Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

raspberry pi 3b cluster

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asterix78
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18-09 00:33
ik heb nog een paar raspberrys liggen is het het waard om deze te gebruiken voor boinc te runnen..

boinc op de pi via raspberian heb ik op een geprobeerd en dit lukte

maar ik weet niet of het handig is om meerdere hiervoor te gebruiken en deze altijd aan te laten

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:51

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Tja, een RPi gaat geen grote bergen verzetten, maar ze vreten dan ook weinig stroom. Als proof-of-concept kan je het natuurlijk wel doen en alle kleine beetjes zijn welkom bij ieder project, maar ik denk dat je vooral voor jezelf moet bedenken wat je wilt bereiken met boinc runnen op een pi; een desktop of laptop rent er rondjes omheen kwa productie.

Wat betreft de limieten van een pi zelf: ze zijn standaard niet heel erg goed gekoeld, dus ik weet niet hoe goed zo'n ding het trekt om 24/7 op vol vermogen te draaien. One way to find out, I guess. Het scheelt dat je er meerdere hebt en daarmee er wellicht iets makkelijker 1 kan opofferen om dat te proberen.

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19-09 13:20

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bubbles schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:11:
Tja, een RPi gaat geen grote bergen verzetten, maar ze vreten dan ook weinig stroom. Als proof-of-concept kan je het natuurlijk wel doen en alle kleine beetjes zijn welkom bij ieder project, maar ik denk dat je vooral voor jezelf moet bedenken wat je wilt bereiken met boinc runnen op een pi; een desktop of laptop rent er rondjes omheen kwa productie.

Wat betreft de limieten van een pi zelf: ze zijn standaard niet heel erg goed gekoeld, dus ik weet niet hoe goed zo'n ding het trekt om 24/7 op vol vermogen te draaien. One way to find out, I guess. Het scheelt dat je er meerdere hebt en daarmee er wellicht iets makkelijker 1 kan opofferen om dat te proberen.
Er zijn gelukkig 3.3 en 5v mini-fans die je er op kan zetten,werkt geweldig :)
En een heatsink natuurlijk ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:08

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

@asterix78 Je zou je openingspost best wel eens kunnen uitbreiden met wat je zoal zelf al hebt gevonden op internet. Als je gaat zoeken op BOINC, raspberry en cluster dan vindt je best al een berg informatie. Als je als Tweaker met die dingetjes wil gaan hobbyen dan is er best al een boel info te vinden :)

Dat BOINC draait wil niet zeggen dat er ook voor alle projecten onder BOINC werk beschikbaar is. Los uiteraard van de efficiency van die kleine computertjes.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asterix78
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18-09 00:33
Momenteel heb ik met een pi dit geprobeerd met het project seti een task duurt ongeveer 15 uur opzich maakt dit niet uit want het verbruik is laag
Hij werd 80c onder vol gebruik toen heb ik hem maar uitgezet omdat ik nog geen goede koeling op gezet heb
Maar ik weet/snap niet of er een voordeel uit te halen is als ik meerdere pi’s cluster of dat ik ze apart boinc laat draaien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:51

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

De makkelijke manier is apart boinc draaien. Maar ik heb ooit wel eens een projectje van iemand gezien die het daadwerkelijk als een cluster had opgezet, en dus enkele aansturing had voor meerdere pi's. Even kijken of ik dat zo snel kan terugvinden. Is namelijk wel een interessant concept om daar wat mee aan te klooien :P

Edit: kan niet per se direct vinden wat ik een paar jaar terug heb gezien, maar er is zat te vinden. Hier in ieder geval een redelijk actuele handleiding: https://medium.com/@glmde...y-pi-cluster-784f0df9afbd

Bubbles wijzigde deze reactie 28-05-2019 16:30 (26%)

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #4

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True