Beter nieuw dan 2e hands?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2020
Hoi allemaal,

Mijn systeem:
Harman Kardon Citation Tweny one & Twenty two
Infinity Kappa 7
Dual 505-2
Qobuz
Ik heb nog een DAC nodig

Nu ben ik heel te vrede met dit 2e handse audio. Beide versterkers hebben een service beurt gehad en de luidsprekers hebben nieuwe foamranden gekregen. Het kan weer een hele tijd vooruit.
Wie weet een mooi pareltje van een cd speler?
Of zijn de nieuwe instappers beter en kan ik beter de oude techniek links laten liggen?
ik hoor graag, bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:20
Mooie set! Als je wilt kun je wat foto's in dit forum plaatsen, daar zitten veel liefhebbers van dit soort sets. Een tweedehands CD speler kan prima zijn, maar met name de lades willen nog wel eens problemen geven, let daar goed op. Als je een paar links van wat je gevonden hebt plaatst kunnen we je wellicht verder helpen

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 25-05-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
thanks! Ik zal eens foto's maken. Ik heb net mijn platenspeler terug. Motor was stuk, 2e handse in, element en naald vervangen. Goeie RC kabels erop laten zetten en condensatoren vervangen. een hele revisie. Daar koop ik ook een nieuw voor. Ik heb daar niet voor gekozen omdat deze platenspeler al wat jaren bewezen heeft het goed te doen. Hij komt uit de familie en blijft in de familie :)
tja CD spelers, massaal doen mensen er afstand van. Keus zat alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Bedankt voor de Vintage topic, ik ga daar eens lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:20
Als ik jou was zou ik naar een speler van goed bekend staande merken zoals Marantz, Denon, NAD, Pioneer, Yamaha, Cambridge Audio, etc. zoeken die in deze eeuw geproduceerd is, voor rond de 100 Euro is er voldoende aanbod op bijvoorbeeld Marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pareltjes zat. Vraag is wat je budget is.
Pioneers stable platter mechanisme werd ook door bijvoorbeeld Wadia gebruikt en dat zijn prima loopwerken. Die van Philips uit de CD6xx lijn ook, die hebben bovendien een voor die tijd hele goede DAC aan boord.
Je zou ook nog kunnen kijken voor een high end dvd speler trouwens en die als loopwerk gebruiken. Spelen vaak ook sacd's af, dat kan ook leuk zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je hebt bijv. deze pricewatch: Marantz CD5005 Zwart voor iets meer dan € 200. Zie ook categorie: CD-spelers

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zelf altijd liefhebber geweest van de oudere marantz spelers met het philips cdm loopwerk, Een CD50 koop je al voor weining en gaat eigenlijk nooit stuk. Heb je iets meer te besteden is er de CD80 wat imho een alltime juweeltje is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je dan nog een stapje verder gaat, eentje die door Van Medevoort gemodificeerd is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
The Eagle schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:48:
Pareltjes zat. Vraag is wat je budget is.
Pioneers stable platter mechanisme werd ook door bijvoorbeeld Wadia gebruikt en dat zijn prima loopwerken. Die van Philips uit de CD6xx lijn ook, die hebben bovendien een voor die tijd hele goede DAC aan boord.
Je zou ook nog kunnen kijken voor een high end dvd speler trouwens en die als loopwerk gebruiken. Spelen vaak ook sacd's af, dat kan ook leuk zijn.
500 euro
The Eagle schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:22:
En als je dan nog een stapje verder gaat, eentje die door Van Medevoort gemodificeerd is :)
Wat moet ik mij voorstellen bij de modificatie? Of is het een recap? Een prijslijst van Medevoort staat cd transporrt 600 euro.
Ray schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:11:
zelf altijd liefhebber geweest van de oudere marantz spelers met het philips cdm loopwerk, Een CD50 koop je al voor weining en gaat eigenlijk nooit stuk. Heb je iets meer te besteden is er de CD80 wat imho een alltime juweeltje is.
de CD80 van binnen bekeken via youtube. Wat een monster! :)

@Sander-1 de volgende keer graag posts wijzigen in plaats van het topic meerdere malen achter elkaar te kicken door (in dit geval) te triple-posten.

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 28-05-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Sander-1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:43:
de CD80 van binnen bekeken via youtube. Wat een monster! :)
[...]
voor je budget zou je er eentje moeten kunnen vinden. staan er een paar op MP zie ik.

nog mooier... vind ik dan... is de CD11 en dan de LE uitvoering. Heb ze beiden gehad. Zie nu dat er zelfs 1400 en meer voor gevraagd wordt 8)7 8)7 8)7

ik betaalde daar 15 jaar geleden rond de 700 euro voor. De CD80 kocht is daarvoor al eens voor 1200 gulden... ja guldens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 12:01

VHS

De Marantz CD6006 heb je ook al vanaf € 299,- en daar kun je ook nog een USB stick met WAV's in rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-10 14:52
Leuk als loopwerk een CD80 maar ik heb hem in '94 weggedaan omdat het geluid veel te gekleurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
Mijn polydome en tweeter hebben een regelaar achterop de luidspreker. Nu hoor ik geen enkel verschil als ik aan die knoppen draai. Wat kan daar mis mee zijn? Kan ik ervan uit gaan dat de instellingen iig op neutraal staan?
Pagina: 1