mavaros schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:22:
[...]
Dit doelpunt staaft mijn mening. Prima positiespel en goede technische vaardigheden.
Ik kijk niet zo naar hardlopende spelers. Ik richt me meer op de plekken waar spelers zijn of opduiken in het geheel. Die Amerikaanse vrouwen doen dat heel goed. Je ziet het ook aan alle bijzaken in het spel. Supergoeie tackles en dat soort shit.
Het is een soort Barcelona op hun topniveau van wat jaar geleden. Dat niveau valt te overbruggen, maar ik denk niet dit toernooi. De Zweden zijn absolute top in Europa. Die lopen nu hard om hun moeder te roepen.
Lucky goal = prima positiespel (
buitenspel ja) en technische vaardigheden (aangeraakt schot)? Ik zeg vlgns mij ook nergens dat ze slecht zijn

, enkel dat ze in de basis niet veel anders spelen dan ze altijd al deden en er in Europa veel meer ontwikkeling in het spel zit (alleen fysiek nog een grote achterstand; aangezien je er in Amerika een beurs mee kan krijgen aan de unversiteit trekt het ook gewoon de betere atleten aan)
Zweden is allang geen Europeese top meer (en vandaag nog met de halve bank op het veld) en op Barcelona voetbal lijkt dit Amerika al helemaal niet ... Wordt een leuke partij: Amerika - Spanje (want Spanje lijkt veel meer op Barcelona voetbal van welleer [of het nationale team] incl moeizaam scoren)
Zweden is iig niet één van de landen die ik onder 'goed voetballende' landen zet (itt Frankrijk, Duitsland, Spanje; naast Nederland de huidige Europese top)
Eindstand: 119km (0) - 118km (2)
Op Youtube staan als het goed is twee oefenwedstrijden uit Januari dit jaar, toevallig tegen Spanje en Frankrijk als je een voorbeschouwing wilt (wel zeggen ze dat Amerika veel beter in vorm is nu).
Samantha Mewis met zus in 2008 bij de WK Onder 17 (die gouden shirts kan ik me nog goed herinneren, misschien heb ik daar ook nog wel een wedstrijd van liggen. Zat nog iemand in het team met een NL achternaam)
[
Voor 46% gewijzigd door
apis29 op 21-06-2019 01:31
]