Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Leek zoekt capabele desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sanntje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02 10:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast Office (Veel PowerPoint, intensief met veel HQ plaatjes) wil ik leren werken met Adobe apllicaties. Daarnaast zou het fijn zijn als ik redelijk kon gamen (hoeft niet per se op Ultra settings). Genoeg ram is een absolute must en snelheid ook

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik ben een absolute leek

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ram, snelheid en een capabele videokaart voor af en toe gamen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Dat je me helpt, natuurlijk. Mijn wensen zijn denk ik redelijk duidelijk.

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven
Je mag de toelichting in italic dus wissen ;-)

Wat je vraag betreft: instapper Best Buy Guide van Tweakers kan je een eind opweg helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door johnkeates op 25-05-2019 01:46 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke games denk je te willen gaan spelen? Of welk type games?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij is het budget vrij krap in vergelijking met je eisen, vooral de mogelijkheid om te gamen.
Als je als uitgangspunt deze neemt (basisgamesysteem):
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2019
Je zou hier voor de videokaart en de CPU nog een iets goedkopere kunnen kiezen, maar onder de €500 komen gaat je niet lukken denk ik, zonder zware concessies te doen aan prestaties, ook voor je office-toepassingen, afhankelijk van hoe zwaar die werkelijk zijn.

• sanntje
Gamen kun je denken aan de meest recente spellen op, op z'n minst medium settings (Denk aan Assassins Creed). Toeters en bellen en hoge framerates zijn voor mij niet relevant, zolang ik het maar op full HD kan spelen.

Wat betreft Office; ik gebruik PowerPoint voor meer dan enkel presentaties, ik heb dan ook meestal 3/4 PPT schermen openstaan naast tabbladen etc.

Als ik rondkijk, vind ik 500,- inderdaad vrij beperkt, maar wanneer ik dan een kijkje neem bij Vraag & Aanbod, lijkt 500,- meer dan zat. De systemen die ik daar voorbij zie komen zien er krachtig genoeg uit, alleen is het zo dat bepaalde technische termen mij zo weinig zeggen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sanntje Wat is je eigen voorstel ? (oa onderzoek uit meerdere topics hier.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:51
Wat dacht je van het plaatsen van een gevraagd advertentie in V&A?

Gezien je omschrijving van wat je met office doet, lijkt me dat het lang niet zwaar genoeg is om je hardware voor aan te passen. Je kan voor 500 vast wel een systeem+monitor vinden wat AC op 1080p medium kan draaien in V&A.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
sanntje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:37:
...
Als ik rondkijk, vind ik 500,- inderdaad vrij beperkt, maar wanneer ik dan een kijkje neem bij Vraag & Aanbod, lijkt 500,- meer dan zat. De systemen die ik daar voorbij zie komen zien er krachtig genoeg uit, alleen is het zo dat bepaalde technische termen mij zo weinig zeggen.
In de startpost heb je het nergens over een gebruikt/tweedehands systeem. Dan is de aanname dat de gewoon nieuw wilt kopen. Dat voor gebruikte spullen minder betaalt, dat is duidelijk, zonder garantie en service weliswaar.

• sanntje
Henk007 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:55:
[...]

In de startpost heb je het nergens over een gebruikt/tweedehands systeem. Dan is de aanname dat de gewoon nieuw wilt kopen. Dat voor gebruikte spullen minder betaalt, dat is duidelijk, zonder garantie en service weliswaar.
Correct!
Het is mijn allereerste topic op Tweakers, een beetje wennen ;)

De verschillen in prijzen zijn dusdanig groot dat ik ga twijfelen. In V&A vind ik makkelijk een i7, terwijl een gemiddelde i3 bij de Mediamarkt al boven mijn budget lijkt te liggen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sanntje oa mooi compact
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 130,20€ 130,20
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 143,51€ 143,51
1Geheugen internCrucial CT2K4G4SFS632A€ 66,70€ 66,70
1Solid state drivesAdata XPG SX8200 Pro 256GB€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,41

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sanntje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 01:36:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Ik ben een absolute leek
Je antwoord heeft niks met deze vraag te maken. Om de vraag te verduidelijken: heb je al dingen die je met je nieuwe computer wilt blijven gebruiken?

Bijvoorbeeld: beeldscherm, muis, toetsenbord en/of andere apparatuur. Wanneer je al een beeldscherm hebt en deze voldoet voor jou dan is het niet handig dat mensen een ander beeldscherm voor je gaan zoeken. Wanneer je bij je nieuwe systeem nog een muis en toetsenbord nodig hebt is dat ook handig om te vermelden. Uiteindelijk heb je toch een bepaald budget in gedachten waar je naar toe wilt werken met een systeem.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:11
Je kunt nog even wachten of de 3300G of 3600G snel komt (release datum wordt de 27ste bekend gemaakt?), wellicht kun je dan zonder dedicated videokaart verder.
Huidige 2400G kan natuurlijk ook, maar is imo niet goed genoeg voor bv assassins creed (je mag blij zijn met 30fps op low settings).

Neem bijvoorbeeld dit als basis.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASRock B450M Pro4-F€ 69,-€ 69,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,-€ 46,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 69,90€ 69,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 50,99€ 50,99
1Solid state drivesCrucial BX500 480GB€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,89

Dan kun je kiezen voor een instap processor of een midrange met goede bang for buck:
https://tweakers.net/pric...re/883915;883917;1166767/

En qua videokaart: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1129897/
Of zoiets maar dan met een sterkere voeding: https://tweakers.net/pric...are/322034;361259;363374/ (zou niet direct mn eerste keus zijn, maar het is redelijk bang for buck)
Eventuele voeding: https://tweakers.net/pric...1;532661;1182867;1130239/

Of tweedehands...
Pagina: 1