Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanmendel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2023
Op dit moment heb ik veel plezier beleefd aan mijn canon 200d. Ik merk dat hij op een aantal vlakken tekortschiet in combinatie met mijn lenzen. Ook heb ik nu de ''beginners'' fase een beetje gehad. Ik heb een dik jaar met mijn huidige camera gedaan. Ik heb een aantal aps-c lenzen in het bezit die op fullframe niet passen.

Mijn vraag

Is het nu verstandig om juist voor een aantal full frame lenzen te gaan (L serie)? Of is bijvoorbeeld een overstap naar de fujifilm xt-30 een verstandige keuze? Ook kan ik nog overstappen op een canon 6d mark II of een sony a7 mark II. Velen zeggen dat met een fullframe een wereld voor ze open gaan, en ik ben benieuwd hoe deze wereld eruit ziet. Ik gebruik mijn camera vooral voor landschappen, portret en ik wil gaan oefenen met nacht. Ook wil ik mij verder gaan verdiepen in video.

[ Voor 1% gewijzigd door Daan_ op 25-05-2019 18:00 . Reden: Groeten doen we standaard ;-) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Eerste vraag die bij mij opkomt: waarom niet een canon APS-C body waar je huidige lenzen op passen?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:02

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Waarom schiet je huidige camera te kort?

En geven ze dan ook aan welke wereld voor hen veranderd? ;-)

Met wat je wil gaan doen. Kan dat prima met APS-C net als dat met Full Frame kan.

In dit topic [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 vind je al erg veel informatie. Advies is dan ook om hier eens op je gemak te starten met lezen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:39

fdees

Trust me I'm an Engineer

Welke lensen heb je momenteel in bezit? Waar loop je tegen aan met je huidige camera qua beperkingen?

Nachtfotografie is gewoon een statief gebruiken in mijn optiek met mijn X-T20.

De verhalen van fullframe vind ikzelf nogal overtrokken en als het zo belangrijk is om een grote sensor te hebben dan zouden wel meer mensen een Phase One huren of een Hasselblad/Fujifilm GFX hebben.

Denk dat het belangrijk is om de redenen waarom je iets anders wil hebben duidelijk te krijgen voor jezelf.

Wat ik ook nog mis is een budget, je hebt het over camerabody's van €950 en €1500 dan nog zonder lenzen.

Denk dat er geen algemeen antwoordt is wat een verstandige keuze is. Zelf ben ik gegaan voor een X-T20 met kitlenzen, maar als ik met mijn huidige financiele mogelijkheden zou ik voor een X-T3 gaan met sneller lenzen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:53
Mijn eerste serieuze camera was de Nikon D7100 die ik nu nog steeds heb na 5 jaar. Ik stond voor de keuze voor een D7100 of D5300 en toen heb ik gelukkig de juiste keuze gemaakt voor de D7100 te kiezen. Dat heb ik wel met goede lenzen gedaan (allereerste lens: Nikon 16-85 VR II en vlak daarna de Tamron 70-200). Toentertijd is mij ook door van allerlei fotograferen en mensen geadviseerd om een beginnerscamera met een kitlens te kopen voor een totaalbudget van ong. 500 euro. Ik heb bewust toen (camera + eerste lens) meer dan 1500 euro afgetikt. Als beginner heb je daar eerst wel een beetje spijt van, maar achteraf is er ook een wereld voor mij open gegaan! Als je de camera beter leert kennen en goed op de M-stand kan fotograferen kan je ook opdrachten doen en voor scholen waar ik op zak, werkgevers, vrijwilligerswerk, verenigingen ed. heb ik al een aantal leuke opdrachten mogen doen. Zo heb ik zelfs de Minister President bij de Innovation Expo 2016 gefotografeerd. Toen was de D7100 als body ook 900 euro en de lens ook iets van 510 euro en daar kwamen nog filters ed. bij.
Maar als je een instapmodel koopt dan heb je dus, zoals bij de TS, het risico dat je na een paar jaren de grenzen van de camera al hebt opgezocht.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360