ImNotnoa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:02:
Nee, kan niet thuis werken met een pc. Vanwege privacy vermeld ik niet waar ik werk :)
Wellicht kun je wel je functie noemen?

Orderpicker in een magazijn is lastig thuiswerken maar als we in ieder geval (ongeveer) weten welke functie je hebt zijn er misschien nog wat opties te verzinnen

Try SCE to Aux

• anandus
  • Niet online
Jester-NL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:56:
* Jester-NL morgen gewoon thuiswerkt... en die wekelijkse vergadering vindt dan wel plaats via Skype.

ik werk sowieso 60 tot 80% van mijn tijd thuis ;)
Mijn vrouw mag niet thuiswerken (wat normaal wel kan, ze werkt al veel thuis), omdat ze een meeting heeft waar ze bij móet zijn (wat normaal wel via Skype kan, maar om onduidelijke redenen volgens haar leidinggevende dit keer niet).

Dus ze moet morgen met de auto (ipv OV) naar haar werk. Dat wordt leuk. Sowieso is het geen fijne route met de auto in de spits, maar morgen is het én drukker én het gaat regenen *O* -O-

Voor de zekerheid 6 uur van huis en om 15 uur weer terug. Hopelijk kan ze dan de files een beetje vermijden :)

En dat alles voor een meeting die ook via Skype had gekund ...

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 14:23
Is een hotel pakken vanavond geen optie?

• Nat-Water
TS, als je misschien aangeeft -desnoods in MO tags- van welke stad naar welke stad je moet, zijn er misschien lieve medetweakertjes die dezelfde route moeten. Scheelt weer wat.

Andere opties zijn vanavond een logeerplek bietsen bij collega's of een hotel.

• Ardana

Ardana

Mens

anandus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Mijn vrouw mag niet thuiswerken (wat normaal wel kan, ze werkt al veel thuis), omdat ze een meeting heeft waar ze bij móet zijn (wat normaal wel via Skype kan, maar om onduidelijke redenen volgens haar leidinggevende dit keer niet).

Dus ze moet morgen met de auto (ipv OV) naar haar werk. Dat wordt leuk. Sowieso is het geen fijne route met de auto in de spits, maar morgen is het én drukker én het gaat regenen *O* -O-

Voor de zekerheid 6 uur van huis en om 15 uur weer terug. Hopelijk kan ze dan de files een beetje vermijden :)

En dat alles voor een meeting die ook via Skype had gekund ...
Weet je zeker dat het geen pest-gedrag is? Zo klinkt het wel namelijk...

• Hann1BaL
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anders kun je overwegen een dag vrij te nemen. Vrije dagen zijn niet alleen maar bedoeld voor lol, maar ook voor dergelijke situaties.

Zijn er bussen die je kunt gebruiken?
De rest van de opties zijn al genoemd, op vliegend tapijt na.

[ Voor 27% gewijzigd door Hann1BaL op 27-05-2019 09:08 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

16 minuten.

Hier nog een stagiair (afstuderen :P) en ik heb morgen ook een 'probleem'. Het is voor mij 15km, wat ik normaal met de bus doe en met goed weer op de fiets. Alleen is het morgen dus absoluut geen goed weer :'(
Maar ja, maar even doorbijten denk ik dan maar, afmelden zou ik niet in mijn hoofd halen...

Ik zou graag met mijn auto gaan maar in de stad waar ik zit mag je in je handjes klappen als je een parkeervergunning krijgt voor het centrum (waar ik zit), dus dat gaat hem als stagiaire ook niet worden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Nat-Water
Hann1BaL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:07:
Anders kun je overwegen een dag vrij te nemen. Vrije dagen zijn niet alleen maar bedoeld voor lol, maar ook voor dergelijke situaties.

Zijn er bussen die je kunt gebruiken?
De rest van de opties zijn al genoemd, op vliegend tapijt na.
Een bus is toch ook OV?

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
Verlof nemen?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:42

lasharor

7 december 2004

Ardana schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Waar concludeer je dat nu weer uit? Het feit dat ze toevallig aanwezig moet zijn bij een meeting?

Ik kan ook 90% van mijn meetings via Skype doen maar soms is het gewoon noodzakelijk om aanwezig te zijn.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Was de staking niet alleen bij het treinverkeer?

Antwoord: Nee, maar de staking is wel verschillend per regio.

[ Voor 14% gewijzigd door Hann1BaL op 27-05-2019 09:15 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:10

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

lasharor schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Waar concludeer je dat nu weer uit? Het feit dat ze toevallig aanwezig moet zijn bij een meeting?

Ik kan ook 90% van mijn meetings via Skype doen maar soms is het gewoon noodzakelijk om aanwezig te zijn.
Beetje overtrokken inderdaad :P
Hann1BaL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Voor zover ik weet ook de bussen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 27-05-2019 09:12 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Mel33
Stel nou dat die stagiair een schurende balzak heeft en het niet wil vertellen, en dus niet verder uitwijd over zijn manke

Het gaat ook maar om 1 dag heh en om daar dan een instellingsprobleem aan te hangen...

Tuurlijk kan je zeggen dat het aan zijn instelling ligt maar dan heb je vast al meer punten over zijn gedrag dan alleen dit reis probleem.

Maar dat weten wij nu niet.
Dus vind ik het op dit moment nog geen probleem van een houding/instelling des persoons iod

• Nat-Water
[...]

Nope. Alle vervoerders.

• MAX3400

MAX3400

[...]

Dan nog, wat als je werkt tussen 2 plaatsen waar 0 treinen zijn, ook als er niet gestaakt wordt. Of je woont 9km van het station af, moet je alsnog een bus / fiets / benenwagen pakken?

• anandus
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Nee, het is onwetendheid, denk ik.

Het is geen policy om via Skype te vergaderen, maar mijn vrouw werkt regelmatig thuis (als een van de weinigen, overigens) en na een keer proberen bleek het best goed te werken (los van de usual Skype-issues :P ).
Dus nu wordt dat regelmatig gedaan. Gaat prima.

Echter dit keer is haar leidinggevende erbij (voor iets triviaals, overigens, de meeting is verder als alle andere), en zij denkt dat het niet kan/werkt/goed gaat (of vindt het om een andere reden niet goed?).

Tja, een verhaal zoals we wel vaker horen ;)

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 09:04
Tijdens mijn stages gewoon op de fiets, op de Citta, en later meegereden met collega (elke dag :) ).
OV is niets voor mij.

• Barnagma
Kuusj schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Beetje overtrokken inderdaad :P

[...]

Voor zover ik weet ook de bussen.
9292 heeft een goed overzicht van wie of wat staking heeft
https://9292.nl/nieuws/ni...ng-ov-dinsdag-28-mei-2019

• Ardana

Ardana

Mens

Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:12:
Stel nou dat die stagiair een schurende balzak heeft en het niet wil vertellen, en dus niet verder uitwijd over zijn manke

Het gaat ook maar om 1 dag heh en om daar dan een instellingsprobleem aan te hangen...

Tuurlijk kan je zeggen dat het aan zijn instelling ligt maar dan heb je vast al meer punten over zijn gedrag dan alleen dit reis probleem.

Maar dat weten wij nu niet.
Dus vind ik het op dit moment nog geen probleem van een houding/instelling des persoons iod
Ik vertel ook lang niet altijd wat voor handicap ik heb. Simpel zeggen dat je er eentje heb is voldoende. 1 iemand (de persoon zelf) wat moeite laten doen vs iedereen die ermee te maken heeft wat moeite laten doen. Hmmm... en wat is er gebeurd met “vul niet voor een ander in”? Dat mag ook niet namelijk. Ik ga niet zomaar voor een ander invullen dat er kennelijk wel iets met z’n balzak aan de hand zal zijn...

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:24
Imnoa schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Wellicht kun je wel je functie noemen?
Hij zorgt ervoor dat de haartjes recht in je kwast zitten.
Hij moet op de zaak zijn, punt. :)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:26
Gewoon niet naar huis gaan vanavond?

Het is zuur een staking. Stem met je portomonee, ga niet meer met het OV.

• Ardana

Ardana

Mens

anandus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Nee, het is onwetendheid, denk ik.

Het is geen policy om via Skype te vergaderen, maar mijn vrouw werkt regelmatig thuis (als een van de weinigen, overigens) en na een keer proberen bleek het best goed te werken (los van de usual Skype-issues :P ).
Dus nu wordt dat regelmatig gedaan. Gaat prima.

Echter dit keer is haar leidinggevende erbij (voor iets triviaals, overigens, de meeting is verder als alle andere), en zij denkt dat het niet kan/werkt/goed gaat (of vindt het om een andere reden niet goed?).

Tja, een verhaal zoals we wel vaker horen ;)
Onhandig... vragen of de meeting verplaatst kan worden zit er zeker niet in?

• RodeStabilo
  • Niet online
Ben jij niet gewoon mijn stagiair?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:19:
Hallo Tweakers,

Wie heeft de gouden tip, en hoe ga jij morgen naar je werk met de ov stakingen?

Zie
https://www.9292.nl/nieuw...ng-ov-dinsdag-28-mei-2019
De staking is al langer in het nieuws. tijd zat om iets te regelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 07:24

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Als je geen rijbewijs hebt? Je hebt zeker nog geen koffie op :+

Weddings are basically funerals with cake.

• Mel33
RodeStabilo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Aha dus je hebt al op en aanmerkingen en dit is de druppel

Ik neem stage ontslag :9 haha

• Barnagma
RodeStabilo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Sowieso iemand die geen zin heeft om 5km naar zn werk te lopen of fietsen :+

• dehardstyler
jeroen3 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:21:
Stem met je portomonee, ga niet meer met het OV.
Wauw. Sommige mensen staan hier echt zo ontzettend ver van de werkelijkheid af soms...

Verwijderd

Robinvdh5 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Als je geen rijbewijs hebt? Je hebt zeker nog geen koffie op :+
Geen rijbewijs houd voor mij in geen autorijbewijs. Dan kan je prima een brommerrijbewijs hebben. Maar je hebt gelijk. :)

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 11:08
Altijd de mensen die zelf er geen last van hebben en alles wel kunnen regelen, die gaan zeggen dat het aan de instelling van de persoon ligt.
Komaan...
Mijn auto was afgekeurd en die had ik nodig om nog 1 keer te gaan werken op 35 km afstand.
Ik had dit al ingepland te doen met de fiets (25 jaar oude stadsfiets), ondanks dat dit door "de Vlaamse Ardennen" is en ik begin te werken om 7.00u

Als het maar éénmalig is moet een beetje moeite doen toch perfect kunnen.

• Mel33
Ik persoonlijk kom er wel, werk al 30jaar en fiets en loop en rijd auto en pak ov
Altijd mazzel dat ik er wel iets voor kon regelen.

Vind het gewoon heel irri als dit ov staken aangegrepen wordt om een persoon te dissen op instelling

Maar ik begrijp nu dat het niet alleen aan het ov ligt en hij de persoon al kent
Valsspelert voor de plusjes haha (grapje)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het antwoord is al gegeven in een van de eerste reacties toch?

- Fiets uit de schuur en fietsen.

De andere optie:

- Overleggen met de manager, en zien of hij/zij nog een andere oplossing aandraagt.

Maar komop. Je wist dit minstens weken vantevoren. En dan maak je dezelfde week een topic om advies te vragen? Iets gaat hier mis in de planning.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Jezus, dit topic doet echt mijn tenen krommen zo erg dat ik wel moet reageren.

1. Dit is al ontzettend lang onder de aandacht in landelijke media. Tevens werd er op mijn werk zelfs over gecommuniceerd. Je hebt echt onder een steen geleefd als je het niet zag aankomen. Dit had je voor mijn gevoel al veel eerder kunnen regelen.
2. Er zijn zat opties om ergens te komen zonder OV. Een flink aantal wordt hier ook al genoemd en had je natuurlijk prima ook zelf kunnen bedenken.
3. Als alle denkbare opties niet haalbaar zijn voor jou dan ga je daar het gesprek over aan met je opdrachtgever. Het voeren van dit soort gesprekken is meteen goed voor je ontwikkeling. Haal je direct iets uit je stage. Kom je er niet uit dan heb je altijd nog een stagebegeleider om je te helpen.

om dan toch nog iets bij te dragen aan je vraag: BlaBla Car

ps. Ik fiets regelmatig 35k naar mijn werk, maar ik heb dan ook een racefiets en ik kan daar douchen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• anandus
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:21:
[...]

Onhandig... vragen of de meeting verplaatst kan worden zit er zeker niet in?
Nee, het is een vaste meetingstijd met veel verschillende instanties, dus dat wordt moeilijk.
Daarom is dat Skypen juist zo ideaal (niet alleen voor mijn vrouw, ook voor anderen als ze niet aanwezig kunnen zijn).

Oh, well, het is zoals het is.
Mijn vrouw heeft tenminste een auto, dat scheelt.

Vanavond vroeg naar bed, morgen vroeg op.
Misschien valt het wel mee op de weg :)

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-11 13:08
Ardana schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Ik vertel ook lang niet altijd wat voor handicap ik heb. Simpel zeggen dat je er eentje heb is voldoende. 1 iemand (de persoon zelf) wat moeite laten doen vs iedereen die ermee te maken heeft wat moeite laten doen. Hmmm... en wat is er gebeurd met “vul niet voor een ander in”? Dat mag ook niet namelijk. Ik ga niet zomaar voor een ander invullen dat er kennelijk wel iets met z’n balzak aan de hand zal zijn...
Grappig dat je zegt niet voor een ander in te vullen, maar voor @anandus vul je wel in dat zijn vrouw onderhavig is aan pestgedrag omdat ze toevallig een keer bij een meeting moet zijn. Sorry to burst your bubble, maar dat komt vaker voor.

Ikzelf werk 2 dagen per week in regio Rotterdam, en ben daarvoor afhankelijk van 2 uur enkele reis met de trein. Gelukkig is er vanuit het project veel mogelijk, dus ik overnacht vanavond in een hotel in de buurt van kantoor (wat ik overigens 1x per zoveel tijd toch al doe). Een ebike (die ons bedrijf op kantoor beschikbaar stelt) geregeld voor naar/van het hotel, en voor morgen de terugreis een huurauto geregeld.

Nee, qua opties voor vervoer heb ik vanuit mijn werkgever niets te klagen 8)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 10:55
Gewoon even overleggen met de baas. Misschien een hotelletje en dan de kosten delen of misschien woont er wel iemand op kantoor in de buurt zonder dat je het wist. Met het ter sprake brengen kom je vast al een heel eind.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Tijdens mijn stageperiode 15 jaar geleden, hoorde ik ook dat de treinverkeer plat zou liggen vanwege werkzaamheden. Dus ik een week lang op de fiets gegaan naar mijn stageadres, en 25 km heen en terug gereden per dag om drukke trein vervangende bussen te ontwijken.

Laatste dag van de week: vrijdag. Een druilerige dag met veel regen. Nou ja, dan pakken we toch de bus...
Reden die niet, en de treinen wel.
Had ik echt serieus mij een week vergist voor de werkzaamhedenweek :') :')

Moraal van het verhaal: fietsen is gezond. Heb je geen (goede) fiets, huur er dan een! Desnoods een e-bike die je op standje maximaal zet. Op je werk kan je de accu weer opladen :)

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2019 09:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:36

Agent47

I always close my contracts.

Sommigen tweakers vinden zichzelf volgens mij ook heel wat.
TS opent een topic voor advies of wat sommige(n) tweakers zouden doen.

Inderdaad dit is al een week bekend en inderdaad TS had al dingen kunnen bedenken en regelen, maar volgens mij vraagt TS om advies, niet om hoeveel km een tweaker per dag op de fiets rijdt en zichzelf een schouderklopje geeft. Misschien heeft TS wel een medische achtergrond waardoor hij wel helemaal niet ver kan of mag fietsen. Als TS niet kan thuiswerken en familieleden, buren en vrienden werken gewoon dan zit TS gewoon klem, het enige wat die dan kan doen is een vrije dag opnemen of de werkgever bellen en overleggen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 21:54

BLACKfm

O_o

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:46:
Ziekmelden.
Tegen de baas zeggen dat je niet kan komen door de staking.
Hoort dat in 1 zin? Eerder las ik nog iets over mentaliteit van een stage loper die in de zelfde stad maar niet kwam werken. Ziekmelden omdat *willekeurige reden* terwijl je niet ziek bent is misschien nog wel erger... |:(.

Wat is er mis met een vrije dag opnemen? Ik zie het een paar keer voorbij komen, maar @Verwijderd heeft daar nog niet op gereageerd? Als je werkgever zo graag wilt dat je komt dan regelt die maar een taxi/uber/gaat je ophalen.

Verwijderd

dehardstyler schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:20:
[...]

Hij zorgt ervoor dat de haartjes recht in je kwast zitten.
Hij moet op de zaak zijn, punt. :)
Het punt is dat je bvb op een kantoorjob al gemakkelijker even met je baas apart zit om een oplossing te vinden dan wanneer je fabriekswerk doet.

Alleen had hij dat dan sowieso al veel eerder moeten doen.

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Momenteel bezig met afstuderen en morgen mag ik thuiswerken in goed overleg:
- OV is normaal 1,5 uur maar geen optie morgen;
- Ruim 60 km met de fiets is iets te veel van het goede;
- Geen rijbewijs;
- Enige collega in de buurt ligt momenteel in het zonnetje op de Malediven.

Goed overleg met je baas/manager is belangrijk met dit soort dagen. Samen de mogelijke opties doornemen en dan is er al snel begrip van beide kanten + een passende oplossing.

• Ardana

Ardana

Mens

PatrickPR schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Grappig dat je zegt niet voor een ander in te vullen, maar voor @anandus vul je wel in dat zijn vrouw onderhavig is aan pestgedrag omdat ze toevallig een keer bij een meeting moet zijn. Sorry to burst your bubble, maar dat komt vaker voor.

Ikzelf werk 2 dagen per week in regio Rotterdam, en ben daarvoor afhankelijk van 2 uur enkele reis met de trein. Gelukkig is er vanuit het project veel mogelijk, dus ik overnacht vanavond in een hotel in de buurt van kantoor (wat ik overigens 1x per zoveel tijd toch al doe). Een ebike (die ons bedrijf op kantoor beschikbaar stelt) geregeld voor naar/van het hotel, en voor morgen de terugreis een huurauto geregeld.

Nee, qua opties voor vervoer heb ik vanuit mijn werkgever niets te klagen 8)
Er zit een verschil tussen invullen voor een persoon die er niet is, en vragen aan een persoon die er wel is. Ik stelde een vraag, daar kreeg ik een antwoord op, dan is het klaar. Als ik aan die stagiair had kunnen vragen ‘is er een reden dat je niet die 5 km kan komen fietsen?’ en daar was een antwoord op gekomen, was het ook klaar geweest. Nu komt Mel33 met allemaal vergezochte opties zoals een aandoening aan z’n balzak. Tsja, leuk, maar hoe waarschijnlijk is dat, en hoe nuttig is het om daar vooraf rekening mee te houden?

En anandus gaf aan dat z’n vrouw nooit bij meetings fysiek aanwezig hoeft te zijn. Als ze dan nét toevallig die ene dag dat er een staking is wél aanwezig móet zijn, dan is dat wel heel opvallend imo, opvallend genoeg om een vraag over te stellen. Als daar vervolgens een redelijke uitleg op komt, is er kennelijk niks aan de hand.

• dehardstyler
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Het punt is dat je bvb op een kantoorjob al gemakkelijker even met je baas apart zit om een oplossing te vinden dan wanneer je fabriekswerk doet.

Alleen had hij dat "even overleggen" dan sowieso al veel eerder moeten doen.
Als hij aangeeft dat hij op de zaak moet zijn, om vervolgens aan te geven dat hij ivm privacy niet gaat zeggen waar hij werkt, dan houdt dat dus op. Dan kunnen we het nog 10 keer vragen, maar hij moet gewoon op de zaak zijn. Hij zou wel aan kunnen geven om welke A en B locatie het gaat, zodat mensen hem in ieder geval kunnen helpen met carpoolen.

• Uthog
  • Laatst online: 20-08-2024
Nou weten we nog steeds niet van waar naar waar hij moet. Mischien gaat er wel iemand die kant op of kan een klein stukje omrijden. Ook voor andere regios trouwens, zo helpen we mekaar een beetje ^^

• jeroen3
  • Laatst online: 17:26
dehardstyler schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:26:
[...]

Wauw. Sommige mensen staan hier echt zo ontzettend ver van de werkelijkheid af soms...
Zeker. Gewoon de radio de in de auto lekker hard zodat de realiteit buiten blijft.

• AW_Bos

AW_Bos

Trouwens, de staking was al lang van te voren bekend. Volgende keer een hotelkamer fixxen? Wie weet vergoedt je werk het wel.

Verwijderd

BLACKfm schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Hoort dat in 1 zin? Eerder las ik nog iets over mentaliteit van een stage loper die in de zelfde stad maar niet kwam werken. Ziekmelden omdat *willekeurige reden* terwijl je niet ziek bent is misschien nog wel erger... |:(.
Nope. 2 zinnen 2 opties.

Waar een wil is is een weg om er te komen. Momenteel is het niet zo dat de ts er niet kan komen... Hij kan er alleen niet op een zijn manier komen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17

Typhone

Who Dares Wins

Fietsen.

• AW_Bos

AW_Bos

Of een dikke e-bike huren :p
Met wat goede power is het net wat minder dan twee uur.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 27-05-2019 09:45 ]

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Morgen benutten om wat te gaan plannen: begin met rijlessen, koop een auto, en ben niet meer afhankelijk van een gesubsidieerd vervoermiddel wat meerdere dagen per jaar onbetrouwbaar is.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.