Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

digitale tv op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.548 views

Vraag

• leeuwin1959
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-11-2024
In mijn PC met XP heb ik een Zolid TV kaarten ik heb een digitale ontvanger. Mijn provider stopt met de doorgifte van kabel tv en kan ik dus alleen nog digitale tv kijken. Mijn vraag is: wat heb ik nodig om mijn ditale ontvanger (Humax IRHD 5500c) aan te sluiten op de tv kaart in mijn PC?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DVB-C. Maar dan moet je provider dat wel ondersteunen. Maar aangezien je dat (welke provider je hebt) niet wilt vertellen, of zo, zul je dat zelf maar even moeten onderzoeken ;)

edit:
Maar ehh...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/raeoz.jpg

8)7 O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 26-05-2019 03:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• leeuwin1959
Ik heb Ziggo

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• leeuwin1959
Ik wil nu juist een oplossing voor mijn TV kaart zonder internet en met het Humax kastje. Dit kastje moet toch op de 1 of andere manier zijn aan te sluiten op mijn PC?

• Room42
  • Niet online
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:34:
Ik wil nu juist een oplossing voor mijn TV kaart zonder internet en met het Humax kastje. Dit kastje moet toch op de 1 of andere manier zijn aan te sluiten op mijn PC?
Pak een stuk duct tape. :? :P

Maar wat wil je nou precies doen dan? Als je alleen het beeld wilt, kun je een capture card gebruiken. Bediening gaat dan gewoon via "het kastje" (lekker technisch). Maar als je ook van zender wilt kunnen wisselen moet je wat anders hebben. Maar leg eens wat beter uit wat je einddoel is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• leeuwin1959
Mijn einddoel is dat ik met of zonder het Humax kastje op mijn PC digitale zenders kan bekijken en opnemen om later te kijken. Desnoods met extra software.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wat voor aansluitingen zitten er op de Zolid TV kaart dan?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:20
Waarom zou je eigenlijk zo moeilijk doen en niet gewoon via https://www.ziggogo.tv op je PC tv kijken? :?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:20
Ik snap de link met die Humax niet. Waarom zou je die daarvoor gebruiken? De Humax sluit je rechtstreeks aan op je tv en dan kun je daar alles ontvangen.

Voor pc kijken op de tv zijn andere oplossingen. Zoals hierboven al aangegeven

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:21
Sommige lui willen krampachtig vasthouden aan de oude situatie ook al zijn alternatieven 100x beter dat krijg je er eenmaal niet uit.

Op je PC kijken (of opnemen) met een TV kaart dat was toch nog in 1998?

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 26-05-2019 12:58 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Panini schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:50:
Waarom zou je eigenlijk zo moeilijk doen en niet gewoon via https://www.ziggogo.tv op je PC tv kijken? :?
Ik gok dat TS geen abonnement heeft ;-).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Room42
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Jawel, hij heeft Ziggo, zegt ie zelf. En Ziggo Go heb je bij het minimale abonnement al, volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 26-05-2019 13:01 ]

• leeuwin1959
Nuccie schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:47:
Wat voor aansluitingen zitten er op de Zolid TV kaart dan?
Afbeeldingslocatie: https://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/videokaarten/m1406129043-hybrid-tv-tuner-kaart-zolid-nieuw-76268.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Er zit een coax aansluiting op en er lijkt nog een aanlsuiting op te zitten, maar heb geen idee waar die toe dient.

• Panini
[...]

TS gaf net aan Ziggo als provider te hebben, en je kan bij elk abonement gebruik maken van Ziggo Go. :)
Als klant van Ziggo, heb je toegang tot de Ziggo GO app. Log eenmalig in met je Mijn Ziggo accountgegevens en je kunt de kunnen gebruikmaken van alle features van de app. Je kijkt naar populaire televisiezenders. Welke dit zijn is afhankelijk van je tv-abonnement.
Bron: https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/

[ Voor 42% gewijzigd door Panini op 26-05-2019 13:03 ]

• D-e-n
[...]

Dan kan TS dus alleen de niet gecodeerde kanalen kijken. Dan is een simpel digitaal tv-kaartje toch voldoende om de vrije zenders op te pikken op de pc?

• leeuwin1959
Tot nu toe kon ik TV kijken en programma's opnemen zonder internet, maar omdat Ziggo stopt met het doorgeven van analoge kanalen heb ik nu dus een probleem.

• Room42
  • Niet online
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:01:
[...]

[Afbeelding]

Er zit een coax aansluiting op en er lijkt nog een aanlsuiting op te zitten, maar heb geen idee waar die toe dient.
Je hebt sowieso een andere kaart nodig maar wat ik lees levert Ziggo geen losse decoder-kaarten meer dus dan ga je daar ook niks aan hebben. Maar wat ik al zei: Lees je in over het gebruik van DVB-C met Ziggo.

• Panini
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:03:
Tot nu toe kon ik TV kijken en programma's opnemen zonder internet, maar omdat Ziggo stopt met het doorgeven van analoge kanalen heb ik nu dus een probleem.
Welk probleem? Moeten wij er nu vanuit gaan dat je geen internet aansluiting hebt thuis wellicht? Anders is Ziggo Go een prima oplossing, ook daar kan je programma's gewoon terug kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 26-05-2019 13:06 ]

• Room42
  • Niet online
Panini schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Welk probleem? Moeten wij er nu vanuit gaan dat je geen internet aansluiting hebt thuis?
Het probleem dat hij dus niet meer op kan nemen. Kom op, zeg. 8)7
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:03:
Je zult dan inderdaad een oplossing moeten vinden om dit digitaal te doen maar volgens mij werkt Ziggo dit actief tegen. Maar zoek even naar de verschillende topics hierover.

Maar @leeuwin1959 serieus: Je moet ook van Windows XP af! Het is tijd voor vernieuwing, denk ik.

[ Voor 51% gewijzigd door Room42 op 26-05-2019 13:09 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het wordtt hierboven wat cryptisch verwoord (waarschijnlijk omdat het de schijn heeft dat je zelf weinig onderzoek hebt gedaan) maar je hebt dus een CAM nodig waar je een smartcard van Ziggo in kunt doen (mits je nog een actieve hebt). Die CAM moet ook aangesloten kunnen worden op je huidige tv-kaart, waarvan de tuner ook nog DVB-C zou moeten ondersteunen. Geen idee of die van jou dat kan, ik ga niet jouw onderzoek doen ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• leeuwin1959
Panini schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:05:
[...]

Welk probleem? Moeten wij er nu vanuit gaan dat je geen internet aansluiting hebt thuis wellicht? Anders is Ziggo Go een prima oplossing, ook daar kan je programma's gewoon terug kijken.
Ik heb wel internet, maar ik wil zonder internet tv kijken en programma's opnemen zoals ik nu doe.

• leeuwin1959
FooLsKi schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:06:
Het wordtt hierboven wat cryptisch verwoord (waarschijnlijk omdat het de schijn heeft dat je zelf weinig onderzoek hebt gedaan) maar je hebt dus een CAM nodig waar je een smartcard van Ziggo in kunt doen (mits je nog een actieve hebt). Die CAM moet ook aangesloten kunnen worden op je huidige tv-kaart, waarvan de tuner ook nog DVB-C zou moeten ondersteunen. Geen idee of die van jou dat kan, ik ga niet jouw onderzoek doen ;)
TV kaart is DVB-T

• D-e-n
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:01:
[...]

[Afbeelding]

Dat is een DVB-T kaart. Daar kun je Digitenne mee ontvangen. Maar daar heb je dus helemaal niks aan als je kabel tv wilt ontvangen zoals Ziggo. Dan heb je een DVB-C kaart nodig. Met name in de USB-vorm staan die nog wel in de pricewatch
TS heeft geen CAM nodig. TS heeft zo te zien alleen het standaard tv-pakket en dan kun je met elke DVB-C kaart gewoon alle vrije zenders oppikken je voorheen analoog kon kijken

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2019 13:13 ]

• Room42
  • Niet online
Ja, maar je nieuwe TV-kaart is DVB-C. Met DVB-T kun je trouwens nog wel Digitenne ontvangen en dan heb je gratis de Publieke Omroep en lokale omroepen.

• leeuwin1959
Is er dan geen mogelijkheid om het Humax kastje (gratis door Ziggo geleverd) aan te sluiten op mijn PC met kabeltjes ofzo?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik neem aan dat dat kastje alleen HDMI out heeft? Of ook van die oude analoge aansluitingen? In beide gevallen geld "ja", maar het antwoord is, no offense, wat te complex. Om te beginnen: XP is niet ondersteund. Je zult naar iets á la elgato moeten kijken, en je wat in moeten lezen over hoe je met HDCP om gaat...

Of inderdaad direct een DVB-C + CAM implementatie ín je PC zetten, maar nogmaals, ik weet niet wát je doet, maar het is misschien beter om, als het op TV aankomt, gewoon... TV te kijken. Of je tuner aan te sluiten op de monitor en de PC buiten beschouwing te houden...

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:21
@Verwijderd De Humax heeft SCART daarvoor zijn er allerlei koppelstukjes te krijgen zoals hier:
https://www.allekabels.nl...coax-kabel-profigold.html

Dit zou in theorie moeten werken, als je tv kaart ook s-video of component heeft wordt het wat makkelijker.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_evil08 op 26-05-2019 13:18 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• D-e-n
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Is er dan geen mogelijkheid om het Humax kastje (gratis door Ziggo geleverd) aan te sluiten op mijn PC met kabeltjes ofzo?
Ik snap niet waarom je die Humax wilt gebruiken met de pc. Heb je geen tv waar die Humax op is aangesloten?

Om zonder internet tv te kijken op de pc heb je een DVB-C kaart nodig. Onder andere Elgato en Hauppauge hebben er eentje met USB aansluiting in de pricewatch (alhoewel XP dan nog wel een probleempje kan zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2019 13:21 ]

• Panini
Room42 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Het probleem dat hij dus niet meer op kan nemen. Kom op, zeg. 8)7

[...]

Je zult dan inderdaad een oplossing moeten vinden om dit digitaal te doen maar volgens mij werkt Ziggo dit actief tegen. Maar zoek even naar de verschillende topics hierover.

Maar @leeuwin1959 serieus: Je moet ook van Windows XP af! Het is tijd voor vernieuwing, denk ik.
Het opnemen was maar een deel van de vraag, en er is altijd wel een alternatief voor het opnemen natuurlijk. Maar er wordt wel erg krampachtig vastgehouden aan een lastigere manier, terwijl het veel makkelijker kan zoals @mr_evil08 zei.

Het tweede deel wil ik trouwens ook wel even onderstrepen voor de TS. Tijd voor vernieuwing en het afstappen van een pc met Windows XP. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 26-05-2019 13:22 ]

• Room42
  • Niet online
Panini schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:20:
[...]

Het opnemen was maar een deel van de vraag, en er is altijd wel een alternatief voor het opnemen natuurlijk. Maar er wordt wel erg krampachtig vastgehouden aan een lastigere manier, terwijl het veel makkelijker kan zoals @mr_evil08 zei.
Dit ben ik wel met je eens, zeker gezien het technische niveau en de zelfredzaamheid dat TS uitstraalt.

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Ik vermoed dat er geen tv aanwezig is en financiën wellicht ook een rol spelen?

Echt het gemakkelijkste/goedkoopste voor @leeuwin1959 lijkt mij om ziggo om een kastje te vragen waarmee er wel opgenomen kan worden en via pricewatch/V&A/marktplaats een goedkope tv te kopen. Probleem opgelost.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:23

SeatRider

Hips don't lie

Room42 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Jawel, hij heeft Ziggo, zegt ie zelf. En Ziggo Go heb je bij het minimale abonnement al, volgens mij.
Iedereen in het verspreidingsgebied van Ziggo heeft Ziggo, er zit dan altijd TV/radio signaal op de kabel. Dus je kunt prima jarenlang kabel TV kijken zonder abonnement. En dat werkt nog steeds als je ergens een DVB-T kastje scoort en gewoon doorgaat met de gratis SD kanalen van de kabel te plukken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• D-e-n
xinix03 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:29:

Echt het gemakkelijkste/goedkoopste voor @leeuwin1959 lijkt mij om ziggo om een kastje te vragen waarmee er wel opgenomen kan worden en via pricewatch/marktplaats een goedkope tv te kopen. Probleem opgelost.
Ik vermoed dat TS alleen het standaard kabel tv abonnement heeft en geen internet. Dan krijg je geen kastje.

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
D-e-n schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:36:
[...]

Ik vermoed dat TS alleen het standaard kabel tv abonnement heeft en geen internet. Dan krijg je geen kastje.
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb wel internet, maar ik wil zonder internet tv kijken en programma's opnemen zoals ik nu doe.
Er is internet, maar of het van Ziggo is weten we dan ook weer niet ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28
Er zijn een paar opties die je tegenwoordig nog kunt gebruiken. Wil je het gewoon op de pc doen, dan kun je gaan voor een digitale tuner. Een tijd geleden was de Anysee E30 T/C nog erg populair. Ik weet echter niet wat de status van die tuner is in Windows 10. In Windows 7 was het al aan de brakke kant IMHO. Vooral door de soft CAM die niet lekker werkte.

Hauppauge biedt verschillende tuners aan zoals de pricewatch: Hauppauge WinTV dualHD Dual Tuner USB en daarnaast is de pricewatch: Silicondust HDHomeRun Expand HDHR5-4DC al jarenlang favoriet. Wel zijn dit prijzige stukjes hardware en de stock software is vaak niet je-van-het. Er is ook nog alternatieve sottware te vinden zoals Plex of DVBLogic, maar beide zijn ook aan de prijzige kant.

@leeuwin1959 eigenlijk is de vraag dus, wat mag het allemaal kosten? Want wat je vraagt is momenteel nogal een niche product. Vooral met de opkomst van diensten zoals Ziggo GO en NLZiet. Wil je dat echt niet gebruiken, maar wel een fatsoenlijke oplossing, bereidt je dan maar voor dat dit niet goedkoop gaat worden.

Alternatief zou zijn, zoals anderen aangeven, een ander beeldscherm / tv aanschaffen en die als tuner te gebruiken. Of eventueel met een Humax erbij. Dat is wellicht de goedkoopste en makkelijkste oplossing.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
xinix03 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:41:
[...]

dat weten we wel.. ;-)

• leeuwin1959
xinix03 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:29:

Echt het gemakkelijkste/goedkoopste voor @leeuwin1959 lijkt mij om ziggo om een kastje te vragen waarmee er wel opgenomen kan worden en via pricewatch/V&A/marktplaats een goedkope tv te kopen. Probleem opgelost.
Dat kastje heb ik al en ik heb 3 tv's, maar ik wil gewoon tv kunnen kijken en opnemen op mijn PC zoals ik dat de afgelopen 10 ook heb gedaan, omdat me dat heel erg goed bevalt.

• leeuwin1959
mr_evil08 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:16:
@Verwijderd De Humax heeft SCART daarvoor zijn er allerlei koppelstukjes te krijgen zoals hier:
https://www.allekabels.nl...coax-kabel-profigold.html

Dit zou in theorie moeten werken, als je tv kaart ook s-video of component heeft wordt het wat makkelijker.
Zowel op de PC als op het Humax kastje zitten geen SCART aansluitingen.

• leeuwin1959
xinix03 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:41:
[...]

[...]

Het is van Ziggo

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Dat kastje heb ik al en ik heb 3 tv's, maar ik wil gewoon tv kunnen kijken en opnemen op mijn PC zoals ik dat de afgelopen 10 ook heb gedaan, omdat me dat heel erg goed bevalt.
Ongeacht wat hierboven allemaal verteld wordt heb je nodig:

- 1 digitale ontvanger met een SCART uitgang.

edit: zo'n ontvanger heeft nog een SCART uitgang;

- 1 SCART naar S-video converter + audio converter

- TV-kaart met S-video-input en geluidsingang

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 26-05-2019 14:28 ]

-_-

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon hdmi van humax op het scherm aansluiten.
Of:
Met de kaart digitaal free to air zenders ontvangen:
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

Manke schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:33:
Gewoon hdmi van humax op het scherm aansluiten.
Of:
Met de kaart digitaal free to air zenders ontvangen:
https://www.ziggo.nl/klan...-tv/kijken-zonder-kastje/
Maar dan wordt opnemen weer een stukje lastiger...

-_-

• leeuwin1959
Ik kom net tot de ontdekking dat er een HDMI aansluiting op de PC zit waar de TV kaart inzit. Bied dat misschien nog een oplossing?

• Room42
  • Niet online
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:44:
Ik kom net tot de ontdekking dat er een HDMI aansluiting op de PC zit waar de TV kaart inzit. Bied dat misschien nog een oplossing?
Is dat een HDMI-IN dan?

• leeuwin1959
Room42 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Is dat een HDMI-IN dan?
Ik heb geen flauw idee, hoe kan ik daar achter komen?

• Room42
  • Niet online
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:47:
[...]

Ik heb geen flauw idee, hoe kan ik daar achter komen?
Kijken waar die HDMI-poort bij hoort. Welke kaart/hardware. Waarschijnlijk is het gewoon je moederbord of videokaart en dan is de kans dat het HDMI-IN is behoorlijk klein.

Maar dan nog, je kunt dan alleen de actieve zender opnemen. Als je ook van zender wilt kunnen wisselen zul je ook een manier moeten vinden om de Humax te bedienen. Dat kan misschien wel met een IR-zender. Dan moet je alleen de commando's ergens opsnorren.

Maar wat is nou jouw technisch niveau en hoeveel energie wil je erin steken? Ik heb er een slecht gevoel bij want wij moeten wel enorm trekken aan je om informatie los te krijgen. :/

• leeuwin1959
Room42 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Kijken waar die HDMI-poort bij hoort. Welke kaart/hardware. Waarschijnlijk is het gewoon je moederbord of videokaart en dan is de kans dat het HDMI-IN is behoorlijk klein.

Maar dan nog, je kunt dan alleen de actieve zender opnemen. Als je ook van zender wilt kunnen wisselen zul je ook een manier moeten vinden om de Humax te bedienen. Dat kan misschien wel met een IR-zender. Dan moet je alleen de commando's ergens opsnorren.

Maar wat is nou jouw technisch niveau en hoeveel energie wil je erin steken? Ik heb er een slecht gevoel bij want wij moeten wel enorm trekken aan je om informatie los te krijgen. :/
Moederbord is Asrock MB INT S1155 B75 PRO3-M en er zit HDMI/1 op

• Room42
  • Niet online
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Moederbord is Asrock MB INT S1155 B75 PRO3-M en er zit HDMI/1 op
Kijk, dit bedoel ik nou. ;( Ik type een hele post en jij plempt alleen je moederbord neer. Moeten wij het dan voor je uit gaan zoeken? Zo werkt dat niet. Dus aan jou de vraag: Nu je het merk en type moederbord weet, kan deze dan via die HDMI-poort opnemen? Zie ook pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

• leeuwin1959
Room42 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Kijk, dit bedoel ik nou. ;( Ik type een hele post en jij plempt alleen je moederbord neer. Moeten wij het dan voor je uit gaan zoeken? Zo werkt dat niet. Dus aan jou de vraag: Nu je het merk en type moederbord weet, kan deze dan via die HDMI-poort opnemen? Zie ook pricewatch: ASRock B75 Pro3-M
Ik heb geen idee, in jouw verwijzing staat alleen HDMI 1.4, hoe moet ik nou dan weten of het een in of out is? Ik heb geen verstand van HDMI.
De Humax heeft een afstandsbediening en mijn TV kaart ook al gebruik ik die nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door leeuwin1959 op 26-05-2019 15:46 ]

• Room42
  • Niet online
leeuwin1959 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Ik heb geen idee, in jouw verwijzing staat alleen HDMI 1.4, hoe moet ik nou dan weten of het een in of out is? Ik heb geen verstand van HDMI.
Vlak daarboven staat de categorie 'Video uit', dus de kans dat je HDMI-in hebt is nogal klein dan. ;)
Je kunt een HDMI-capture card kopen maar dan kun je dus niet van zender wisselen. Dan moet je daar nog een oplossing voor vinden. Of niet.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk even op internet marktplaats of de kringloop voor een ziggo ontvanger die kan opnemen. Denk aan een samsung c7140, het is een oude tuner, of anders een humax 5200c, 5400c of een 5300c] met externe harddisk

Ik weet niet welke aansluiting je monitor heeft, desdnoods sluit je hem aan op je tvkaart

Everything is better with Bluetooth

• leeuwin1959
jeanj schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:36:
Kijk even op internet marktplaats of de kringloop voor een ziggo ontvanger die kan opnemen. Denk aan een samsung c7140, het is een oude tuner, of anders een humax 5200, 5400 of een 5300 met externe harddisk

Ik weet niet welke aansluiting je monitor heeft, desdnoods sluit je hem aan op je tvkaart
Hoe sluit je die dan aan op je tv kaart? Ik heb het kastje (humex) van Ziggo en opnames kan ik opslaan op de hd.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je vertelt welke humax je hebt, dan kunnen we je helpen. Als je bedoeld die gratis die je krijgt na afsluiten van analoog, dan is dat gok ik de humax 5500c, daarvan is hierboven al gezegd dat het HDMI of scart heeft (en dat paste niet). Heb 1 nodig met coax out.

Een samsung c7140 heeft (ook) een coax (in en uit) aansluiting en kan je voor 10 euro wel vinden. Die kan je op je bestaande coax in op je pc aansluiten. Een andere tuner kan ook, als er maar coax uit op zit (naast coax in)

NB je schakelt dan met de decoder, en tevens moet je PC altijd aanstaan als je kijkt, dus echt geweldig is het niet. Opnemen kan je op de decoder doen als er een schijf in zit.

NB Houd er rekening mee dat de de samsung c7140 en de humax 5200c/5400c oude tuners zijn, die mogelijk niet meer ondersteund worden. Ze kunnen stuk gaan, of de hardeschijf. Het zijn geen nieuwe tuners. De 5300c, is zonder schijf, die worden nog nieuw aangeboden.

[ Voor 54% gewijzigd door jeanj op 26-05-2019 19:46 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Deze was nog niet genoemd dacht ik:

[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

• leeuwin1959
jeanj schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:33:
Als je vertelt welke humax je hebt, dan kunnen we je helpen. Als je bedoeld die gratis die je krijgt na afsluiten van analoog, dan is dat de humax 5500, daarvan is hierboven al gezegd dat het HDMI of scart heeft (en dat paste niet)

Een samsung c7140 heeft (ook) een coax (in en uit) aansluiting en kan je voor 10 euro wel vinden. Die kan je op je bestaande coax in op je pc aansluiten
Ik heb idd de HUMAX IRHD-5550C Minidecoder, 3 dagen geleden gratis ontvangen van Ziggo. Er zit idd geen SCART op, maar wel HDMI.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

vreemd want hier staat dat er scart op zit. Als ik op het plaatje zie, is er een verloopje voor nodig

Kijk eens in de handleiding van je TV kaart, op foto op marktplaats staat dat digitale tv wordt ondersteund. Ik kan verder niets vinden over de kaart, dus dat lijkt met de plaats om te beginnen...

[ Voor 131% gewijzigd door jeanj op 26-05-2019 19:59 ]

• leeuwin1959
jeanj schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:51:
vreemd want hier staat dat er scart op zit. Als ik op het plaatje zie, is er een verloopje voor nodig

Kijk eens in de handleiding van je TV kaart, op foto op marktplaats staat dat digitale tv wordt ondersteund. Ik kan verder niets vinden over de kaart, dus dat lijkt met de plaats om te beginnen...
Er zit wel een kabeltje bij en aan die kabel zit een scart aansluiting voor in de TV, maar op het aparaat zelf zit geen scart.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zoek in de handleiding of het DVB-C ondersteund maar als ik in een handleiding kijk ziek ik DVB-T (oude digitenne, bestaat niet mer is nu DVB-t2) staan, maar dat kan voor jouw model anders zijn

Verder staat er nog
Voor Nederlandstalige ondersteuning, tel.: 0858 880 106
Voor Engelstalige ondersteuning, neem contact op met Unisupport.net, Denemarken, Tel.: +45 70 26 11 50
www.unisupport.net

succes

• leeuwin1959
jeanj schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:00:
Zoek in de handleiding of het DVB-C ondersteund maar als ik in een handleiding kijk ziek ik DVB-T (oude digitenne, bestaat niet mer is nu DVB-t2) staan, maar dat kan voor jouw model anders zijn

Verder staat er nog
Voor Nederlandstalige ondersteuning, tel.: 0858 880 106
Voor Engelstalige ondersteuning, neem contact op met Unisupport.net, Denemarken, Tel.: +45 70 26 11 50
www.unisupport.net

succes
DVB-T, digitale en analoge tv kanalen staat er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Goed, dit houdt hier op.

TS, we verwachten op GoT nadrukkelijk geen voorkennis, maar wel dat je minimale eigen inzet toont, en trouwens ook de moeite neemt om duidelijk je situatie aan te geven. Dat ontbreekt hier beide - en daardoor gaat de discussie in rondjes. Je bent al meermaals naar [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] verwezen, maar je lijkt nog niets met die link gedaan te hebben. Er is meermaaks aangegeven dat DVB-C iets anders is dan DVB-T en toch ga je er weer over door. Dit gaat nergens heen, zo kunnen wij je ook niet helpen.

Voor de volgende keer (en deze graag WEL doorlezen):
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.